понеделник, 23 ноември 2015 г.

ИНФОРМАЦИОННИТЕ ВОЙНИ на третото хилядолетие И КОНЦЕПЦИЯ за метаистория



Съгласно повечето древни пророчества за нашето време - то е време на сериозни сблъсъци, бедствия, както и преход към качествено нов етап от развитието на човешката цивилизация. Е, по неблагоприятен сценарий на ситуацията, може би, да и смъртта й. И, за съжаление, текущите събития, все повече и повече потвърждават тези древни пророчества. Изглежда, че последните големите надежди за създаването на отворено общество на равните възможности, нова, по-хуманна и демократична цивилизация се сринаха напълно. Монополярния свят, които се появи след разпадането на СССР, е по-скоро напомня на една антиутопия (1). Но зараждащата се международна общност все повече заприличва на колониална империя, построена в йерархичен начин, по който "златния милиард" егоистите използват основните ресурси на нашата планета чрез поставяне на всички други народи в състояние на гладуващи и превръщайки ги в суровинен придатък. В същото време, обаче, империята използва, за да поддържа своята власт, не само нови видове оръжия, но и мощни информационни технологии манипулация на съзнанието.

В никакъв случай не може да се отрече значението на икономическите, политическите и военните аспекти на проблема, ние се опитваме да разберем своите дълбоки корени. Тези архетипни образи и символи, които са скрити в дълбините на човешката психика излизат на повърхността в критичните моменти от човешката история. Те най-ярко са изобразени в древни езотерични и мистични традиции. Валидността на този подход е потвърдена многократно, като пророчества на религиозни фигури, и предричне на идването на комунизъм и фашизъм в XIX век. Така че работата на Карл Юнг, V.Rayha и други учени, прогнозират много от функциите на тоталитарните режими на ХХ век, много преди тяхното възникване (2, 3). Дори текущия кръг на конфронтация и привеждане в съответствие със силен еднополюсен свят е предсказан в периода на перестройката на Горбачов, когато всички 
илюзии бяха пометени  "Brave New World" и "края на историята".

Един от най-важните архетипи които са в основата на традиционните идеи на историческия процес е концепцията за мета-история. Произходът им води в древността. Всъщност, щом всеки ранните религиозни традиции, шаманизъм и примитивни магия, хората започнаха да излизат от реалността на съществуването на невидими фините същества (духове) и другите светове, които са тясно свързани с нашия медиален/среден свят. Една от основните задачи на шамана,  е изграждане на хармонични отношения с тези светове, активно влияе на съдбата на човек, клан, племе, етническа група.

В традиционната култура на самата история на човечеството започнаха да се описват събитията в други светове - световете на богове и демони. Смята се, че там са се образували на първопричините за човешката история, там е началото на стартовия импулс.

Пример за това е библейската история за грехопадението. Много примери на връзката на събития в света на боговете и историята на Земята могат да бъдат открити в древните традиции, където боговете са се намесвали повече или по-малко в 
почти всички важни земни събития и повлиявали на резултатите от тях. Подобни истории са изпълнени Монголо-тибетския епос Хесер, митологията на Китай и Индия, и т.н. Всички древните традиции, основани на концепцията за мета-история, е просто невъзможно да се изброят. Би било по-добре да се каже, че е трудно да се намери най-малко една традиционна система, в която няма да има такива представителства.

Въпреки това, според древна традиция, съдбата на богове, демони и други свръхестествени същества, също много зависими от света на хората, те изпълняват ритуалите (на жертвата, и т.н.). Следователно, би трябвало да говорим за симбиозата между хората и боговете, отколкото за "централизирано управление".

Така че, в митовете на индуизма често описва ситуация, в която един от смъртните случаи чрез практиката на самоограничение и медитация (тапас) концентрира в себе безпрецедентна сила, повече от боговете, и 
 разклаща самите основи на космоса. Тогава боговете слезли на средния свят и го помолили да спре обучението си, обещавайки различни подаръци и супер сили (сиддхи). Пример за това е класическия епос Рамаяна. С подобна практика би могли да се занимават като същества на светлината (Нагарджуна, Валмики, Рама, и т.н.), но и демони като Асури (Mahisha Равана). Съответно, получените супер сили могат да се използват по различни начини. В първия случай, за целите на други хора. Във втория да се увеличава неговата власт, богатство, завладяването на властта.

Концепция на метаисторията

Ако обобщим и отделим общото в различни древни традиции, концепцията за мета-историята може да бъде обобщена по следния начин.

Ние живеем в една многоизмерна реалност, където има много взаимосвързани светове както "плътни" (състоящи се от веществото), така и тънкоматериални, състоящи се от полета (енергия, квантови). Отделни групи от световете образуват "сгъстяване" или клъстери, в които връзката е много по-силна. Именно във всяка от тези групи се разгъват метаисторическите  
взаимодействия когато събитията в един свят не могат да бъдат разбрани без влиянието на другите. Всъщност, концепцията за мета-история е в необходимостта от интегриране на информационните и енергийни връзки между световете на многоизмерна реалност за разбирането на историческия процес и прогнозиране начини за развитието на човешката цивилизация. За да се опишат групата на световете, охванати с близки метаисторически връзки  Даниел Андреев  въвежда термина "сакаула", и терминът "метаистория." Нека сега разгледаме в детайли всички съществени елементи на мета-историческото описание.

Компоненти на метаисторическото описание

Sacred Mountain/Свещенна гора

Важен елемент от мета-история е идеята за представяне на всички светове sakaula по някоя многоизмерна ос. Тя се нарича Световното дърво, свещената планина на Шива Lingam,  и т.н. Важно е да се подчертае, че това е и най-древния архетипен образ, присъщ на почти всички древни традиции.Тази ос минава през всички sakaula на светове, без край и няма начало, и то е по средата на нашата Земя - средния свят.Колкото по-близо до центъра в световете sakaula света, толкова по-лесно е сътрудничество и метаисторическите контакти.

Съответно се говори за висши светове или горни световете нагоре по дължината на оста, и по-ниски - под средния свят.  Много опростено можем да кажем, че висшите светове са с по-информационен характер и някъде на върха въплъщават чисто знание извън формата и материята.Но по-ниските - са склонни да имат материално значение, а някъде далеч надолу са в контакт с първобитния хаос. Повечето от древната традиция отнася висшите светове със светлото, духовно начало, на творческия импулс, доброжелателни Богове, Рай. На по-ниските светове, особено техните дълбоките слоеве, са асоциирани демонични същества, дяволи, хаос и разрушения.

Вечната борба на горните и долните светове е считана за един от основните двигатели на мета-историческия процес, и човешката история като отражение на тези невидими битки. Е, едни или други исторически личности, се оценяват от гледна точка на проводниците на кои сили са те.

Смисълът и цел на метаисторическия процес

Грехопадание и експулсиране от Рая

Въпросът естествено възниква за смисъла и целта на тази борба.Трудно е да се отговори еднозначно, тъй като всичко в крайна сметка се връща към вечния проблем за смисъла на човешкото съществуване, наземната биосферата и космоса като цяло.Въпреки това, дори и тук има някои общи идеи, които са типични за повечето древни традиции. Първо, идеята за "падането и изгонването от рая." В най-простата си форма, се говори за съществуването на човечеството в този среден свят като наказание за престъпления, извършени от предците. Съответно, по смисъла на съществуването и мета-историческия процес, човека се разглежда като Единението на стари грехове и преодоляване на изкушението. В ролята на съблазнители са същностти на долния свят, а 
помощници и духовни водачи и  да са свързани с светове от възходящият ред .

Teст или изпит

Външно близо до концепцията за грехопадение, е идеята за земното съществуване като тест или изпит. Това е особено популярно в източните религии и е тясно свързано с концепцията за карма.Важно е да се подчертае, че в източните традиции, отработката на карма, не означава, изкупването на греха, както често се разбира в най-примитивни книги от Ню Ейдж. Оработката на кармични проблеми, свързано  по-често обучение, придобиване на нови умения и избавяне от негативните навици (4). Е, след успешен тест се откриват две възможности. Първата, свързана с избора на духовната еволюция в света на възходящата линия и прекъсване на веригата от последователни превъплъщения в средния свят, на Земята. И другата, насочена към изпълнение на плановете на Твореца в света, изпълнение на мисията. Лесно е да се види, че първият избор е много близо до идеята за грехопадението, със попадането на праведните в рая. Но втората алтернатива води до трета концепция, концепцията на мисията.

Мисия

В древната традиция често се казва, че въплъщението в средния свят, със слизането на духа в материята, е като един вид мисия, свързана с изпълнение на плана на Твореца и преобразуването на физическия свят в едно ново, по-съвършено състояние. Важен елемент от тази трансформация е да се промени самата същност на материята, пречистването и преобразуването й в една нова одухотворена форма. Ясно е, че в този случай, средния свят има специална роля. Ехото на тези идеи могат да бъдат намерени в по-късните традиции. Разбираемо е, че концепцията на теста не противоречи на идеята за мисията.В този случай, "тест" се разглежда като подготвителен етап преди началото на мисията.

За да разберем по-добре разликите на различните подходи за смисъла на човешкото съществуване, можем да използваме следния пример. Представете си, че нашата планета - корабът "АР" е в беда. В този случай, религията на спасението е фокусирана върху евакуацията на "пътниците" и солидарност, в това че на  "кораба" ще става все по-зле и по-зле. Това е характерно за по-късните религиозни традиции: будизъм, християнство, ислям. В тях центъра на тежестта се прехвърля към живота след-това, а земните проблеми, са свързани със създаването на по-благоприятни условия за прехода към "добър" друг свят.

Друг подход се фокусира върху адаптирането, реконструкция "на кораба." Неговите последователи смятат, че условията на живот на нашата планета, самата природа на човешкото същество може да се трансформира в по-съвършено състояние. Е, средния мир, земята, играе някои много важни роли в процеса на създаване. Тази гледна точка е много ясно изразена в много традиции на индуизма, даоизма и висши форми на шаманизма.

Разбира се, че границата между тези две гледни точки, а замъглена. Така че, в Тантра будизма и някои християнски традиции и исляма може да се намери сравнително ясни примери за концепцията на мисията. Концепцията за греха също се среща и 
в древните религии  фокусиращи се главно върху изпълнението на мисията. Въпреки това, тази тенденция е доста забележим. Колкото по-късно възниква религиозната традиция, толкова по-вероятна изглежда идеята за спасение и "евакуация". Очевидно, това се дължи на общото влошаване на условията на живот в "последните времена," предчувствие за предстоящо бедствие. На това, че след бедствие, може да дойдат и добри времена, средният човек трудно би повярвал.

Мотивите на метаисторическите взаимодействия

Най-простото обяснение на метаисторическото взаимодействие идва от черно-бялата картина на света. Жителите на долния свят се разглеждат като носители на абсолютното зло, което се стреми на всяка цена да съблазни човечеството и го заблуждава. В допълнение, се приписват икористни  мотиви:
използването на човечеството като хранителен ресурс(паразити върху жизнената енергия), съответно, поттикване на хората да  освобождават  тази енергия (с убийства, мъчения, сексуално насилие, извращения и т.н.);
желание за експанзия и изземване на средния свят (създаването на демоно-човечество);
желание да се използва тялото на хора като канал за физическо влияние върху материалния (плътния) свят.

Но същносттите от горните светове влизат в качеството на учители и наставници на човечеството, за да помагащи да останат на пътя, както и за преодоляване на изкушенията за да се доближават до съвършенството.

"Санитари на природата"

В по-обширната картина на метаисторическите взаимодействия гореспоменатите причини, също не са изключени, но това е вторично. В този случай, демоничните сили не се възприемат като въплъщение на абсолютното зло, а по-скоро като средство за поддържане на високо ниво на жизнена активност на хората, постоянно изправени пред опасности и изкушения и така принудени да се култивират в тази борба. В същото време демонични лица действат като един вид "медицински сестри на природата", които унищожаващи слабите духом, забравили за най-високата мисия - реализация на плановете на Твореца.

Хранители

Важен елемент от древните метаисторически концепции е идеята за ментори и помощници на човечеството, пазители на земната ноосфера, невидими за нас. Според древна традиция, това е сложна йерархия от такива субекти. Някои от тях са финна материя (полева, вълнова), други са въплътени в човешки тела в различни части на нашата планета. Всъщност, последните обикновено се идентифицира като пазители.

Те могат да принадлежат към различни вероизповедания и мистични традиции, но животът им е насочен към една обща цел: поддържане на непрекъснатостта на човешката цивилизация, запазването на най-ценното от всичко, което е създадено от предишните поколения, хармонизиране и възстановяване на равновесието в планетарната ноосферата. Животът на такива лица, е подчинен на това високо обслужване, всичко останало за тях е във фонов режим. Към тези хранители са включени Хопи, Чидамбарам брамини, велики шамани на сибирското племе Нганасано, автентичните хавайци Kахуна.Обикновено тези хора избягват самореклама, така че, като правило, те не са известни на широката публика. Тяхното поведение много ясно изразена във фразата, която чух в Хавай ", Kahuna, който казва, че е Kahuna - не е Kahuna." Една от основните задачи на хранителите се състои в това да се поддържат и хармонизират метаисторическите отношения, и запазването на древните знания.

Би било погрешно да се мисли, че пазителите образуват тайно общество и активно се намесват в историческия процес. Това е съвсем в противоречие с принципа на зачитането на свободата на волята - една от основните разлики между силите на светлината. Тяхната намеса се среща само в критични моменти в историята, когато човечеството е на ръба на унищожението, и само ако има поне една малка група от хора готови да се противопоставят на демоничните изкушенията. Създаване на нелегални структури, вградени в механизмите на властта, икономика, армията и т.н.- Това е прерогатив на тъмните, демонични сили. Те се опитват насилствено да наложат своята човечност "нов ред", активно използване на различни структури и организирани конспирации.Един добър пример за това е нацисткото движение, възникнало в езотерични тайни общества (5). Както и всички масонски ложи.

Шамбала

Много древни традиции говорят за съществуването на особен свят, обитаван от помощници и учители на човечеството. В тибетската традиция, наречена Шамбала. В различни народи има много легенди, свързващи тази прекрасна страна с различни части на нашата планета, но най-вероятно става въпрос за света, разположен в другите измерения на пространството, преходът към които могат да бъдат различни части на нашата планета. Според тибетски текстове, една от функциите на Шамбала е свързана с опазването на важни знания и упражнения и прехвърлянето им на човечеството, когато то ще бъде готово за тях. По този начин, в края на първото хилядолетие са били прехвърлени ученията Калачакра, получено от духовният лидер на Шамбала  Сучандрa от Шакямуни Буда.

Според древните пророчества, хората от Shambhala идват на помощ на хората кога да започнат голяма битка между силите на Светлината и Мрака. Това трябва да се случи в 25-тия мастер Калки(средно традиция пряко предаване Калачакра Шамбала).Сега ние живеем в епохата на 21 Калки (6).

Жизнена сила

Тя често се говори, и особената роля на средния свят в процеса на циркулация и обмяната на жизнена енергия. Според тази концепция, през средния свят на енергия постъпва в световете от възходящ или низходящ ред.Оттук идва и огромната роля на жертвоприношенията във всички древни религии и шаманизъм. Хората, от една страна, правят жертви за боговете и ги хранят с енергия, от друга страна боговете им осигуряват просперитет и победата в конкурса за оцеляване. Резултатът е един вид симбиоза.

Един от най-архетипни теми като картина на света е историята на победата на новите над старите богове и подчиняването на стадото си. След като изгубиха подкрепата на хората, старите богове излязоха от метаисторическат сцена.

Добро-зло, горе-долу

Почти всички древни традиции подчертават еднаквата важност  и на горните, и на долните светове, в равна степен необходими за съществуването и развитието на Земята.От тази гледна точка, мета процеса се възприема като игра на тези полярни начала, насочена към поддържане на баланса между тях, или за нейното възстановяване. Дисбаланса между светлите и тъмни сили се счита за основната причина за зло.

Основните разлики между двата полюса

За разликите между доброто и злото, тъмното и светлото начало, може да се говори дълго време, ние ще се съсредоточи върху най-важните точки. Те са свързани с качествено различни разбирания за света и поведението в него. Светли сили, преди всичко, са за зачитането на многообразието и свободата на волята.Тъмните сили се опитват да наложат волята си върху всичко при наличието на само една "правилна",...тяхната гледна точка (затова всеобщата унификация, води до пълно унищожаване на разнообразието). Основният мит е извинението, че всичко се прави в името на "доброто". Той е много ясно изразено от фразата "да направим всички щастливи, но който не иска ще го принудим, пенсионните фондове са благо но са задължителни". Ние може да си припомни старата поговорка: ". Пътя към ада е облицован/постлан с дори 
намерения"

Принципът на поддържане на баланс (паритет)

Победата на една от полярни сили много бързо води до метаморфоза, когато бореца срещу злото, много бързо се превръща в неговия носител и адепт (7). Достатъчно е да се припомни неотдавнашната победата на "опора на демокрацията и свободата" над "империя на злото". В резултат на това, сега ще видим пълзяща глобализация, насилствена "демократизация" на непокорните страни с широко използване срещу цивилни граждани на оръжия за масово унищожение, забранени от международните конвенции (вакуумните и касетъчни бомби, обеднен черупки уран от причиняване на дългосрочна радиоактивно замърсяване и т.н.).

При това самата стратегия на тези безконтактни войни е победа чрез сплашване на врага, като се извършват кланета над цивилни, е разработена след Първата световна война от италианския генерал Джулио Дуе (Giulio Дуе,) и е приета оттака наречените демократични страни. Още по време на Втората  световна война, тя се реализира на Великобритания и САЩ, а Съветският съюз отказва да я използва. Резултатът бяха бомбардировки килим и пълното унищожаване на редица градове в Германия, където не е имало военни цели (Дрезден, и т.н.). Лесно е да се види, че всичко това е забележително подобен на стратегията на наказателни експедиции на SS. Друг, още по-ужасяващ пример за това е използването на ядрени оръжия в Япония, също срещу цивилното население. Подобни примери за използване на тероризъм доктрина Дуе "демократична" Америка изобилстват и в последвалите истории в (Корея, Виетнам, Югославия, Афганистан, Ирак).

Всичко това показва, колко лесно е да се прекрачва границата между доброто и злото, като и деликатния баланс между двете.

Метаисторически корени на реалната история

Когато говорим за добро и зло, ние не трябва да забравяме и за връзките на даден политически режим с йерархията на световете от възходящ или низходящ ред. Естествено, такива връзки обикновено не се рекламират и са внимателно скрити. Въпреки това, анализирането на държавните символи, скритите мотиви за политически решения и т.н., може да ви доведе до истината. Именно така убедително бяха и показани, окултните корени на нацизма(5).

Лесно е да се види от примера на неотдавнашната война в Ирак.Официалният мотив първоначално не се докаже връзката с "Ал Кайда" и разоръжаването на Ирак от химични и биологични оръжия. Когато се установи, започна да се говори за "установяване на демокрация". Да не говорим за недопустимостта на насилственото "демократизация" на суверенната държава, възниква въпросът: "Защо Ирак?". За недемократични режими е пълен на планетата, и много от тях много близо до Съединените щати, в една и съща Латинска Америка. Освен това, съседите на Ирак - Иран - страна, която в продължение на десетилетия в САЩ враг номер едно в региона. Ако си спомняте най-новата история, войната между двете страни е "недемократична" Ирак бе съюзник на САЩ и с тяхна помощ създава и се въоръжи с оръжия за масово унищожение.

Когато в качеството на скрития мотив за войната, е желание за контрол над петролни полета, тя също не е състоятелен. Остава един и същ въпрос: "Защо в Ирак?". Особено, че материалните загуби от една такава война са много повече от възможните ползи. В допълнение, международни санкции, и така отдадоха иракския петрол, практически под почти пълен контрол на Съединените щати. По аналогичен начин се рушат и други рационални аргументи.

Все пак, ако си припомним древната история, ние виждаме, че Ирак е на територията на Вавилон - първата супер-империя в обозримата история на Земята. Империите винаги активно използват магия и така попадат под влиянието на злите сили на долните сфери. По време на Вавилон е бил проклет от библейските пророци, и бива изоставен. Но неговия Храм, и най-важно местата на сила под него, до голяма степен са запазени и до днес. Следва да се припомни, че местата на сила действат като един вид "портал", което значително улеснява контакта между sakaula светове. В една и съща страна, се намират най-важните светилища на зороастризма, както и Междуречието, ако действително там е бил библейския Едем. Следователно, за да заяви иск към световно господство е необходима и подкрепа от по-ниските светове sakaula.

Що се отнася до древните окултни и магически символи, в Съединените щати, имат предостатъчно. Достатъчно е да си припомним, изображението на пирамидата с всевиждащото око на американския долар или белия пентаграм на танкове и самолети.

Полярните начала са двигателя на развитието, като гаранция за многообразието

Нарушаването на баланса на полярните начала между двете води, на първо място, до унищожаване на разнообразието, стандартизация и унификация на човешката култура. Като последица от това, стагнацията на процеса на цивилизацията, спиране на развитието и напредъка във всички области на културата, науката и техниката по-късно. Според съвременните научни концепции (синергетика), именно разнообразието е предпоставка за творческия процес. Този модел е много добре потвърден с различни примери от историята, включително и близкото минало. Достатъчно е да се припомни, нацистка Германия или Съветския съюз.

За съжаление, днес ситуацията не се е подобрила, и може да стане много по-лоша. Появата на еднополюсен свят доведе до насилственото налагане на масовата култура в световен мащаб.McDonalds Pepsi и Coca Cola и холивудски филми, почти напълно замениха националните киноекрани и телевизии, както и повече. Но най-лошото, което се случва е безпрецедентна скорост на унищожаване на многообразието на националните култури, традиции и формирането на един космополитен масов човек - покорна пионка на глобализацията.

Време

Друг важен архетип на мета-история е понятието за време.Важно е да се подчертае, че 
метаисторическото време е доста различно от  нашата научното разбиране за време . Накратко, ние можем да изброим следните характеристики. Първо, времето се възприема като цикличен процес, а не като линия или стрелка. Следователно, оттук и възможността за многократно повтаряне на някои исторически ситуации, разбира се, вече е в модифицирана форма. Второ, времето има самоподобна фрактална структора, с други думи, във всеки времеи цикъл са вложени много малки. Точно както жизнения цикъл се състои от годишния, годишния от месечни и т.н. от ежедневната На трето място, времето на всички форми на живот на нашата планета, се разглежда като множество паралелни потоци, всеки от които има свой собствен ритъм и самостоятелно подобна структура.Така метаисторически се осъществява взаимодействие не само в многоизмерното пространство, но и в многоизмерно време. Проявяват се и много интересни ефекти свързани с резонансите на самостоятелно подобените потоци от време в различни светове sakaula.

Връзка на времето със жизнената енергия

Важна роля играе и 
връзката на времето със жизнената енергия.Според традиционното мнение, спадът на жизнената енергия забавя потока на субективното (психолого-поведенческо) време. С други думи, за същия интервал от време, физическото лице успява да направи много по-малко. Скоростта на работа на регулаторните системи на тялото се забавя, следователно имаме общо отслабване и преждевременно стареене. Допълнителното намаляване на жизнената енергия в ноосферата води до видимо ускоряване на процеса на стареене и неживата природа. Всичко това, очевидно, е в резултат на разсъгласоване на времевите потоци в различните нива на организацията на живата и неживата природа (атомно-молекулярното време се ускорява относително поведенческо-регулационно, и от друга страна, това може да обясни, отслабването (подтискането) на процесите на самоорганизация ).

Всички тези симптоми са характерни за "края на времето" - завършване на времето на цикъла. Според пророчествата на афонските старци, преди идването на Апокалипсиса времето ще бъде намалено до 16 часа на ден, а когато то стане 12 часа, ще настъпи край на света. Естествено, тука иде реч не за за време сигнализирано от часовников механизъм.

Апокалипсис

Представянето на последните времена, апокалипсиса е един от най-характерните образи на метаисторическата картина на света. Тя е много тясно свързана и с концепцията за цикличното време. По скоро става въпрос за край на един от циклите. Съответно, може да е поредица, свързана с отделна нация, цивилизация, нашата планета като цяло или с цялата вселена. В метаисторическите описания, очевидно се отнася до злополука на ниво sakaula, именно с нея е свързан края на света. След прочистващото унищожаване, ноосферата ще се пресъздаде нанова и историческия процес ще се разиграва на нова сцена. Един от най-пълните снимките на един такъв процес е описан в митологията на хопите (8, 9).

Много често се говори за решителната битка на силите на Светлината и Тъмнината, която се играе на всички нива на организацията на Вселената. Това е в Зороастризма,  Нордическа традиция, тибетския будизъм, и много други. Също така, широко разпространена и подобна история за битка, която се е състояла в началото на времето, може би, това е описанието на предходния Апокалипсис. Обикновено, той е описан като битка между боговете и титаните (демони), често има и мотив за убийството на предишния Бог. Понякога това е отцеубийство като  в историята 
победата на Один или жертвата на Пуруша в индуизма.

Заключение

Ако говорим за нашето време в глобална перспектива, то най-древните пророчества са сходни в това, че това е период на господство на тъмните сили (Кали Юга), фазата, предхождаща следващото разрушение. Че това, е в действителност, така е лесно да се види, като погледнете макар телевизионни програми и реклама, активно използващи най нищожните, животинските инстинкти на човека. Така че за нас, в този период от историята, първият приоритет е да подкрепяме силите на светлината и да противодействме на напора на тъмнината започнала да се издига от долните светове/но е възможно Земята да упада към адските планети а не те да се издигат към нея./ Сега е важно да се съсредоточи върху благоприятното сценарий на прехода през настоящата криза и формирането на една нова, истински хуманна цивилизация.

Позоваването
Кьостлер A. Корените на съвпадение. London, 1972 година.
К. Юнг Memories, Dreams, Reflections. Air Land, Киев, 1994.
Б. Райх Психология на масите и фашизма. "University Book", C-II, 1997.
Faidysh EA Карма и психологическа травма. Алмина, М., 1995.
L. Pauwels, Bergier J. Morning на магьосниците. София, Киев, 1994.
Мълин, практикуващ на Калачакра. "Belovodie", Москва, 2002 година.
Faidysh EA Mystic Cosmos (преработено и допълнено издание), International ноосферата институт, Москва, 2002 г., 543 стр.
Waters Frank. Книга на Хопи. Penguin Books, 1977.
Faidysh EA Иницииране и шаманските подарък древни (архаични) шаманските традиции. "Дар на Shaman", Института по етнология академия на науките, Москва, 2000, стр. 262-277.


© Евгени Faidysh.


Няма коментари:

Публикуване на коментар