събота, 29 април 2017 г.
Инициация - Хопи. Слънчево посвещение/помазване
На нея детето научава, че макар да има земен баща и майка, истинските му родители са Майката Земя, която му дава тялото и отец Слънце който му вдъхна живот. В същото време, наистина осъзнава, че той самият е двоен. От една страна, като член на семейството и племенния клан и от друга като частица на Великата Вселена, един от изпълнителите на плана на Твореца.
Същността на посвещение е много тясно свързан с процеса на създаване и ролята на човека в микро- и макрокосмоса. В известен смисъл и задача започ при раждане на дване на инициации е за приобщаване на индивидуалния човек към глобалните космогонични процеси, надхвърлящи животинската природата, безсмислена борба за оцеляване и създаване на потомство. Естествено е, че след започването мъжа продължава да се грижи за техните физически и социални функции, но всичко е бледо до незначителност в сравнение с нейната роля в подпомагането на плановете за изпълнение на създателя. Подходящо получена инициация води до магически способности които са тази висока цел. От тази гледна точка, индиански племена и други шамански традиции на този, който използва шаманските подарък само за собствените си егоистични цели са на ", които са забравили," са загубили истинския смисъл на своето съществуване като хора. И може би най-основните, древния смисъл на започване и това е да се запази свещено знание за дълбокия смисъл на човешкото съществуване, а не получаване на някакви магически суперсили и придобиване на власт над хората и силите на природата.
В основата на ритуалите по иницииране е хопи представата за това, че истински родители на човешкото същество са божествени съшности а човешките родители са само инструмент за проява на тяхната власт. От тази гледна точка, Майки са майката Земя и майката зърно. Човекът е създаден от плътта на първата и се кърми от втората. Бащата също има две лица. От една страна това е самия създател Тайова, а от друга Солнцето - слънчевия Бог
Когато едно дете се появи в света това е първото посвещение. Ето как това се описва в книгата на Франк Waters "Книга на Хопи", стр 8-9):. "... Когато се роди детето, неговата Майка-зърно му се поставя близо до него , където то стои двадесет дни, а през това време детето остава на тъмно. Въпреки, че новороденото му тяло е от този свят, детето все още е под защитата на техния всеобщ родител. Ако детето е родено през нощта, рано сутринта на всеки от четирите стени и с царевично брашно се теглеха четири линии. Ако детето е родено през деня линии, се боядисваха през следващата сутрин. Линиите означават, че за него е подготвен духовен, както и временен дом на земята.
В първия ден детето се измива с вода, настоена с кедър. След това малкото се натрива с бяло царевично брашно- и се оставят за деня. На следващият ден детето се почиства и натърква с пепелта от кедър, за да се отстрани косата и бебешка кожа. Това се повтаря три дни. От петия до дванадесети ден то се измива и се втрива с царевично брашно един ден, и пепелта от кедър за четири дни. Майката пие ежедневно кедрова вода. На петия ден косата на бебето се измива и майка, остъргват от стените и тавана една линия, прекарана с царевично брашно. Остърганото се носи в храма, където е пъпната връв. Всеки следващ пети ден на всяка стени и тавани остъргва по една линия от царевично брашно и останките се носят на храма. Деветнадесет дни Къщата е в тъмнина, и детето не вижда светлината.
На двадесетия ден, рано сутринта, преди да се стъмни, всички лели на детето идват в къщата, всяка от които носи майка- зърно в дясната си ръка. Всяка иска да бъде кръстница на детето. Бебето се къпе. Тогава майката на детето, като го държи в лявата си ръка, взема майка-зърно, лежаща до детето, и четири пъти го прекарва през детето, от пъпа до главата. Първият път, когато тя дава името на втория на детето се пожелва дълъг живот, при третото - здраве и при четвъртото се пожела успех в работата, ако бебето е момче или зда бъде добра съпруга и майка, ако се роди момиче. Всяка една от лелите се редуват в повтарящи ритуалът да дадат на детето името на клана на своята майка или баща. След това детето се дава на майката на детето. Между временно жълтата светлина се появява на изток.
Майка държи бебето на лявата си ръка и Майка-зърно в дясната, придружена от своята майка - баба на детето - излиа от къщата и се насочва на изток. Спирайки, гледайки към изток, хвърлят щипки царевично брашно към изгряващото слънце. Когато слънцето свети на хоризонта, майката излиза напред, тя вдигна бебето на слънцето и казва: "Отец Слънце, това е. - Вашето бебе" Отново, повтаря тези думи, прокарвайки Майката- зърно над детето, тъй както го е правила, когато се посочва името на детето и му се пожелава дълъг живот до дълбока старост, с което се потвърждава, че той потчита законите на Твореца. Когато майката на детето е завършила ритуала, той се повтаря от бабата. След това двете жени отбелязват с царевично брашно пътя към слънцето за нов живот. Сега детето принадлежи на семейството и земята. Майка и баба му го донасят у дома, където то е очаквано от леля си. Селския глашатай провъзгласи раждането на дете, а в чест на новороденото започва празник. В продължение на няколко години детето се нарича с различни имена, дадени му. Името, което се нарича по-често се превръща в името на детето, и лелята която го е дала, му става кръстница. Майката-зърно остава духовната майката на детето. ... "Първата съзнателна инициация се провежда седем или осем години след раждането. Тя служи като отдаденост на религиозната общност. На нея детето научава, че макар да има земен баща и майка, истинските му родители са Майката Земя, която му дава тялото и отец Слънце който му вдъхна живот. В същото време, той наистина осъзнава, че той самият е двоен. От една страна, като член на семейството и племенния клан и от друга като частица на Великата Вселена, един от изпълнителите на плана на Твореца. И най-голямата добродетел, към която трябва да се стреми, е смирението. В същия ритуал са и различните видове, инициации, обикновено се проиграва целият процес на космогенезис или част от него. В този случай, по-голямата част от членовете на общността Хопи играе ролята на различните жители на фините светове на духовете Kachinas. Вселението на тези духове в телата на участниците се извършва по времето на церемонията, провеждана в храма в Кива (модел на мравуняк, където хопи/мирмидонци изчакват унищожението на предишни светове). След това участниците минават през една дупка в покрива на Kiva, облечени в костюми и маски от различни духове Kachinas и започват много разнообразни и красиви ритуални танци. Според хопи чрез техните духове са в състояние да повлияят на физическото ниво на реалността.
Няма коментари:
Публикуване на коментар