петък, 27 ноември 2015 г.

Звездния човек/ Сома и наслада/ Високотехнологичните соми на медиите

1. Звездния човек/Манас и Сома




Обърнете внимание на 6-та чакра. Двуцветния лотос /аджна/ е представен със син цвят. Над шеста чакра в белия кръг с малки сини кръгчета са другите двете чакри, наречени манас и сома
.Манас чакрата е изобразена с 5 листенца, които символизират ума в 4-те посоки. Сома чакрата има 16 листенца и те са израз на умствените модификации /врити/, те са много важни за този който иска да контролира дейността на ума си...


Коя е причината за възникването на страданието? Причината е привързването към материалните обекти. В основата на привързването стои желанието. Когато сетивата влизат в досег с определен предмет, например среброто или златото, тогава възниква желанието. Потапянето в илюзорна ситуация /самкалпа/, е причина за възникване на желанието. Човек, който не се поддава на самкалпа, може да пребивава в модификациите на ума без да бъде засегнат от тях, тъй като истинският корен на тези модификации вече не съществува, т.е. Майа.

Точно тези две чакри /Манас и Сома/ присъстват като Звездни човеци, които акумулират нашите мисли и ги трансформират в енергиен запас, който “захранва” богът познат като Брахман и неговите светове. Вече става ясно, че всеки един човек на Земята всекидневно излъчва мисъл-форми, а те се акумулират точно там в тези 16 Звездни човеци, които индийците са описали като чакрите Манас и Сома.
Там присъстват всички наши мисли, които всекидневно излъчваме и точно от тези мисли се образува предстоящата материална Вселена, в която се обособяват центровете Слънце и Луна, а те от своя страна създават живота на Земята където хората са завършеният продукт от цялото. И единствено на хората е дадено да разберат цялото, като по този начин веднъж завинаги се унищожи огромния запас от спомени, а по този начин се преустановява и карма.
Защото има ли карма има и прераждане, няма ли карма няма и прераждане, т.е. душата се възвръща към великото единство с бога и никога повече не идва в този преходен свят, който познаваме.




    https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=31&t=13&start=10
      

Двете глави на орела, всъщност, са чакрите манас и сома. Изобразени са със сини кръгове
.Ако прочетете за муладхара чакра в индийската литература, ще разберете, че тя е изобразена с четири листенца. В нея властва татвата притхви и тя е с квадратна форма. Квадратната форма при снимката на орела е повече от очевидна. Плюс това, в краищата на квадрата се виждат и четирите листенца.., но в тази снимка са представени като вълни. Групите вълнички, намиращи се между двата кръга са 42. Прибавени към тези от квадрата и вълничките стават общо 46. Двете крила на орела представляват още 2 вълни… и така общият брой стана 48. Това число /48/, е точният брой на листенцата, намиращи се в чакрите, описани в индийските учения. Това е очевиден факт, че авторът на двуглавия орел е представил в своята творба целия чакров комплекс в човек.
Древните българи са говорили за Силата на орела. Силата на орела е представена чрез символа змия. На изток говорят за змийската сила, която при своя възход обединява всички чакри в едно. Те нямат символ, който да обедини всички чакри... орелът при българите върши това обединение.
Затова българското знание е различно от това на индусите, защото орелът всъщност се явява целия чакров комплекс, по който ще тръгне змията. Всеки знае за орела на хан Аспарух. На тази статуетка е изобразено как орелът държи змията в ноктите си. Този символ според означава, че змийската Сила е в покой и е под контрола на самосъзнанието.
Всъщност крилата на двуглавия орел и "яйцето" в средата образуват чакрата аджна. Двете крила/двата сини триъгълника/ съответстват на двете листенца на аджна чакра, а овалната форма в средата е центъра на чакрата. Двете глави на орела са всъщност чакрите манас и сома. Картината с орела визира именно чакровия механизъм в човека и дава представа за връзката Шива-Шакти.


Да разделим Вселената условно на две половини - галактика Ян и галактика Ин. В галактиката Ян е нашата слънчева система, която беше част от хуманоида /Звездният човек/. Нека в галактиката Ян има 9 звездни човека, които са в непрекъснато движение, а при срещите помежду си тези Звездни човеци отделят огромно количество енергия, която се абсорбира в някакъв център. Всеки един хуманоид се движи по своя собствена траектория. Сбора от 9-те образуват условните галактики Ин и Ян. Те пък се движат около този център, който абсорбираше излъчената енергия от тях. Това много ми заприлича на чакрата Аджна която е в човек. Вече е ясно, че там е психическото /трето/ око на човек и тя е разположена между веждите. Точно там е центъра на психичната сила, това е центъра на Брахман. Разбира се, че тези хуманоиди се движат на принципа на чакрата в биополето. Тяхната работа е да акумулират и да излъчват енергия, която отива в центъра, който индийците наричат Брахман.

Прана се излъчва от Слънцето(което е портал към Вират) и облива цялата земя. Нарича се слънчева прана. Същата прана, когато се отрази от Луната и достигне до Земята, тогава говорим за лунен поток на прана. Енергията прана не съществува само в Слънчевата система, а в целия Крешак - "енергийното поле R". Това поле присъства навсякъде и се явява основа, по която съзнанията могат да пътуват в пространството от точка до точка.
При нас Егото е Аз-ът. Той се самоидентифицира с името, което ни дават родителите. Например, когато се погледна в огледалото и видя образа си, тогава Егото се намесва и се самоопределя: Аз съм това. Така че, в ума Егото е водещо. Наречено е ахамкара. Манас в превод означава мисъл, а будхи интелект. Това са трите части на ума – мисъл, его-Аз и интелект.
При Брахман същата подредба е изразена малко по друг начин.
Вират /Менталният бог/ представлява космическо пространство, в което се движат Звездните Човеци. Те са 18 на брой. Космическият Будхи /интелектуалният Бог/ е друго пространство, в което се движат още 16 Звездни Човека.
Общият сбор на Звездните Човеци е 34, но в текстовете пише, че основните са 33. Тези 33 части са обожествявани в древността и хората са ги почитали като различни богове.

                                 
Схема на бога Брахман и неговите светове. https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=3&t=288&start=30 

Над очите се намират 18-те Звездни Човека. Те се движат в пространство, наречено „пространството на Вират”, а центърът, около който обикалят Човеците, е менталния Бог с име Вират! /човешката глава с кръга в средата/
Над тях са другите 16 Звездни Човека /16-те прави линии в елипсата/, които обикалят около своя център. Центърът е интелектуалният Бог или по друг начин казано Космическият Будхи! /горната глава/. А самата елипса се явява пространство на Будхи, в което се движат Човеците.
Къде е Брахман в тази схема?
Брахман е ЦЯЛОТО ЛИЦЕ!!!

При нас хората е обратното. Материалното лице е просто физическият ни образ и НЕ Е АЗ, както е при Брахман.

                  

Когато съществуваме на Земята или в някой от другите два свята /Вират или Косм. Будхи/, ние винаги можем да контактуваме с Брахман. Знаете, че възприятието ни за него е две огромни очи.
Но, ако излезем извън неговите граници, тогава вече няма да възприемаме Брахман като две огромни очи, а ще възприемаме само някаква шестоъгълна форма, която е свързана с много други такива шестоъгълници около нас.
При това положение погледнете ли в шестоъгълника, ще видите, че в него има три центъра. Ето тук е най-голямата магия на бога, защото реално основните центрове са два – Вират и Косм.Будхи, нали? Но, когато сте извън бога, тогава се вижда, че центровете са всъщност три!
Отворете темата за „Крешака” и вижте, че точно това съм изобразил на схемата за Брахман – шестоъгълник с три точки в него.
Добре. Коя е тогава третата точка и откъде се появи?
Третата точка всъщност е този 34 Звезден Човек. Той е третата точка и се явява Аз.
/Това е Скритият Аз на Бога, който може да си подаде „главата” извън шестоъгълника и да види какво има отвъд, но никога не може да напусне пространството, в което съществува. Така Брахман /чрез него/ научава, че има нещо друго, което съществува извън него.
Така че, Брахман знае, че е ограничен в самия себе си, но това ограничение не важи за нас!/

Всъщност нашата слънчева система представлява една огромна чакра В човека има пет нули или това са центровете на Прана в нас. В Звездния човек също има пет центъра-нули,  това са звезди като нашето слънце. Когато будното съзнание започне да пътува, то преминава през своя център – в случая това е нашето слънце. Оттам може да отиде в друга подобна слънчева система като нашата.., на която да има някакъв живот… Но тази слънчева система пак ще е в Звездния човек…Ето движението на будното съзнание. То се движи винаги през петте нули /слънца,портали/ в Звездния човек и така се преражда в други светове на планети, подобни на нашата. Когато там натрупа знания чрез прераждането в материално тяло, будното съзнание може да се върне по същия път на Земята и да предаде своя опит на хората.”


http://forum.tisitova.com/- Цитати от Румен Чорбаджийски



---------------------------------------------------------------------------------


Нашето Слънце е просто един портал, през който еволюиралите съзнания преминават. Същото значение на Слънцето-портал е записано на рисунките в Магурата.
Нека погледнем снимката горе.

Обърнете внимание, че Слънцето е нарисувано като човешко лице с две "уши". Двете "уши" всъщност играят ролята на други портали. Както човешката глава има две уши така и Слънцето има два портала.
Сега проследете посоката на бялата стрелка /това е движението на съзнанието/. То преминава през портала, който се намира във Вират. След като премине, достига до Слънцето и влиза в него през дясното му "ухо". Така съзнанието вече е в Слънцето.

Сега вижте заграденото в синия кръг. Това е Господ и до него знакът му, който в материалния свят се „разтяга” като стълба! Т.е., стълбата е символ, че Господ е „слязъл” на Земята, а, когато срещнете знака /заграденото в синия кръг/, това означава, че Господ е в измеренията на Крешака. Знакът три черти и една, която ги пресича означава „третото небе”. Ако знакът е със седем черти и една, която ги пресича, тогава това означава „седмото небе”. Небесата това са Земята, Вират, Будхи, Брахман, ПараБрахман, Вишну и Шива! Седмото небе означава, че Господ е в пласта на Шива от Крешака или идва на Земята като Шива!
В нашия случай на рисунката до Господ имаме знак с три чертички и една, която ги пресича. Следователно той идва като Будхи /интелект/ на Земята!

Знаете, че Силата на Господ се казва Кибела /Майката/. Забележете на снимката, че символът на Майката е до лявото "ухо" на Слънцето. А това означава, че Силата на Господ преминава през левия портал на Слънцето и се слива със… СЪЗНАНИЕТО!!!
Така съзнанието и Силата стават едно!
След това Силата и съзнанието вече като едно цяло /бялата и червената стрелка/ излизат и идват на… Земята!
Вижте /по пътя на стрелките/ как енергията е цяла и неделима - знаците ”Т” и „Б” са слети в едно. А след това постепенно започва да се оформя тялото на Майката, докато придобие своята завършена форма на жена с вдигнати ръце! След това знаете какво става - енергията се разделя на две, като едната част става на плътната биджа "Т", а другата част /там е съзнанието/ преминава във фината форма "Б" и после в плътната Y. От тази форма съзнанието се материализира и придобива физическо тяло.
Резуртатът: Ето го мъжа, с когото жената-жрица има среща!




Виждате, че порталът образува енергиен коридор, който стига до Земята подобно на лъч от прожектор.
Странното за мен е това животно, което е нарисувано на пътя на лъча. Предполагам древните са записали, че ако лъча срещне някакво животно тогава се пречупва и отива в друга посока. Тази информация е важна за мъжа защото, където лъчът докосва земята, там е мястото, откъдето ще се върне после обратно. 


                             


Дотук разбираме, че на стената в пещера Магурата е записано древно знание относно съзнание, което е преминало през портала между Будхи и Вират, след което се е сляло в Слънцето със Силата на Господ.
След това сливане съзнанието се е устремило към материалния свят, преминавайки през самото Слънце, като портал. Същото това съзнание се материализира във физическия свят като човек – мъж. Това се е случило, за да може съзнанието /вече като човек/ да се срещне с жрицата.
Понеже в композицията присъства изображение на динозавър, то можем да заключим, че всичко това е станало по времето, когато на Земята все още е имало динозаври. Интересното е, че тяхното съществуване явно се засича с това на хората. Изглежда, че малка част от хората по това време, са доста повече развити интелектуално от другите. Всъщност, при някои интелектът още не се е развил напълно.

Каква е тази среща на съзнанието и на жрицата, и защо е била нужна? Кое е съзнанието, което идва на земята и каква му е целта?
Как така после /след срещата, предполагам/ мъжа ще се връща обратно? Значи идва за тази среща, след което трябва да се върне? Къде? Щом носи Силата на Господ в себе си, значи там в действителността на Господ?!
Защо е било нужно всичко това? През коя приблизително година се е състояла срещата... Кога е станало самото записване на събитието в пещерата - по време на идването на това съзнание или години по-късно...
И какви са тези човеци наредени един до друг като на хоро и гледащи ставащото?
Много станаха въпросите, но е важно да се уточни всичко това, защото както започвам да си мисля, тази „случка” може да се превърне в най-голямата „сензация” в историята на човечеството!

Незнам... възможно е това да е някой от Великите звездни човеци, които се материализират на Земята, за да помагат при еволюцията на човечеството...



Магурата – пазителка на древно Знание

    

                     
Крешакът - изгубеното знание на Премъдрите


                            


>Създаването на Боговете в океана на Съзнанието 1ч.


2. Сома и Наслада




По същество сома е всичко онова което ни кара да се чустваме добре в живота,като се започне от външно ниво -т.нар."външни соми",включително сетивни наслади,сексуални удоволствия,добри спортни резултати,финансови печалби и всякакви светски успехи и постижения.Ние получаваме усещане за сома от слушане на музика,от всякакви придобиивки,от печелене на слава и т.н.Това външно преследване на наслада е нашето основно търсене на сома в живота.Използваме цялото си свободно време и средства за всичко-от добра храна до сдобиване с най съвременно оборудване,от намиране на нови партньори или приятели,до специални ваканции ,по време на които преследваме своята външна сома. Тези външни соми обаче не винаги са добри,здравословни или без странични ефекти.В негативен аспект външните соми включват вредна храна,алкохол,тютюн и какви ли не стимуланти.Ние дори изпитваме удоволствие от отрицателни емоции,гняв,омраза,от нещастието на другите или дори от собственото си нещастие в живота,подобно на удоволствието,което намираме в гледането на военни филми или филми на ужасите.В тези феномени има силно изживяване,самозабравяне или превъзмогване на самите себе си,ако не и екстаз. Тези върхови моменти на външния ни живот включват не само разширени външни изживявания.Те карат мозъците ни да отделят повече химикали,прословутите ендорфини които носят усещане за задоволство на цялото ни тяло и на нервната ни система.Именно тази вътрешна част на външните ни придобивки крие загадката на по-дълбоките соми,които можем да се научим да изживяваме дълбоко в себе си. Освен външните има и цял набор от вътрешни соми.Те включват всички аспекти на творчество и духовност,в които съсредоточаването ни е в посока навътре.Ключът към вътрешния ни растеж е да се движим от по-нисши към по- висши соми,които ни дават покой и задоволство и ни свързват с нашето вътрешно блаженство и безсмъртие.Ние не бива да се изтощаваме във външно преследване на щастие,която до голяма степен представлява бягство от пустотата и мъката вътре в нас. Външното търсене на сома ,отразяващо нашия стремеж към наслада не е търсене на безсмъртие(последното изисква дисциплина,въздържане и постоянство) а угаждане на смъртноста,което ускорява процеса на стареене и причинява болести.Ние гоним външния свят,желанията и удоволствията,което разпилява сетивата,отслабва волята и в крайна сметка изтощава жизнеността ни,вместо да откриваме вселената вътре в самите нас.Така в плен на външното преследване на наслади ние губим вътрешния си покой,щастие, задоволство и оставаме в капана на смъртността. На санскрит външното преследване на щастие се нарича бхога(наслада) и води до рога(болест),а вътрешното- йога и изисква отказване от мимолетната наслада за постигане на дълготрайно блаженство.Ако подхождаме сериозно към търсене на безсмъртие,стремежът към преходните сетивни,емоционални и интелектуални стимулации не може да е основна цел в живота.Трябва да се изправим лице в лице със смъртността на външните си забавления,за да се доближим до реалноста на безсмъртното блаженство,което не може да бъде разтърсено от удоволствията и болките,от печалбите и загубите.Нашите външни наслади или външни соми, се превръщат във вътрешни отрови,ако не приемем едно по-дълбоко търсене в живота си. В комерсиалната ера на високи технологии ние непрекъснато търсим нови и по съвършенни външни соми.В тях основното нещо е усъвършенствуване на оборудването,по-големи екрани с по-добри цветове и звуци.Те всъшност не ни променят вътрешно и не ни осигуряват и не ни осигуряват по-голям контрол на начина по който мислим и възприемаме.Ние се превръщаме в инертни зрители,които позволяват на други да управляват живота им,и се задоволяваме да бъдем част от публиката,да оценяваме изпълнителите и да плащаме за представленията им. Докато медийното оборудване се е подобрило,съдържанието на нашите развлечения определено се е влошило.Имаме по-добри картини,но те показват един егоистичен груб свят, в който няма нищо ефирно и изтънчено.Набляга се на материалната реалност и движение на телата, а всяка изтънченост на чуства се губи в далечината.Отказваме се да живеем собсвения си живот и вместо това живеем чрез онези,които ни забавляват,или се оттегляме в наша собствена измислена реалност. Сега с помоща на компютрите се опитваме да създадем виртуална реалност,включваща идеален могъщ и прекрасен образ на самите нас.В нея можем да намерим нашата сома ,без да напускаме стаите си а така ставаме зависими от медията.Дори когато пътуваме вземаме виртуалната си реалност(компютъра).Макар тази технология да прави живота по-лесен и да подобрява комуникациите ни на някои нива,тя носи в себе си и инерцията да ни отделя от собствените ни умове и от света на природата- и да постави нашето чуство за самоличност,цели и стойности в медийния свят с неговите преценки,които са изкуствени и слепи за по-голямата реалност. Чрез мощни сетивни прояви на светлина,цвят,звук и бързо движение масмедиите създават много мощен вид сома в нервната ни система,която привлича вниманието ни и ни прави пасивни към самите себе си и към света наоколо.Те улавят мозъците ни и променят тяхната химия,създавайки изкуствен апетит и пристрастяване към развлекателни програми и новините.Ние може да се пристрастим към медиите със същата лекота,с която се пристрастяваме към наркотиците-при това без да го осъзнаваме.Вижте поведението на хората,когато тече някаква по-значителна медийна атракция-например спортно събитие.Те буквално се изключват от собствените си тела и умове и се лепват за екрана.Онова което става там,предизвиква силни умствени,емоционални и физически реакции в нервните им системи,сякаш са включени в електрическата мрежа,макар подобни събития рядко да ги засягат лично. Новините са придимно за престъпления,войни,злополуки или предстоящи катастрофи.Пускаме в умовети си хора,които никога не бихме пуснали в домовете си.Пристрастяваме се към отрицателните усещания,или насилствените соми,защото те емоционално ни ангажират по-силно и ни отвличат по-ефикасно от вътрешната ни пустота.Не бива да забравяме че всяка информация или наслада,получена чрез масмедиите,е била подбрана,програмирана и филтрирана от различни интереси,замислена да ни накара да реагираме по един или друг начин,най-често без да мислим.Нас не просто ни забавляват,а ни обуславят и контролират,което означава че променят движението на собствената ни прана и вътрешната ни алхимия. Живеем от едно медийно събитие до друго в медийното време,нямащо нищо общо с ритмите на природата или движението на собствената ни физиология.Личния ни живот губи стойността си,тъй като онова,което ни се случва в ежедневието от изгрев до залез-слънце,не може да се сравнява с бързата драма развиваща се само за няколко минути на екрана.В резултат ние преставаме да живеем собствения си живот и дори нямаме такъв извън медиите.Образът ни в Фейсбук може да стане наш реален живот или основно занимание. Бързият медиен поток за кратко време ни пристрастява към себе си, като стимулира нервната система много повече,отколкото спокойното течение на ефирната светлина на природата.Медиите програмират ума и нервната ни система да изискват сетивно въвеждане като някакъв наркотик или храна.Без ежедневно потапяне в медийните образи ние се чустваме пусти и може да получим симптоми на абстиненция,подобно на останал без доза наркоман. Компютърните и телевизионните екрани ,създават радостна възбуда и интерес,но и дълбока зависимост до подсъзнателно ниво,чиито ефекти са вредни.Тя започва още от детството ни,когато нямаме духовната самозащита на мъдростта и осъзнаването,и след това се превръщаме в консуматори за цял живот. Страничните ефекти на нашата виртуална реалност вече са очевидни.Скуката и депресията се увеличават все по-бързо във високотехнологичното общество и новите форни на забавление сякаш само подготвят още по-големи неприятности за света през идващите десетилетия.Забравихме, че външната симулация поражда вътрешна пустота и инерция,които рано или късно ще се доберат до нас.Те могат да повлияят зле и на здравословното ни състояние,предизвиквайки разтройство на имунната система ,хормонален дисбаланс и проблеми на нервната система. Все по-трудно е да бъдем сами, в тишина,да оценяваме природата или да възприемаме живота като такъв,без наоколо да има камера.В същото време ставаме все по-неспособни на дълбоки или дълготрайни връзки и все повече свикваме да приемаме образите на хората вместо самите хора.Бързите медийни усещания са като високота скорост или кокаина,които ни напомпват външно,но в края на краищата ни оставят изтощени вътрешно.Те унищожават нашето доволство и безпристрастност и ни правят свръхчуствителни, инстиктивно реагиращи на промените на политически,икономически или социални събития, на непрекъснатите смутове по целия свят, за които медиите тръбят всеки ден по новините.

3. НОВИТЕ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНИ СОМИ

Нашата култура става все по-ориентирана към дрогите в смисъл на наркотици и лекарства,Почти 30% от децата ни вземат лекарства всеки ден,а повече от 50% 0т тийнейджърите са опитвали дрога.Над 90% от възрастните взимат най-малко 10 различни лекарства всеки ден,за да поддържат здравето си.


 

 Модерната медицина създаде нова сома на високо технологични дизайнерски медикаменти,сред които специални антидепресанти,успокоителни и болкоуспокояващи,чиято цел е да ни накара да се чустваме добре.Някои от тези сома дроги съществуват за да отговорят на притъпяването или износването на нервната система,причинено от пристрастеноста към медиите.Всички по правило са скъпи и имат силни странични ефекти,които тепърва започваме да откриваме.Медицината предписва силни лекарства и едва след като те не са подействали или са повредили нервната ни система,препоръчва природни методи за лечение. Съществува и огромно количество лесно достъпни дроги, наркотици и психеделици,като се започне от стандартните хероин и канабис,и се стигне до цял арсенал от дизайнерски дроги,които могат да се смесват в какви ли не силно въздействащи комбинации.Лесно можем да намерим смайващо разнообразие от дрога и често същият този пребогат избор е достъпен за децата ни. Освен тези явни наркотици храните и напитките ни също съдържат множество различни вещества,към които се пристрастяваме.Хранителната индустрия е създала своите високо технологични соми във формата на вредна храна с голямо количество глюкозо фруктозен сироп които засилва копнежа ни по захар.Хората избират за своя безалкохолна напитка продукти, в които няма почти нищо природно.Има соми във формата на кока-кола и пепси,нямащи хранителна стойност,но лесно пристрастяващи нервната ни система към себе си.Медийните реклами спомагат продажбата им, като свързват една изкуствена сома с друга.Повечечто хора пият и алкохол при това не като добавка, а като основна напитка като главна сома в живота им. Към изкуствените храни и напитки сома може да добавим химикалите във въздуха,водата и почвата.Те също влияят на нервната ни система и ни правят податливи на други пристрастявания.Изкуствените химикали,попадащи в нашите тела,ни карат да копнеем за още от външния свят.Като ставаме все по-зависими химически животът ни също става по-механичен и губи своята свежест на прана и осъзнаване. Наред с високо технологичните сома дроги ние се опитваме да преправим и материалното тяло на високо технологично ниво.Генните манипулации които все още се намират в началната си фаза,са част от този процес,както пластична хирургия,ботокс,фитнес сома и други средства за разкрасяване.Те правят телата ни по- привлекателни,без да подобряват вътрешната ни енергия или състояние на осъзнаване.Това високотехнологично преправяне на тялото е опасен процес,който може да ни направи все по-изкуствени вътрешно и външно.Освен изкуствени химикали ние имаме и пластмаса,железа и татуировки като част от новата ни представа за самите нас. Тези соми на модерните медии и високо технологичния свят напомнят на сомите от романа на Алдъс Хъксли"Прекрасния нов свят" и може би ще останат доминираща културна сила през следващите десетилетия.Несъмнено нашата култура е станала по-умела в създаването на външни соми,в изкуството да ни стимулира и развлича,но от това не получаваме дълготрайно щастие,оше по-малко покой и мир в обществото.Изправени пред очевидните ограничения и опасности на високотехнологичните соми,ние трябва да създадем алтернатива,връщане към природата,за да намерим реалната съшност на сома,красотата и удоволствието,които не зависят от външни стимулации и изкуствено оборудване.Нуждаем се от вътрешната сома която не може да ни бъде дадена от друг,не може да се купи и не изисква никакво оборудване или промяна на естествената ни химия. Високотехнологичните соми,сред които много нови медикаменти,може да са благоприятни при остри случаи,но намаляват качеството на нашия живот и осъзнаване.Те имат тенденцията да ни отделят от прякото изживяване на реалноста и да ни правят зависими от медиите и фармацевтиката.Ние оставаме зрители и консуматори в свят,в който други управляват живота ни и заемат сърцата и умовете ни с тайните си планове.Тези външни соми не носят удовлетворение на вътрешното ни същество.Те само стимулират сетивата ни и натискат емоционалните бутони,за да не развиваме силата да се вгледаме в себе си.Не бива да позволяваме на медиите и компютърните светове да заместят по дълбокото ни вътрешно търсене или да се превърнат в наша доминираща реалност.


Дейвид Фроли-СОМА В ЙОГА И АЮРВЕДА

1 коментар: