четвъртък, 17 август 2017 г.
МИСЛИ ФОРМИ 32
"Има цена, която трябва да се плати за всяко нарастване/увлечение на съзнанието. Не може да бъдеш по-чувствителен към удоволствието, без да си по-чувствителна към болката." ~ Алън Уот
"Във всеки хаос има космос, във всеки безпорядък таен ред". ~ Карл Г. Юнг
Смъртният не живее поради този дъх, който се влива в него и изтича навън. Източникът на живота му е друг и той причинява потока на дишането.
ПАРАЦЕЛЗ
"Според Диотима любовта изобщо не е бог, а е по-скоро дух, който посредничи между хората и предметите на желанието им. Любовта не е нито мъдра, нито красива, а по-скоро желание за мъдрост и красота". ~ Платон, Симпозиумът
Когато човекът се заеме да създаде нещо, той, така да се каже, поставя нови небеса, и от тях нещото, което той желае да създаде, потича към него... Защото големината на човека е такова, че той е по-велик от небето и земята.
ПАРАЦЕЛЗ
Consult with the church if your pineal gland works hyperactive!!!
Вселената с всичко съществуващо в нея се нарича Майа, тъй като всичко в нея е временно — от мимолетния живот на светулката до живота на Слънцето. Сравнена с Ненарушимостта на ЕДИННОТО и неизменността на този Принцип, Вселената с нейните мимолетни, вечно променящи се форми трябва неизбежно да се представя в ума на философа като нищо повече от блуждаещо огьнче. Въпреки това Вселената е достатъчно реална за съзнателните същества, които я обитават и които са толкова нереални, колкото и самата тя.
Тайната доктрина Том 1 КОСМОГЕНЕЗИС
ЕВОЛЮЦИЯТА НЕ МОЖЕ ДА НАПРАВИ ТОВА
Макар да е дълга само 2.5 сантиметра, женската на капанния паяк си строи свой дом, покрива стените с тапети и му слага висококачествена врата със заключващ механизъм. Работата е толкова качествена, че не е възможно да се забележи отвън какво е свършила! След като изкопава в меката почва дупка дълбока 15 сантиметра, тя покрива стените с коприна. След това прави входната врата. Тя е кръгъл капак с диаметър 18 милиметра. На единия си край вратата е свързана със стената чрез панти от коприна. По този начин, когато бъде дръпната, вратата се затваря от собствената си тежест. Отгоре вратата изглежда се слива с околността. Отдолу и отстрани тя е толкова внимателно издялана, че не е възможно да се види вратата когато е затворена. Кой е научил капанния паяк да строи такъв съвършен дом?
Тайната на щастието е свободата ... и тайната на свободата е смелост. ~ Тукидид (460 г. пр.н.е. - 400 г. пр. Хр.)
Духовното пътуване е индивидуално, мнoго лично. Тo не може да бъде организиранo или регулиранo. Не е вярно, че всеки трябва да следва един път. Слушайте собствената си истина. ~ Рам Дас
Ignoramus et ignorabimus "Обществеността има изкривена представа за науката, защото децата се учат в училище, че науката е колекция от твърдо установени истини. Всъщност науката не е колекция от истини. ~ Фрийман Дисън
За окултистите от индуската школа Йога Чария всичко се съдържа във всичкото; да речем, стъпалото на крака, чийто етеричен живот е огнен, превърнат на земя от пета степен, ще предаде динамически тонове, които биха му се влели, на окото, на белия дроб, на свръзката между идеите и на отвлеченото познание.
От това произлизат особени лечебни похвати – своеобразна каназитерапия, странна за нас фототерапия, аеротерапия, психотерапия, както и хигиена, чиито пра-вила изглеждат напълно логично установени.
Ето няколко съотношения на татвите, които могат да послужат като пример (виж таблица 2).
От таблицата се вижда, че на лекаря остава само да изучи добре телесния признак на болестта, по него да отсъди, кой полюс в организма е нарушен, и да обкръжи болния с всички допълнителни трептения: цветове на губери, платове и стени, линии на мебелите, звукове, движения, температура, видове храна, начин на дишане, музикални тонове и др.
Такава е, в своите главни черти, онази индийска терапия (лекуване), която е най- самобитна. Разбира се, тази медицинска система има предвид тънкото тяло на човека и него се стреми да лекува; понеже плътското тяло е по-грубо от тънкото и е по-долно от него, то усеща силно лекуването; усеща го и мисловното тяло, но много по-слабо, тъй като то е по-издигнато и много по-изтънчено откъм веществен строеж. От от Тракия в Индия после обратно преминали в Гърция и Рим още редица медицински учения. Едното от тях гласи, че белтъкът е първична органична течност, която се превръща у човека на слюнка, а после на кръв; кръвта пък произвежда мускулния фибрин, който се превръща В тлъстина, а после на периостна течност, чието втвърдяване създава Всички кости у човека. Гръбначният мозък е последица от разлагане на същата течност; от него се получава семето, чрез което става разплодът; то е синтез на жизнената сила у човека. Тази седем промени на белтъка се наричат в Индия с името gamy.
Образованието не е онова, с което бива пълнен мозъка ви и което се бунтува в него, оставайки несмляно през целия ви живот. Ние трябва да достигнем до животоизграждащата, създаваща човеци и създаваща характери асимилация на идеи. Ако сте асимилирали дори само пет идеи и сте ги превърнали в своя живот и в своя характер — вие имате повече образование от всекиго другиго, дори и той да е научил наизуст цяла библиотека. Ако образованието беше идентично с получаването на информация, библиотеките щяха да най-големите мъдреци в света, а енциклопедиите щяха да са риши.
За мен същността на образованието се състои в концентрацията на ума, а не в събирането на факти. Ако трябва да премина повторно през своето образование и ако имах правото на някакъв глас по въпроса, изобщо не бих заучавал факти. Бих развил силата си на концентрация и непривързаност и тогава, с един съвършен инструмент, 54 бих могъл да запомня колкото пожелая факти. Силата на концентрацията и непривързаността трябва да бъдат развивани у детето ръка за ръка. 136. Вие смятате един човек за образован, само ако е преминал през изпити и ако изнася добри лекции. Струва ли си изобщо да бъде наричано така онова образование, което не помага на мнозинството от хората да се подготвят за борбата на живота, което не поражда сила на характера, дух на човеколюбие и лъвска смелост? Истинското образование е това, което дава сили на човека да застане на своите собствени крака. А онова образование, което вие получавате днес в училищата и колежите само ви превръща в раса, страдаща от диспепсия. Работите като машини и живеете живота на мекотелото.
Свами Вивекананда
131. Истинското образование още не е създадено от нас. Никога не давам дефиниции, но все пак образованието може да бъде определено като развитие на способностите — а не като трупането на думи — като обучаването на индивида да изразява волята си правилно и ефикасно.
132. Едно дете само учи себе си. Но вие можете да му помогнете да върви напред по неговия собствен път. Това което можете да направите не е от позитивен, а от негативен характер. Можете да премахнете препятствията; но познанието се проявява от само себе си. Направете почвата малко по-рохка, за да може познанието да излезе по-лесно. Поставете ограда около него; внимавайте то да не бъде унищожено от нещо — и с това работата ви свършва. Не можете да направите нищо повече. Останалото е проявление на истинската Същност, което идва отвътре. Детето само образова себе си. Например, вие ме слушате, но когато си отидете у вас, сравнете това което сте научили с онова, което сте знаели и ще видите, че сте мислели същите неща; аз само съм им дал изражение. Аз никога не бих могъл да ви науча на нещо; вие сами ще трябва да се научите, но аз вероятно бих могъл да ви помогна да изразите тези мисли.
133. Разберете, никой не може да учи някого другиго. Учителят разваля всичко, мислейки, че учи. Веданта казва, че цялото познание е в човека — това е така дори и при децата; познанието трябва само да бъде събудено и работата на учителя се състои единствено в това. Ние трябва да научим децата как да използват собствения си ум, за да действат правилно с ръцете си, краката си, очите си, ушите си — и така, в крайна сметка, всичко ще стане лесно.
Свами Вивекананда
129. Образованието е проявление на съвършенството, което е вече в човека.
130. Какво представлява образованието? Книжното познание? Не. Познанието от различните области? Не е и това. Образование се нарича обучението, чрез което бива постигнат контрол над потока и изражението на волята и чрез което тя става плодотворна. Сега се замислете: образование ли е това, в резултат на което волята, бивайки задушавана в продължение на поколения, е почти унищожена? Образование ли е това, под тежестта на което старите идеи — да не говорим за новите — изчезват една след друга? Образование ли е това, което бавно превръща човека в машина?
Свами Вивекананда
Когато гледате и четете новините в социалните медии, които насърчават ненужния негативизъм набюдавайте как мозъкът ви реагира на всички тези неща, за които дори не знаете че трябва да се тревожите.
Нужна е бдителност. Без бдителност тези истории ще започнат да растат като семена в съзнанието ви, и ще четете повече новини, опитвайки се да разкривате как от всякъде ви дебнат заплахите на света, сякаш животът ви зависи от това. Всъщност, вашият основен инстинкт за оцеляване, е който се задейства, а новините осигуряват гориво на този огън.
"Не величайте почестите и тогава хората няма да се карат."
Славата и честта са диалектични подбуди, които тласкат към действие, и всичко започва по този начин. Понякжога е много лесно да се спекулира с амбициите на хората. И ние виждаме докъде е пропаднала нашата така наречена цивилизация с присъждането на почетни звания като отплата за резултати, постигнати с амбиция. И колко много са споровите между амбициозните, които имат същото силно желание! Амбицията е в основата на икономическите методи и поражда войните. Ето защо първоначалните водачи на човечеството не са придавали никакъв блясък на своето достойнство, на своето състояние. По този начин те са се грижили да не възниква никаква ревност. Достойнството, истинското достойнство е от изключително духовен порядък и пътят, който води към него, е отворен за всеки.
Катароза де Петри и Ян ван Райкенборг: Китайският гносис
"След един период на подготовка, наречен инволюция, човек е поставен пред задача, наречена еволюция. Обратното на това, в което вярват повечето хора, еволюцията не е автоматичен процес. Човекът не е еволюционно същество, той трябва сам да подготви своята еволюция и да я осъществи. Той трябва да възхвалява с благодарност Божия план, без принуда и в любов, преливаща от признателност."
Ян ван Райкенборг: Китайският гносис
"Съвкупността от мисли, воля, чувства и желания формира човешкото съзнание. Тази цялост е електромагнитният принцип от който човек живее. Той е глава и сърце, и двете. Този принцип управлява четирите етера, привлича ги, съединява ги и ги разделя, довежда ги до определено вибрационно състояние. От този принцип възниква формата на човешката личност.
Природният човек притежава диалектична дреха, изградена от небожественото електромагнитно поле. С такава одежда той не може да вземе участие в живота, който не е от този свят. Затова той трябва да започне да живее практически, телесно и органично доказуемо от нов електромагнитен принцип. Универсалното учение и всички свещени писания свидетелстват за това."
Ян ван Райкенборг: Гностичната мистерия на Пистис София
Няма коментари:
Публикуване на коментар