понеделник, 16 април 2018 г.

Могат ли да бъдат хаквани светофари и шофьори?





Ексклузивни кадри на катастрофата с автобус 64 (ВИДЕО)Копирано от standartnews.com

Кадри от тежката верижна катастрофа с автобус 64, която стана късно снощи, показа Нова тв.

Шофьорът, който минал на зелено, вече е уволнен.



Green Traffic Lights in all directions

Умни светофари на 20 столични кръстовища ще пускат зелена вълна за градския транспорт едновременно и в двете посоки.




Заменят "тъ.... полицаи" с умни светофари в София - Поглед Инфо


New Traffic Lights

Рейсът пътувал за гараж, пресякъл кръстовището като видял зелено. Заради високата скорост, с която се е движил, не е успял да спре и по пътя си удря джип също минаващ на зелено, а после и такси, спряло на светофара. Таксито блъснало други две коли, а автобусът излетял от пътя и влязъл в близкия подлез.

Копирано от standartnews.com







След експерименти на IT специалисти е показано, че дори светофарите в някои държави могат да бъдат хакнати, и то от разстояние. Зложелателите могат лесно да променят датчиците по пътищата, като ги накарат да предават фалшива информация и така да объркат светофарната мрежа, предизвиквайки не само задръствания, но и катастрофи.



Как става това ли? Когато пътните датчици предават сигнали към светофарите, че пътят е задръстен с коли, тези глупави устройства започват сами да коригират режима си на светене така, че да пропускат през кръстовищата колкото може повече автомобили.



Пътните датчици нямат абсолютно никаква защита или шифроване на данните, така че към днешна дата хакерите лесно могат да манипулират техните данни, за да предизвикват объркване.


Traffic Signal Satellite in Space


Още един хак използва друга недомислена функция на съвременните светофари. Тя позволява на автомобили на аварийни служби или спешна помощ да преминава през кръстовищата с предимство. Сигнали за такива автомобили на пътя се получават към светофарите от специални датчици, които за щастие поне имат защитена връзка (не казвам непробиваема!). И все пак въпреки това хакерите могат да получат достъп до по-старите и варианти и да променят сигналите на светофарите така, че да се възползват по някакъв начин от надмощието си.




Един от най-известните номера в киното е от класическия филм Италианска афера (1969 г.), в който италианският град Торино е парализиран след хакване на автоматизираната му система за контрол на трафика Авторът на плана (чиято роля е поверена на Майкъл Кейн) казва: „Това е много трудна задача и единственият начин да успеем е да действаме като екип. Това означава да правите каквото ви казвам.“
В действителност, задачата е доста по-проста. Или поне така твърдят изследователи от Мичиганския университет, според които защитата на мрежови системи за управление на трафика може да бъде пробита лесно с радио сигнали и пароли (внимание), които са използвани от производителите на системите (да, точно така, пароли, които не са сменени от системните администратори в последствие). Подобен пробив може да даде достъп за управление както на единични светофари, така и до цели градски системи.



Според публикация на изследователския екип от Мичиганския университет, въпреки че сигурността е в основата на създаването на този тип системи, тяхната собствена защита обикновено е пренебрегвана. Така например, системата за управление на трафика в самия Мичиган (която управлява над 100 светофара) е използвана в още над 40 щата. Ако някой реши да хакне системата целенасочено, както в споменатия филм, той може да си гарантира проход през иначе задръстени от трафик секции. А след това да забави преследвачите си, като освободи чакалите дълго на червено шофьори. По същия начин, по който се гарантира „зелена вълна“ за различни дипломатически конвои, например. С разликата, че в случая с дипломатическите конвои всичко е законно.
Една точка за достъп



Веднъж пробита, защитата на едно устройство позволява на атакуващия да изпраща команди към цялата секция, от която е част компрометирания светофар, пише в анализа на изследователите от Мичиганския университет.



Това е и класически метод за осъществяване на атака – за пробив на цялата мрежа се използва най-слабото ѝ звено. И междувременно, „безжичните връзки на светофарите на се криптирани, а паролите за достъп до самите устройства през радио мрежа обикновено не са сменени от фабричните такива,“ коментират анализаторите.



Светофарите имат и други известни пробойни. Използването им може да доведе до парализирането на цели градове, например. Например, добре познатата от компютърния свят DDoS (атака за преустановяване на услуга, при която към определено устройство се изпраща огромно количество заявки за информация и то не може да смогне да обработи всички навреме) атака може да накара всички светофари в определен град да светят в червено. Представете си какъв ще е ефектът от това.
Всичко свети в зелено



„Престъпниците могат да използват това познание и за лична облага. Светофарите могат да бъдат настроени да светват в зелено по определен маршрут и дори в определено време,“ твърдят учените.
„Още по-зле – те могат да бъдат координирани по начин, който да затрудни допълнително придвижването на полицията, например, като бъдат блокирани цели булеварди с дълго задържане на червена светлина светофарите, което да доведе до огромни задръствания от автомобили,“ пише още в анализа.





Днес е възможно, използвайки супер компютри, да се анализират човешките емоции по електроенцофалограмен начин и да се направи точно тяхно копие, после тези „записани емоции” да се изпратят на друг компютър и, по желание, „тихо да се излъчат и да променят емоционалното състояние на човек”.



Чрез използването на тези компютърно-направени ЕЕG-та, учените могат да идентифицират и изолират „записи на емоциите”, да ги синтезират и прехвърлят на друг компютър. С други думи, чрез изучаването на характеристиките на едва доловимите мозъчни процеси, които се появяват, когато субектът изпитва специфична емоция, учените могат да направят запис на съответстващите им мозъчни вълни и да го възпроизведат. „Тогава тези записи се поставят на носещите честоти на корпорация „Тихи Звуци” и тихо ще предизвикат появата на емоция, действие(записи на самоубийци, убийци, записи преди припадък, записи на слепци и много др.) от същия тип в друго човешко същество!”.






Ако се установи честотното излъчване на мозъка на дадена човешка личност или човешки индивиди, хората могат да бъдат командвани и манипулирани дистанционно, чрез излъчване на психогенератора на определени импулси в диапазона на техните честотни вълни. Жертвите започват да чуват нелепи команди. Не са редки случаите на немотивирани на пръв поглед самоубийства, на неоправдана агресия към близки ... Човек става зомбиран.



При наличен запис на мозъчните вълни на шофьора - той може да бъде контролиран с помощта на компютърен интерфейс, през антените (които целенасочено са с много по голяма от необходимата за разговори мощност) на мобилните оператори.




Три различни начина/честоти могат да бъдат използвани за манипулиране на съзнанието. Първият е чрез манипулиране на видео сигнал. Втория е, манипулиране на аудио сигнал, а третият, и най-лошият, е лъч право в главата ви, плюс запис на мозъчните ви вълни. "Станиолова шапка" например е била използвана като една фраза за обозначаване на "луди". "Въвеждането на мисли в главата ви" е използвано, след това да ви определят за "луд".




Докато хората, които знаят истината успешно се локализират по местоживеене и работни места, истината ще остане в изолирана реалност, след това успешно ще бъде смачкан всеки, който се счита за "нормален".




> Шърли Шалом в Ески Зара





Мобилни телефони и базови станции: Майнд контрол и не само.

Няма коментари:

Публикуване на коментар