Center of the Universe |
Това е точният превод от латински на определението на Нютон. В училищата обаче се изучава, че:
„Сила е взаимодействието между телата”
Така езотерика, масона, силно религиозният сър Исак Нютон се превръща в учения, физика, математика, който създава съвременната наука. Така превода убива духа и оставя само материалното. Така поколение след поколение се обучават механично да сглобяват пъзели от части, частици, сили клетки, а не да проумяват процесите и обектите от света в който живеем!
За нас това е станало вече втора природа. Ние като папагали повтаряме третият закон на англичанина:
„Силата на въздействие поражда равна по големина, но обратна по посока сила на противодействие.”
И когато получим шамар или юмрук, се учудваме, че същото не получава в равна степен и този, който ни е ударил.
В детството си казвах на шега, че има и четвърти закон – „Колкото по-силно е действието, толкова по-слабо е взаимодействието!”
Едва сега, след 30 години, се замислям, че май има резон в този основен закон на юмручния бой!
А в действителност третият закон на Нютон е гласял:
„Произведението на силата на действие по скоростта на действие е равна на произведението на силата на реакция по скоростта на реакция.”
А в действителност третият закон на Нютон е гласял:
„Произведението на силата на действие по скоростта на действие е равна на произведението на силата на реакция по скоростта на реакция.”
Така става възможно един да яде бой, а другият да се отърве само с ожулени или натъртени ръце!
Ето защо мога да изкажа следното твърдение за съвременната наука:
„ Науката се гради на грешно изказани мисли, грешно преведени и грешно разбрани!”
\
Ето защо мога да изкажа следното твърдение за съвременната наука:
„ Науката се гради на грешно изказани мисли, грешно преведени и грешно разбрани!”
\
Светът около нас, който си мислим, че познаваме добре, е грешно постулиран, грешно разбран и грешно предаден!
И ние, високо образованите и високоинтелигентните съвременни хора ползваме открити, изобретени, построени неща, които ако преводът на научен език беше точен, биха били невъзможни!
Ние си измисляме „невъзможен нов свят”, в който живеем и който става все по-странен, мистичен, фантастичен, вълшебен дори, ден след ден, година след година!
НЕВЪЗМОЖНИТЕ ВОДНИ БАЛОНЧЕТА
Ежедневно ни се налага да затопляме или кипваме вода. Това е толкова елементарно човешко действие, че дори не се замисляме за неговата невъзможност!
Та при кипването на водата се образуват мехурчета, които имат повърхностно налягане над 1000 атмосфери и са теоретически невъзможни!
Едновременно с балончетата, водата се превръща в пара, макар според съвременните термодинамични разбирания за това да е нужна колосално по-голяма енергия, отколкото предадената на водата – 10 до 13 пъти!
Един руски академик пък признава, че не може да проумее как въобще излитат самолетите. Академик Александър Ишлинский се чуди, че при условие, че теоретичната подемна сила е около 10 пъти по-висока от реално създаваната от двигателите на машината, тя всъщност би трябвало да има аеродинамиката на тухла и не би трябвало дори да се отдели от пистата, камо ли пък да облети хиляди километри!
Научна легенда е, как преди години млад физик открил, че в уравненията на Шварцшилд има сериозна теоретична грешка и че ако бъде отстранена стават невъзможни черните дупки. Споделил тези свои открития със свой по-стар и по-опитен колега, който му отговорил така:
„ Ние това отдавна го знаем, но струва ли си да мътим водата в извора, откъдето пием?!”
И черните дупки остават в теорията. Нещо повече – вече практически са доказани и наблюдавани!
Невъзможни, но реални!
По този повод Фейнман в една от прословутите си лекции от 60-те години на ХХ век споделя:
„ В съвременната физика и математика има толкова неудобни грешки, които сме смели „под килима” на сложни формули и теории!”
И ние, високо образованите и високоинтелигентните съвременни хора ползваме открити, изобретени, построени неща, които ако преводът на научен език беше точен, биха били невъзможни!
Ние си измисляме „невъзможен нов свят”, в който живеем и който става все по-странен, мистичен, фантастичен, вълшебен дори, ден след ден, година след година!
НЕВЪЗМОЖНИТЕ ВОДНИ БАЛОНЧЕТА
Ежедневно ни се налага да затопляме или кипваме вода. Това е толкова елементарно човешко действие, че дори не се замисляме за неговата невъзможност!
Та при кипването на водата се образуват мехурчета, които имат повърхностно налягане над 1000 атмосфери и са теоретически невъзможни!
Едновременно с балончетата, водата се превръща в пара, макар според съвременните термодинамични разбирания за това да е нужна колосално по-голяма енергия, отколкото предадената на водата – 10 до 13 пъти!
Един руски академик пък признава, че не може да проумее как въобще излитат самолетите. Академик Александър Ишлинский се чуди, че при условие, че теоретичната подемна сила е около 10 пъти по-висока от реално създаваната от двигателите на машината, тя всъщност би трябвало да има аеродинамиката на тухла и не би трябвало дори да се отдели от пистата, камо ли пък да облети хиляди километри!
Научна легенда е, как преди години млад физик открил, че в уравненията на Шварцшилд има сериозна теоретична грешка и че ако бъде отстранена стават невъзможни черните дупки. Споделил тези свои открития със свой по-стар и по-опитен колега, който му отговорил така:
„ Ние това отдавна го знаем, но струва ли си да мътим водата в извора, откъдето пием?!”
И черните дупки остават в теорията. Нещо повече – вече практически са доказани и наблюдавани!
Невъзможни, но реални!
По този повод Фейнман в една от прословутите си лекции от 60-те години на ХХ век споделя:
„ В съвременната физика и математика има толкова неудобни грешки, които сме смели „под килима” на сложни формули и теории!”
Няма коментари:
Публикуване на коментар