Унмани Авастха е Хатха Йога самадхи чрез контрол на праната.
В Радкха Йога същото състояние се нарича Асампраджната Самадхи.
В Джнана Йога то се нарича Нирвикалпа Самадхи или Турийа.
В Бхакти Йога то се нарича Бхава Самадхи или излизане над егото. Всички те са едно и също състояние.
През време на Унмани Авастха дъхът спира и умът става така
спокоен, че вие виждате Аза. Авастха се отнася до едно състояние на ума. В това състояние няма повече вълни (врити) в ума, защото праната повече не се движи през Ида и Пикгала. Докато праната действува през тези нади, ще има
физическо дишане и жизнена сила, чувства и мисли. Обикновено ние не можем да спрем това; то спира, само когато праната тече в Сушумна, така че Ида и Пингала са мъртви. Тогава те са като жица без ток. 3.. Йоги, след като е заел позата Падмасана, трябва да вдиша праната през Ида или лявата ноздра, и като я е задържал толкова дълго, колкото може, да я издиша през Пингала или дясната ноздра.
4. Отново след като е вдишал праната през Пингала, той трябва да изпълни Кумбхака [задържане], както еформулирано в книгите, и трябва пак бавно да я издиша през Ида.
5. Той трябва да изпълнява пурака (вдишване) през същата
ноздра, през която е извършил речака (издишване), и след като е задържал дъха в най-голяма степен, докато се покрие с пот или докато тялото му се разтрепери, трябва да я издиша бавно и никога бързо, тъй като това би
намалило енергията на тялото. Какви са нийамите? Те са следните правила за поведение?
1. Сауча - Чистота, вътрешна и външна: вътрешно очистване чрез Нети и Дхаути, и саттвична, чиста вегетарианска диета.
2. Сантоша - доволство (обсъдено преди), където вие сте задоволени, в каквато и ситуация да сте. Един човек може да е роден в голям дворец, а друг може да е роден в бедняшки квартал. Каква е причината зад това? Карма. Това
са нашите собствени действия от миналото, които причиняват реакции. Така, вие трябва да бъдете доволни, без значение в какви жизнени условия сте поставени. 3. Тапас - самоналожено изкупление (постене, приемане на обети катонапр. извършване на определен брой асани, пранайами или ядене само на определен тип храна). Не глупави обети като стоене в студена вода за 10 часа
или седене на горещо слънце близо до горящ огън. Някои глупави хора правят тези неща, но това е измъчване и това е против Йога. Истинските йоги не ще правят този тип тапас. Измъчването на тялото в името на Бога не се позволява.
Нито пък обграждането на тялото с твърде много лукс. Следвайте средния път: не твърде много лукс, не твърде много страдание. 6. Той трябва да изпълнява кумбхака [задържане на дъха] четири пъти на ден: рано сут рин, по обяд, вечер и в полунощ ....Това означава, че в тези четири времена през деня човек трябва да практикува вдишване, задържане, издишване, докато се появи пот. Когато пропорциите се увеличат, вие ще чувствувате да излиза пот.
..... докато той увеличи броя до 80. Това са 40 рунда, при което един рунд съдържа две задържания. 40 рунда правят 60 задържания. Вдишване, задържане, издишване е половин рунд; и после друго вдишване, задържане, издишване и един пълен рунд, 40 рунда сутрин, 40 по пладне, 40 вечер и 40 в полунощ. Начинаещият ще започне с 10 или 15 рунда и после ще продължи докато достигне 40 рунда.Коментарът на Ерахмананда: Това стига до около 320 кумбхаки ежедневно. Но
тъй като може да е неудобно да се практикува в полуноц, това може да възлезе на 240 кумбхаки. Лайя-Чинтана на Антахкарана
Умът се абсорбира в Махат и Будхи. Индивидуалният Будхи се
абсорбира в космическия Будхи; космическият Будхи в Aвиякта (непроявеното); Aвиякта в Брахман. Това е Лайя-Чинтана или ума.
Самбхави Мудра, Бхрукути-Дришти (вглеждане в мястото между двете вежди), Насикагра-Дришти (устойчиво гледане във върха на носа), Наданисандхана (слушане на звуците в ушите)- всички тези техники принадлежат на Лайя-Йога. С тези практики умът скоро постига Лайя.Унмани състоянието идва бързо. Унмани Авастха на лайя йогите отговаря
на Бхава-Самадхи на Бхакта. При Самбхави Мудра, очите са отворени, но умът е фиксиран върху Лакшя (точката, обектът на концентрация). Очите не виждат външни обекти.
Когато умът и сетивата са изтънени, а накрая контролирани, тогава сепрекратяват Каранендрийя-Виапара (различните дейности на Aнтахкарана и сетивата). Дживатва (личност – идея и усещане) изчезва. Остава Брахматва (съществуването). Това е Кевала Асти.
Два вида Maнонаса
Maнонаса е два вида, а именно: Сварупа Манонаса, унищожаване на Сварупа на ума, както в случая на Дживанмукта, и Aрупа Манонаса, унищожаване на различните форми на ума, както в случая на Видехамукта, когато те напускат тяхното физическо тяло. Първата се нарича
"разрушаване на ума във форма." Вторта се нарича "унищожаване на ума
без форма."
Как да доведем Maнонаса
Съществуват пет начина за довеждане на Maнахкшайя (разрушаване на ума). Два от тях са йогични метода. Три са свързани с Джана Йога.
спокоен, че вие виждате Аза. Авастха се отнася до едно състояние на ума. В това състояние няма повече вълни (врити) в ума, защото праната повече не се движи през Ида и Пикгала. Докато праната действува през тези нади, ще има
физическо дишане и жизнена сила, чувства и мисли. Обикновено ние не можем да спрем това; то спира, само когато праната тече в Сушумна, така че Ида и Пингала са мъртви. Тогава те са като жица без ток. 3.. Йоги, след като е заел позата Падмасана, трябва да вдиша праната през Ида или лявата ноздра, и като я е задържал толкова дълго, колкото може, да я издиша през Пингала или дясната ноздра.
4. Отново след като е вдишал праната през Пингала, той трябва да изпълни Кумбхака [задържане], както еформулирано в книгите, и трябва пак бавно да я издиша през Ида.
5. Той трябва да изпълнява пурака (вдишване) през същата
ноздра, през която е извършил речака (издишване), и след като е задържал дъха в най-голяма степен, докато се покрие с пот или докато тялото му се разтрепери, трябва да я издиша бавно и никога бързо, тъй като това би
намалило енергията на тялото. Какви са нийамите? Те са следните правила за поведение?
1. Сауча - Чистота, вътрешна и външна: вътрешно очистване чрез Нети и Дхаути, и саттвична, чиста вегетарианска диета.
2. Сантоша - доволство (обсъдено преди), където вие сте задоволени, в каквато и ситуация да сте. Един човек може да е роден в голям дворец, а друг може да е роден в бедняшки квартал. Каква е причината зад това? Карма. Това
са нашите собствени действия от миналото, които причиняват реакции. Така, вие трябва да бъдете доволни, без значение в какви жизнени условия сте поставени. 3. Тапас - самоналожено изкупление (постене, приемане на обети катонапр. извършване на определен брой асани, пранайами или ядене само на определен тип храна). Не глупави обети като стоене в студена вода за 10 часа
или седене на горещо слънце близо до горящ огън. Някои глупави хора правят тези неща, но това е измъчване и това е против Йога. Истинските йоги не ще правят този тип тапас. Измъчването на тялото в името на Бога не се позволява.
Нито пък обграждането на тялото с твърде много лукс. Следвайте средния път: не твърде много лукс, не твърде много страдание. 6. Той трябва да изпълнява кумбхака [задържане на дъха] четири пъти на ден: рано сут рин, по обяд, вечер и в полунощ ....Това означава, че в тези четири времена през деня човек трябва да практикува вдишване, задържане, издишване, докато се появи пот. Когато пропорциите се увеличат, вие ще чувствувате да излиза пот.
..... докато той увеличи броя до 80. Това са 40 рунда, при което един рунд съдържа две задържания. 40 рунда правят 60 задържания. Вдишване, задържане, издишване е половин рунд; и после друго вдишване, задържане, издишване и един пълен рунд, 40 рунда сутрин, 40 по пладне, 40 вечер и 40 в полунощ. Начинаещият ще започне с 10 или 15 рунда и после ще продължи докато достигне 40 рунда.Коментарът на Ерахмананда: Това стига до около 320 кумбхаки ежедневно. Но
тъй като може да е неудобно да се практикува в полуноц, това може да възлезе на 240 кумбхаки. Лайя-Чинтана на Антахкарана
Умът се абсорбира в Махат и Будхи. Индивидуалният Будхи се
абсорбира в космическия Будхи; космическият Будхи в Aвиякта (непроявеното); Aвиякта в Брахман. Това е Лайя-Чинтана или ума.
Самбхави Мудра, Бхрукути-Дришти (вглеждане в мястото между двете вежди), Насикагра-Дришти (устойчиво гледане във върха на носа), Наданисандхана (слушане на звуците в ушите)- всички тези техники принадлежат на Лайя-Йога. С тези практики умът скоро постига Лайя.Унмани състоянието идва бързо. Унмани Авастха на лайя йогите отговаря
на Бхава-Самадхи на Бхакта. При Самбхави Мудра, очите са отворени, но умът е фиксиран върху Лакшя (точката, обектът на концентрация). Очите не виждат външни обекти.
Когато умът и сетивата са изтънени, а накрая контролирани, тогава сепрекратяват Каранендрийя-Виапара (различните дейности на Aнтахкарана и сетивата). Дживатва (личност – идея и усещане) изчезва. Остава Брахматва (съществуването). Това е Кевала Асти.
Два вида Maнонаса
Maнонаса е два вида, а именно: Сварупа Манонаса, унищожаване на Сварупа на ума, както в случая на Дживанмукта, и Aрупа Манонаса, унищожаване на различните форми на ума, както в случая на Видехамукта, когато те напускат тяхното физическо тяло. Първата се нарича
"разрушаване на ума във форма." Вторта се нарича "унищожаване на ума
без форма."
Как да доведем Maнонаса
Съществуват пет начина за довеждане на Maнахкшайя (разрушаване на ума). Два от тях са йогични метода. Три са свързани с Джана Йога.
Когато се появи мисъл, отведете я. Кажете на себе си, "Нети, Нети – не тази мисъл, не и тази мисъл. Аз не желая тази мисъл."
Пратипакша Бхавана – заместване с противоположна идея, омраза с любов, страх с кураж, и т.н.
Създайте Брахма-Бхавана. Всички Санкалпа ще умрат.
Бъдете Санкхи (страничен наблюдател) на ума. Бъдете неутрални (Удасина). Запитвайте се непрекъснато, "Кой съм аз?" Всички мисли ще умрат. За човека на Вичара (изследването), умът се стапя в едно въздушно нищо. Това е най-лесно и по-ефективно от "Нети, Нети" или
"Пратипакша Бхавана" метода.
"Пратипакша Бхавана" метода.
Няма коментари:
Публикуване на коментар