Последователи

неделя, 4 май 2025 г.

Мисията на траките и българите на планета Земя



Мисията на траките и българите на планета Земя

"Ние българите не сме диваците, които сме дошли някъде от степите на Азия, с бръснатите глави и конските опашки. Това не знам в кой блажен момент ще дойде време да го изтрием от историята си и от съзнанието си, защото ние сме автохтонното коренно население на нашите земи. Доказателствата за това вече са свръх-много и свръх-достатъчни.

Йосиф Флавий казва :
"Тир нарече народа, който управляваше - тираки. Но гърците го промениха в езика си на "траки". Египет е основан от Египт, който е син на Тир."

По-древни сме от египтяните, имаме познание, което сме разпространили по целия Свят. И във връзка с това ще спомена, че миналата година през Октомври месец бях поканен да участвам в една научна италианска експедиция до остров Сардиния. Италианците се занимаваха да изследват каква е връзката между атлантите (предишната раса преди нашата 5-тата раса) и етруските. В процесът на работата за моя най-голяма радост и за тяхна пълна изненада се оказа, че всъщност говорим за контакта между атланти и траки, който се е осъществил на остров Сардиния, тогава когато последните атланти с последния потоп се изтеглят на Изток и са имали задачата да предадат на нашата 5-а раса част от познанието си, за да можем да се развиваме в посоката, която се развиваме - да развиваме 5-те си сетива, разума, докато те са работили със 7 сетива. Това е някакъв старт, който получаваме от атлантите, но по-важното е, че са ни предали, не толкова технически познания, а част от своето духовно познание.

Това познание е трябвало да осъществи връзката между нас и над-земната Реалност на херметичния принцип "Каквото горе, това и долу". Това познание ни е свързвало директно със създателите и е било време, когато хората са общували с Божествената Реалност без никакви проблеми, без да смятат, че това е нещо свръхестествено или извън-нормално; без да наричат хората, които са били с по-отворени сетива и са го правили свободно, - екстрасенси, луди, вещери, вещици и т.н., не са ги слагали на клади, не са ги преследвали, не са ги горяли, а напротив - уважавали са ги, обичали са ги, следвали са ги и са се вслушвали в тях.

Като преки наследници на траките, ние българите сме приемници на това атлантско познание. И като такива сме имали задачата да го разспространим сред 5-тата коренна раса. Предаваме го първо на египтяните, и Египетската цивилизация изведнъж бележи невероятен бум, в сравнение с всичко наоколо, след което в продължение на 3000 години си остава на същото ниво, т.е. не претърпява някакво съществено развитие.

След това продължават нататък - Шумер, Акат, Сирия, Вавилон, и още по-наизток, стигат до Харапа, Мохенджо Даро и се спират чак в Хималаите. В Хималаите приключва мисията на атлантите, както Рьорих я нарече - страната Шамбала. Те я основават там, където и до днес се пази генофондът на нашето човечество. От там нататък започва интересната част - мисията на българите.

Учените сигурно доста ще подскочат за това, което ще кажа сега, но това е техен проблем:
Когато българите тръгват на Изток, оставят един маркер на началната точка и този маркер е Мадарския конник. По-нататък оставят още един, в края когато достигат - в Хиндокуш, който е запазен и до ден днешен, неунищожен от талибаните, а другият се намира в Иран.

След това, нашите предци се връщат, но обикаляйки Каспийско море, с цел да избгнат военни конфликти с новата Империя на територията на Иран, с нашите братовчеди от арийската раса. Междувременно по нашите земи се появява Християнството (1-и век). Кои са хората, които населяват българските земи, докато се извършва това движение на Изток и на Запад? Те на какъв език говорят? Най-общо казано ги наричаме траки, въпреки, че те самите не са се наричали точно така. В контекста на мисията за разпространение на Космичното познание, се случват няколко много важни неща:

Първо се появява Орфей. За Орфей се говорят много неща, всички ние знаем, че той бил голям певец, омайвал животни и т.н. Това добре, но се говори за няколко Орфея и учените още не могат да ги наместят във времето, но се изпуска нещо важно:
Орфей отива в Египет, не за да се научи, а за да ги научи! Познанието, което Орфей носи е познание за строежа на Вселената и за мястото на човека в него.

Най-общо казано, Орфей казва, че ние сме с божествен произход, притежаваме неунищожима божествена същност - нашата душа, която е "арестувана" в един калъф, наречен - тяло; трябва да бъде освободена от там чрез пречистване, и от този момент натаък се включва най-уникалното нещо, което може да се каже за Орфизма и то е:

Орфей е човека, който отменя жертвоприношенията. За хора вече съвсем не говорим, говорим дори за животни. Орфей носи посланието, че пречистването трябва да стане чрез песен. Музиката е нещото, което свързва човека вибрационно с онова, което е Божествената Реалност. Тази музика има една особенна характерност. Тя е в специфичен ритъм. Този ритъм е 7/8-и, който всички ние понзаваме от нашата ръченица. Това е ритъмът, по който вибрират небесните сфери. С този ритъм пулсира Слънцето, с вде къси и една дълга пулсация, така работи и човешкото сърце, което е директно свързано с нашата сърдечна чакра.

Това означава още нещо много съществено. Ние като божествени създания, не сме някакви атоми случайно възникнали и пилеещи се в пространството, а сме тясно свързани с това Съзидание. Ние сме производни на тази Божествена Реалност. И освен това - имаме правото на директен контакт с нея. Нямаме нужда от посредници. Ние имаме божествените качества за да се свързваме с нашия Създател.






Богомилският Импулс и мисията на българите

ПРОФЕСОР ДАМЯН ПОПХРИСТОВ, Лекция по време на Форум - Българският Дух през вековете - Велико Търново:

БОГОМИЛСКИЯТ ИМПУЛС И МИСИЯТА НА БЪЛГАРИТЕ
Когато говорим за български дух, да знаем, че не просто сме дали нещо на света, дали сме огромно нещо на света и можем само да се гордеем и да нямаме никакви поводи за подвиване на опашка пред когото и да е било. Сега дойде и моят ред и в началото си мислех, че ще говоря за богомилите и за богомилите и Ренесанса и пак ще го направя само, че преди това искам да поставя, за да стане ясно какъв е приносът на богомилите в по-глобален мащаб и конкретно с Ренесанса, защото като се каже това доста хора ще си кажат „Айде стига сега, богомилите и Ренесанса.“ Да де, ама е вярно. И когато е вярно е редно да се вмести в по-голямата картина, на това къде се намира богомилското учение в движението на световното махало. И сега ще се опитам да направя един много бърз преглед на това как се движи това световно културно махало. Като говорим за махало, то се движи не просто изток – запад в една равнина, а при всяко едно завръщане на махалото от запад на изток то се качва на по-висока степен т.е. то е едновременно и спираловидно движение. Можем да говорим за мъжка и женска енергия, но в случая предпочитам да го оформя така, когато махалото тръгва от изток то носи идеи, когато идва от запад обратно то носи материално. За това, ако проследите какво и как се движат идеите в световен мащаб ще видите, че абсолютно винаги идеите идват от изток и от запад се връщат материално подкрепени т.е. духовното и материалното също имат две крайни точки. Тези крайни точки не са в смисъла на добро и зло , а са в смисъла на едно и също явление както ги формулирал на времето Хермес Трисмегист, че всяко нещо е полярно, всяко нещо има два полюса и колкото тези полюси са по – отдалечени толкова е по-голямо разнообразието, което се разпределя между тях. Какво се случва? Представете си, картата на света, най-източната точка Япония и най-западната точка Калифорния, ако ги приемем така условно, тогава помислете къде се намира равновесната точка, защото махалото при движението си винаги минава през една равновесна точка. Равновесната точка се нарича – Балканите. И това не съм го измислил аз, а това е обективна реалност. При това движение винаги нещо минава от тук, заминава нататък - завръща се по някакъв начин материално подкрепено и продължава към своя духовен източник. В това движение, ако се върнем в началото на нашата 5-та коренна раса, за цивилизацията, за която говореше и Христо Смоленов – атлантите какво предават на траките? Предават едно космическо познание, което траките обогатяват – с какво? – с орфизма. Навремето когато в Америка се занимавахме с сравнителното религиознание – сравняване на митологични системи, оказва се, че орфизма не подлежи на никакво сравнение, то е уникално в своята си изконна същност по няколко неща. Първо исторически е първото монотеистично учение, което говори за Всемира като единен, като Създателя за един, за човека като божествено създание, в което се бият две неща духовното и материалното или както казва Орфей„Душата е арестувана в калъфа на тялото и трябва да бъде освободена от него, с пречистване.“ И уникалният момент настъпва с отговора „Как това се осъществява?“ и отговора е „С музика“. Няма жертвоприношение, няма колене на хора това въобще се изключва, няма дори колене на животни, да гледаме там кръвта на къде текла, пък дима на къде отишъл. Има музика, защото Орфей знае ритъмът на сърцето е 7/8, не зная колко души от вас тук са лекари, но сигурно знаете, че импулсите на сърцето са два кратки и един дълъг. „Тап – тап- тап, тап-тап“ това познато ли ви е – ръченица му казваме. Тая ръченица е същият ритъм, който вибрира над небесната реалност и за това сърдечната чакра, която Орфей е знаел добре, резонира директно с над небесната реалност чрез ритъмът 7/8. Музиката е тази, този наш конкретен ритъм, който ние всички владеем – трябва да ви кажа, че в Америка съм опитвал с много от моите студенти да ги науча, ами спъната работа. Ами не могат, не могат да направят 2 къси и едно дълго време, трябва да е 4/4 тогава го хващат, иначе се спъват, а пък до сега не съм срещал българин, който колкото и да е неритмичен или да му е стъпил слон на ухото, който не може да изтанцува поне един такт на ръченицата. Какво говори това? Това говори за някаква генетична памет, която върнахме от времето на Орфей. Това е нещото, което отива на изток и се връща с обогатени други идеи. Какви? Тука става въпрос махалото се връща обратно спира се на Балканите – къде? Къде на Балканите – Троя, какво има в Троя – т.нар. Паладиум, знаете, че Атина не е гъркиня, и веднъж когато си играела със сестра си Палада я пронизва с копието. От страдание по загубата за сестра си, прави една скулптура нейна и от този момент нататък се говори за Атина – Палада, като Палада се възприема алтер егото – другото „Аз“ на Атина. И от този момент нататък Паладиумът или статуята на Палада става образ на висшето духовно познание и в древния свят, когато хората не са били като нас, формирани от теорията, че науката е новата религия, което ни е довело до това да загубим връзката си и с Божествената реалност. Тогава хората са имали други сетива, за Божествената реалност и са казали така „Който притежава Паладиума притежава мъдростта на света“. Троянската война се води не за хубавата Еленка, Троянската война се води за това кой ще притежава Паладиума, който се пази в Троя. Троянската война започва като война между тракийски племена, гърците пристигат доста по-късно в тая работа, и накрая се включват много други племена, защото Омир казва „И много други видни бойци от разни народи падаха там.“ Какво се случва? Случва се, че този Паладиум е похитен. От кого? От Одисей. Кой е Одисей е въпроса? Според гърците, той е олицетворение на хитростта, която според гърците е равносилна на разум и мъдрост, но за древните това е кощунство, защото да измислиш да направиш един подарък, говоря за Троянския кон, да направиш един подарък и да набуташ вътре войници, да го подариш – едно време дарът е бил нещо свещено, той идва от сърцето и осъществява духовният контакт, за това се казва БогоДар. Да направиш от това нещо оръжие, което да те унищожи е било нещо немислимо, но то се случва. Тогава едва ли ще си спомните подробностите на „Илиадата и одисеята“, но троянците са подкрепяни от Посейдон, Посейдон е богът на моретата т.е. това е интуитивната мъдрост, гърците са подкрепяни от Атина, която е разума т.е. става въпрос за една битка между разума и интуитивната чувственост. Похищава се Троя с Троянския кон, великата измислица на Одисей, след което Аякс изнасилва върховната жрица на Троя – Касандра, в краката на самия Паладиум, от което той възмутен пада и тогава Атина си обръща очите и губи своята благосклонност към гърците и казва „Аз бях до тук.“ Гениалният Омир, за който всички знаем, че бил сляп, не е сляп. Едно време на човек, който вижда другата реалност са му казвали „слепеца“ за земната реалност. Този същият Омир в Одисеята описва следното нещо - каква е цената на похитения Паладиум. Ясно е каква е, описана е – гърците, никой не се завръща обратно с изключение на Агамемнон, който се прибира жив и здрав, за да намери жена си в леглото на нейния любовник, който го убива. И Минелай с хубавата Елена се завръщат, което е символ на връщане обратно на семейната хармония, а тариката Одисей е накаран да обикаля маса години по моретата, за да се върне при вярната Пенелопа. Всичките приятели на Одисей до един загиват. Оцелява само той, защото единствено от него Атина не обърнала погледа си с идеята на това, че един ден след много шествания по моретата и препятствия ще се завърне в семейното гнездо при Пенелопа и тогава ще настане хармония. Отново се възстановява хармонията – мъжко – женския принцип. И така Паладиумът преминава в Гърция, но какво се случва има нов цивилизационен поврат, който се случва на Балканите и той е човешкият разум в лицето на гърците трябва да започне да се развива, за да достигне нивото, което душата знае. Или както знаете това в езотериката се изобразява с два триъгълника, божествения който е с върха надолу влиза и земния с върха на горе и те трябва да се съберат, за да образуват шестолъчната звезда на 6-тата коренна раса, по средата точката това е Божествената реалност. Т.е. цивилизационият поврат е следния – разумът трябва да диктува вече нещата, а не интуитивната реалност т.е. не това, което човек може да получи в директен контакт с божествения свят, а онова в което разума на принципа проба – грешка и петте сетива трябва да опознае.

И историята продължава описана от следващия посветен Вергилий, който пише прочутата Енейда, която описва похода на Еней - кой е Еней? Троянският герой, който пътува към Рим, за да установи там новата Троя. И Рим става новата Троя, но когато отива в Италийския полуостров, той не се жени за друга, а се жени за Лавиня, която е етруска т.е. тракийка. От тук Цицерон е казал, че Вергилий е геният, който пресъздава една алегорична реалност и я превръща в Божествена реалност. Защо? Защото там е изобразен този цивилизационен преход, в който Паладиумът вече се мести в миналото – Троя премина през гърците, те почнаха там нещо да разсъждават, да пишат и замина за Рим, за да доведе до разцвета на Римската империя, за която всички знаем, но там има и една друга голяма подробност. Рим има друго призвание, в Рим ще бъде корена на християнството, което след това трябва да стане световна религия, благодарение на Рим. Това е посланието на този Паладиум, говорим вече за І век от новата ера и така, когато Рим става центъра на християнството и съхранява едно учение, което го превръща в световна религия. От този момент нататък поне в европейската история, това махало което се движи изток – запад, започва да извършва едни странни движения, напред и назад, в което гърците, продължават да смятат, че са центъра на Вселената, докато великият законодател на Гърция – Солон не отива при Египетските жреци и те му казват следното „ О Солоне, Солоне, вие гърците сте все още като малки деца, вие нямате нито една наука, издържала изпитанията на времето.“ Кои са науките, които са издържали изпитанията на времето – езотеричните. Познанието за как функционира, този свят, в който ние всички сме части. Гърците разбира се не са го харесали това нещо. След което, пак този същият Цицерон казва „Всички велики неща, които Атина е дала на света, произлизат от Елевсина“. Коя е Елевсина и елевсинските мистерии? Кой е основателя на елевсинските мистерии – Евмолп, това го признават и гърците. Кой е Евмолп – трак. Много е тъжно – скоба – че централният магазин в Пловдив се нарича „Евмолпия“ и колкото пъти съм влизал вътре и съм питал някоя от продавачките „Абе вие защо се казвате Евмолпия?“ вдигат рамена. И въобще не знаят, кой е Евмолп.

Евмолп е основоположникът на цялата мистериална култура на Гърция, която е взаимствана от траки. Ето това се случва на Балканите в равновесната точка. И следващият интересен факт, от този момент нататък абсолютно всички големи европейски народи, се стремят да докарат своята генеология не до някой гръцки герой, ами до някой тракийски герой. За Еней вече споменах, италианците баща им е Еней, следват британците, кръстени на Брит, кой е Брит? Наследника на Еней – трак. След това французите много дълго време се наричат франки. Защо? Обяснява го самият Волтер, защото смятат за свои родоначалник Франкус. Кой е Франкус? Синът на Хектор. Кой е Хектор – героят от Троянската война – трак. И накрая останаха германците, Германикус е също тракийски герой, какво говори това – останала част на западна Европа, където махалото отива, се стреми да направи своя духовна връзка с траките, с техните наследници, а не с гърците. Защо? Защото идеята на това хитростта да бъде представена за мъдрост и някакво творение на разума, противоречи на логиката им, защото хитър е слабият човек. Човек прибягва към хитрости, тогава когато няма сила да се справи с друго. И за това хитростта гръцка не се признава, четете „Троал и Кресида“ на Шекспир и той ще го обясни художествено много по-добре от мен. Какво се случва от там нататък? От там нататък Европа изпада, в това което познаваме като „Тъмното Средновековие“. Кой го определи като такова? Тези от Ренесанса следващите, които като си намерили някакви там техни играчки и си направили там техни изследвания и открития и решили, че онези преди тях са живели в тъмни времена и са си рекли „Тези са тъмните средновековници“. Да ама в тъмното Средновековие не познават Аристотел, защото междувременно арабите са превзели Александрия, която е центъра на Аристотилиевата наука, Европа не познава Аристотел, Европа познава Платон. А Платон говори за единството на света – пещерата, в която ние всички стоим, обаче гледаме към дъното й, отвънка идва светлина, която проектира сенки върху стените, ние гледаме че тези сенки мърдат, решаваме че това е истината т.е. живеем в някаква илюзия, на която Платон казва „Целият номер е да се обърнеш към изхода, за да видиш светлината на вечните идеи.“

Това знае Европа и така живее, обаче настава страшното време и тогава се появява богомилското учение, което носи нещо съвършено различно. Не знам дали знаете, че единствената институция, която сме наследили от Средновековието се нарича Университет. Да, ама университетите едно време са били свързани с манастирите т.е. там има един съществен похлупак. Единственият университет, който излиза от рамките на това се нарича университетът в Болоня, благодарение на кого? Благодарение на Пепе Булгаро. Пепе Булгаро работи в университета в т.нар. правен отдел, между другото университета в Болоня се счита за първия освободен от църквата университет, защото е бил основан от емигранти – над 10 000. Десет хиляди студенти в онова време, които се борят срещу закона, гражданския закон, който казвал така „Ако представител на някакво малцинство извърши някакво престъпление, събират всички и ги бичуват.“ И тогава студентите възроптали срещу този граждански закон, и решават да променят гражданското право. Първият, който успява да направи това публично се нарича Пепе Булгаро, който остава в историята като Пепе Булгаро – „златната уста.“ Защото той е този, който защитава гражданските права срещу Фридрих Барбароса, не срещу друг и произнася гениалната фраза за онова време, която студентите по право до ден днешен изучават като финална точка на защитна пледоария, която Пепе Булгаро казва „Вие господин Императоре, може да сте господар на целия свят, но не сте господар на частната собственост.“ И избухва бомба. И тогава Пепе Булгаро в прочутия правен факултет на Болонския университет, ръководен от Ирнериус, който е най-големият авторитет по онова време на право, въвежда т.нар. „гражданско право.“ И за първи път това се случва в Болоня. Стига се до там, че Фридрих Барбароса му дава изключителни права, подарява му и земя, където Пепе Булгаро, преподавал тогава в къщата си, площадът отпред се нарича „Пиаца де Булгари“ и много дълго време, там в момента е построен прочутия Болонски университет т.нар. Арки джи Назио или Старата гимназия, където се намира „Капела де Булгари.“ Така се нарича до ден днешен, направена е върху имота на Пепе Булгаро, в израз на благодарност към това, което той е направил. Аудиторията, в която Пепе Булгаро произнася тази знаменита реч се е наричала до скоро „златната уста“ сега се нарича „стабат матер“, защото Доницети е изпълнил там за първи път „Стабат матер“ на Росини.

Но какво се случва? Нов ментален преход, в който изведнъж се заговоря за свободата на личността. От къде идва това – от свобода, равенство, братство чрез Христовата любов. Какво е това? Мотото на богомилите. Кой е Пепе Булгаро е по-интересно? Говорим за 12 век – 1080 година България пада по Византийски власт и целият аристократичен двор български, отива в Италия. Знаете ли, кой ни го каза това? Това ни го разказа в родната къща на Леонардо да Винчи, уредничката на музея, която като влязохме там и тя чу, че говорим някакъв непознат за нея език, попита кои сте вие, от къде сте. И Данчето преди това, която на перфектен италиански беше купила билетите и тя не разбра, че не сме италианци и казва „Ами ние сме от България“. Тази жена „ахна“ и каза „Ами вие знаете ли, че майката на Леонардо да Винчи е българка“. Исках това нещо да го публикувам не го направих, по простата причина, че единственият източник на тази информация беше тази жена, която ни разказа следната история.

Същият този Самуилов род, който се изнася към Италия, се изнася в Централна Италия, там се установява, за това се наричат „булгари“ и до ден днешен има такива фамилии, макар, че италианците твърдят, че нямат нищо общо с България, и до ден днешен има един род, който се нарича родът „Фризинга“, който има документ от Ватикана, за оригинален, аристократичен произход за Самуиловия род. Ето тези наследници отиват към университета в Болоня, а майката на Леонардо да Винчи, за която той казва, че винаги се е прекланял пред нейната интелигентност и т.н е посветена богомилка. От къде се знае това ли? Това се знае от самия Леонардо да Винчи, който никога не казва, че тя е богомилка, но той говори за Никодимовото евангелие, което е богомилското евангелие и самият Леонардо да Винчи става висш посветен в Ордена на изтока т.е. Пазителите на най-висшето езотерично познание. И така става една странна история – в Болоня се ражда идеята за свободата на личността и гражданските права за пръв път в историята, и тук се появява още една светла личност – нарича се Тома Аквински, чиято теория заедно с гражданската позиция на Пепе Булгаро правят тази амалгама, каквато ражда Ренесанса. Каква е тя? Тома Аквински е италианец, преподава в университета в Париж, там попада на трудовете на Аристотел, преведени от Авероес – виден теолог, който работи в Кордоба в Испания, когато започва Реконкистата и изгонват арабите, попадат на трудовете на Аристотел обаче преведени през арабски и еврит и т.н. и тогава Тома Аквински решава, че трябва да се запознае с оригиналите и да ги преведе лично на латински за целта разучава старогръцки и повежда първата в европейската история, културна експедиция – да отиде в Гърция, да намери оригиналите намира това, което ние днес познаваме като оцелели трудове на Аристотел, превежда ги. И естествено на него започват да му казват „коментатора“, защото бил така най-вещия в познаването на Аристотел. И той прави една теория, която се нарича Томизъм, в която с едно изречение той казва така „Разумът има правото да оперира по своите природни закони, със заобикалящата ни действителност, до тук всичко е прекрасно, но има едно „но“ но в рамките на вярата.“ Ако не беше това „но“ Тома Аквински никога нямаше да стане Свети Тома Аквински, само, че и папите естествено харесват това нещо, до ден днешен тази теория се нарича „Томизъм“ и папа Лъв ХІІІ я обявява за основополагаща и задължителна във всички католически училища и това нещо действа до ден днешен. Само, че забравят, че този същия Тома Аквински напуска Париж и отива не къде да е, а в Болоня, защото това е първият граждански университет където той за първи път може да говори за теорията на Аристотел, за това, че природата си съществува отделно от Бог и си се движи по някакви свои природни закони, които човешкия разум може да опознава на принципа проба – грешка, от частното към общото. Естествено самият Аристотел не е глупак да разбере, че това е един много дълъг процес основан на непрекъснато коригиране на предишни грешки, което представлява дефакто развитието на науката. Комбинацията на свободния разум на идеологията на Тома Аквински с идеите на Пепе Булгаро за независимото гражданско право почерпено от неговото богомилско потекло и принципа - свобода, равенство, братство стават идеологическата основа на това, което ние разбираме под Ренесанс. От там нататък действат парите на Медичите. Които поемат цялата тази история, Козимо І Медичи основава първата свободна библиотека във Флоренция, където е нает Марсилио Фичино. Кой е Марсилио Фичино, човекът който превежда Хермест Трисмегист по поръчение на Лоренцо Великолепни обаче той е посветен катар. В тази комбинация пропуснах да кажа за Данте, Данте, който пък е член на касата на Патарените така се наричат богомилите в Милано, когато той е изгонен от Флоренция, никога не се завръща там, към него има произнесени 2 смъртни присъди, той отива в Конкоренцо и е посветен в катарско – богомилското учение, за което самият той говори, защото казва, че Никодимовото евангелие е поводът за това да напише „Ад“ и цялата структура от там нататък. Ще спра за Данте, защото Емануеле Родо довечера ще говори за него много повече, все пак той е италианец. Та – какво се случва от там нататък?

Този богомилски импулс ражда Ренесанса, след еуфорията от Ренесанса, че човекът е великото творение на природата, че той е в центъра на света и т.н се появява художествения образ на човека от Ренесанса, който представлява човек, който е стъпил в калта на пояса му има кама и той с едната си ръка държи камата, а погледът му е отправен към звездите. Добре, ама настъпва т.нар. отрезвяване и по – интересното е, че това отрезвяване става в резултат на Галилей, Коперник и всичките тези открития, които в 16 век изведнъж доказват, че Земята не е центъра на Вселената, че човекът не е центъра на божественото съзидание, че Слънцето не се върти около Земята, ами става точно обратното. И изведнъж настъпва т.нар. „Ренесансова меланхолия“ и най-добре тази меланхолия я изразява Дюрер, който учи в Болонския университет, а следващият който изразява тази меланхолия се нарича Уилям Шекспир с прочутото „Да бъдеш или да не бъдеш“, с прочутия монолог в Крал Лир „Бурята“ когато той се отказва от света и той се разцепва и т.н. и т.н. Тази меланхолия довежда до една друга крайност, сега говорим сега за махалото, какво достига. Достига до истерията на реформацията, където разума трябва да диктува всичко, махалото тръгва обратно и този разум изведнъж започва да добива някакви други нюанси и се ражда контра реформацията, която ражда Барока. Барокът е една експлозия на емоция за разлика от разума, махалото продължава и се връща обратно с идеята на Великото Просвещение т.нар. конфликт между разум и чувства, и тогава започва голямата битка, която най-добре е изразена в лицето на Волтер и Жан Жак Русо, които са противници, но в същото време прочутата фраза на Жан Жак Русо „Сърцето има своите основания, които главата никога няма да разбере.“ Довеждат Волтер до истерия, в която обаче той казва „Абсолютно не съм съгласен с него“ разбирайте Русо, „но ще дам живота си, за правото да го каже“. Двамата умират в една и съща година 1778 г. махалото не знае къде да отиде, към духовното или към материалното, и в тази битка изведнъж музиката нахлува с пълна сила и се появява, духовността избива в музиката на Бах, и от там нататък цялата друга музикална експлозия на 17 и 18 век. Махалото обаче не стой на едно място, и идва буржоазната истерия на английския прагматизъм – той довежда до това, съзнанието на човека да бъде изцяло впримчено в рамките на това може да се докаже – значи е вярно, онова не може – значи не е вярно. Това мога да го пипна, това мога да го вкуся, изобщо сетивата в пълна мяра, започват да определят живота на хората. Тогава обаче се ражда друга истерия, появява се един английски учен наречен Дейвид Юнг, който с един замах унищожава всичко. Няма душа, защото нямаме сетива да я усетим, няма разум, защото ние познаваме само последиците, няма закон за причината и следствието, защото никой не знае за причините, всеки изпитва следствията. И изведнъж света се появява в един тупик, в който не знае на къде да тръгне и в тази ситуация махалото продължава и се появява Емануел Кант, който казва нещо много простичко. Кант казва така „Критика на чистия разум“ – „Разумът има някакъв таван, той може да достигне до познанието на онова, което ни носят сетивата, но реалността има и други измерения“, което той нарича „нумена“ – това е термин формулиран от него за противовес на феномена, което значи феноменалните явления, материалните феноменалните се онези, които са отвъд познанието. И критическият разум има таван, има неща, които можем да познаем със сетивата, обаче има и други които остават непознаваеми за нас и те са много по-мощни – това казва Кант.

До какво довежда това? До Романтизма. И изведнъж отново махалото нанася един много жесток удар с Френската Революция. Френската Революция „Свобода, равенство, братство“ изведнъж излиза, че всичко е много розово, обаче богомилиският девиз „Свобода, равенство, братство чрез Христовата любов“ се заменя „Свобода, равенство, братство чрез гилотината“. И тогава когато всичко е удавено в кръв, не може да има прогрес и тогава естествено се появява Наполеон. Какво се случва? – воини, воини и воини. Нещата достигат до там, че английският прагматизъм отново се намесва и започва времето на машините. И сега искам да ви прочета един цитат, който е много показателен „Дойдохме тук заводите да видим, не с цел по-мъдри пак да си отидем, а само в случай, че попаднем в ада, за нас да няма изненада.“ Знаете ли кой го е казал!? Романтикът Робърт Бърнс. И още един цитат, който сега ще ни върне към финала на това което искам да кажа „Всичко се разпада, центърът не издържа, анархията шества по света, без убеждения живеят най-добрите, най-лошите вилнеят с лихи страсти.“ Знаете ли кой го е казал? Пак поет Уилям Бънвър Йетц. След тази безизходица, която материалното махало води, естествено се появяват социалните теории на Маркс, Енгелс и Ленин, които пък нанасят следващия огромен шамар с тази атеистична вяра, която унищожава и последните остатъци и възможност на човека да се ръководи по някакъв начин от интуитивния си живот и да бъде свързан с Висшата реалност.

И тогава идва какво? Възстановяването на богомилския импулс, чрез кого, чрез двама души. Единият се нарича Беинса Дуно или Петър Дънов, а другият Рудолф Щайнер. Те се появяват едновременно – единият в средата на свръхматериализма Германия, където на хората трябва първо логически да му обясниш та той евентуално да го почувства, докато Петър Дънов пристига тука, за да говори първо на сърцето, пък като го почувстваш може по нататък да си го обясня. С други думи отново тук на Балканите идва тази равновесна точка, където духовното в крайна сметка трябва да вземе своя превес. И трябва да замести Марксовата формула, че битието определяло някакво съзнание, защото не може материалното, променливото, нетрайното, да диктува формата на съществуване на вечното, изконното т.е. ДУХОВНОТО. Ето това е смисълът на богомилския импулс, ето това, което от тука нататък тръгва на запад, връща се обратно материално и пак им го носим нататък духовното, и пак трябва да се върнем тука и от нас зависи от тук нататък да го предадем на следващите поколения. Това е смисъла да говорим всички тези неща тук, за това какво представлява всъщност този богомилски импулс, какво представляваме ние българите като негови носители и изконни в нашата духовна памет, ДНК – каквото искате го наречете, защото ние имаме мисия. И тази мисия е духовна мисия!









ОТВОРЕНИЯТ ХЕРМЕТИЗЪМ НА ТРАКИТЕ






Мистичната връзка на древен Египет и траките.



https://www.youtube.com/watch?v=fEaBHm4ccMY


Едно от първите споменавания на малоазийските мизи – мешвеш като член на съюза на Морските народи е по времето на фараона Меренпта (1186 – 1184 г. пр. Хр.), като при този сблъсък Египет дава огромен брой жертви, но успява да запази своята територия (D’amato, Salimbeti, 2015, c. 22). Известна част от нападателите са пленени, а летописците на фараона дори отбелязват имената на някои благородници от средите на мешвеш, като например това на Мешер син на Кефер (D’amato, Salimbeti, 2015, c. 43). Някои автори предават името на Кефер като Кепер и смятат, че мешвеш не идват от север, а са хора, които живеят на запад от лабу (либийците). Добавено е и това, че съюз от няколко народа се опитва да завладее Египет, по-точно плодородните земи край делтата на Нил, а водачи на нашествениците се явяват мешвеш командвани от Кепер (Breasted, 1954, c.481). Знаем, че атаките са и по море, и по суша защото има сблъсъци край египетската крепост Хатшо и друго укрепление, намиращо се в близост до нея. Водещият атаките на мешвеш благородник Мешер е убит в една от битките, а неговия баща Кепер попада в плен на войската на фараона. Рамзес III се накичва с титлите унищожител на мешвеш, покорител на мешвеш, пазител на Египет (Breasted, 1954, c. 482). Част от мизите, наречени от египтяните мешвеш, мешуе се установяват в съседната Либия, като запазват своята идентичност поне до времето на Херодот. Старият автор ги споменава под името максии/Μάξυες, съобщава, че бръснат част от косата си, а друга (като кика) оставят да расте свободно *(1), но което е по-важно – те все още си спомнят за своите стари земи край Троада (Her. IV.191). Това е важна подробност, защото точно край Троада се намира малоазийската Мизия, която хетите наричат Масá




Тракийските фараони на Египет





САРМАТИ, АМАЗОНКИ И БЪЛГАРИ






Културата кукутени-триполие



Къде изчезна триполската цивилизация?

петък, 2 май 2025 г.

ВЛИЯНИЕТО НА ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ НАД РУСИЯ


Walking in Kazan city 4k. Kazan kremlin

КУЛТУРНИ ВЛИЯНИЯ НА ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ ВЪРХУ СЪСЕДНИТЕ ДЪРЖАВИhttp://samoistina.com/volzka.htm


...след превземането на Казанското царство (Волжка България) от руснаците в 1552 г., цар Иван Грозни прибавя към титлата си Велик Княз (Цар ) Камски и Български. Тази титла се запазва при всички руски царе до 1917 г....



Московският Кремъл - копие на крепост от Волжка България



Малцина знаят, че московският Кремъл всъщност копира почти изцяло крепостта Кермен във Волжка България. Кермен (Керман), по-късно Казан, бил един от най-красивите български градове.
През 15 век руснаците, все по-често поглеждайки към Волжка България, биват впечатлени от крепоста на град Казан - Кермен-а. Изумени от красотата на крепостта, построена през 11 век от българите, руснаците приели думата "Кремл", със значение "Крепост" в езика си, и извикали Волжко-Български майстори да построят московския Кремъл.
Ансамбълът на Кармен, почти без изменения легнал в основата на руския Кремъл, който почти точно повторил българската крепост - само стените били удължени на юг и южната граница на московския комплекс била разширена, в сравнение с оригинала в Казан.
След като техният Кремъл бил готов, руснаците унищожили всички сгради в казанския Кермен, и оставили само една кула, за която се носят легенди, че в нея е прекарала последните си дни като принцеса владетелката на Казанското Канство - Сююмбике, като на върха на кулата поставили Двуглав Орел, символ на победата над българите. Двуглавия орел бил златен и лъщял така, че през ясна лунна нощ, целия Казан можел да види този символ на руската тирания. Днес двуглавия орел е премахнат, а кулата е място за поклонение на всички волжки българи, като спомен за отминало величие.
Когато руснаците превзели Волжка България през 16 в., те заели от българите много неща - държавно устройство, търговията и търговски термини, архитектура и пр.



На основите на Българската държава в Североизточна Европа започнала да се издига Русия - покоряването на България й отворило пътя на изток и огромните пазари на търговските пътища, развити от България на Волга. Оттогава Русия започва да се превръща в империя.
Англиският пътешественик Дженкинсон описал за пръв път огромната прилика в начина на строеж на Казанската и Московската крепости и споделя, че "Казан е величествен град, построен със уникален стил и крепост на висок връх".
Московският Кремъл е абсолютно пълна адаптация на модела на Българската крепост, спрямо релефа на Московския терен. Още десетки от паметниците на културата из Москва са построени от българи,включително огромен брой средновековни църкви, в чиито стени пък могат да се видят скрити древнобългарски мотиви, оставени ни като знак от безименни, но велики български майстори.

https://ahf-fossils.blogspot.com/2017/09/blog-post.html



В средновековието, Източна Европа познавала само 2 наистина големи държави – Волжка България и Киевска Рус.

Волжка България (според руската история) е името на държавата по поречието на Волга, в която се заселва част от българския народ след 660 г., основана от един от синовете на хан Кубрат, наречен Котраг, по името на племената, които предвожда - останалите в Черноморска Скития кутригури, известни по това време вече под името "котраги". През 922 г., за да запазят своята независимост от Хазарския хаганат, изповядващ юдаизма, тези волжки българи по политически причини приемат исляма от арабски емисари.

Во́лжская Булга́рия (Волжская Болгария, Волго-Камская Булгария, Серебряная Булгария - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%B6%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

Според „Джагфар Тарихи“, свитък от български летописи 1680 година от Казанското Канство, т.нар. Сакланска династия, управлявала Волжка България от нейното създаване до завладяването й от Московското велико княжество през 1487г., е разклонение на династията Дуло.

В продължение на 3-4 века, продължава упоритата конкуренция и конфликт между двете империи, която бива прекъсната от Монголското нашестие, което наклонява везните в полза на руската държава, за сметка на българите.

В културно отношение обаче, нещата не стоели точно така. През целият период от основаването на Волжка България, чак до окончателното падане на Казанското Канство, и в годините след него, Русия е била силно влияна от процесите във съседката си, и открито е копирала всичко което е могла. След като през 1552 година е унищожена и последната форма на българска държавност в Волгокамският регион, стотици видни аристократи от Волжка България, се вливат във структурите на новосъздадената Руска Империя, а най-прочутите български майстори, се заемат да променят аграрният вид на руските градове и да създадат едно типично класическо градоустройство на съответните градове.

До 19 век, почти 13 ВЕКОВНОТО присъствие на българите във Волгокамският регион е факт, който се отрича за пръв път от новата Болшевишка власт, уплашена от силното българско лоби във новата "народна" Русия. Така, Русия, в желанието да не признае, че древните корени на Волгоуралието идват от Дунавска и Волжка България (държавност, архитектура, военно дело (богатирите), религията, писмеността и най-вече, че руският език не произлиза от някакъв “черковно славянски”, а е форма именно на старобългарския) води политика на непризнаване на българите като народност, а напротив на татаризация.

През 1920 г. Ленин с декрет насилствено преименува българите в Русия на татари. В Русия така и не забравили факта, че повече от два века са били зависими, подчинени и дълго време са плащали данък на владетелите на Волжка България.
  



Съкровището от Перм - Волжка България

Първите контакти и културни връзки между двете държави, още отрано обуславят доминиращата роля на българската цивилизация през периода от 10-12 век. Подобно на Дунавско-българският цар Теодор Светослав, който през зимата на 1307-1308, спасява Константинопол от глад, като изпраща кораби натоварени със храна от житницата на България - Добруджа, и за Волжка България е записано, че е пратила 30 кораба пшеница (вървели нагоре, срещу течението на Волга) в дар на княз Юрий и руските княжества през 1229 г., когато в Русия настъпва повсеместен глад. И до днес в Русия е популярно наименованието на средноазиатското просо - Болгарское пшено, както и особеният сорт пшеница - Болгарка.

Това е бил един самостоен и равностоен клон на нашата народност. Народ генетично близък с нас дори днес. Това са волжките българи. Те предадоха част от основите на своята древна култура на съседите си Кипчаци, Башкири, Тюрки и Руснаци, точно както ние я донесохме на Балканите.

Не особено известен в България, обаче, е фактът, че към днешна дата в Руската федерация (републиките Татарстан, Чувашия, Башкирия, Кабардино-Балкария, Бесарабия, Украйна и др.) има над 20 млн. души, които се самоопределят като българи, независимо че в паспортите им пише друго.

Понастоящем Татарстан е в състава на Руската Федерация. Има площ 67 836 км² и население над 3 800 000 души - 2002 г. Образуван е на 27 май 1920 г. със Столица-Казан. Казан е бил основан през 10 век от волжските българи като укрепление по тяхната гарница с фино-угърските племена (мари, удмурти). През 11-12 век се превръща в търговски център на търговския път, свързващ Северна Европа с Близкия Изток.

Днес в републиката се налага мнението за необходимостта от пренаписването на историята на Татарстан и признаването, че по-голямата част от така наречените татари са потомци на насилствено преименуваните наследници на котраговите българи. От 1991 г. неправителствени организации работят за възстановяването на историческата истина. Особено активна е Международната академия за българщина, изкуство и култура.
 


Карта на Волжка България, основана около 660 г. от Котраг, един от синовете на Кубрат

В статиите си, събрани в изданието “Величието на Волжка България”, доцент Татяна Яруллина- Ал Булгари, историк от днешен Татаристан, споделя последното становище, прието от Международната академия. Според нея, историята на Волжска България се дели на три периода : великобългарски /VІІ – ІХ – ХІІІ век/, златноордински /ХІІІ – ХV век/ и казански /ХV – ХVІ век/.

В края на ІХ – началото на Х век към Идел-Уралската част на Волжска България са присъединени териториите от Карско море до Каспийско море, от устието на р. Ока, до устието на р. Енисей.

Върху тези територии българите основали повече от двеста града, най-известните от които са Булгар /VІІІ в./, Биляр /922-925 г./, Самар /дн. Самара 912 г./, Астрахан /1122 г./, Уфа /1185 г./. Биляр, който през периода ХІ – ХІІІ век станал столица на държавата, бил много голям за периода на Средновековието град с около 150 000 жители. Някои изследователи твърдят, че е бил втори по големина европейски град, след Константинопол. През този период, Волжска България овладяла важни търговски пътища от Азия за Европа и се превърнала в мощна източноевропейска държава.

С качването на казанския престол на знаменития златоордински владетел Олуг Мухаммед хан започва историята на Казанското царство. Синовете му успешно воюват с московския княз Василий II и го пленяват на 6 юли 1445 г., което силно подронва основите на Московската държавност. На 1 октомври същата година Олуг Мухаммед освобождава княз Василий срещу невероятно висока контрибуция, изплащана от русите на Казан цели 17 години.

Друг важен аспект от културната доминация на българската етногенеза в Русия, са множеството българи във придворието на руските князе. За княгиня Олга (на картината долу), майка на Светослав I, руският източник "родословец на руските князе", казва:

"Игор взе жена в Булгария, която за него се казва Олга (защото след като приема Християнската вяра, се преименува на Елена - бел.ред.) И бе тя мъдра и велика." И в двата преписа Владимирския и Уварския се споменава следното: В първия "Приведоша ему (на Игоря) жену из Плискова, именем Олгу, остроумицу и корен и основание вере християнской и наш вожд.", а във втория " Игоря женихъ (Олегъ) въ Болгарѣ, поятъ же за него княжну, именемъ Олгу, и бѣ мудра вельми." Като се вземе в пред вид и факта, че нейното завещание в полза на дъщеря й Златослава е написано именно с кръгла българска глаголица, а не на някаква друга писменост, както и странното изказване в устатата на нейния син Светослав І, че " Переяславец на Дунае «есть среда земли моей», е съвсем логично да предположим историческата достоверност на на горните два текста.

Княгина Олга заедно със свитата си в Константинопол.

БЪЛГАРИНЪТ ОЛГАН, ОЛЕГ, ОЛГА И СЪЗДАВАНЕТО НА РУСИЯ


Княгиня Олга (Елена) - от гръцки Ἑλένη - означава "светлина, „сияние“, но също и "избраница". Оттам и старото руско име, с което е наречена - Ал'га "огнена". Тя била родена около 890 г. и произхождала от земите на България. Според цитираните източници княгиня Олга е всъщност Елена, племеницата на цар Симеон Велики. Внучка е на княз Борис I Покръстител. Княз Владимир Киевски е кръстен именно на дядо си Владимир Расате, бащата на Елена-Олга. Била омъжена за княз Игор І, княз на Киевска Рус, управлявал от 912 до 945г., син на новгородския княз Рюрик. След неговото убийство тя управлявала Русия, като регент на мястото на непълнолетния им син Светослав І. Заминала за Константинопол, където почти 70-годишна приела Светото Кръщение, като при него отново получила името Елена. Върнала се в Русия и се посветила на мисионерство. Християнството обаче така и не се наложило до края на живота й, като държавна религия в страната. Дори собственият и син Светослав І останал езичник. Олга е първият управник на Русия, приел християнството. Починала на 11 юли 969 г. в Киев.

Нашествието на сина й княз Светослав I в Дунавска България през 968-969 г., прераснали в руско-византийска война, е свързано не просто с военна експанзия. Светослав е предявил своите династични претенции към българския престол, именно като внук на вероотстъпника Расате, още повече подсилено от това, че самия той е езичник. Доказателство в подкрепа на това е факта, че след оттеглянето на Светослав, цяла Източна България (заедно със столицата Велики Преслав) попада под византийска власт. Побеждавайки българите, водени от цар Борис II, княз Светослав установява столицата си в Преславец (край днешна Тулча), като казва: "Переяславец на Дунае «есть среда земли моей».




Това е завещанието на княгиня Олга, жена на княз Игор и майка на Светослав І, от чието име управлява между 945 г. и 969 г. в полза на дъщеря й Златослава. Написано е на кръгла българска глаголица. "2 апреля 2012 г. впервые для широкой общественности продемонстрируют серебряные пластины с завещанием княгини Ольги. Текст завещания записан на серебряных пластинах круглой Болгарской глаголицей черноризцем Григорием и датирован годом 6454 от сотворения мира (946 от рождения Христа)."


В "Тверската летопис" е отбелязано, че жената на княз Андрей Боголюбски също е българка. Според различни волжки историци и етнографи, повече от 500, от най-видните руски фамилии през 19 и 20 век, има своя корен именно от земите на Идел-Уралските републики във Руската Федерация.

Любопитно е че след превземането на Волжка България от руснаците, на печата на руския владетел Михаил Фьодорович Романов – също е имало надпис на руски със думите "Цар на земите Камски и Болгарски, Цар Казански и Астрахански". Използването на титлата Цар, само по себе си отново е българско влияние над руснаците, който я възприемат едва през 15 век.

Ненапразно руските летописци първоначално наричали казанския народ "казански българи". Затова московският княз Иван III Васильевич, наречен Иван Велики, след превземането на Казан в 1487 г. побързал да добави към своята титла званието "Цар Български", макар че "българско царство" на Балканите, като такова по това време отдавна вече не съществувало. Много по-късно в титлите на великодържавните руски царе задължително влиза и "княз Български". Известно е също, че митрополитът Казански (1675-1688 г.) наречен от казанските мохамедани "Айтусак", се наричал "митрополит Казански и Български" (Ахмеров, с. 62).

През 1547 г. в Москва великият княз Иван Грозни е коронован за всеруски цар и самодържец с титула: „Наш велик господар Иван, по божията милост велик княз Всеруски, Владимирски, Московски, Новгородски, цар Казански и Астрахански, владетел Псковски, и велик княз Смоленски, Резански, Тверски, Югорски, Пермски, Вятски, Български и на всички." Съобразно историческата средновековна традиция, от Иван Грозни до Николай ІІ, руските царе носят титлата „князь булгарский”, защото владеят територията на старата Волжка България, а титула "цар Казанский" е заради превземането на самото казанско царство.

Първоначалната титла на волжкобългарските владетели е илтивар, а след ислямизацията – емир. Титлата ясно е фиксирана във формата илтивар, според Мешхедския ръкопис - препис на “Рисаля” – Пътеписа на Ибн Фадлан. Там се казва: “О, Аллах, съхрани в благополучие царя, илтивар, царя (малик) на българите!” Титлата хан е непозната за волжките българи!!! След приемането на исляма владетелите на държавата се наричат емири.



Этот па­мятник датирован 1320 годом.
"Как было указано выше, памятники ставились над могилами представителей высшего сословия, и здесь интересно проследить, кем же они были при жизни. На верхней ступени социальной лестницы, очевидно, стоял эмир. Именно такой термин упоминается на одном из памятников Булгарского городища: «Эта гробница эми­ра великого, величайшего, весьма славного, весьма по­четного, знатнейшего, славнейшего, благороднейшего, воспитателя ученых, подпоры слабых Ахмеда-хаджи, сына Мумика, сына мир-Хусейна Назара ал-Булгари» (некоторые имена читаются не совсем четко). " - http://tashlar.narod.ru/text/muhamet-hakimz3.htm

След разпадането на Златната Орда на мястото на старата държава БУЛГАРИЯ възниква Казанското царство. Казан е пряк наследник на Великия Булгар и първоначалното му име е Булгар ал-Джадид (Новият Булгар). Както пише Гайнетдин Ахмеров, известен казански историк от ХIХ век - "макар че традиционно се смята, че България и Казан са две държави...историческо сравнение и изучаване лесно може да открие тяхната пряка наследственост: в Казанското ханство живеел същият народ от потомци на котраговите българи, запазил и развил всичките си предишни традиции и обичаи, занаяти и занимания Едва ли не цялата разлика между тези две държави била в пренасянето на столицата на друго място- от Велики Булгар в Казан."



Най-ранното упоменаване на кулата в писмени източници се отнася към план на казанския кремъл от 1777 г. Според по-късните източници кулата е наричана и описвана по различен начин през различните периоди:1799 – 1804 г. (?) – „особена кула на старата църква на Богородица Пътеводителка ...“,
1804 година – „кула с висок шпиц и вход към църквата...“,
1804 година – „...кула с фронтищпиц...“,
1812 – 1816 г. – „кулата на Азиатската архитектура“,
1815 година – „старата кула“,
1815 година – „...най-високата кула, също скъпоценен остатък от древността на Казан...“,
1818 година – „комендантската кула“


Благовещение Богородично (Казан) е православен храм в Казанския кремъл




/Казанският Кремлин - прототип на Московският Кремъл/

След превземането на Болгар и Биляр от монголите през 13 век, много техни жители се преселват в Казан, който става център на държава, зависима от Златната орда. По това време градът става известен като Булгар ал-Джадид ("Новия Болгар").

Руските владетели, все по-често поглеждайки към Волжка България, биват впечатлени от Крепоста на град Казан - Кремлин/Кермен. Изумени от красотата на крепостта, руснаците възприели от името й "Кремлин" - думата "Кремль" - със значение крепост в езика си, и повикали Волжко-Български майстори да построят Московският Кремъл.

През ХV век Московският Кремъл бил проектиран и построен именно по образец на Казанския Кремъл. През ХVI-ХVII в. това строителство било продължено, като дървените сгради се заменят с каменни. Собакината кула на Московския Кремъл повтаря архитектурата на кулата на Сююмбике в Казанския. Това показва жизнеността на българското изкуство, или както пише С. М. Червонная "изкуството на Казанското царство се е сформирало на древнобългарска основа и в много области творчеството е непосредствено продължение на художествените традиции на Волжка България.

Столетия по-късно изследователите ще нарекат това време - Казански Ренесанс по модела "гератски ..., тимуридски..., арменски..., китайски Ренесанс". Поразява ни хармонията на това изкуство... "синкретизмът на тази художествена култура, хармоничното развитие на науката, философията (суфизма), литературата, поезията, епиграфиката, ръкописна калиграфия, най-старите зачатъци на книгопечатане и печатна миниатюра..."

След като техният Кремъл бил построен, 27 години след завземането на Казан, чрез умишлен пожар били унищожени всички сгради в Казанският Кремъл, и останала само каменната кула, / за която се носят легенди, че в нея е прекарала последните си дни като принцеса, владетелката на Казанското царство - Сююмбике/. На върха на кулата поставили Двуглав Орел, символ на победата над българите. Двуглавия орел бил златен и лъщял така, че през ясна лунна нощ, целия Казан можел да види този символ на руския царизъм. Днес двуглавия орел е премахнат, а кулата е място за поклонение на всички Волжки Българи, като спомен за отминало величие.

Англиският пътешественик Дженкинсон, описва за пръв път огромната прилика в начина на строеж на Казанската и Московската крепости и споделя че "Казан е величествен град, построен със уникален стил и крепост на висок връх". Мнозина историци, считат, че точно кулата в Казан е първообразът на Кремъл – мястото на сегашните руски президенти.


Кулата Сююмбике е една от емблемите на Казан

Столицата на Казанското ханство Казан отначало се казвала Яна Казан (Нови Казан), защото унаследила това име от града още от времето на Велика България - Иске Казан (Стари Казан). За последен път Иске Казан се споменава в руските летописи в 1399 г., когато била разорена до основи от московския княз Василий. Стратегическото и търговско значение на Казан е нараснало и се утвърдило в източна Европа след окончателното разоряване на Булгар от Тимур и след това от руската войска (в 1399 и 1431 г.). Казан е унаследил величието на Велики Булгар и на Сарай (столица на Златната Орда).

Казан е особен град. Минавайки през него, човек минава през историята. Върви по стъпките на волжките българи, основали града, усеща стихията на Златната орда и силата на армията на Иван Грозни. По тези места могат да бъдат видени Кул Шариф - най-голямата джамия в Европа, кръстена на ислямския учен Кул Шариф, загинал през 1552 г. при превземането на града и анексирането на Волжка България от руските войски, църквата "Благовещенски събор" и наклонената "ханска" кула Сююмбике.

Сриването на Казан до основи обаче, не попречва на българите и тяхната жизненост, да го възстановят само за век, и да съградят облик на града, така че и до днес в Русия да се смята за особена привилегия човек живее именно в Казан.

Московският Кремъл е абсолютно пълна адаптация на модела на българската крепост Казан, спрямо релефа на Московския терен. Смята се че по време на обсадата на града, той е побирал до 40 000 души, които след превземането му били избити изцяло от русите.

Още десетки, от паметниците на културата из Москва, са построени от българи, включително огромен брой средновековни църкви, у чиито стени пък могат да се видят скрити древнобългарски мотиви, оставени ни като знак от безименни, но велики български майстори.




/Казанският и Московският Кремъл/

Обсадата на Казан продължила 40 дни, като града паднал на 2 октомври 1552 година. Тогава армията на Иван Грозни избива за няколко дни повече от 180 000 волжки българи и заграбва съкровищата на българските владетели. Била издигната пирамида от отсечените глави пред крепостните врати на града и казанските жители били принуждавани да се кълнат пред нея, че не са българи, а татари, руси, калмыки, за да останат живи... Мишарските българи били изгонени от градовете им със забрана да ги приближават по-близо от 20 км. Така те били подложени на мор.

В Башкортосан било избито цялото население: старците – с дървета и камъни, пеленачетата – посичани със саби, жените – с разпаряне на коремите, бунтовниците били набучвани на колове, прекарвали куки през ребрата им и ги избивали с оръдия. В леда на река Мензел пробили отвори, в които мушкали всеки 39 от 40 души, докато труповете я задръстили. В края на краищата българите били преименувани: мишарски, тюменски и казански – на татари, сербийските българи – на чуваши, а уралските – на башкири...

В историята е останало името на последната Българска царица - Сююмбике, което е еквивалент на българското женско име Люба, от Сюю - любов. Приставката Бике просто означава Жена, Госпожа, Дама.




/Последната българска царица на Казанството царство - Сююмбике във Кулата на крепоста Кремлин/ .

Царицата остава вдовица през 1551 и се заема сама с управлението на държавата и възпитанието на двегодишния си син Утямъш-Гирей, син на казанския хан Сафа-Гирей. В летописът "Казанска история", написан няколко години след падането на града, се разказва покъртителна история за сбогуването на Сююмбике с Казан. Подобно на Патриарх Евтимий, и тя е била основна духовна опора на населението в града, и последна надежда за благополучен край на войната. Отивайки до мавзолея на съпруга си, ден преди да падне града, последните думи на Сююмбике са били именно към жителите на града:

"О нещастен обезкръвен град! Няма го в теб вече онова минало величие! Какъв си бил и какъв си станал! Бил си господар, а сега си само жалък роб! Къде са твоите царски софри и празници? Къде са щастливите лица на момите и жените? Живял си Казан красиво и богато. А сега по твоите улици текат реки от кръв и сълзи." Говори се още, че след падането на града Сююмбике се хвърлила от последния етаж на кулата в центъра на крепостта, на чийто връх днес има полумесец.

"Казанска история" посочва, че в тази неравна война са загинали повече от седемстотин хиляди волжки българи. Русия слага своята ръка върху пътя по река Волга и получава достъп до несметните богатства на Урал и Сибир. Обаче Източна Волжка България - която обхващала земите на днешна Башкирия - била покорена едва в 1584г.

За да се оправдае пред Европа за избиването на над 700 000 волжки българи и унищожаването на 40 приказни български градове, Русия заявила, че наказва “татарите”. “Татар”, обаче, не е етноним (няма такава държава), а унизително прозвище за “чужденец” на монголски. (От древнотюркското и монголското *tat-, калмицкото (монголско, ойратско) *tatr – говорещ неразбрано, чужденец, евенкски tate – заекващ, tatera – нерезбран говор (анолг.бълг.диал.тартанисам- – говоря глупости), кримскотатарски tutuk,киргизки duduk – заекващ, така първоначално тюрките наричат ираноезичните жители на Средна Азия, аналогично на гръцкото варвари, дарданци и пр. – говорещи неразбрано. В пущунски tutaraj, taraj – бърборещ, говорещ неразбрано.)

Гербът на град Казан от 16 век Бараджът(Драконът) е бил свещенно животно за Волжките Българи


Съкровището от Наги-Сент Миклош.


Гербът на град Казан от 16 век изобразявал дракон (Барадж). Драконът е бил свещенно животно за Волжките Българи - снимка от съкровището от Наги-Сент Миклош.





Иван IV Грозни в 1552 г. превръща българската столица Казан в гробищен град. Ето как изглеждат тези "Славни" дела на Иван Грозни според руския историк Н.М.Карамзин, който цитира описанието на един от участниците в обсадата на града (История государства Российского, Москва, 1989, 1 тираж 100 000):

" ...Вече около пет седмици россияните стояха под Казан и убиваха излизащите от града не по-малко от десет хиляди неприятели,.. Никой не се предаде жив, спасиха се малко люде... ранените... Градът беше завзет.. убиваха всички които се намираха, в домовете, или в ямите; вземаха в плен жени, деца или чиновници... сечта престана но кръвта се лееше... Царския дворец, улиците, крепостните стени и дълбоките ровове бяха запълнени с мъртви.. тела се носеха по реката..."/т.VIII, стр.212/.
 



Гербът на Москва - Руски войн пронизва Барадж (Драконът) - символ на победата над Волжка България.


Победата над волжките българи е изобразена върху герба на Москва - руски воин пронизва барадж (дракон, предпазващ българите от всякакви зли духове и вражески армии), което е символ на победата над Волжка България.

Но гербът на Москва не е единственият спомен и символ на победата над волжките българи. Самият Иван IV Грозни, който след разгрома на Казан през 1552г. побързал да добави към своята титла "Цар на руси и българи", заповядва да се съгради и църква, символ на победата, с куполи за всички светци, каквато "светът не е виждал".


Катедралата "Свети Василий Блажени“ - паметник на погрома.
Катедралата "Свети Василий Блажени", по руски известна като "Собор Покрова", се издига през 1588 г. в Москва. Легенда разказва че Иван Грозни толкова се впечатлил от това здание, че заповядал да убият архитекта - Постник Яковлев, защото се страхувал да не би някога този архитект да създаде нещо още по-красиво. Катедралата има редица куполи, в форма на чалма, украсени по най-чудни форми, символизиращи чалмите на волжките българи, върху които е било забивано копие (респективно - кръст). Цялото здание е един своеобразен паметник на падението и разгрома на Волжка България - вековния съперник на Русия.


Завоеванието на Казан, а по-късно на Астраханското и Сибирското ханства завинаги останало в руския герб, в образа на трите царски корони над двуглавия орел, като най-голямата централна корона съответства на Астраханското царство.

Гробницата – мавзолей на Кан Абдула Челбир (1178-1225), който е бил единственият владетел побеждавал и унизил Чингис хан, се намира в днешния археологически комплекс на град Болгар, по поречието на Волга. Този велик български хан е останал незаслужено в страни от учебниците и историята, а малко хора знаят, че в ранните си години, той разширява Волжска България до Азовско море и води редица успешни битки. Затова и получава с основание прозвището си Челбир (Велики).

Грандиозния разгром на монголците, нанесен от Волжка България през 1223 г, в сражение, наречено "Овчата битка”, е документиран, като първото и последно поражение на Чингис хан, докато е бил жив. От войската, именно на волжките българи, водени от Кан Абдула Челбир.

Монголската армия била водена от Бахадир Субадай – най – изтъкнатия пълководец на монголците. До този момент, той не познавал поражение. Стигайки южната граница на Волжска България с около 50 000 армия се изправил пред, на пръв поглед, малобройна българска войска. След като набързо я обърнал в бягство, той влязъл в капана на българите. От настаналото клане, според Джагфар Тарихи, оцелели 4000 души, а според китайските източници – нямало оцелели. Пак според спорния български летопис, българите решили да не продават пленените монголци в робство, а ги разменили за овни ! Така, Чингис хан дал 4000 овце на българите, за да получи воините си обратно.

След грандиозния провал на монголите в тази битка, те не посмели да нападат отново, поне докато Кан Абдула Челбир е бил жив. След неговата смърт следват три последователни неуспешни за тях похода – през 1229, 1232 и 1235 г. Едва в 1236 г. монголците успели да пробият защитата на поволжието. Според Казанският историк А. Халилов: ” Съпротивата на България, продължила до 1278 г., е първопричината, Русия и руските земи да не бъдат включени в състава на Златната Орда. В това отношение, може да се каже, че Волжска България е спасила древна Русия от унищожение.”



https://alexandradelova.blogspot.com/2015/02/blog-post_7.html




Сююмбике във Кулата на крепоста Кремлин

Московският Кремъл е абсолютно пълна адаптация на модела на Българската крепост, спрямо релефа на Московския терен. Още десетки, от паметниците на културата из Москва, са построени от Българи, включително огромен брой средновековни църкви, у чиито стени пък могат да се видят скрити древнобългарски мотиви, оставени ни като знак от безименни но велики български майстори.






https://nik-rech.narod.ru/album_biblio/stihi_o_kazani/index.htm




Първите контакти и културни връзки между двете държави, още отрано обуславят доминиращата роля на българската цивилизация. През периода от 10-12 век. Подобно на Дунавско-българският цар Теодор Светослав, който през зимата на 1307-1308, спасява Константинопол от глад, като изпраща кораби натоварени със храна от житницата на България - Добруджа, и за Волжка България е записано че през 1229 е пратила в дар 30 кораба пшеница(вървели нагоре, срещу течението на Волга) на Русия. Знаменателно е, че българите не веднъж спасят враговете си от глад, както на Волга, така и на Дунава, което и обуславя по-късно нашите национални трагедии.

Друг важен аспект от културната доминация на Българите над Русия, са множеството българи във придворието на руските князе. За Кралица Олга(на снимката), майка на Светослав I, руският източник "родословец на руските князе", казва:

"Игор взе жена в Булгария, която за него се казва Олга(защото след като приема Християнската вяра, се преименува на Елена - бел.ред.) И бе тя мъдра и велика."

В "Тверската летопис" е отбелязано, че жената на княз Андрей Боголюбски също е българка. Според различни волжки историци и етнографи, повече от 500, от най-видните руски фамилии през 19 и 20 век, има своя корен именно от земите на Идел-Уралските републики във Руската Федерация. Любопитно е че след превземането на Волжка България от руснаците, на печата на руския владетел Михаил Фьодорович Романов - е имало надпис на руски със думите "Цар на земите Камски и Болгарски, Цар Казански и Астрахански". Използването на титлата Цар, само по себе си отново е българско влиение над Руснаците, който я възприемат едва през 15 век.
През 15 век, Руснаците, все по-често поглеждайки към Волжка България, биват впечатлени от Крепоста на град Казан - Кермен-а. Изумени от красотата на крепостта, Руснаците приели думата "Кремл- със значение Крепост в езика си, и извикали Волжко-Български майстори да построят Московският Кремъл. След като техният Кремъл бил готов руснаците унищожили всички сгради в Казанският Кремъл, и оставили само една кула, за която се носят легенди, че в нея е прекарала последните си дни като принцеса, владетелката на Казанското Канство - Сююмбике, като на върха на кулата поставили Двуглав Орел, символ на победата над българите. Двуглавия орел бил златен и лъщял така че през ясна лунна нощ, целия Казан можел да види този символ на руската тирания. Днес двуглавия орел е премахнат, а кулата е място за поклонение на всички Волжки Българи, като спомен за отминало величие. Англиският пътешественик Дженкинсон, описва за пръв път огромната прилика в начина на строеж на Казанската и Московската крепости и споделя че "Казан е величествен град, построен със уникален стил и крепост на висок връх"

Смята се че по време на обсадата на града, той е побирал до 40 000 души, който попаднали изцяло под ножа на руският ятаган. Сриването на Казан до основи обаче, не попречва на българите и тяхната жизненост, да го възстановят само за век, и да съградят облик на града, така че и до днес да се смята за привилегия, ако човек живее именно в Казан, а не във огромните неуредени бледи копия на Мегаполиси - Москва и Санкт-Петербург.





Русия - това е Киевска България (Киевска Рус), наричана още Черна България (кара-булгар), за разлика от Волжка България, наричана Бяла България (Ак Булгар) .
Терминът “Урус” е имал преди всичко значение на “Велик”. Уруси са назовавали военните подразделения, които първи извършват атаката т.е най-смелите. Термина Урус присъства в имената на редица владетели от рода Дуло: Кан Уруж Рожа Бургас (414-434), Кан Урус Айдар (805-855). Столицата на Черна България (Киевска Рус) е град Киев. Кан Джилки Джилки през 858г. премества столицата във Велики Болгар.
След смърта на кан Урус Айдар, през 855 г. неговите синове Джилки и Лачин (наричан от руснаците Рюрик) изпаднали в междуособни воини.
В края на IX-ти век, за да се съхрани, Дунавска България официално заменя вярата си в Тангра с християнска. По същите причини кан Алмъш, син на тангриста кан Джилки, налага исляма като официална религия във Волжка България. Преценил ползата от новата вяра, кан Алмъш няма време да убеждава поданиците си и налага исляма със сила, с което си навлича гнева на болярите. На висш съвет на боилите се решава да се ограничи неговата власт, като той няма право да ги принуждава да приемат исляма.
Тези боили, които не се предават и остават верни на Тангра, се обединяват около племенника на кан Джилки- Угор Лачини, син на кан Лачин (наричан от руснаците (Рюрик). С помоща на хазарите през 921г. той подчинява славянските племена в днешна Украйна и създава там Уруски (велик) каганат със столица град Киев- основан от брата на Кан Кубрат- Шамбат Кий и носещ неговото име. В Болгар той изпратил свои посланници да отнесат неговите думи към кан Алмъш : “Аз чух, брат, че ти мъчиш привържениците на нашата стара българска вера, към която се отнасям и аз. Пази се, защото аз станах самостоятелен уруски бег и съм в състояние да помогна на моите едноверци ”
В по- късните руски летописи от XII-ти век Угор Лачини е наричан Игор Рюрикович или Рюриков,основател на династията на киевските и московските князе, а “урус” славянизирали в “рус”.
В последствие от украйнската държава Рус със столица Киев основана от Шамбат Кий, брата на Кубрат се отделило Суздалското княжество, което в по-късни времена се преименува на Московско-Руска държава на името на българския цар Ахад Мосха основал Москва през 1088 г.
Но и в Украинската, и в Московската държава управлявали потомци на племенника на кан Джилки- Угър Лачини- “Рюриковичите”. Не случайно национален символ на Украйна станал герба на българския род Дуло- “Тризъбец”, а столица на Московията- град Мосха основан от българския цар Ахад Мосха в 1088г.
През 968г синът на Българския кан Угор Лачин (наричан от руснаците Игор Рюриков) и Българската княгина Олга – Светослав (Угор Борисов) насъскан от Византия, побеждава Дунавска България при управлението на скопения от ромеите цар Петър и извършва големи зверства над българите описани в Манасиевата хроника. Олга Киевска, жената на Рюрик е внучка на цар Борис І и дъщеря на сина му Владимир Расате.
“Летопис по Лаврентеевскаму списку” ни казва, че синът й Светослав криел от майка си своето предпочитание да живее в Переяславец (Силистра) на Дунава, отколкото в Киев.
Езическият владетел на Киевска Русия Светослав (945 - 972 г.) синът на Олга и Лачин (Рюрик) по всичко личи наследява необуздания характер на дядо си Владимир Расате. С безразсъдните си грабителски походи той почти унищожава държавността в Скития. През 966 год. разсипва столицата на Хазария и могъщата държава рухва под външно мюсулманско владичество. А през 972 год. безпричинното превземане на Преслав, столицата на Дунавска България, води до трагичната гибел на Първото Българско царство отсам Дунав и прави неочакван подарък на Византия, сбъдват се нейните многовековни мечти за покоряване на българите.
На връщане от Дунавска България, Светослав е заловен от Верните Печенеги, също родствени на Българите. Вожда на Печенегите Кан Кура му отрязва главата и я обковава, за да вдига наздравица с нея по стар Български обичай. Така избитите българи са отмъстени. Именно от тази чаша по-късните мюсулмански царе на Волжка България пият по време на ритуала по възкачването си на престола, в знак на презрение към лекомислието и безотговорността на езичника владетел.
През 989 г. при управлението на сина на Светослав Владимир руснаците приемат християнството от българите. Древноруската Йоакимовска летопис разказва, че покръстителят на Русия Св. княз Владимир приема християнството от българите. В ръкописа четем още, че “българският цар Симеон изпратил в Русия учени йереи (свещеници) и книги”.
Иван Грозни е Последния потомък на Лачините (Рюриковите) от Рода ДУЛО, през 1552 г. в братоубийствена война превзема отслабената от Монголските нашествия Волжка България.
Краят на Волжка България съвпада с края на династията РЮРИКОВИЧИ (Лачини) от рода Дуло. Когато Иван Грозни умира през 1584 г., синът му цар Феодор (1584-1598 г.) предава цялото управление на българският Цар Борис Годунов, бъдещ император на Русия. От Борис Годунов произхождат по права линия руските династии през Петър Велики до Романови включително. Той разширил руската територия до р. Енисей и я запазил.
Така Русия се управлява от българи, от самото си основаване до идването на болшевиките.
И РУСИЯ ПАК ЩЕ СЕ УПРАВЛЯВА ОТ БЪЛГАРИ, А РЕКА ВОЛГА ПАК ЩЕ ТЕЧЕ ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ (казва Учителя Дънов в една от своите лекции).


Така изглежда българката във Волжка България (Република Татарстан), част от Руската федерация. Една от най-големите лъжи е, че в република Татарстан със столица Казан живеят татари. Всъщност там живеят милиони българи. Те не са преселници, а потомци на Котраг - брата на кан Аспарух - създателят на Дунавска България. От Х век са приели исляма, но това не ги прави небългари. Те са създателите на втората българска империя в Средновековието по река Болга (Волга). Това е била велика държава, с богата култура, която е съперничала на Източната Римска империя и Арабския халифат. Подобно на Дунавска България, която спасява Европа от Арабското нашествие, Волжка България спасява Европа от монголското нашествие! От 1552 г. руският цар Иван Грозни превзема и разрушава Казан местните българи са под руско робство. Репресират ги и руските царе, и руските болшевики, които жестоко смазват опита им да създадат своя държава през 1918-1920г. През 1920г. Ленин с декрет създава "татарска'' нация, подобно на създаването на "македонската" нация от Куберова България! Векове наред волжките българи водят борба за признание, което Руската федерация им отказва. Тя ги управлява чрез своите поставени лица русофилите, наречени още татаристи. Въпреки това волжките българи пазят старите си традиции и обичаи. Не са сепаратисти, нито фундаменталисти, но искат да имат права и най-вече да бъдат признати с тяхното народностно славно име „българи“, а Татарстан да стане „Булгария“, защото да си българин е въпрос на гордост, чест и слава, а татар е обидно и подигравателно обръщение, наложено чрез лъжи и много насилия от руските поробители. Подобно на обидното название гяур вменявано на дунавските българи по времето на турското робство. Волжките българи, които днес гласно заявяват: „Мы болгары, а не татары!“ - „Ние сме българи, а не татари!“ търсят подкрепа в справедливата си борба от своите братя в Дунавска България. 

Казанска България се простира от Мала Азия през Крим до Казан. В Казан има кула - Кулата на Сююмбике, това е последната канша, която отказва да стане жена на Иван Грозни и се хвърля със сина си от кулата, построена в нейна чест. Последния опит за българска държава е 1917 при Керенски. 1936,7 год Сталин ги разселват, а и до сега те се смятат за Българи.


ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ
 

Деца рисуват «МЫ ЗА МИР»»» конкурс за деца - Роzzия ...



ZА СЪЖАЛЕНИЕ
ЧЕРВЕНАТА ТОЧКА Е ZАДЪЛЖИТЕЛНА

НО, НЕ СЕ ПОЛУЧИ В ПОДХОДЯЩИЯТ РАЗМЕР.













... МОЯТ "ФАВОРИТ" И РАЗБИРА СЕ

ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ЧЕРВЕНА ТОЧКА, ДЕТО Я НЯМА.




* * *