вторник, 13 ноември 2018 г.

ВРЕМЕВИ ЦИКЛИ


                    

Татвите: Те са петте разновидности на константата време. Константата време е статична. Тя е като безбрежен океан, но вълните в този океан винаги са динамични. Именно тези вълни представляват татвите. Когато Бог въздейства върху праматерията, тя се трансформира в пет различни състояния /както вълните в океана/, всяко от което има специфично трептене и изпълнява определена функция. Първото стъпало от развитието на Пара Брахман е Акаша татва, след което идват Ваю, Теджас, Апас и Притхви. Тези пет татви представляват основните енергии-вълни които действат както в галактиките така и в човешкото тяло. Когато говоря за татвите, трябва да се разбира, основните енергии които са в основата на феноменалното ни съществуване на абсолютно всички нива. 1. Акаша поражда звука, също така предоставя пространство за определена енергийна субстанция. Може да се каже, че именно Акаша е причината за така наречените Време-Пространство-Причинност. 2. Ваю поражда допира, още и осезанието.Трептенията на този етер са със сферична форма, а цветът който излъчва е син. 3. Теджас поражда цветовете . Трептенията на този етер са със триъгълна форма, цветът които излъчва е червен. 4. Апас поражда вкуса .Той е бял на цвят и трептенията му са със форма на полумесец. 5. Притхви поражда мириса. Формата на този етер е квадратна, а цвета и е жълт. Общото за тези пет енергии-вълни /татви/ е терминът етер. Всъщност цялата материална Вселена е изградена от петте енергии, които са произлезли от най-финия елемент, това е етера. От етера произлизат елементите въздух, огън, вода и земя. Когато се говори за петте татви /енергии-вълни/, всъщност става въпрос за петте етера, които в своя еволют се развиват в елементите познати като земя, вода, огън, въздух, етер. Човешкото тяло също е изградено от тези пет елемента /енергии/. Елементът земя е идентичен с етера Притхви. Но този етер не означава само грубата физическа материя. Всичко, което е съставено на Земята под формата на грубо вещество е в състояние на етера Притхви. По същия начин всичко което е в течно състояние е под формата на етера Апас, и т.н. Най-важното според мен е, че самите пет етера, въздействат за създаването на атома и веществото. Татвите означават вибрацията на сцеплението. Именно вибрацията на сцеплението е тази която поддържа реда в кристалната решетка на дадена молекула. Ако я няма тази вибрация, няма да има и вещество. Когато говорим за петте етера на атомистично ниво, терминът за това е Ефирна материя или “ефирно тяло”. В молекулата на даден етер, съставен от осем атома, четири са на основния етер, а останалите на другите четири етера. В цялото, недоуловимите енергии съществуват на четири нива. По-висшите от тях се различават от по-нисшите по това, че имат по-висока честота на трептене. Тези четири нива са: 1. Физиологично – Прана. 2. Ментално - Манас. 3. Психично - Виджняна. 4. Духовно - Ананда. Ефирната материя намира израз и в човека. Ефирното тяло се намира на около 12 см. от кожата на човек, като го обгръща цялото. Именно това ефирно тяло подържа всички функции /моторни и сензорни/ в идеален синхрон. Коя е причината за възникване на това ефирно тяло? Причината е Прана. Но има нещо по-важно и това е, че в ефирното тяло се съдържат всички останали състояния на висшите татви /енергии/. Или това са : 1. Прана, жизнена материя с център Слънцето. 2. Манас, ментална материя с център Вират. 3. Виджняна, психична материя с център Брахман. 4. Ананда, духовна материя с център Пара Брахман. Всяко от тях е положително спрямо по-нисшите и е породено от съчетанието на позитивната и негативната фаза на по-висшето. Тези центрове, както и центровете на други планети, възникват преди дори те да се появят в материалната сфера. С появата на Слънцето пред Вират възникват две състояния на материята – позитива и негативна. Вират е Космическата мисъл и всички планети заедно с обитателите им представляват определен стадий от развитието му. Животът на Земята възниква на базата от информацията която се съдържа в менталния Бог наречен Вират. Планетите, звездите и фазите на луната са отпечатъци на менталния Бог така, както живите организми на Земята са отпечатъци на Слънцето. Слънчевата Прана която създава биологичните организми на нашата планета се подготвя по време на нощта на Манвантара. По същия начин психичната материя е свързана с дните и нощите на Брахман, а духовната материя с тези на Пара Брахман. Така става ясно, че процесът на сътворението на всички нива на битието се извършва от петте татви /енергии-вълни/ в двата им аспекта – позитивен и негативен. Енергиите обхващат абсолютно всичко което съществува във Вселената. Енергията Акаша е най- важната от всички енергии. Тя предхожда и следва всяка промяна на състоянието в различни сфери на живота. В нея се намират всички форми в потенциално развитие. Еволюцията на енергиите винаги е част от развитието на определена материална форма. Когато настъпи денят на Пара Брахман това означава сътворение и първия еволют е на енергията Акаша, която предоставя пространство за някакъв вид енергийно движение. Веднага след това движение се появяват и другите енергии. Това е първото ниво познато като духовен център Пара Брахман, а енергиите са атмосферата на този принцип. След като се оформи тази духовна атмосфера по- далечните, “по-студени” енергии влияят върху “по-горещите”. Тези равни по сила трептения с противоположна посока взаимно се неутрализират. Така се поражда и втория център на психичната материя наречен Брахман. По същия начин от този психичен център започва преобразуването на психичните енергии, но те вече са с различна вълнова честота. Първият продукт от това преобразуване е енергията Акаша и от нея се преобразуват останалите четири енергии. По абсолютно същия принцип се създава и центърът на менталната материя наречен Вират. В този център съществуват всички идеи, мисли, концепции и мисловни представи за предстоящата Вселена, която трябва да се роди за да се завърши пълния цикъл на органичната материя. След като се създаде атмосферата на този ментален център по същия начин се образува центъра Слънце, който от своя страна създава атмосфера наречена Прана. Индийците имат определение за един “слънчев атом” - Трути. Според ведантистите /както и много други учени/, те твърдят, че този слънчев атом е в основата на жизненият принцип, който активира веществото и се преобразува в материя. Може да се каже, че Прана е жизнения принцип, който ръководи, създава, подържа и унищожава материята. В човек, тази енергия наречена Прана, се движи чрез кръвния и нервен ток в нашите тела, а центъра и е в човешкото сърце. Разбира се, казаното до тук е много опростено обяснение на индийската философия за татвите. Преди време попаднах на един трактат, казва се “Наука за диханието и философията на татвите”. В него е представен диалог между бог Шива и неговата съпруга Парвати, наричана още Ишвара или Шакти. В този трактат, Шива обяснява на Парвати различните начини, по които невидимите сили около нас оставят следи върху материалните нива. Те най-добре познават собственото си творение. Рама Прасад прави великолепен анализ върху това учение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар