сряда, 1 септември 2021 г.

„Прометей“: филм за извънземен Нефилим и езотеричното просвещение

 


Научната фантастика „Прометей“ изследва теориите за произхода на човечеството и връзката им с извънземните посетители. Макар повечето хора да мислят, че това предположение е много „измислено“, много аспекти на филма всъщност символично отразяват някои вярвания и философии на окултния елит. Ще разгледаме езотеричното значение на филма „Прометей“.



Има доста филми, включващи гневни извънземни в наши дни и определено можем да добавим Прометей към списъка. Въпреки че повечето от тези чуждестранни филми са съсредоточени около стрелбата им в грозните им лица, преди да унищожат Земята, Прометей има история, която се занимава с вечните въпроси, които озадачават човечеството като „Откъде идваме?“ И „Защо сме тук? „… плюс доза стрелба изнвънземни в грозните им лица.
Режисьор: Ридли Скот, филмът първоначално е предназначен да бъде предистория на класическия филм „Alien“ от 1979 г., но крайният продукт няма нищо общо с него. Филмът разказва историята на учените, които откриват древни артефакти, изобразяващи посетители от друга планета. За да разследват това откритие, учените получават подкрепата на гигантска корпорация и започват космическа мисия, за да намерят планетата, от която са дошли чужденците, и да им задават важни въпроси. Предпоставката се основава на теорията за древните астронавти, която гласи, че преди хиляди години ранните хора са били в контакт с по-висша извънземна раса.
Както подсказва името на филма, Прометей е изпълнен и с митологични референции и символика, които дават на филма основно езотерично значение. Макар филмът да е в истинска стойност за хората, които влизат в космоса, за да открият своите извънземни създатели, Прометей може да се разглежда и като метафора за духовно осветление, тъй като е изобразена от окултни тайни общества. Нека да разгледаме понятията, изследвани във филма.
Инженерите?
В началото на филма, хуманоид чужденец дебаркира на Земята и пие странна течност.



Извънземният е изхвърлен на Земята от масивен космически кораб.След като изпива течността, извънземният напълно се разпада и пада във водата.


Извънземният се разпада в сърцевината си, на ниво ДНК и взаимодейства с водата на Земята, за да създаде нова форма на живот.
Във водата ДНК-то предизвиква биогенетична реакция и на микроскопично ниво виждаме, че единичните клетки започват да се размножават. Това е теорията на филма за това как човешкият живот се е появил на Земята.


Екранът за заглавието на филма показва само една клетка, която се умножава, създавайки живот на Земята.
Филмът бързо се премества напред до 2089 г., когато двама археолози, Елизабет Шоу и Чарли Холоуей, търсят пещера в Шотландия. Там те откриват картина, нарисувана от пещерняк, която изобразява хората, които гледат към звездна формация в небето. Изследователите откриват, че тази специална звезда може да се намери в изкуството на няколко древни култури.



Звездата в тази пещерна живопис е подобна на звездните образувания, открити при древноегиптяните, шумерите и маите.
Археолозите вярват, че извънземните (наричани от тях „инженери“) идват от тази конкретна звезда и разпространяват човешкия живот на Земята. Това ги кара да започнат космическа мисия, за да открият тази планета и да търсят отговори от Инженерите.
Предположението на филма е силно вдъхновено от теорията на „Древните астронавти“, предложена първоначално от автори като Ерих фон Даникен и Робърт Темпъл. Според тези теории, човечеството било създадено или „подпомогнато“ от посетители от друга планета, които оставят трайни следи от човешката история.
Директорът на Прометей Ридли Скот изглежда вярва в тази теория. В интервю за Холивудски Репортер той заяви:
„НАСА и Ватикана се съгласяват, че е почти математически невъзможно да можем да бъдем там, където сме днес, без да имаме малко помощ по пътя … Това е, което гледаме във филма, в някои от идеите на Ерих фон Даникен как станахме хора „.
– Холивудски репортер, „Новият извънземен филм на Ридли Скот, повлиян от теорията на стария астронавт
Нека да разгледаме по-отблизо теорията за древните астронавти.
Древните астронавти
Поддръжниците на теорията за „Древните астронавти“ вярват, че голяма част от човешкото знание, култура и религия са остатъци от чуждата „майка култура“. Древните паметници, считани за твърде напреднали за технологията на времето като Стоунхедж, Великденския остров и Голямата пирамида в Гиза, се считат за доказателство за контакт с извънземни. Ерих фон Даникен също така твърди, че древното изкуство и иконографията по света съдържат изображения на космически превозни средства, нечовешки интелигентни създания и съвременни технологии. Той твърди, че култури, които не са имали контакт помежду си, имат подобни теми в своето изкуство, доказвайки, че има общ източник на знанията им.



Една истинска пещерна живопис, намерена в Италия, която се казва, че изобразява Древните астронавти, които посещават Земята. Това изображение вероятно е вдъхновението за пещерната живопис, открита в Прометей.



Египетски йероглиф изобразява летящи машини.



В Прометей приликите между египетските, маиските, шумерските и други артефакти принуждават изследователския екип да пътува до космоса и да търси „инженерите“ на човечеството.
Поддръжниците на теорията за древните астронавти твърдят, че много древни религиозни текстове съдържат препратки към посетители от космоса. Две от главните произведения, които често се цитират, са Книгата Битие и Книгата на Енох, които споменават съществуването на Земята на загадъчни гигантски същества, наречени Нефилими.
Наблюдателите и Нефилимите
Книгата Битие споменава присъствието на Земята на същества на име Нефилими (версията на крал Джеймс използва термина гиганти). Тези същества се описват като хибриди, които са резултат от създаването на потомство между човешки жени и „синовете на боговете“.
„Когато човешките същества започнаха да се увеличават на брой на земята и им се родиха дъщери, Божиите синове видяха, че човешките дъщери са красиви и се ожениха за някои от тях, които избраха. (…) Нефилимите бяха на земята през онези дни – а също и след това – когато Божиите синове отидоха при човешките дъщери и имаха деца от тях. „
– Битие 6: 1-4 (Нова международна версия)
В Номер 13 нефилимите отново се споменават, описвани като гигантски разрушителни същества, които изглеждат доста различни от обикновените хора.
„И разпростряха сред израилтяните лош доклад за земята, която бяха изследвали. Те казали: „Земята, която изследвахме, поглъща тези, които живеят в нея. Всички хора, които видяхме там, са много големи. Видяхме там нефилимите (потомците на Анак идват от Нефилимите). Ние изглеждахме като скакалци в собствените си очи и ние им гледахме същото. „
– Числа 13: 32-33
Апокрифната Книга на Енох много се разширява върху Нефилимите и техните създатели, наблюдателите. Според текста от 300 г. пр. Хр., Наблюдателите са група, съставена от 200 „Божии сина“, които не се подчиняват на Бога и се спускат на Земята, за да се размножават с хората. Казват, че са преподавали на хора за напреднали умения като металургия, металообработка, козметика, магия, астрология, астрономия и метеорология. Тъй като наблюдателите не се подчиняват на Бога, те също се наричат „падналите ангели“.
Потомците на Наблюдателите са Нефилимите, описани като гиганти, които живеят сред хората. Те в крайна сметка присъствието им е разрушително на Земята и се казва, че са консумирали „всички придобивки на хората“. За да се отърве от тези същества от Земята (заедно с хората, които се смесваха с тях), Бог създаде Голямия потоп. За да се осигури оцеляването на човечеството обаче, Ной беше предупреден от Бога да построи ковчега си.
Друг древен еврейски текст, „Книгата на юбилеите“, гласи, че десет процента от неразградените духове на Нефилимите имат право да останат на Земята след потопа, като демони, да се опитват да отклонят хората до окончателния съд. Затова окултният елит е толкова склонен да корумпира масите с материалност и извращение.
И така, кои бяха Наблюдателите и Нефилимите? Много различни изследователи са предложили много различни интерпретации, включително класа на богати хора, демони или древна супер-раса. Поддръжниците на теорията на „Древните астронавти“ вярват, че те всъщност са били чужденци, изпратени на Земята, за да наблюдават еволюцията на човечеството – оттук името им „Наблюдателите“.
Предпоставката на Прометей е силно повлияно от тази теория, тъй като извънземните във филма са гигантски същества, които дойдоха на Земята, за да създават и учат човечеството.



Накрая екипажът се среща с един от своите „Инженери“ – гигантски извънземен. За съжаление, чужденецът не е имал чувство, че има дискусия за произхода на човечеството и е изтръгнал главата на Андроида Дейвид (човекът отляво).
Откриването на това, че чужденците са част от човешката еволюция, не е от значение само от научна гледна точка, но и от духовно, тъй като би могло да превърне религиите в напълно отживели. Всички системи за вярвания ще бъдат старателно разпитани или поне преразгледани, за да включат „извънземната гледна точка“.
Духовна дилема
Духовните последици от космическата мисия са откровено отразени във филма чрез различни сцени, които поставят под въпрос съответствието на християнството в този извънземно конструиран контекст.




В началото на пътуването капитанът на кораба инсталира коледно дърво. Той е попитан от своя началник „Какво, по дяволите, е това?“, На което капитанът отговаря: „Коледа е!“. Фактът, че тази космическа мисия, променяща историята, се провежда по време на Коледа (празникът, който празнува раждането на Исус Христос) му дава религиозно значение.



Елизабет, героиняра на филма, гордо и видно носи християнски кръст около врата си. Този висулка става символичен за духовната дилема, която е резултат от констатациите на мисията.
Когато корабът пристига на местоназначението си, екипажът открива изоставена сграда, построена от чужда цивилизация, съдържаща … мъртви извънземни. След като правят тестове върху едно от телата, екипажът разбира, че чужденците са наистина инициаторите на човешкия живот на Земята. С други думи, теорията за „Древните астронавти“ е вярна, а същества от друга планета са наистина „Инженерите“ на човечеството. След като Елизабет потвърди това откритие на приятеля си Чарли, той незабавно я пита за валидността на нейния кръст:
– Добре, предполагам, че сега можеш да откъснеш кръста си.
– Защо да направя това?
– Защото те са ни създали.
Елизабет след това дава „досаден“ – достоен отговор:
– И кой ги е направил?
Следователно, тя не вижда противоречие между вярата в християнството и в теорията за древните астронавти едновременно. Тя все още вярва, че Бог е първият създател на всичко … но сега тя трябва да добави извънземни към уравнението.
След тази задълбочена дискусия, Елизабет и Чарли се възбуждат и правят секс. Това, което двойката не знае, е, че Чарли е инжектиран с извънземна ДНК от андроида Дейвид.



Преди Чарли да посети Елизабет в квартирата ѝ, Дейвид, роботът с любознателен ум, подтиква Чарли да пие напитка, съдържаща чужда ДНК, знаейки, че ще се съвкупява с Елизабет и ще роди полу-извънземо дете. Обърнете внимание на коледното дърво на заден план.
Двойката се съвкупява без предпазни сресдтва и Елизабет скоро научава, че е бременна. Тя веднага разбира, че бременността ѝ е много, много грешна, тъй като детето ѝ не е човеко и много враждебно. Имайки предвид факта, че мисията се провежда по време на Коледа, Елизабет става един вид анти-Дева Мария. Вместо да ражда Христос, тя ще роди полу-извънземно създание … не за разлика от Нефилимите.



След като открива бременността си, кръста на Елизабет се отстранява и съхранява, символично, което означава, че нейната християнска вяра вече не е валидна.
Елизабет успява да „прекрати“ чудовищността. После мисията е ужасно погрешна и всеки умира освен нея. След като почти се отказва, Елизабет очевидно има богоявление и става решителна да открие истината за извънземните. Очевидно са изоставили човечеството отдавна и дори са планирали да унищожат Земята.
В края на филма тя връща кръста обратно на шията ѝ, което означава, че тя не губи вяра и че нейното търсене на истината сега е много духовно. Не става дума повече за наука, а за основната човешка нужда да се отговори на екзистенциални въпроси.



Елизабет връща кръста си и е решена да намери истината за извънземните инженери.
Целият филм може да се интерпретира като духовна метафора – стремеж към просветление. Заглавието на самия филм, Прометей, е много показателно за основното езотерично значение на филма.
Прометей и търсенето на Просвещението
В гръцката митология, Прометей е Титан, първичната раса на божества, която е дошла пред Олимпийците. Той краде огъня от боговете, за да го даде на човечеството – акт, който даде възможност за прогрес и цивилизация. За осъществяването на акта за въвеждане на огъня (символ на божественото знание) на човечеството, Прометей се превръща във важна фигура в митологията на Мистерийните училища, като например масонството и розенкройцеризма, които се основават на използването на окултни познания, за да се постигне божество.



Прометей, любима фигура на Илюминатите, е изобразен в центъра на Рокфелер.
Юдейско-християнският еквивалент на Прометей е Луцифер, „паднал ангел“ с велика интелигентност, който, след като веднъж е любим на Бога, след това бива изпратен на Земята. Името Луцифер е латински като „носител на светлина“, което точно е постигнал Прометей, като носи огън на човека. Смята се, че тази „светлина“ е окултното знание, преподавано в Мистериозни училища, тъй като позволява на „просветените хора“ да се издигнат обратно в божествеността.
Историята на Наблюдателите и Нефилимите, описани по-горе, също изглежда, че следват същия архетип, тъй като разказва историята на „Божиите синове“, които се бунтуват срещу неговото управление и се спускат на Земята, като преподават знанието на човечеството. Също като Луцифер Наблюдателите се наричат „паднали ангели“. Ето защо виждаме, че в тези митове и във символиката на филма има много взаимосвързаност.
В началото на космическото пътуване, президентът на корпорацията, финансиращ мисията, организира брифинг и дава реч относно значението на мисията:
„Титанът Прометей искаше да даде на човечеството равнопоставеност с боговете и за това той беше хвърлен от Олимп. Е, приятели, времето най-накрая дойде за завръщането му „.
Във филма, Прометей е името на космическия кораб, който транспортира хората до техните извънземни Инженери. Той символично представя хората, използващи „огъня“ (знанието), който им е дал да се възстановят на божествеността (техните извънземни създатели) по свои собствени средства. Тази метафора на духовно иницииране напомня на многобройните митологични истории, открити в историята, които крият подобно езотерично значение.

Мистерийните училища обаче вярват, че осветлението не се дава на всички, а само на няколко избрани, а това е подходящо отразено в Прометей. Във филма всички хора, които са били на борда егоистични, парични или с ненаситни цели, са загинали. Само този, който са били там за истината и със силна духовна вяра, оцеляват. Този тип разказ е наподобяващ алегорични истории за духовно осветление, в които се посочва, че само истинското сърце ще достигне това висше състояние на съществуване.
Освен Елизабет, друг нечовешки характер оцелява, Андроида Дейвид.



Към края на филма Дейвид отряза главата си, но тъй като той е робот, той продължава да функционира. Елизабет поема главата и продължава пътуването си, символично означаващо, че се нуждае от чист интелект и технология, за да достигне до просветление.
Дейвид има голям интелектуален капацитет, което го кара да вярва, че е по-горе от своите човешки колеги. Въпреки този факт той все пак е от решаващо значение за търсенето на Елизабет – финно послание, в което се посочва, че трансхуманизмът е важен в човешката еволюция.
В края на филма Дейвид не разбира защо Елизабет желае да продължи търсенето на създателите си. Разликата е, че тя има душа, а той не. Именно поради тази причина тя върна кръста на врата си. Търсенето ѝ не е просто космическа мисия, а духовно поклонение, за да открие откъде идва тя.



В последната сцена на филма Елизабет решава да не се връща на Земята и продължава да търси Инженерите (представляващи осветление и божество). Следователно нейното приключение не е свършило … и може да има продължение.
В заключение
Докато повечето киноманиатури вероятно излязоха от мисълта на Прометей, че това е „приличен извънземен филм“, дълбаенето на малко по-дълбоко в неговия смисъл и символизъм разкрива друг слой на интерпретация. Извличайки вдъхновение от теорията за древните астронавти, Прометей предлага радикално пренаписване на историята и теологията, което прави човечеството продукт на извънземните „създатели на боговете“. Филмът също така смесва това търсене на научни знания с духовни и метафизични въпроси, правейки тази история не само за гневни извънземни, а за вечни екзистенциални въпроси.
Както подсказва заглавието на филма, историята на хората, които влизат в космоса, за да открият своите създатели, има езотерично значение, тъй като може да се тълкува като метафора за духовно просвещение. Титанът Прометей е централна фигура в окултните тайнствени школи, архетипна фигура на „бунтовник отгоре“, който донесе божественото знание на човечеството – с всички предимства и клопки, които поражда. Окултните тайни общества вярват, че това знание осигурява пътя обратно към божествеността. По същия начин космическият кораб Прометей оставя земята да намери инженерите, окултните инициатори изглежда искат да напуснат материалния самолет, за да достигнат до осветление и да бъдат „едно“ с Великия архитект на Вселената.
Като се каже, има ли някаква истина за многото истории и митологии, отнасящи се до божествена фигура, идваща отгоре, за да придаде знание на човечеството? Дали фигурите на Прометей, Луцифер и Наблюдателите на книгата на Енох имат фактическа основа за тях? Има ли „външен“ източник за напреднали и езотерични знания на човечеството? Имало ли е някога „супер раса“ от Нефилими на Земята, която помага на човечеството да се развива, но в крайна сметка го е развратило? Това ли е „липсващата връзка“ в човешката еволюция? Това ли е причината, поради която човечеството е саморазрушително и по някакъв начин е извън синхрон с останалата част от планетата? Дали този външен източник идва от извънземни, както се предлага в Прометей, или от паднали ангели и / или демони, както са написани в древни текстове? Този външен източник стои зад ученията на тайните общества и зад … Илюминатите?


Източник: vigilantcitizen.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар