Една от основните идеи на плана на масоните трансхуманисти
"Градината на земните удоволствия“ е триптих от брабантския* художник Йеронимус Бош. Завършена през 1504 г., картината остава най-известната му творба. Триптихът изобразява Сътворението на света и проникващия сред хората грях. Понастоящем е изложен в Мусео дел Прадо в Мадрид. Произведението е с маслени бои върху дървени панели с две отварящи се крила. Централната част е с размери 220 на 195 см, а двете крила – 220 на 95 см. Най-вероятно триптихът е изработен за благородническа фамилия.
Сцените от триптиха на Бош са водещ представителен елемент във визията и дизайна на официалния форум на международната програма Глобално образование за бъдещето (Global Education Futures), както и в мултимедийните й продукти. Посланието на програмата е „Ние ще проведем нашите форуми в сърцата на научните общности по целия свят през 2015-2016“. (На снимката – книгата „Бъдещият дневен ред на глобалното образование“)
Форумът на Агенцията за стратегически инициативи към Московското училище за управление „Сколково“, преминал в Москва под надслов „Маршрути и стратегии на движението в нови модели на образованието“, остана почти незабелязан от медиите. Както е посочено на официалния сайт на организатора на тази поредица от форуми по целия свят – програмата Global Education Futures – „това е международна платформа за сътрудничество, обединяваща лидери в глобалното образование“. Тук администратори от национални и наднационални нива се събират за обсъждане и внедряване на необходимите трансформации в образованието в световен мащаб. Думата трансформация в случая е ключова.
Става дума не просто за унищожаване на националното образование с цел внедряване на глобално; задачата стига и по-далече – да се трансформира самият човек – на биологично и психофизично ниво. Образованието е само едно от стъпалата. Странно е, че медиите не обърнаха внимание на тази среща, а и дали е възможно сериозно да се възприемат тезите, звучали на форума – внедряване в реалността на такива фантастични идеи като „утробно развитие“? На дневен ред са използването на ноотропни лекарствени препарати в образованието и на други начини за подобряване на когнитивните способности на учениците. Според плановете на иноваторите в образованието, след 2019 година ще бъде достигната решаващата точка на прехода – ще се премине към нов тип обучение на децата, когато дори електронните учебници вече няма да са им необходими. Това става в утробното развитие, а след него се преминава към „набор от гени“ за създаване на „нужните компетенции“.
Не е излишно да напомним, че Московското училище за управление „Сколково“ функционира на базата на държавно и частно партньорство, а 10 руски и международни компании и 11 частни лица, сред които Абрамович, Чубайс, Волошин и други, влизат в Координационния съвет. Стратегическото консултиране се осъществява от международен настойнически съвет, в който влизат Медведев, Греф, Шувалов, Ливанов, Фурсенко.
Московското училище за управление „Сколково“ е водещо частно бизнес-училище, основано през 2006 г. Свързно е с проекта за Руска Силициева долина – Иновационния център „Сколково“
За целите на международната организация Глобалното образование на бъдещето – GEF, и за това как то се съчетава с реалните програми за образование, Елена Кирякова разговаря с Олга Четверикова – учен и публицист, доцент към катедрата по история и политика на страните от Европа и Америка в Московски държавен институт за международни отношения (МГИМО), член-кореспондент на Академията по геополитически проблеми.
Форумът „Глобалното образование на бъдещето“ (GEF ) приключи. Може да се каже, че GEF носи наистина революционни промени. Какво представлява тази международна платформа и какви цели се преследват?
Олга Четверикова: Всичко това са части от един трансхуманистичен проект. Ако се върнем към самото начало, няма как да не отбележим, че в момента в света се води Трета технологична революция или Трета индустриална революция. Източникът на тези промени са САЩ, които днес определят стратегическата насока. Ключовите инструменти са новите технологии – нано-, био-, информационни, когнитивни технологии, които се наричат NBIC-технологии. Те целят да променят „природата“ на човека, неговата сила и способностите на мозъка му. Тяхната основна задача е да създадат такива условия, в които би могло спокойно да се правят експерименти върху човека. Ако преди е съществувала християнска, хуманистична визия за човека, според която той е върхът на творението, съвършено същество, то новата концепция изхожда от това, че човекът е несъвършено същество, което трябва да бъде радикално променено.
Детайл от триптиха „Градините на земните удоволствия“ на Йеронимус Бош
Сексуална революция, поява на трансджендъри, а сега и трансхуманизъм?
Да, тази концепция се нарича трансхуманизъм. Тя се разглежда като продължение на хуманизма, но на практика това е самоубийството на хуманизма, защото тя ползва от него само едно – тезата за правата на човека. И според това право на човека се провъзгласява промяната на неговата природа и съзнание, в резултат на което се получава съвършено ново същество. Изхождайки от това, американците тотално пренастройват технологиите и човека, което трябва да доведе до промяна на социалното виждане и визията за човешкото общество.
Създава се общество от две групи: елит, избрани; и другата част на обществото – хора, върху които могат да се правят експерименти по силата на това, че концепцията за човека се променя, човекът се превръща в биологичен обект. Някои наричат това „хора на един бутон“. Това е нов подвид на човека – „служебен човек“.
Детайл от триптиха „Градините на земните удоволствия“ на Йеронимус Бош
Звучи като антиутопия. Каква е тази глобална промяна на световния ред?
Вече не става дума нито за класово общество, нито за социални групи, нито за слоеве. Много ясно се променя самата концепция за обществото – то се състои само от две групи. В съответствие с това се променя и цялата система на социалните отношения, образованието, здравеопазването, променя се цялата сфера на културата, тъй като се утвърждава нова визия.
„Университет в утроба“?
Естествено, променя се схващането за същността на човека. Човекът е същество несъвършено, ние можем да го променяме, ние можем да направим от него нещо друго, може да създадем постчовек, генно модифициран човек. Ние можем да постигнем безсмъртие с помощта на присаждане на човешкото съзнание в друга субстанция – не в биологична, а в компютър.
Нима наистина има такива технологии? Едно е да слушаш подобна фантастика на теория, но може ли това да се прави на практика?
За това говори неотдавна Ковалчук** в Съвета на Федерацията. Той каза, че американците реално се приближават до създаване на нов подвид на човека. „Друг е въпросът, че ние трябва да намерим своето място в тази цивилизация“, каза още той. Тоест той признава, че това е вече неизбежно, затова и ние трябва да се наместим в глобалната система на образованието.
И този план вече се реализира и при нас?
Ние имаме център, който трансформира цялата система на образованието, нагаждайки я към новите технологии. Но тук има един много важен момент – в САЩ с новите технологии се занимава могъщата разузнавателна общност, в която влизат всички американски университети, тоест на практика това е същевременно единна военно-разузнавателна финансова и образователна общност. Американските университети се различават от нашите по това, че са частни корпорации. За разлика от нас, при американците почти всички фундаментални изследвания се концентрират на базата на университетите. И днес те са интегрирани в американската разузнавателна общност. Те и преди бяха интегрирани, но днес става нещо много важно – това е приватизация на държавата. Държавата прехвърля своите функции на частни компании, включително своя отбранителен и военно-промишлен комплекс.
Тоест има размиване на границите между държавата и частния сектор в САЩ?
Да, те вече не разделят своята икономика на гражданска и военна – днес всички американски корпорации могат за работят за отбраната на САЩ и за разузнавателната общност.
Това стана възможно след атентата от 11 септември? Тогава ли цялата система на САЩ се преустройва на „военно положение“?
Преходът на държавните функции започна в началото в първите години на ХХІ век. Преустройството на американската общност започна след 2005 година, главният агент на тези промени са венчърните фондове на компании, които работят в тясно съдружие с американската агенция DARPA (Агенция за напреднали отбранителни изследователски проекти). Тя отговаря за разработване на най-нови технологии, за DARPA работят такива университети като Масачузетския, Стенфордския, Карнеги и други – всичко в рамките на програмата на Пентагона. А втората агенция, създадена през 2007 година, е Агенцията за напреднали изследвания в сферата на разузнаването с централен офис в новото университетско градче в Мериленд. Инициаторът на нейното създаване е началникът на разузнаването на САЩ. Трябва да ни е ясно, че това е единен комплекс, единен проект.
Екип на Университета в Мериленд, финансиран от DARPA по проект за военна отбрана, тренира робот да гледа YouTube. „Програмата първоначално се фокусира върху наблюдение, което включва възприемане и разбиране на това, което се случва в една визуална сцена, не просто разпознаване и идентифициране на обекти“, споделя ръководителят на проекта Reza Ghanadan. (Photo: University of Maryland)
В рамките на същия комплекс работи компанията Google, която се занимава с най-нови информационни технологии, както и НАСА. НАСА и Google създадоха Институт по сингулярност, който се занимава с трансхуманистични проекти и подготвя създаването на свръх-интелект. Защо институт по сингулярност? Защото трансхуманистите изхождат от това, че изкуственият интелект ще бъде създаден през 2045 година и ще настъпи такъв момент, когато фактически свръхинтелектът ще замени човешкия. Ще възникне въпросът – а защо въобще са нужни хора, щом има свръхчовешки интелект. И тогава не се знае в каква посока ще тръгне науката; ще има преврат, който ще наречем сингулярност, когато изкуственият интелект ще стане по-силен от човека.
Но какво общо има всичко това с образованието?
Под всичко това се променя цялата система на образованието. Образованието в САЩ е пазар на услуги, защото това е частна корпорация.
Каква задача първоначално бе оставена за Русия и нужно ли ние всичко това?
Задачата е да се унищожи съвременната система на образованието и да се унищожи суверенната система на науката. Всичко започна през 1990 година, но особено силно се прояви през втората половина на 2000-те години, защото преди това само се подготвяше почвата. Нашето образование се е превърнало в сфера на услуги, после те ни включиха в Болонския процес, т.е. в единния европейски пазар на образователните услуги, и по този начин нашата система започна да работи по западни стандарти. През последните години европейската Болонска система обяви, че създаването на единно европейско образователно пространство е завършено и постави друга задача – да се внедри в световното образователно пространство. А там доминират американските университети – частни корпорации, които контролират глобалния пазар на образователните услуги.
Мултимедийният продукт „Карта на образованието на бъдещето“ на Global Education Future (GEF)
Кой се занимава с внедряването на нашето образование в глобалното?
С това се занимава Центърът за образователни разработки, който бе създаден през 2011 година. Там се решават задачи, свързани с модернизирането на образованието, с кадровото осигуряване на корпорациите и отраслите, със създаване на условия за взаимодействие на пазара на труда със системите на професионално образование. Тоест, това е главният център, който има ключова роля в промяната на съзнанието и подготовката на кадровия резерв. Втората структура е Висшата школа по икономика, а също така Агенцията за стратегически инициативи, в надзорния съвет на която влизат представители на бизнеса, нашият министър на икономиката, президентът на Сбербанк – Греф и др. Понеже те представляват интересите на едрия бизнес – те и „поръчват музиката“. Това са нетърговски организации, те представят интересите си пред федералните власти. По думите на Андрей Никитин, директор на Агенцията за стратегически инициативи, нито едно решение на федерално ниво не минава без тяхното съгласие, без тяхното консултиране. Освен това, по думите на Никитин, тяхната задача е да премахват всички бариери, които пречат на бизнеса и на проектите им. Тези хора станаха основни автори на форсайт-проекта „Образование – 2030“. Основната му версия беше публикувана през 2013 година. В нея те открито определиха целта: да се реформира образованието в четири етапа и всичко да приключи през 2030 година.
Необходими ли са ни тези глобални промени?
Става дума за това, че такава форма на образование като „учител-ученик“ се запазва само за много тесен кръг лица, а останалото образование преминава в онлайн-обучение. Добре образовани хора няма да има – на това се слага кръст, забранено е. Оттук нататък се подготвят хора „на един бутон“, които ще могат да изпълняват определени задачи. И понеже конюнктурата се променя, нуждите се променят, значи и човекът може да бъде преустроен. Това се нарича „обучение през целия живот“. Тоест, според потребностите на пазара на труда, според нуждите на поръчителя от едрия бизнес, човек за няколко месеца ще преминава през „нова сглобка“, ще променя своите компетенции. Зад един такъв термин като „непрекъснато образование“ на практика се крие нещо съвсем друго.
Преустройва се цялата система на средното образование, което също преминава под знака на тясната компетентност. В момента има заинтересованост от ранна професионална ориентация. Но това не е онази професионална ориентация, която съществуваше в съветските училища – детето получаваше добро базово образование, дори може да се каже, че всички деца получаваха елитарно образование. Сега хората още в периода на ранното им детство ще ги „пускат“ по определени професионални коридори, те ще получават много тесен набор от умения, който по никакъв начин няма да им позволи да получат пълноценно образование дори и самостоятелно.
За да не възниква желание за получаване на някакви добри, фундаментални знания в училище – преустройството започва още в детската градина. Във федералния общообразователен стандарт за 2013 година за предучилищно образование (преди това се наричаше предучилищно „възпитание“, а сега това е стъпало на непрекъснатото образование), вече има положение, според което децата могат самостоятелно да определят съдържанието на своето образование. А предучилищното образование вече е от три месеца до седем години.
И всичко това трябва да приключи с „утробно“ образование?
Да, в преднаталния период. Целта е да се въздейства на детето още в утробата на майка му, за да бъде със сигурност обезпечен необходимия набор от данни.
Вярно ли е, че следващата цел е определеният набор от гени веднага да се продава? Това е нещо като евгеника?(Евгениката е приложна наука и биосоциално движение, целящо подобряването на човешките наследствени белези чрез различни форми на вмешателство в човешката популация – бел.ред.)
Да, това е вече трансхуманизъм. Когато в епруветка ще се правят въз основа на гените нужните им човечета. Това е вече Олдъс Хъксли и неговият „Прекрасен нов свят“, когато ще има няколко касти – прислуга, работници и управляващи.
Този път има ли алтернатива?
Става дума вече не просто за избор на пътя в образованието, а затова, дали ще се съхраним като държава, ще съхраним ли нашия научен и образователен капацитет – всичко води натам. Ето защо днес е необходимо да бъде създадено движение за съхраняване и възраждане на образованието и науката. Вече говорим за извънредни мерки, тъй като от това са заинтересовани повечето учени и преподаватели. Те разбират и виждат какво става, но на тях не им дават думата, те не могат по никакъв начин да окажат влияние, защото всичко е в ръцете на тесен кръг хора, които определят всичко.
Проектите на Алексей Кудрин*** в Задбайкалския край – тези евгенични проекти – свързани ли са по някакъв начин с глобалното образование, за което говорим?
Да, проектите в Задбайкалието се реализират в рамките на трансхуманистичния проект. Това е евгенично разклонение на теорията за еволюцията. Дарвин е „измислил“ еволюцията, а по същото време неговият братовчед Франсис Галтън е изобретил евгениката. След Втората световна война, понеже нацисткият евгеничен опит ужаси света, евгениката бе забранена. И тя започна да действа под формата на генетика. И ето че днес се свалят всички бариери по пътя на експериментирането с човека.
Това всъщност нов фашизъм ли е? Опит да се създаде свръхчовек след несполучилия опит на нацистите в борбата им за чистота на расата?
Да, разбира се. Създава се общество от две нива – елита – „избрани“ и „човешки материал“, ресурс, с който те могат да правят, каквото поискат. Създава се нов подвид на хора, превърнати в роби. Проектът се реализира в рамките на цялото човечество и това вече не се крие.
Детайл от триптиха „Градините на земните удоволствия“ на Йеронимус Бош
Каква роля е предназначена за Русия в този глобален проект? Ние помним, че от първия нищо добро не се получи.
В този проект Русия се използва като експериментално поле. Тук народът е лишен от каквито и да било механизми да контролира властта, при нас режимът на олигарсите пречи на самоорганизацията и защитата на правата на хората. И още нещо много важно – Русия е имала много сериозни разработки в научно-техническата сфера. А сега те ги използват за свои цели. Спира се финансирането на разработките, които са в интерес на народа, тях просто ги премахват. Това е причината за преустройството на Академията на науките, за преустройството на висшето образование. Те оставят само онези сфери на научни изследвания, които се вписват в глобалния трансхуманистичен проект. В Русия има база от интелектуални роби. Защо сега именно заговориха на високо ниво за необходимостта от спиране на изтичането на мозъците? Правилно, защото вече 150 хиляди наши учени са зад граница. Те се вписаха в системата и работят в рамките на проекта, но тези „мозъци“ може вече да се използват и тук, в самата Русия – вече няма нужда да ги прехвърляш навън, щом форсайт-проектът „Образование-2030“ и много други експериментални проекти са одобрени от Министерството на образованието и напълно съвпадат с принципите на трансхуманизма – тоест, с новия фашизъм.
Превод: Снежана Лоза / Memoria de futuro
Източник: Nakanune.ru
http://www.memoriabg.com/
Няма коментари:
Публикуване на коментар