неделя, 27 септември 2015 г.

МИСТИЧНИЯ КОСМОС / Бардо Тодол

Тибетците използват Тибетската книга на мъртвите като ръководство за наскоро починали .наричат го освобождение чрез слушане по време на преходно състояние -Бардо тодол, като Бардо е преходно състояние след смъртта, а тодол освобождаване чрез слушане . Според тибетците след смъртта душата предприема пътуване пълно с изпитания . Умрелия има няколко шанса да постигне освобождение- излизане от цикъла прераждане, желания, лични трагедии и т.н. Ако не успее има възможност да избира от прераждане в света на хората, на Боговете или Титаните, вместо в света на демоните. Книгата описва възможните пътувания на душата и описва какво трябва да се казва на мъртвия за да не се обърка и да не забрави какъв избор има . Главното е, че всичко, което мъртвия преживява- било адски мъки, било райско блаженство са видения от неговото съзнание. Ако човек осъзнае това е свободен ! Ако не, четящия книгата се оптва да го насочи към по-добър избор на благоприятно прераждане .                                                                                                                                                                                                              
   Един от най-добрите примери на древната езотерична картография може да служи Тибетската книга на мъртвите (Тибетска книга на мъртвите), наръчник за областите отвъдното предшестващи следващите кармични въплъщение. Естествено Тибетска книга на мъртвите не е единствената книга, която описва съществуването на посмъртни съществуване, от достата отдавна е известнна и египетската  Книга на мъртвите, тези текстове могат да бъдат намерени в почти всяка религиозна или мистична традиция. Въпреки това, пълнотата на описанието и достъпноста на представянето изложени в Тибетската книга на мъртвите нямат равни на себе си. В частност, тя съдържа подробно описание на хиперпространствени тунели, които свързват различните светове на финия космос. Методите на тибетския будизъм,  са за определяне къде и кой тунел води и начини за влизане в желания тунела (отвор на диафрагмата). Или обратното затваряне на нежела тунела, в която се затяга вятърът на кармата. Всъщност всичко това е едно от основните практическо съдържание на книгата Тибетска книга на мъртвите, това, което има за цел да научи. Световете на Тибетска книга на мъртвите са органично вплетени в по-глобалната будистка картографията включваща шест самсара светове и висша надматериална реалност на светове на 5-те Дхиан Буди и нирваническо съществуване (описан по-подробно в картографията на Калачакра). Ето защо, нека първо да се спрем на по-обобщена карта, включваща в себе си основните планове на космологията на тибетския будизъм (вж. Фиг. 31).                                                                                                                                                 По принцип будистката космология повтаря структурата на света на дървото. В горната част са най-фините нива на реалността, по долу са плътните материални проявления. В същото време непрекъснато се подчертае условия на такава йерархична описание, защото всяка сфера на пространството/космоса в същото време на настоящето присъства и се проявява във всички останали (на принципа на полусходство, фрактал). На горните слоеве на тази реалност, най-трудно да се опише, защото те са много по-различен от привичния свят в който сме. В горната част на върха е област на АдиБудда, най-висшия информационен принцип на вселената, от който възникват познатите ни светове. С това ниво често се асоциира с по-високо състояние на съзнанието - нирвана. По-долу е даден регион от пет Дхиан Буди, проява на различни аспекти на АдиБудда. От друга страна, всеки от тях отговаря на един от висшите светове над самсара съществуването. Прехода в някои от висшите светове, е една от основните цели на будистката практика, тъй като те не могат да бъдат въплътени в тялото и има безсмъртно съществуване, както и отстраняване на причината за страданието. Една от основните задачи на Тибетската книга на мъртвите, е да ви помогне да отидете в един от тези пет светове и да избегнете повторното раждане в материално тяло.                                                                                                                                                                  
            .                                                                                                  Всеки от висшите светове Дхиани Буди се свързва с една от посоките на света и определено аспект на познанието на света (архетип) (вж. Табл. 3). Те обикновено се представя като квадратна мандала с Буда Вайрочана  в центъра. В допълнение, всеки от петте Дхиани Буди проявява в по-ниска самсара светове и светове на задгробния живот, като асистент, и духовен наставник на смъртните същества. В долната част на веригата има шест светове на Сансара или 6 Локи. Това са въплътени светове на съществуване, т.е. светове, където става раждането и последваща смърт, и този процес се повтаря отново и отново, причинявайки безкрайно страдание на живо същество. Обикновено самсара световете са изобразени във формата на кръг, разделени в шест сектора (колелото на Samsara. Виж фиг. 31). Това е светът на боговете (деви), светът на Асури животинския свят, в човешкия свят, светът на гладните духове (прета,претали) и адски свят. При това света на хората и животните се намират в познатото ни физическо пространство, света на гладните духове е тънкоматериален, но се припокрива частично с физическите. Световете на богове, Асури и ада, както изглежда, са разположени в различни равнини на многоизмерна реалност. Свойствата на всяка от петте самсара светове са тясно свързани с максимално проявление на фатална страст или отрова/ядове. Именно кармичната предразположеност към една от петте отрови и определя привличането на въплъщаемата същност в един от световете на самсара. Според вярванията на будистите, причините за страданието и повтарящите се кармични превъплащения, са свързани с фатални страсти - стереотипи на поведение и възприемане на света, затъмнение, изкривяване на истинската визия за света и включва живи същества в безкрайното търсене на удоволствия. Такова съществуване е помрачено от незнание, е като наркотична страст, която дава един кратък миг на удоволствие и държащо  наркомана в постоянно напрежение, от страха и необходимостта за приемане на все повече и повече дози от лекарството. Резултатът от такова лекарство е прогресивна раса духовна деградация, укрепване на животинското начало, унищожаването на тялото и смъртт. Петте отрови включват заблуда, омраза, алчност, завист и гордост назованите пет яда е свързано с факта, че в будизма затъмняване на съзнание се възприема като болест, отравяне. Въпреки факта, че всяка от петте отрови, е свързана с един от Sansara светове, тя се проявява и във всеки от останалите но в по-малка степен. Заблуждението максимално се проявява в два свята. В света на боговете - е илюзорна непознаване на светско съществуване и преходността на живота на индивида. Това води до търсене на удоволствия и забравяйки, че хармонията на райското съществуване приключва, когато се изконсумира добрата карма. Липсата на проблеми в света на боговете (Paradise) затруднява реализацията/осъзнаването на реалността, състраданието към другите същества и преследването на възвишени знания. Резултатът е последващо връщане към дълбините на ниските съществувания. В своята крайна форма заблуждението се проявява объркващо в света на животните - това е глупост, невежество, резултат от липсата на интелект и неразвито съзнание. От подаването до неконтролирано инстинкти, постоянен страх от преследване. Сферата на максимално проявление на омраза е адски свят на невъобразими страдания, която не е наказание, а отражение на собствените ви действия и в предишни животи, пречистващ огън, който, пробужда съвестта освобождава същества от кармичните последици от своите действия и дава път на по-добри форми на съществуване. Алчността е свързана със света на гладналите духове (Прета), обсебени от ненаситните желания, страсти. Всеки опит да задоволяват  желания само увеличава силата им и генерира повече и повече недоволство. Това е като гасенето на пожар с бензин: огънят става все по-силен и по-силен. Тези  духоподобни същества често посещават местата на бившото тяхно съществуване, към което са привлечени от неизпълнени желания. Те се проявяват под формата на полтъргайст, духове, преследващи хората през нощта, които се появяват в сеанси, вампири, отнемащи жизнена енергия. Световете на Асури са войнствени същества, напомнящи древногръцките Titans - сферата на максимална проява на завист. Това води до постоянна враждебност и битки. В тази област е основният език на сила. И накрая, гордост, арогантност, самомнение - основно свойство на човешкия свят. В тази област, най-очевидно, свободата на избор, възможността за реализация на собствената си природа, най-високите вдъхновения. Но за да се реализират тези възможности са способни само тези, които могат да преодолеят пет отрови и особено гордоста. Останалите прекарват живота си в безкрайна гонитба за чувствени удоволствия, богатство, власт. Интересно е, че преодоляването на гордостта заема централно местоположение в християнската традиция, особено православната. Взети заедно, петте отрови генерират и поддържат илюзията за себе си, виждаши само себе си като съществуващи само за себе си и само по себе си, отделено от всички живи същества и вселената. Разгъване с течение на времето, това води до едно безкрайно кармично прераждане и продължително страдание. С всеки един от шестте самсара светове, е свързан един от петте Дхиани Буди, определен цвят символика, мантри и много други изображения, позволяват да се трансформират в съответните негативни прикачените файлове и предупреждение за опасността от падане в този свят. На този символизъм, ние ще се спрем по-подробно по-късно. Горните колела на Samsara показват три простосмъртни  състояния Бардо и сродните с тях светове: Бардо на момента на смъртта (Чигай Бърдо); Бардо на разбиране на реалността в състояние след смъртта ((Чёнид Бардо); Бардо връщането към сансарическо битие/съществуване, състояние, при което е налице желание за едно ново раждане (Luyun-Sidpay (Sidpa) Бърдо). Всеки от отвъдното 3 светове имат шанс да отидат на по-високо безплътно състояние, но вероятността за този преход намалява, тъй като една се движи от Чигай к Сидпа Бардо, особено към неговия край, когато има прибиране в един от самсара светове на раждането. Ето защо, в тибетските традиции странстването в трите свята Бърдо след смъртта се  сравнява с подскачаща топка, след удар в земята. Височината на първия удар е най-голямата, а след това намалява, докато топката не премине в състояние на покой. Съответно, най-високия духовен скок става веднага след напускането на тялото при смъртта, когато е налице първичната Чиста светлина (тази фаза трае около 30 минути). След това, през втората фаза, Чигай бардо е по-малък, когато се появи вторичната Ясна светлина (тази фаза трае около 3.5-4 дни), и т.н.                                                                                                                                                                                                                                                                                     Появата на чиста светлина символизира отварянето на хиперпространствен тунел, свързващ нашия свят с най-високото ниво на дървото на света (област  Адибуда, нирвана), но в него може да мине само много добре обучен йога. Един обикновен човек Чистата светлина причинява опасения, паника, както при хората, прекарали целия си живот в една тъмна пещера, тази ярка светлина на слънцето само ще предизвика желание да избягаъ и да се скрият. Освен визия ясна светлина трае само миг, а само йога майстори могат да го удължат малко. В тибетските традиции използвт за тази цел, по-специално, практиката на вътрешен огън (Too - мо). По този начин, ако не се използва възможността за освобождение по време на преминаването в Чигай бардоо, има преход в Ченид бардо и  придобиване на сияющо тяло(тяло Бардо). Този момент често се нарича раждане в Бърдо. Да останеш в този свят Бърдо трае 14 дни и се разделя на две отделни фази. Първият е визията на мирни божества, които се появяват в райони на сърцето (първият трае 7 дни). И вторият - появата на гневни божества в областите на мозъка (от 8-ми до 14-ти ден). Както може да се види от тази картографиране Ченид бардо света е тясно свързано с пространството на човешкото тяло. Съответно, всеки ден се дава шанс за освобождение и отидете на един от висшите светове на пет Дхиани Буди. Ако не, продължи скитащи души през последния свяе на отвъдното -  Сидпа бардо. Пространството на този свят е по-сложно и пресича с фините нива на всичките шест сфери на самсара. За да останете в този свят се характеризира с три основни етапа: първоначален период на лутане; Страшният съд; появата на светлина от 6  Локи (самсара светове), което завършва с раждането в един от световете на самсара. Тук също има шанс за освобождение, макар и много по-малък. Ако това не бъде изпълнено, проблемът на мъртвите - да изпрати положително следите процеса на прераждане, избора на добра самсара свят и добра утроба. Въпреки това, той също изисква определени езотерични умения, придобити в предишен живот и добри кармични тенденции. После идва следващия етап на съществуване, въплъщение в един от самсара светове. Тя започва с Бърдо в мястото на раждане, или майчината утроба (Кинай Бардо). След това, след раждането на света до времето на смъртта заместник: будно състояние, сън на Бардо (Милам Бардо) и Бардо на екстатично равновесие в дълбока медитация (Тингецин-Самтам Бардо). Т.е. останалите три от шесте Бърдо, съответстват на въплътено съществуване.                                                                                                                                                                                                                                                       И накрая, да кажем нещо за времето. Според езотеричната традиция на високите нива на реалността понятието за време губи значението си. За него говори, но когато се занимават с Samsara, Бърдо или други по-ниски светове. Във всички тези случаи се счита циклично време на цикъла се извършва в рамките на по-голям брой по-малки. А вътре в тях са дори по-малки, и т.н. И всеки от тях повтаря  всичките фази на глобалния космически цикъл. В съвременния език, време е самостоятелно подобен фракталната структура Така нашата Вселена има етапи на раждане, разцвет, стареене и смърт. Същото се повтаря за отделния  живот на индивида, но само с много по-малък интервал от време. Когато наблюдаваме света около нас, във вселената възниква илюзия за линейното време, като виждаме една много малка част от гигантския космически цикъл. Оста на това пространство-време е показана в долната част на фиг. 31. Именно по него се движат 6 светове на Samsara, образувайки пътека, подобна на многомерна змия някъде в безкрайността, захапала опашката си. В древна Индия, тази многомерна следа от движението на нашето пространство по оста на времето се нарича "Линга шарира". Във вътрешността на фигурата е показан цикъла на индивидуалното съществуване, което обхваща периода на реализация (живот) в един от световете на Samsara и посмъртно преминаването на световете на Бардо, след което има раждане в следващия цикъл. Този пръстен (или по-точно спирала) може да бъде разделено с преход в един от висшите светове показани в горната част на картината, където времето изчезва.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Три Бардо                                                                                                                                                                                                          Нека сега разгледаме по-подробно на вътрешната структура на трите свята Бардо задгробния живот, връзките между тях и други нива на реалността (вж. Фиг. 32). Първият свят Чигай  Бардо е преход в това, в което се намираме в началото на клинична смърт, до последния си дъх. В началния етап, пребиваването в този свят трае около 30 минути до окончателното освобождаване на душата от тялото. Именно  Бардо преживяванията в тази начална фаза, и са описани в известната книга на Моуди и други подобни публикации. В началото на този етап физиологични промени, още не са необратими и понякога е възможно връщане към живота.                                  
 В първия етап Чигай Бардо се случват много силни промени в енергиите на нашето фино тяло и когато те се събират и се концентрира в средата на канала, има визията на оригиналната чистата светлина. Както казахме, само редки йога майстори успяват да използват този шанс и да излязат през канала на чиста светлина в състояние на нирвана. За всички останали, идва втората фаза, която продължава 3,5-4 дни, по време на който умът е в несвяст, а за един кратък момент отново се появи вторична чиста светлина. След приключване на придобиването  Чигай  Бардо става придобиване на сияещо тяло и раждане в следващия свят на отвъдното - Ченид Бардо. Сияещото тяло е фино-материален аналог на физическото тяло в света на материята и в началото много напомня форма физическото, но е доста по-различно в многото прекрасни свойства. Но ние ще говорим за тях по-късно.                                                                                                                                                                                                                                                        Ченид Бардо                                                                                                                                                                                               Пространство в Ченид Бардо е малко като пакет от стаи, всяка от които отговаря на един ден (пространства с подобна геометрия често се наричат мозаечни). Тази "стая" безкрайно голяма, а не като един от друг. Въпреки това, всеки от тях има два изхода, един на горния етаж в световете на Дхиани Буди, друг в следващия "стаята". Естествено "врата" (мембрана) на всеки от изходите е снабдена с "комбинация за заключване" и е пропусклива само в една посока. Такава брава отваря определено духовно и емоционално състояние на съществата, минаващи етапа Ченид Бардо. "Врата"  нагоре сработва на чувство на саможертва, безкористна любов към страдащи същества от всички светове на самсара без привързаност към  животинското начало, петте отрови. "Side Door" в следващата съседна "стая" предлага чувство на страх, желание да се избяга, за да се измъкне от неизвестното, ужасно. Както казахме, вратата на тунела на хиперпространството не е като обичайната врата в стената на къщата. Затова е много важно да се знае формата на "вратите", за да попаднете в правилния свят. В Чигай Бардо "врата" към върха изглежда ослепително неземна светлина, и светлината, която предизвиква чувство на страх, страх, желание да избяга и да се скриеш. Тези характеристики се съхраняват в Ченид Бърдо, прибавят се само цветова символика (светъл цвят), и там са сложни визуални и звукови образи (архетипи на богове и богини). И всеки ден той се променя напълно, а след седмия ден светлината и цветовата символика изчезва, и оставят архетипните образи на гневните божества. Съответно, преминаването на "врати" на върха предполага сливане, разтваряне в дълбокото, архетипно значение на тези изображения. А за това, е необходимо да се преодолее страхът, причинен от страшния външния вид и да се види зад него блажени мирни божества. Като цяло, според Тибетската книга на мъртвите "врата" към върха не се отваря лесно, винаги трябва да мине през изпитанията и преодоляване на инстинктивния страх, желанието да избяга и да се скрие. Във връзка с това, почти всички религиозни традиции са напълно единодушни, не забравяйте, известната библейска притча за камила, която е по-лесно да премине през иглени уши, отколкото богат човек да влезе в рая. Но вратите, водещи към дъното, в самсара светове наобратно самите привличат към себе си, и колкото по-лошо е пространството намиращо се зад тях, толкова са по-силен. Особено, ако това пространство резонира с вашите кармични проблеми. Единственият начин да се избегне този нежелан преход  е промяна на емоционалното си състояние, настройте се на архетипния божество помагащо ви да преодолеете съответстващата ви негативна привързаност(отрицателно прикачения файл) (например, гняв, похот, алчност, и т.н.). За тази цел могат да се използват и специални мантри, свещени знаци, мудри,и  други подобни магически инструменти  (вж. Табл. 4). В Тибетска книга на мъртвите може да намерите огромно разнообразие от такива методи (те обикновено са посочени като затваряне на врата).                                                                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                                                                            Още една особенност на лошите врати е - че те обикновено изглеждат в един скучен цвят или на многоцветни петна. И веднага след като има желание да избяга и да се скрие в него, понякога в същото време има картини на света който стои зад тях. Но картините са измамна и притежаващи странно и необяснимо превличане. Тибетската книга на мъртвите е изпълнена с предупреждения в никакъв случай да не се съобразявате с определени  желания, резултатът от които може да бъде раждането в един от най-бедните светове (животни, гладни призраци, ад), и безкрайно страдание за много животи.                                                                                                                                                                                                  Самостоятелните "стаи " на Ченид Бърдо се състоят от две различни групи. Първите седем дни, пред вас преминават спокойни божества излиза от областта на сърцето ви, съответните посоки (център, север, изток и т.н.). Това е още един от най-необичайните свойства на нашето многоизмерно пространство, от една страна, то може да бъде в рамките на нашето тяло, а от друга в безкрая. В този период на проучването на архетипи на пет отрови и свързаните с тях светове на Сансарa. Всеки ден вие се сблъсквате с една от отровите, и свързаните с него светове на самсара и архетипът на Дхиани Буда позволяващ  неговото преодоляване. Пред вас от сърцето на Буда ще се появи  блестящ светъл цвят (отварящ вратата, която води до по-високи светове), и одновременно пламва бледа светлина на самсара, и възниква непреодолимо желание да се скриете в нея. Ако направите това, можете да отидете на архетипа на следващия ден. На шестия ден се дава втори шанс да преодолее петте отрови, а в същото време се появяват и образите на всичките пет Дхиани Буди. На седмия ден проработват архетипи от света на животните. Символиката на всеки от 7-дни е показана в Таблица 4 .. От 8-ми до 14-ти ден се запознаваме с различни гневни божества, предизвиква чувство на страх и ужас. Зад страшния им вид са същите мирни божества, но в гневен аспект. Те също идват от различни части на света, но в пространството, свързано с вашия мозък. Вашата задача е да не се плашите и да видим зад плашещи лица на доброжелателните божества, и да се слеете с тях. Тогава вратата се отваря в Дхиани Буди и ще намерите освобождение. Ако не, ще се озовете в следващия свят.                                                                                                                                                                                                                        Последния свят на живот след смъртта, Сидпа Бърдо, прилича повече на привичното за нас пространство, особено в първите 22 дни. Единствената разлика, че тук нашето Бърдо тяло има абсолютно фантастични способности, ехото от които, както изглежда, са отразени в множество легенди, митове  и  детски мечти. Светлиното тяло (тялото на желанието, Бърдо тялото) се появява дори и в прехода към Чигай бардо, но там то е лишена от възможност да се прояви напълно. Както вече бе споменато, Сидпа бардо има доста прозрачна граница с фините нива на всичките шест сфери на самсара. И покойника има способността да прониква в сияещо тяло да прониква във всяка от тях. Той може да премине през огромни планини, потъват на дъното на моретата, лети до други планети. По принцип, за лъчисто тяло няма фиксирана форма и размери, може да бъде компресирано в малка бучка и да набъбва до гигантски обеми и да променя пропорциите си. Въпреки това, в началото повече по навик, приема форма на бившия собственик, а до края на придобиване на характеристиките на следващата обитател на  рождане. Способността да се възприемат светлина в тялото е с много по-широк, отколкото при нас. В допълнение към обичайните сетива се появи и мощни психически способности, включително способността да предвижда бъдещето. Всичко, което може да бъде постигнато във физическото тяло, но с цената на дълги сесии за обучение и са дадени веднага. Въпреки това, визия е различна от нашата, тъй като тялото е в състояние да вижда света само на така наречената астрална светлина. Ето защо, всички светове се виждат окъпани в здрача същия астрална светлина, в същия ден и нощ. Към свойствата на лъчистото тялото е липсата на сенки и отражения в огледалната повърхност (за това се говори и в много други мистични традиции). Според Тибетска книга на мъртвите, то не може да бъде унищожено или убито от конвенционални методи (нарязани, намушкан, изгорени, и т.н.). Освен това, обикновено има  много по-големи интелектуални способности. Въпреки това, притежаването на такова перфектно тяло не прави собственика си щастлив. Той чувства нарастваща носталгия страх, желание да избяга, тъй като в астралния свят Сидпа Бардо има много страшни същества. Освен това, както изглежда блестяща тялото е лишено от възможността за собствената им за усвояване на жизнената енергия, и живее за сметка на старите запаси и енергия, изпратени от живи същества. Недостигът на жизнената енергия допълнително подобрява копнежа и желанието да има телесна обвивка. В това състояние, има изключително малки запаси от волева енергия и  способностти да се съпротивляват на външни сили. Тибетците го сравняват с перо увлечено от силните пориви на кармичния вятър, при това колкото повече време е прекарано в  Сидпа бардо, толкова по-силни са пориви на вятър. В края на 22 дни (този период, е приближен и може значително да се променя) започват страшни кармични пориви на вятъра, които са починали през различни светове и пространства, тълпи от ужасни чудовища се появяват, гонят го, мъка, мизерия, глад, драстично се увеличи. После идва последното съдебно решение, много пъти, описано в различните религиозни традиции, когато се оценяват добри и лоши дела в предишен живот. Тук отново има шанса да се отиде в един от най-висшите светове, ако можем да видим архетипи на мирни Божествата зад страшния вид на съдии и палачи, изпитате илюзорната природа на външната форма. Ако не се използва този шанс, идва последната фаза  в Сидпа бардо - новото раждане. За нейното приближаване предполагат следните характеристики: блестящ в тялото започват да се излъчват бъдещата форма на функциите; е налице желание за изминалата тялото (разбира се вече не пригодно за обитаване), правят се неуспешни опити да влязат в него, има много неприятно чувство, като че ли ви натискат в тесния процеп между камъни; От време на време се появява  визия за бъдещия свят на раждане и е налице непреодолима тяга към него; появяват се светли петна с цветовете на 6-Локи, като един от най-ярките петна (това е бъдещият свят на раждане), започва да се засилва кармичния вятър. Последния признак, говори за отварянето на вратите, водещи към шестте сфери на самсара. Все още има много малък шанс да се избегне повторното раждане, но в противен случай не трябва да се отдавате на волята на кармична вятъра. Можете също така да се опитаме да стигнем до по-добър свят с повторно раждане. За това е много важен емоционалния контрол. Всяка негативна мисъл или емоция може да резонират с един от петте отрови, и да ви въвлече в негативен свят. Например, гневът може да доведе до раждането в света на претали или ада, страх, желание да се скриете - в света на животните и т.н. Е, за да се разбере кое петно, към кой свят води не е много трудно, знаейки, цветовата символика на 6 светове на Samsara (вж. Графика 4). И накрая, ако сте били в една от самсара световете може да се опита да затвори вратите на утробата на бъдещата майка (в Тибетска книга на мъртвите описват пет начина да направите това), или, ако не е възможно, да се избере по-подходяща утроба. За да направите това, се използва същия резонанс на емоционалното състояние с подходящата "врата". След като е настъпило зачеването, следващия кармичен цикъл започва и в зависимост от изживяния живот, процесът на скитане из Бърдо светове на задгробния живот се повтаря, по добър или по лош сценарий отново и отново. Или най-накрая кармичната верига е счупена, и ще спечелите едно просветено съществуване.                                                                http://www.shalagram.ru/knowledge/mysticcosmosrus/mystic_cosmos_chapter6.htm                       

Няма коментари:

Публикуване на коментар