неделя, 17 февруари 2019 г.

Баал Срещу Йехова – Хроника на Преврата част 1

            

Цикли на Баал/Баал срещу Авраам/. Борбата м/у Аз-а на Бога(живота/

Кратка история на събитията Реалността на цивилизацията на боговете е важен фактор, който трябва да се има предвид при анализа на събитията от миналото и който има редица много важни последствия. На първо място, тя лишава древните легенди и традиции от нападението на „митологията“ (всъщност „изсмукано от пръста“ от историците) и ги превежда от категорията „фантазии и изобретения на нашите предци“ до статута на „свидетелски показания на очевидци“. Друго нещо е, че легендите и традициите не могат да бъдат взети дословно, и всеки път, когато трябва да се провери такова „свидетелство за очевидци“. Например по време на нашите експедиции многократно открихме доста осезаеми и реални следи от мащабни катастрофални събития, по-известни като „Световните наводнения“, но възстановяването на детайлите на тази катастрофа в планетен мащаб дава картина, която е много различна от „класическото“ библейско описание в книгата „Сензационната история на Земята“). И второ, цивилизацията на боговете не само се е намирала някъде в космоса, а активно се намесвала в живота на човечеството, понякога се оказвала не само важен, но и основен фактор, който влияел върху човешкото развитие. Всичко това води до факта, че отчитането на реалността на боговете дава картина на миналото, която е фундаментално различна от представената в учебници и академичната научна литература. Проблемът тук обаче не се свежда само до промяна на картината. Миналото може значително да повлияе на последващите събития. И за да разберем същността на процесите и събитията от 2-то хилядолетие пр.н.е., трябва да се вземе предвид праисторията, т.е. да се вземе предвид как по-ранните събития са повлияли на положението на това 2-ро хилядолетие преди Христа. Затова ще трябва да се съсредоточим върху събитията, които се случили много преди появата на ГОСПОДА на сцената на човешката история. 

Фактите показват, че древните богове, споменати в легендите и традициите, изобщо не са „духовни“ и / или свръхестествени същества, а съвсем материални същества. Освен това тяхната цивилизация има всички признаци на обичайния техногенен път на развитие за нас – макар да е далеч напред в това развитие. В същото време цивилизацията на боговете не е от земен, а от чужд произход. Боговете не са някои „атланти“ на Платон или Блаватска, а представители на цивилизация от друга планета. Боговете дойдоха „от небето“. Нещо повече, версията, според която само една много ограничена група от богове беглеци се появила на Земята след неуспешен опит за дворцов преврат на тяхната планета, би се приспособила най-добре към цялата маса фактически данни. Тази „общност“, очевидно, също е много ограничена в състава си и се състои от придворни (придружител на принца, който няма право на трона, но се опитал да се възползва от властта), техните слуги, малка група военни и екипажа на космическия кораб), т.е. тя е много ограничена в своята функционалност. Поради тези причини боговете имаха много ограничени възможности за техническото си оборудване – принудени да избягат и да се скрият от преследвачите си, отделени от своята планета, те не можаха да разчитат на пълната технологична сила на своята цивилизация и бяха принудени да използват само онези инструменти и оборудване, които са имали под ръка „(може би нещо като“ спешно набор инструменти „на борда на кораб). Тази версия, по-специално, е съпоставима с факта, че изобилието от следи от високотехнологични инструменти, може да се проследи много ограничен асортимент и дори понякога има недостиг на тези инструменти и няма признаци за производствената база, където се създават съответните инструменти.

Вторият момент
Този ограничен капацитет е причината боговете да привличат хора, за да решат проблемите си. Поспециално, те пренасочили хората към задачата да осигурят на боговете храна и други ресурси. За това боговете преподавали на хората цял набор от различни дейности – земеделие, металургия, керамика и други подобни. По-специално, те научили хората да направят подходящи инструменти и оборудване, което коренно променило начина им на живот. Напълно изключвайки от анализа фактора на влиянието на цивилизацията на боговете, историците приписват всичко на независимото и естествено развитие на човешкото общество и разглеждат гореспоменатата фундаментална промяна на човешкото общество в резултат на някаква „неолитна революция“. Ако използваме терминологията на Стругацки, тогава можем да наречем „периода на прогресоризма“ на боговете (по аналогия с дейността на прогресиращите в романа им „Обитаван остров“). Само ако прогресорите на Стругацки действат като алтруисти, търсейки само прогреса на общността, те се променят, тогава истинските богове решават само собствените си задачи и действат главно за собствените си интереси, прехвърляйки на хората само минималните познания, необходими за решаването на тези проблеми. Да, и понякога е било трудно да се нарече това обучение, защото боговете не са пренебрегвали дори да се намесят със сила – да речем, че „добрите“ богове Озирис и Виракоча просто унищожили онези племена, които отказали да превключат към развитие на селското стопанство. Тази прогресивна дейност на боговете може да бъде проследена още през X-XI хилядолетие пр.н.е. и не е осъществена по цялата планета, а само в затворени райони, ограничени по отношение на територия и брой, определени по всички критерии като райони с най-благоприятните природни и климатични условия. Тези региони съвпадат с осемте най-древни (първични) центрове на селското стопанство, открити от Николай Вавилов още през 30-те години на ХХ век За определен период от време две обратни коалиции се образуват в общността на боговете. От официална гледна точка (широко представена в древните легенди и традиции) тази конфронтация се изразява в борбата за власт. Във връзка с човечеството това беше конфронтация на група „прогресивни“ богове (те възприемат хората като „по-малки братя“, които трябва да бъдат обучени, развити като цивилизация и водени, въпреки че понякога са наказвани за неподчинение) и групи от богове, които възприемат хората само като „говорещи маймуни„, които трябваше да служат сляпо на боговете като роби (дори беше вредно да им се осигури познанието на боговете, тъй като робите не се нуждаят от допълнително знание). Тази конфронтация в крайна сметка доведе до мащабен въоръжен конфликт, известен като война на боговете. Намерихме доста следи от войната на боговете в Южна Америка по време на експедицията за Перу и Боливия през 2007 година. Естеството на унищожаването на древните места в Силустан, Кенко и Саксаямаман в Перу и в Тианакос в Боливия не съответства на щетите, причинени от силното земетресение или от въздействието на водния поток, както и от резултатите от целевото влияние на индианците или испанските завоеватели. Но той перфектно корелира със серия високоенергийни точкови взривове. В същото време, в някои случаи (например в комплекса Пума-Пунку и Пирамидата на Акапан в Тиуанаку) дори епицентърът на тези експлозии е лесно определен. Особено ориентировъчно в това отношение е определен „храм“ в комплекса Sayksayuaman (традиционно наричаме „издухания храм“), който се намира в далечината срещу известните зигзагови стени на комплекса. Тук, в древността, един от коридорите в стаите е бил издълбан в скалните останки. Тази структура очевидно е съборена от такава мощна експлозия, която разкъсала скалата. Взривната вълна съборила „парчета“ скали, тежащи стотици тонове (!) от основата и ги хвърлила на земята. И сега тези „парчета“ лежат ужасно – някои отстрани, а други – с главата надолу.

„Издигнатият храм“ се намира близо до това, което историците смятат за „свещеното езеро“. Те вярват, че това „езеро“ – с диаметър около стотина метра – е създадено от инките за някои религиозни цели. И това ни напомни повече за фунията, която се е измъкнала по времето на мощна експлозия. Няколко години по-късно една от изследователските групи, които с помощта на местните археолози проведоха GPR проучване на основата на зигзаговите стени на Saksayuaman, В резултат на това GPR съвсем ясно показва наличието на чаша-оформена структура под повърхността на „езерото“, което напълно съответства на версията на фуния, която се е изтеглила с течение на времето. По подобен начин се формира подобна фуния, например при наземна ядрена експлозия . Изследователи на някои древни шумерски и индийски текстове отдавна отбелязват, че тези текстове съдържат описания, които приличат много на описанието на самите ядрени експлозии и на техните последици. Въз основа на това изследователите изразиха версията, че по време на Войната на боговете развита цивилизация също използвала ядрени оръжия. Досега не сме открили никакви директни признаци за ядрената природа на експлозиите (по-нататъшно изследване се изисква тук), но тяхната моще ясно сравнима с този тип оръжие. Уви. Очевидно групата богове която предпочитала да се отнася към хора като роби, предназначени единствено да служат на боговете се оказала победител в тази война С всички последствия, които далеч не са благоприятни за нас … Тази война на боговете (която според моите оценки се е случила около края на 6-то хилядолетие пр. Хр.) Също имала редица последици, които ще бъдат важни за нас по-късно.

Първо, старият световен ред беше сринат. Хората престанаха да получават полезни знания от боговете. Освен това победилите богове полагат всички усилия, за да гарантират, че възможно най-скоро хората ще забравят „по-ранното“ познание, дадено им по-рано от прогресивните богове – и двете знания като цяло, и самите прогресивните богове, които са загубили войната. В същото време, както обикновено се случва, победилите богове се обявяват за „добри“, а победените богове са обявни за „зло“…

На второ място, броят на боговете в резултат на войната сериозно намалява. Ако периодът преди войната се появява в древните легенди като време на прякото и постоянно пребиваване на боговете на Земята, тогава описанията на периода след войната съдържат само препратки към временните и периодични появи на боговете. Човек получава впечатлението, че боговете са изключили фазата на постоянно пребиваване на нашата планета и са преминали към тактиката на временни посещения.

Трето, унищожените структури на боговете, които са загубили войната, са изоставени и никога не се възстановяват (възможно е и в резултат на срива на фазата на незабавно присъствие). Остатъците от оръжия и оборудването от тези структури били спечелени от победилите богове, защото те имаха недостиг от тях (виж по-рано) и такива трофеи не им бяха излишни. Цели зони, образувани с руините на мегалитни структури,са опустошени и изоставени от боговете. Такива зони могат да бъдат проследени наймалко в Южна Америка и Анадола (на територията на съвременната Турция).

Четвърто, съвсем логично е да се приеме, че победилите богове не са взели всичко, биха могли да сметнат нещо за напълно ненужно и умишлено да го хвърлят , но биха могли просто да пропуснат нещо важно. Това създава условия хората да започнат лов за „божествени“ обекти, които биха могли да изглеждат полезни за тях от различни гледни точки. И тук можете да видите три различни цели за търсене на такива елементи.

Първата цел е примитивно утилитарна. Например метални предмети, изоставени от боговете, лишени от тяхната функционалност, могат да бъдат разтопени, за да се използват ценните метали. Това обяснява по-специално необичайно високото съдържание на никел в някои древни бронзови продукти, което е необяснимо по отношение на академичния подход към историята. Например, резултатите от последните проучвания на изотопния състав на стари метални артефакти от района на Altiplano в Южна Америка сочат, че продуктите от така наречения трикомпонентен бронз (сплав от мед, никел и арсеник) са получени чрез топене на метални замазки, , закрепващи каменни блокове на Puma-Punku и други мегалитни структури в боливийския Tiahuanaco .

Втората цел е религиозен култ. Някои от обектите, чието използване от мощните богове на нашите предци не предизвикват съмнения, се използват като „свещени“. Такива предмети служели не само за поклонение – те повдигали статута на своя собственик. Това било практикувано и много по-късно – през Средновековието в Европа, когато притежанието на християнско светилище (например, получено по време на завладяването на Светите земи) можело да превърне малката църква на провинциално селище в значителна църковна енория и селото в проспериращ град.

Третата цел е функционална и практична. Продуктите на боговете, поне частично запазили своята функционалност (т.е. изпълнение), неизбежно трябвало да имат особена стойност за хората, защото можело да се опитат да използват тази функционалност за собствените си нужди. Най-подходящата аналогия е ситуацията, описана в работата на Стругацките, наречена „Пикник по пътищата“, където започва истинският лов за обектите, останали след извънземното посещение.

Логично е да се приеме, че за „божествените“ обекти в древни времена е трябвало да бъде извършен подобен лов. Този лов може да се осъществи, да речем, дори „на най-високо ниво“ – и наистина можем да го проследим както в легенди, така и в приказките и в откриването на реалните археологически разкопки в дълбока древност. Например повредата в интериора и коридорите в Червената пирамида в Дашур, които египтолозите считат за следи от „разбойници“, много по-добре съответстват на откритата и напълно явна незав археологическа работа, извършена под прякото управление на фараона Древен Египет .

Но е логично да се очаква, че има и свободни независими ловци на божествени артефакти. Съответно, може да има „черен пазар“, на който да се търгуват такива божествени предмети още от най-древни времена!

Малко за духовното …

Още за един миг от праисторията е необходимо да се замислим подробно.

Вече бе споменато, че чрез предаване на различни знания на хората боговете решавали собствените си проблеми с осигуряването на храна и други необходими ресурси. За тези цели боговете установили процедура, според която хората били задължени да правят редовни приноси на боговете. Всъщност системата е известна като „данък“ за боговете. Боговете оказвали помощ и подкрепа на онези, които спазват този ред, а тези, които не са го направили, рискуват да понесат гнева на боговете с подходящото божествено наказание … Разбира се, самите богове определят списъка и размера на това, което хората би трябвало да дават на боговете. В легендите, както и в различни документи, можете да намерите доста подробни списъци с предложения. Ако погледнете асортимента от предложения, изисквани от боговете, лесно можете да забележите, че това изобщо не е ограничено до храна, обикновени ресурси и продукти – специално и много важно място се заема от жертви, свързани с един или друг вид убийство. Това са жертви, които се свързват с изпълнението на най-важните „данъци“, и се въвеждат в най-важните случаи. Превръщайки се в по-познат език, може да се каже, че този „принос“ е най-важният за боговете. Имайте предвид, че в случая не става въпрос за доставка на обикновени материални продукти – боговете изобщо не се интересуват от месото на жертвата, а от живота й (или по-скоро от смъртта). Ако не беше друго, хората просто биха донесли месото на вече заклани животни (или мъртви хора – независимо колко ужасно може да звучи за нас). А въпросът не е, че месото има ограничен срок на годност. Поради тази причина боговете просто биха отнели живи овце, овни, крави и други, но изобщо не са го правили – жертвата трябвало да е била убита! Важно е, че нито един изследовател, който някога е изследвал ритуалните жертви, не е казвал, че жертвата е била предложена за месо. Би било в противоречие с формата и същността на ритуала, че грешката на подобно изявление би била очевидна за всички. Месото след ритуала можело просто да се яде от хората, които са извършили жертвата -но боговете не се интересували от това. На Боговете е трябвало да се даде това, което може да се нарече „жизнена енергия“ на жертвата.

           

За привържениците на един чисто материалистичен възглед за света около нас думата „жизнена енергия“ означава само илюзия, която не съществува в действителност, но в която вярват нашите прадеди. И тъй като този възглед доминира (и все още продължава да доминира) в академичната наука, историците обвиняват всичко за грешките на нашите предци и не считат фактора за жертва за смислен. 

      

Междувременно напоследък се натрупват все повече и повече данни, които показват, че духовните (т.е. нематериални) явления действително съществуват и се записват обективно, без да са само един вид „атрибут на материята„. Например, дори известната съветска неврофизиоложка Наталия Бехтертава, която отдавна ръководи Института за мозъка, признава, че има такива черти на човешката дейност, които не се свеждат до функционирането на материалния мозък, а позволяват съществуването на душата.

Ако се отдръпнем от материалистичните догми и признаем реалността на духовните и нематериалните явления, тогава можем да видим, че тези явления също се подчиняват на най-общите закони на физиката и в тях няма нищо свръхестествено .
Така че тук иззследователите отдавна забелязват, че максималното влияние на духовно-нематериалните явления се проявява в живия свят. И присъствието на нематериални физически полета в живия свят отдавна е фиксирано обективно. Например, използвайки Кирлианския метод (методът на „високочестотната фотография“), ние визуализираме така нареченото „биополе“, което съществува в живи обекти и което изчезва, когато живия организъм умре. Такова „биологично поле“ (или „аура“) не е нищо повече от ярко потвърждение на реалността на „жизнената енергия„, спомената по-горе.
    

Но ако има някаква енергия, тогава трябва да има начини да се извлече и използва тази енергия. И ако при смъртта на човек или друго създание се освободи някаква такава енергия (която сега се потвърждава дори чрез установяване на малка загуба на тегло при смърт), тогава тя също може да бъде използвана. Необходимо е само подходящо ниво на знания и технологии. И с известна степен на развитие на тези технологии е възможно, наред с други неща, да се създадат различни механизми и оборудване, работещи за сметка на тази енергия (например след превръщането й в обикновен материален вид енергия – като например в атомните електроцентрали, превръщаме енергията на атом в електричество).

Повече от това. В хода на живота си човек непрекъснато формира различни умствени образи – нематериални обекти, които също могат да бъдат източник на енергия. В допълнение, човек изпитва различни емоции, в които може да има отделяне на енергия отвън (под формата на, да речем същите умствени образи). Реалността на тези емисии може да се усети дори на физическо ниво от всеки, който стигне до стадиона по време на музикален концерт или спортно събитие. Колективните молитви като правило са придружени от силни емоции, които също често се усещат от техните участници. Такива емоционални отклонения също са източник на енергия, който може да се използва на определено ниво на технология.

Силно развитата цивилизация на боговете може да има такива технологии – в крайна сметка нищо не забранява това. А от гледна точка на обикновената логика развитието на такива нематериални източници на определен етап от развитието на цивилизацията е просто неизбежно. И такава цивилизация навлиза в планетата, където масата на живите същества е безполезен източник на енергия. Буквално Клондайк … Вземете го и го използвайте … Обаче отделен жив организъм като източник на такава енергия не е много удобен – този организъм може да умре в най-неочаквания момент и в „неудобно“ място и лесно може да се пропусне момента да се използва „жизнената енергия“, освободена по време на това. Какво трябва да направи този „колекционер“ на такава енергия в тези условия? Отговорът е очевиден – той трябва да регулира момента на освобождаване на тази енергия, т.е. да повлияе на процеса на смъртта на живия организъм, като определя мястото и времето на този процес. Това е, което наблюдаваме при жертвоприношения – жертвите трябва да се правят на определено място и в определено време (определени от боговете!). Освен това, в характеристиките и нюансите на жертвите може да се проследят доста любопитни (макар и зловещи) моменти. Вземете например материалната храна, с която сме свикнали. Малко хора я консумират в същата форма, в която тази храна се намира в природата. Ние все още предпочитаме да направим някои вкусни храни от оригиналните продукти. А процесът на нейната подготовка понякога се превръща в цял ритуал. Как се различават жертвите от обикновеното убийство? Всички изследователи единодушно се съгласяват, че жертвата не е обикновено убийство, а задължително е и ритуал! Жертвата е предварително внимателно подготвена.

(Думите, които обикновено използваме, за да опишем това действие! .. Забелязвате ли?). 

Нещо повече, процесът на подготовка често отнема много време, през който жертвоприношенията изпълняват строго определени ритуали и предлагат специални „молитви“. Сякаш е ароматизирана с подправки … 

Между другото, молитвите и ритуалите не са нищо друго освен създаването на специални умствени образи – духовни нематериални обекти, които също носят енергия. И колкото по-вдъхновени са молитвите, толкова поекстатично се извършват ритуалите, толкова повече тези образи са „наситени с енергия“! .. В допълнение, в хода на тази „подготвителна работа“ най-често се споменава конкретният бог, към който е насочена жертвата. Точно като бележка на сервитьора – „служи на такава и подобна маса, на такъв и такъв клиент“. И повече от това. Всеки бог има своя вкус и предпочитания. Дайте на единия една коза, а на другия млада девица. Всичко това е строго регламентирано и в никакъв случай не е невъзможно да се допусне грешка! .. Има още един значителен момент в тези „вкусове“. Боговете често предпочитат децата и младите. Понякога това са дори новородени. Масовото разпространение на традицията на жертването на деца често се опитва да обясни тяхната липса на защита на възрастните „екзекутори“. Но в крайна сметка старите хора също са беззащитни, но не се жертват (редките изключения не се броят). Освен това, дори от гледна точка на регулирането на размера на населението и сигурността му за препитание, жертването на старите хора би било много по-за предпочитане – в края на краищата няма полза за тях, а младите все още могат да служат на общността. Така че, от обичайната гледна точка на желанието за оцеляване и т.нар. „Примитивни страхове“ (на които историците обикновено отписват появата на жертви), такова пристрастие в практиката на жертвоприношение към младите хора не само не е обяснено, но противоречи на баналната цинична логика ). Понякога жертвата на децата се обяснява с факта, че те, имат много по-голям „жизнен резерв на сила“ – съответно повече се харесват на Бога. Мнозина сега използват този термин, макар че малко хора могат ясно да обяснят какво може да стои зад него. Междувременно наистина може да има нещо в него. Не е чудно, да кажем, че в клетките на зародишите биолозите откриват буквално неуморим стремеж към живот и развитие. Ако сега трансферираме тази терминология към духовно-нематериалния компонент на човек, тогава можем да получим напълно логично предположение, че „на единица маса“ на една млада жертва има много повече енергия (и може би в допълнение „по-вкусна“), отколкото на същата “ единица маса „на старата жертва. И освен това, душата на детето още не е узряла, все още не е „вцепенена“ и затова трябва полесно да се разпадне, освобождавайки енергия по време на гниенето. При тези условия е съвсем естествено, че боговете предпочитат именно тези съвсем млади организми.. Повече от това. За да се удовлетворят боговете, се жертват най-обичаните деца. По този начин хората са увеличили стойността на жертвата, а не без основание смятат, че „пригодността на жертвата“ се измерва с тежестта на загубата. И в това можете да видите и много значими подробности.

Тежестта на жертвата е неразривно свързана с емоционалната енергия, която донорът добавя (в буквалния смисъл на думата) към енергията на жертвата. Колкото по-тежка е загубата, толкова поголяма е „значимостта“ (т.е. енергийната стойност, ако желаете) на жертвата. Но и толкова е по-ценна за Бога! ..

 Значението на емоционалния компонент на жертвоприношението се подчертава и от факта, че процесът често не се изчерпва само от подготовката на самото убийство – жертвата е била принудена да страда. Колкото по-силно е мъчението на жертвата, толкова по-добра е жертвата. Освен това, за да се постигне максимален ефект, животът в тялото на жертвата понякога дори конкретно е бил подкрепен, без да й се позволява да умре колкото е възможно по-дълго. Представете си колко емоционална енергия от жертвата е била разлята по това време! ...

Дори убийството може да представлява само „незначително прибавяне“ към полученото ястие. Десерт, така да се каже … 

Друга любопитна подробност е, че в хода на такива жертви важната роля е дадена на потока от кръв. Това е кръв, която винаги е била свързана във всички култури с така наречената „жизнена сила“. И колкото повече кръвта изтичаше, колкото по-дълъг беше този процес – толкова повече „Бога е доволен“. Ето защо, по-специално, сме толкова свикнали с комбинацията от думите „жертва“ и „кървава“ ...

Крайният момент било убийството. Тялото на жертвата често не представлявало интерес за боговете. Ако животно е било пожертвано, месото му след ритуала е било изядено от хората. Ако е пожертван човек – тялото му е просто изхвърлено. Въпреки че в общества с традиции на канибализъм и в този случай месото на жертвата се използва като обикновена храна.

 Може би единствените изключения са така наречените всеизгаряния или подобни, когато тялото на жертвата трябвало да бъде изгорено. Но изглежда, че цялата разлика тук се свежда до факта, че в този случай Бог се стреми да изсмуче „жизнената енергия“ от жертвата до последната капка – от всяка от нейните все още живи клетки. Месото като такова (точно като месо!) не представлява интерес за него.

Непрекъснат поток 

Жертвите в списъка на даровете за боговете се появяват в древни времена. Има ги дори и на етап , когато „добрите“ богове преподават на хората. 

В името на справедливостта обаче си струва да се каже, че някои богове забраняват човешките жертви, а някои – по принцип кървави жертви, които ги заменят с обичайните „вегетариански“ предложения, но това са по-скоро изключения от правилата. Но като цяло, хората за дълго време и редовно са клали „за славата“ на боговете (и животните, и други хора). 

Очевидно, колкото повече жертви – толкова повече енергия може да получи Бог. Тук можете да цитирате следното изображение като сравнение. Една светулка свети много слабо. И въпреки, че има много такива светулки, те са разпръснати в различни храсти. В резултат на това няма смисъл от тях. Но ако съберете много светулки в стъклен буркан и го разклатите добре, можете да получите добра „крушка“. Така е и с жертвите. Една жертва вероятно не дава толкова много енергия. Но един редовен и мащабен поток от жертви може вече да служи като много добър източник на енергия …

Прехвърлянето на хората от боговете към земеделието изисквашло преход към установен начин на живот (без който е невъзможно да се извършва земеделието), а заседналият начин на живот на свой ред насърчава увеличаването на броя и гъстотата на населението. Повече хора – повече от тези, които могат да правят жертви. В резултат на това „събирането на светулки в банката“ се извършва автоматично. 

Въпреки това, както беше посочено по-горе, войната на боговете избухнала на определен етап. Боговете „Прогресори“ загубиха тази война и всъщност тези богове, които се противопоставиха на кървавите жертви, принадлежаха на тях.

Освен това очевидно старият световен ред (който сега се срина) със своята доста примитивна комунална социална система и малките изолирани селища имал определена граница по отношение на обема и темпото на доставка на „жизненоважна енергия“, която още не подхождала на победилите богове , И е било необходимо да се направи нещо. 

Тук може да държите отдалечена аналогия с производството на нефт. Има само ограничен брой кладенци, от които нефтът тече „под натиск“ под собствения си натиск – за да увеличи обема на произведеното масло, е необходимо да се разработят нови полета и да се включат помпи, които изтласкват нефта … 

И в края на 4-то хилядолетие пр.н.е. боговете радикално променят своята стратегия – те ни създават древни цивилизации, познати и днес (Древен Египет, Шумер, Индийската цивилизация и други). Тези цивилизации, които процъфтяват още през 3-то хилядолетие пр.н.е., са били създадени специално в зоните на първични огнища на селското стопанство, т.е. не в първоначалните „прогресивни зони“ (някои от които се оказват зони на унищожение след войната на Боговете), но в долините на големи реките – Нил, Ефрат и Тигър Индус и Сарасвати, Аму Дария и Жълтата река.

           

Изместването на селскостопанските зони през III хил. Пр.н.е. – един процес

Ако основното стопанство на земеделието е разположено в региони с най-благоприятни природни и климатични условия (всъщност в райони с максимално растително разнообразие), тогава условията в долините на големите реки са напълно различни – тук земеделието е възможно само ако има разработена напоителна система, чието създаване и поддържане изисква значителна концентрация на трудовите ресурси и организирането на мащабна редовна работа. Това автоматично води до значителна концентрация на населението – включително и в големите градове. И това, като цяло, създава предпоставките за значително увеличаване на потока от жертви – т.е. за увеличаване на доставката на „жизненоважна енергия“ за боговете. Тук викторианските богове създават веднага в готови форми фундаментално нови социални системи от древни държави, които ни познават с две контролни подсистеми – храма и царския двор. Подсистемата на храма служи пряко на боговете и осигурява поток от предложения и „жизненоважна енергия“, а кралският дворец решава задачите на публичната администрация и поддържа жизнеспособността на държавата. В различните региони функциите и значението на двете подсистеми са малко по-различни, но като цяло се въвежда единна схема за социална организация и управление . В ранните етапи, докато обществото все още не се е издигнало и системата на „почит“ към боговете все още не е много надеждна, боговете поддържат установения от тях режим в редовните посещения – периодично посещават своите „къщи“ (т.е. храмове), вземат събраните материални ресурси необходими за тях, и да съдят по важни въпроси (назначаването на първосвещениците, одобрението на царете и други подобни). По-късно, когато системата за доставки на „данъци“ и „жизненоважна енергия“ придобива необходимата инерция и стабилност, достатъчни за автономно функциониране, боговете премахват това „социално устройство“ на социалното устройство – те спират редовните си посещения. Тези посещения престават да бъдат необходими, тъй като те вече не се нуждаят от материални продукти в такива количества и „жизненоважна енергия“ от стационарни източници (т.е. храмове) могат да бъдат получени без лично посещение (например чрез използване на подходящи предаватели и повторители). 

Това се случва някъде около 2200 г. пр. Хр. 

Държавите, лишени от „система за доставка на жизнена енергия“, изпитват значително сътресение. Индийската цивилизация се срива без следа, докато Египет и Месопотамия, след като са преминали през период на разстройство и разклащане, се покачват отново. Системата за доставка на „жизненоважна енергия“ като цяло издържа на всички тези разклащания. И като в бъдеще (над хилядолетия!) Държавите не се променят, управляващият им елит или дори цялата социална система на обществото, потокът от жертви почти никога не се прекратява. И животинската жертва остава широко разпространена днес …

Следващият етап 

Така че до края на III-II хилядолетия пр.н.е. имаме следната ситуация.

Изглежда боговете (поне тяхната основна част) в този момент се завръщат на своята планета. Изминало е доста време от опита на неуспешния преврат, събитията вече биха могли да бъдат забравени и бунтовниците могат да бъдат простени – особено след като отдалечените им потомци вече са се върнали. И те не се завръщат с празни ръце, но с много значителни ресурси, включително мед и злато , като освен това са приспособили системата на „жизненоважната енергия“. Въпреки това, те биха могли да летят до напълно различна, просто по-удобна и по-обещаваща за тях планета – те не винаги трябва да са тук … Независимо от това, боговете като цяло отхвърлили присъствието си на Земята и дори намалили периодичните си посещения до почти нула – нямали вече нужда от това. Човешкото развитие е концентрирано в определени райони, центрове на цивилизацията, в които се организират определени (макар и променливи във времето) държавно-храмови системи, които осигуряват постоянен поток от „жизнена енергия“, адресирана към боговете и консумирана от тях. Установената система обаче имала един сериозен недостатък – не била унифицирана. Факт е, че както беше споменато по-рано, жертвите имали специфичен адресат – те били предложени на определен бог, а за определен бог се изисквало да направят някои жертви, придружени от специални (макар и подобни по същество, но различни по форма) ритуали. И това имало две важни последствия.

На първо място, доставената „жизнена енергия“ неизбежно се различавала в „качеството“, т.е. от различни места боговете получават различни (!) „Жизнени енергии“, които имали някои отрицателни точки. Това е същото като доставката на петрол – от всяко поле има различно качество масло, както и факта, че някои степени са подходящи, други не са подходящи. Или както при бензина – вместо 95-ия бензин, обикновеното дизелово гориво няма да работи. Разбира се, възможно е да зареждате гориво, но двигателят работи полошо, и наистина може да бъде прецакан … 

На второ място, различните богове имат различна популярност. Следователно броят на жертвоприношенията, които са били направени за тях също варира, и се различава много силно. Очевидно е, че максималното количество „жива енергия“ попада едновременно на главните богове – и преди всичко на управляващия бог, чиято позиция в по-голямата част от „цивилизованите“ области по онова време е била заета от бога на гръм и мълния под различни имена, най-известното от които е Баал. Други богове получават много по-малко, а дребните богове обикновено получават трохи.
         
 
(Боговете на Египет, където популярността на Баал е била минимална, са малко по-раздвоени, но по време на Войната на боговете египетските богове влязоха в една коалиция с боговете на Месопотамия, но в същото време запазиха определена независимост и автономия, но това е като версия …) 

Теоретично боговете биха могли да организират нещо като „общрезервоар“, където биха могли да смесват „жизнената енергия“ от различни източници и оттам всеки, който се нуждае от нея, ще я използва. Но боговете очевидно не били привърженици на нивелирането – особено на комунистическите принципи. Така че възможността за такова просто обединение била отхвърлена.

Друг начин е да се въведат общи стандартни ритуали с един списък от жертви. И в идеалния случай – обедининени и от адресата. Всъщност, да въведем монотеизма, като от различни източници прибавим един и същ поток от „жизненоважна енергия“, който всеки бог може да погълне. 

Но под йерархията на боговете как ще се раздели този общпоток? .. Естествено боговете ще получат дял в съответствие с техния ранг и статут. Въпреки това, така че вече го имаха – висок ранг осигуряващ както висока популярност, така и голям брой храмове и жертви. Освен това при тези условия насочването на доставките позволило да се запази „статуквото“. Така че боговете, които заемали върха на йерархията, са напълно незаинтересовани от монотеизма.

 И все пак, идеята за монотеизма все още не се е появила, а е била утвърдена на нашата планета. И то тази идея се появява едва в края на III-II хилядолетия преди Христа. Как може да се случи това и найважното – как може тя да спечели?

И тук вече се придвижваме към факта, че тя не е строго обоснована теория и определено не претендира да бъде някаква „истина“, а е само възможна версия на един от сегментите на нашата древна история. Освен това опцията далеч не е ясна … 

Използваме следното разглеждане. 

Логично е да се приеме, че победилите богове, които са на мнение, че хората трябва да бъдат защитени от „допълнително“ познание, трябва да са проследили появата на „ненужни“ и „опасни“ предмети на боговете ,попаднали в хора, които ги намерили по един или друг начин (например от руините съоръжения изгубили войната на боговете), с оглед на тяхното по-нататъшно изземване. За тази цел би било препоръчително боговете да водят някакъв „опис“ на древните си артефакти и да събират информация за появата на обектите, които са запазили своята „божествена“ функционалност при хората; 

Изглежда, че такъв бог трудно би бил ангажиран с владетел. Би било логично да поверяваме това досадно рутинно задължение на някакъв вторичен бог (Бог, спомняме си, до известна степен лишен от „жизнена енергия“). 

Тогава информация за онова, останало от периода на активното присъствие на боговете на Земята, ще стигне до този бог, включително все още функциониращите технически средства на боговете, изоставени или забравени на нашата планета.

 Но не е за нищо, че има една поговорка: „Който притежава информация, той е собственик на света“ … 

Това ни води до следната хипотеза.

Този малък бог бил Йехова. След като получил известна информация за мощно оборудване, работещо върху „жизненоважна енергия“ и все още запазило изпълнението си, решил да го използва за свои интереси , за да промени собствената си позиция в общността на боговете – да събори Баал и да вземе властта в собствените си ръце. За това той трябвало да реши няколко проблема. 

Първо, да намери точно работеща инсталация и да я доведе до нейното работно състояние.След това , ако е необходимо, да замени счупените или повредени компоненти и части в нея , включително да намери или да изработи липсващите части. 

На второ място, да се осигури в точното време за инсталацията необходимото количество енергия, за което е необходимо да се създадат условия някой да насочи потока „жизненоважна енергия“ точно в правилната посока към тази инсталация. 

Трето, в същия момент било необходимо да се „обезсили“ противникът чрез спиране или рязко намаляване на „жизненоважната енергия“ към конкурента, което би го лишило от възможността да използва оръжия и оборудване, с които разполага, за да се противопостави на Йехова. 

Четвърто, цялата подготовка трябвало да се извърши тайно, така че Баал да не знае нищо за него (в края на краищата, самият Баал дошъл на власт в резултат на преврат, взел трона от баща си и, разбира се, трябваше да се страхува от нови преврати) – включително да наблюдава инкогнито, така че Ваал няма да знае кой стои зад подготовката, ако новината за такава подготовка по някакъв начин стигне до него.

Ясно е, че толкова голяма работа, колкото преврата, не може да бъде постигната сама – ще са необходими помощници. 

Първо, имаме нужда от помощници сред хората – в края на краищата, някой трябва да участва пряко в организирането и доставянето на „жизненоважна енергия„, т.е. да прави жертви. Хората биха могли да се впишат в някаква вторична работа – нито една идея не оживява, докато не бъде снабдена с истински оръжия и действие. 

Второ, имаме нужда от помощници сред боговете. И такива помощници бяха ясни пред Йехова. Възможно е (и дори е вероятно) преврата да бъде иницииран от цяла група малки богове, на които Йехова е бил лидер и / или основен идеологически вдъхновител. В библейски текстове такива помощници изглеждат като „ангели“ и „божествени посланици“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар