55. Няма нищо отвъд Брахман, Богът във Веданта; абсолютно нищо. Той действително е всичко; Той е във вселената; Той е самата вселена. "Ти си мъжът; Ти си жената; Ти си младият човек, който крачи в гордостта на своята младост; Ти си старецът, който се олюлява в своята походка".
56. Брахман е Сат-Чит-Ананда — абсолютното Битие- познание-Блаженство. Сат означава Битие, Чит — Съзнание или Познание, а Ананда — Блаженство, което е същото като Любовта. Няма противоречие между бхактата и джнанина по отношение на аспекта Сат на Брахман. Джнанинът обаче, поставя по-голям акцент на Неговия Чит аспект или познанието, докато бхактата обръща повече внимание на аспекта Ананда, Любовта. Но веднага щом същността на Чит бъде реализирана, бива реализирана и същността на Ананда. Защото онова, което е Чит, в действителност е същото като Ананда.
57. Понякога ние обозначаваме едно нещо, описвайки неговото обкръжение. Когато кажем "Сат-Чит-Ананда" (Битие-Познание-Блаженство), ние обозначаваме единствено бреговете на неописуемото Отвъд. За него не можем да кажем дори "Е", защото това също е относително. Всяко въображение, всяко понятие е безсилно. "Нети, нети", "(Брахман) не (е) това, (Брахман) не (е) това" е всичко, което може да бъде казано, защото да мислиш, означава да ограничаваш и по този начин да губиш.
59. Вие също сте неделимия Брахман. Можете да го реализирате още в този момент, ако повярвате, че дейстивтелно и изцяло сте това. Не го осъзнавате, поради липсата на директно възприятие... Бивайки омотаван 24 отново и отново в този заплетен лабиринт на илюзията и получавайки тежки удари от страданията и нещастията, човек накрая обръща взора си към своята истинска природа, Вътрешния Аз. За всеки, без изключение, ще дойде времето, когато той ще направи това — за един то може да стане в този живот, а за друг, след хиляда превъплъщения.
60. Цялата тази вселена е лежала в Брахман; тя сякаш е проектирана и обективизирана от Него и се движи обратно към източника, от който произлиза — като електричеството, което идва от динамото, преминава по окръжност и се връща обратно в него. Така е и с душата. Проектирана от Брахман, тя преминава през всякакви видове растителни и животински форми и накрая се въплъщава в човека, който е най-близък до Брахман. Да се върнем обратно към Брахман, от който сме били проектирани е голямата борба на живота.
61. Този, който е отвъд сетивата, отвъд всяко докосване, отвъд всяка форма, отвъд всеки вкус, Неизменния, Безкрайния, който е дори отвъд разума, Неразрушимия — познавайки единствено Него, ние сме спасени от челюстите на смъртта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар