Последователи

събота, 25 юни 2016 г.

МИТРАИЗЪМ И ХРИСТИЯНСТВО




Според легендата, Митра е син от непорочно зачатие на небесна дева, и е роден на 25 декември в пещера. Той има 12 ученици, и той е дългоочаквания от хората Месия. Според Dupiyu, Митра е осъден на смърт чрез разпъване на кръст и е възкръснал на третия ден, като за греховете на своите последователи. Той бил почитан като въплъщение на Бога. Неговите последователи проповядват суров и строг морал. Те имат седем тайнства. Най-важният от тях - кръщение, конфирма́ция(Конфирма́ция (Латинскi confirmatio -. утвърждение) - Латинския ритуал на католическата църква, е известен също като тайнството на миропомазване, в редица протестантски църкви - ритуалът на съзнателно изповядване на вяра.) и Евхаристия (причастие) като "пречистващите се приемат божествената природа на Митра под формата на хляб и вино." Привържениците на Митра, установяват централно място за поклонение, точно на мястото, където Ватикана издига църква. Също така! Наименованието на Митра в Персийския означава "договор" или "споразумение" [завет, в иврит], и тъй - тя охранява споразумението между хората, защитава истината, и постоянно гледа на света с помощта на "хиляда уши и десет хиляди очи."

В древната Авеста Митра играе важна роля на посредник между хората и Бога, "който не може да вкара в измама никой." Създаден от Върховния бог Ахура Мазда, той се превръща в основен конкурент на Ариман (въплъщение на абсолютното зло) и неуморно се бори срещу силите на мрака. Неговата значение се увеличава бързо, тъй като според зороастрийските вярвания от борбата между доброто и злото зависи целия световен ред. Mitra покровителства приятелство, възнаграждава своите лоялни фенове със слава и богатство, мир на ума и многобройни потомци. Неговата спасителна подкрепа помага на душата да преодолее моста Чинват - "мост-разделител", който води до небесното блаженство или в ада. В края на времето Митра, трябва да предостави на своите благочестиви последователи вечен живот и блаженство.

       



Според легендата, Митра е земното въплъщение, роден от скалата (в друга версия, е роден в пещера). Овчарите, които са гледали чудотворното раждане, побързали да му се поклонят. В земните си въплъщения Mитра спасява хората от различни бедствия, включително като им помага да оцелеят при Големия потоп. В края на земния си мисия, той направил голям пир за боговете, след което се възнесъл на небето в огнена колесница. Споменът за тази трапеза впоследствие намира отражение в митраиските мистерии. "Всички за когото светостта на доказателствата е от решаващо значение, стават посветени поклонници, преди всичко те са търговци и войници. Но все пак, специален режим на култа към МитРа показвали владетелите посвещавайки многобройни жалби, исканията за защита. Mitra, освещавал властта на царете и ги отделял от числото на смъртните. Първият от римските императори Нерон, приел посвещение в Митра от краля на Армения, и дори получи подарък кръгла корона, символ на слънчевите лъчи. От тази Персийска корона водят своят произход и много други видове символи на властта.


В Римската империя, както и във Вавилон, поклонението към Митра се слива с култа към Слънцето, и той получава нов псевдоним, един от които е "Великия Бог Митра-Хелиос". Почти 100 години по-късно, на ритуалите в митраизма се облегнал в своите зверства в гуната тамас император Комод, допринесъл за разпространението на култа до голяма степен. Решаващата роля в съдбата на Западния митраизъм изиграва официалното признаване на християнството. Въпреки това, култа, в който военна доблест е играла немаловажна роля, съвсем не се е готвил да се дава без бой. Знаменитата битка на Император Константин Велики известната битка със войските на Лициний близо до Адрианопол/Одрин, на 03 юли 323 г. всъщност е била демонстрацията на антагонизма между поддръжниците на митраизма и християнството . И тогава на Непобедимият Бог е нанесен съкрушителен удар. И това е не толкова физическото унищожаване на почитатели, колкото огромно морално поражение, засяване/зараждане семето на съмнението в душите на посветените и предани нему. Само Юлиан Отстъпник, въпреки християнското си образование, тайно, посветен на култа към Митра, се опитал да го възстанови. В 361 г., той издава два указа срещу християните, но две години след смъртта му, съдбата на Непобедимото Слънце в Римската империя е окончателно решена. За митраизма може да се каже, че тя е като християнството, свързана с победата на Вечното добро над злото, с идването на Спасителя, на вярващите се обещава безсмъртие за душата им като наградата в следващия свят. Смисълът на митра-обредите, лежи в трансформацията и пречистването на човешката природа и създаване на тясна връзка с Бога. В християнството оцеляват и немалко пресечни точки с формалните елементи на култа и символиката на митраизма. Но за митраистите непредаващи значение на социалният статус и допускащи в своите редици презряни роби, безстрашни воини и разглезени патриции, посвещение в култа на жени е било невъзможно. Огненият елемент, който придружава Mитра, символизирал само мъжкото начло. Християнството също така приема в своите редици всички: свободни и роби, богати и бедни, жени и мъже. И тогава можем да кажем, че благодарение на разпространението на християнството сред жените, култа към Митра е победен от християнството. Но основната разлика между двата съперника е фактът, че митраизма никога не смята смирението за добродетел, това е религия на воини, активно включващи се в борбата със злото. Докато за християните, силата на доброто, преди всичко е в послушание към Божията воля и всеопрощаваща любов към хората, дори ако те са най-лошият им враг, т.е. обрязана секта на юдеи за завладяване на бялата раса.

През 376 година митреума, който е бил на хълма Ватикан е бил затворен от градският префект, а по-късно на негово място е построена базиликата Свети Петър.

В 380-та император Теодосий издава указ/едикт за засилване на позициите на християнството като държавна религия. От страна на християните започва активно преследване на езичници, унищожаването и затварянето на техните църкви/храмове. Жреците на митраизма в надеждата за връщане на старите времена зазиждали своите светилища. Но много от непримирилите се с хода на историята свещениците са били убити от християните направо в техните храмове, което означава, оскверняването на светите места за цялата вечност. Заедно с последните свещеници умира и самата памет за отминалото могъщество на Митра.

Култа към Митра се осъществявал в пещери. Порфирий в своята "Пещерата на нимфите" твърди, че Заратустра (Зороастър) е първият, който се фокусира върху пещерата като място за поклонение, защото пещерата е символ на земята, или на по-ниския свят на тъмнината.

Но Джон Лунди, в своя "Монументал християнството," описва пещерата на Митра, както следва: "Тези пещери са украсени с знаците на зодиака :. Рак и Козирог. Зимните и летните слънцестоения са в светлината на прожекторите като врата за душите," ходене в този свят, или завръщащи се към Бога. 




Ракът е първата порта а Козирог - втората порта за изкачване. Това са били два начина/пътя за безсмъртно преминаване от небето на земята и от земята към небето.



 "[Знаците на Рака и Козирога, освен като портали, са също и част от кардиналният кръст (Козирог, Овен, Рак, Везни), на който е бил разпнат и Mitra, в деня на пролетното слънцестоене.Защото, ако Бог е в ерата на Овен, жертвоприношението на агнето е повече от подходящо в знака на Овен. А с присъствието на Везни в долната част на кръста, ние трябва да разберем,.. да ни бъде напомнено за божия съд, когато душата се претегля на теглилка, за да се определи нейната правда или неправда, съответно.]

Така нареченото кресло на Св Петър се смята, че е било използвано в езическите мистерии, евентуално в Митраистки подземни зали, където поклонниците се събрали за християнски мистерии в най-ранните дни на тяхната вяра. В своя труд "апокалипсис" Годфри Хигинс пише, че през 1662 г., когато почиствате свещен стола на Бар-Ионас са били намерени изображения на дванадесете задачи на Херкулес, а по-късно на същия стол французи открили кодекс на мюсюлманската вяра, на арабски език.

Посвещението в ритуалите на Митра, подобно на много други древни философски школи, се състои от три важни нива. Сред тях са самопрочистване, увеличаване на интелектуалната мощ и контрол над животинската природа. В първия етап на кандидата предлага короната на острието на меч, и в същото време го посвещавали в тайната сила на Митра. Може би той е бил научил, че златната корона представлява собствената му духовна природа, която трябва да бъде пречистена, преди той да застане пред Митра. Та нали Митра е била неговата собствена душа, застанала между неговия дух, Ормузд и Ариман, неговата животинска природа. На второ ниво е давана черупката на ум и чистота, и той е изпращан в мрака на земните опасности, за да се бори с демоните, на похот, страст и дегенерация. На трето ниво, на посветения се дава амулет , на която са изписани знаците на зодиака и други астрономически символи. След като посвещението е завършено, той е приветстван като възкръснал от мъртвите, разкриват му се тайните учения на персийските мистици и той става пълноправен член на Ордена. Успешно миналите тестове се наричат лъвове, и на челата им се поставя египетски кръст. Митра често е представяна с глава на лъв и два чифта крила. Цяла ритуал се състои, подобно на темата за раждането на МитРа като Бога Слънце, Неговата жертва за хората, смъртта му, и най-накрая, неговото възкресение и спасение на цялото човечество ходатайство пред Ормузд.


Докато култа към Митра не стигна до философските височините на зороастризма - който е взаимстван от древните траки - неговото въздействие върху западната цивилизация е доста голямо, защото по едно време почти цяла Европа се обръща в митраизма. Рим при сблъсъка с други народи ги вдъхновил с тези религиозни принципи, а по-късно много от институциите, разкриха Митраистка култура. Споменаването на "лъв" и "захват с лъвски нокти " на нивото на Магистъар Масон има ясно митраистки привкус и се връща към този култ. Стълбата със седем стъпала е символ в инициирането на Митра. Фабер смята, че тази стълба беше първоначално пирамида със седем стъпала. Възможно е, масонския символ на стълбата със седем стъпала да е с Митра произход. Жени никога не са допускани в ордена на Митра, но са допускани момчета и то дълго преди настъпването на зрялост. Отказът да се даде възможност на жените в масонски орден може да се основава на езотерични причини, дадени в тайните учения на Mитра. Този култ е още един отличен пример за тези тайни общества, чиито легенди предимно символично представляват слънцето и пътуването му през небето. Митра, роден от камък, на материално ниво е изгрева на слънцето над хоризонта, или, както в древността, от хоризонта по време на пролетното равноденствие.
Джон О'Нийл оспорва, че Митра е замислена като култ към слънцето. В книгата си "Twilight на боговете", той пише: "Митра на Авеста, има 10 хиляди очи, той е висок, пълен с познания(перетувакаяна), силен, напълно винаги буден (джагаурваун-гем)". Върховния бог Ахура Мазда има едно око, и чрез това око и луната, слънцето и звездите, той вижда всичко. Теорията, че Митра на първо е наречен върховен небесен бог е единствената, която отговаря на въпроси възникнали тук. В същото време слънцето отпада от тази картина. Очевидно е, че тук имаме изобилие от доказателства за масонски очи, както и за "неговото никога не спящо " (nunquam dormio) състояние. Читателят не трябва да бърка Персийския Митра с ведическата Митра. Според Александър Уайлдер, Митра обредите са заменили Вакхическите Мистерии на Бакхус и са станали основа на гностическата системата , която в продължение на много векове доминира в Азия, Египет и дори на Запад. "

            


В гръко-римско време, пролетното равноденствие попада съзвездието Овен, в който "влиза" около 2000 г. пр.н.е. Преди това, е в съзвездието Телец. По този начин, заколвайки бик Mitra превежда вселената от ерата на Телеца в ерата на Овен. Нещо повече, в зависимост от геоцентрична космографията, небесния екватор преминавал в епохата на Телец през съзвездието Скорпион, Crow/Врана, Хидра и Малкото куче, които в сцените на тавроктонията са съответно скорпион, гарван, змия и куче. Небесния екватор е проекцията на екватора на Земята върху небесната сфера. Това е една въображаема окръжност лежи в равнина, която е наклонена под ъгъл от 23 ° до орбиталната равнина на Земята (равнината, която определя кръга на зодиака). Небесния екватор пресича зодиак в точките на пролетното и есенното равноденствие. В древността небесния екватор е много повече от просто един въображаем кръг. Древните астрономи са вярвали, че Земята е в центъра на вселената и е абсолютно неподвижна, а звездите са фиксирани върху небесната сфера, която на ден прави пълен оборот около Земята и се върти около оста, минаваща през Северния и Южния полюс на сферата. Елементи от тази сфера, като полюсите и екватора, са били много важни за разбирането на "устройството" на космоса/пространство. Ето защо, небесния екватор "е проучен" в древността по-добре, отколкото е сега. Например, Платон в диалога си "Тимей" пише, че създателят на Вселената започва да създава пространството с това, че е образувал неговото вещество в буквата X(химия), показваща пресечната точка на еклиптиката и небесния екватор.

            

Ако всички фигури по  тауроктония представляват съзвездия, какво съзвездие е Митра? На tauroktonii Митра се намира на върха на един бик и винаги се изобразява като млад мъж с нож(акинак)  и фригийска шапка. Над Телец е съзвездието Персей, и обикновено се изобразява като млад мъж с нож в фригийската шапка. Персей бил почитан като бог в Киликия - точно в областта, където, според Плутарх, е роден митраизма .

Древните перси вярвали, че са основатели на Персия (Иран) и по този начин лесно могат да бъдат свързани митологично с иранския бог на светлината и истината - Митра. По времето, когато митраизма е роден, голяма част от Мала Азия е била под управлението на крал Митридат Понтийски, който създава силен съюз с киликийските пирати. Митридат принадлежал на една династия, наречена Персей по името на Митра. В допълнение, той и неговите потомци вярват, че те са произлезли от Персей.

       

[Трябва да се отбележи, обаче, че дори и в най-ранните, дошли до нас, карти вниманието на Персей се фокусира върху обратната страна на Телеца. По-интересно съседство (по отношение на клетки) може да се наблюдава от другата страна на небесният екватор.

Ето и съзвездието Малкото куче. Друга двойка разположени по-горе са звездите Кастор и Поллукс от созвездието Близнаци (които твърде често са учасници в тауроктонии). В дясно на Canis Minor/Малкото Куче се намира най-красивото съзвездието на небето - Орион (Ловец), което замахва над Телец. И ето Orion изглежда доста убедителна в ролята на Митра като тореадор над Телец. Все пак, това е гръцка/тракийска митология. За пеорсийската митология на митраизма, в това отношение, нищо не е известно.]


      


Защо митраизма бе победен в конфронтацията Митраизъм - Християнство? Една от основните разлики на тези религии е, че християнството се опита да привлече в своята вяра, колкото е възможно повече хора. Например, има думи в последните редове на Евангелието на Матей: "Идете, прочее, научете всичките народи ...". Митраизма, напротив, е бил таен култ, и култ към тайните и затова губи своята сила с увеличаване на броя на посветените.

Нещо повече, митраизма практикували предимно войници, служители и търговци, т.е. хора, които са тясно свързани с обществения ред на империята, и йерархичната структура на Митра (за разлика от ранното християнство, с нейната апокалиптична доктрина на второто идване на Месия и отхвърлянето на всички светски неща).Първите християни, чиито социален статус обикновено е много неясен, имали "революционен импулс", съвсем нехарактерно за митраизма.

Християните се опитвали да просветят света, докато последователите на митраизма търсят личното образование и подобрение в рамките на съществуващата култура. Ето защо, те без съмнение са прилагали условията, които ограничавали броя на посветените в култа, като например недопускане на жените в култа, изграждането на малки подземни църкви и създаването на сложна поредица от начални ритуали. Въпросът се заключава не само в това, защо митраизма не е станал толкова популярен, колкото християнството, а в това как християнството е достигнало такъв успех, към който то се е стремило:към края на IV век в Средиземноморието то почти напълно е изместило съперничещата се с него религия.

Истинските причини за успеха на християнството и все още са обект на оживени дебати сред учените. Въпреки това, те всички са съгласни, че най-важната роля е изиграл фактора - изключителност. За да бъдеш християнин означава да се откаже от всички други религии. Други религии на времето не се нуждаят от такова единодушие: посветен може да чете и култа към Митра и култа към Изида, да участва в жертвоприношения към Юпитер, и в същото време да подчита духа на починалия император. В момент, когато много хора губят своята традиционна вяра, внушаваща в тях чувство за собствено достойнство и значимост, християнството, с неговата изключителна индивидуалност, изглежда много привлекателно: то давало възможност хората да направят решаващ избор; тези които ставали християни получавали вярата, че животът им наистина има цел и смисъл. В ерата на смут това е имало особено значение.

Трябва да се отбележи, че християнството също е отговорен за някои астрални-религиозни концепции; в основата на митраизма и други култове. Христос често е представян като власт над света на звездите. Както Митра, задвижил небесната сфера, и нарушил порядъка на Вселената, така и идването на Христос, както се видели неговите верни хора,е нарушил целостта на пространството/космоса. Исус Fish (Ίχθύς) премества небесната сфера, и сега точката на пролетното равноденствие се случва в съзвездието Риби.

Мозайка в Равена, VI век. Над главите на влъхвите с фригийска шапка, можете да прочетете техните имена. Коледна звезда води влъхвите така те донесоха подаръци на новородения Исус, новият владетел на епохата на Рибите:

        


В Персийската империя в доислямски времена на базата на астралната религия на Зороастър процъфтява изкуството и науката, сред които най-свещенна и почитана се считала астрологията. Космическите зороастрийски идеи изобилстват с емпирични знания на вавилонците, те са натрупали в продължение на векове, което обяснява мощен тласък за развитието на астрономията и астрологията. Zervanizm като свещено учение на времето в руслото на православен зороастризма, е философската основа за развитието на науката за звездите. Митраизма във формата, в която тя се появява в Римската империя, може да се разглежда като по-скоро като зерванизъм, отколкото православен зороастризъм. Космогоничното представяне на зерванитите обогатява слънчевия култ на Митра с астрологически идеи и символи, които ясно се четат в произведенията на митраисткото изкуство. В допълнение към образите на слънцето, луната и зодиакалните знаци, иконографията на римския митраизъм изобилства с изображения на Персийския бог на времето Зерван. 


           


Митраистките Хронос-Зерван-Айон-Сацевл представлявали змия-преплетена около фигура на мъж с глава на лъв и криле на орел . В образът на това странно божество се прочита символиката на така наречения "неподвижен кръст" знаците на зодиака, на която хтоническия змей съответства на земния знак Телец, наречен в астрологията Porto Inferno - "портите на ада", орлови крила символизират знака на Скорпион - знак за болезнено прераждане, наречен от астролозите Porto Superno - "горна порта" или "порти на небето", Лъвската глава - знак на лъва, и на човешкото тяло - "човешкото" знака на Водолей. Това изображение е изключително гъвкаво, той е отразен в гръцката традиция с образа на Хронос Апейрос, Фанета-Протогона, в египетския образ – сфинкс, в юдео-християнството - под формата на четири апокалиптични животни, посочени в книгата на Езекиил и Откровение на св. Йоан Богослов. "Фиксиран кръст" от зодиакални знаци, символизира, динамичното равновесие на противоположни принципи, сливането на раждане и смърт в един поток от време. Фигурата на бога с глава на лъв, съчетаваща атрибути на Лъв, Водолей (Human), Скорпион (висш ипостас на който е Eagle/Орел) и Телец (нисшият ипостас, на който е била Змията) е алегорично представителство на Зерван-Даргахвадата - ограничен период от време на въплътеният свят. Фигури Зерван-Даргахвадат или Айон както наричали слугите му Митра и последователите на Хермес-Трисмегист, толкова често срещани в безброй митреуми разпръснати из обширната Римска империя, което по невнимание предполага извода, че главното божество на митраизма все пак не е бил самия Mитра, а господаря на времето Зерван.

е


Mитра е богът на ерата на Овен. На многобройни  барелефи можете да видите алегорически преминаването от епохата на Телец в ерата на Овена, чрез жертвата на бик от Митра. Според геоцентрична космографията, небесния екватор премина в промяната на пъти през съзвездието Скорпион, Crow, Hydra и Canis, които в тавроктонийските сцени също вземат активно участие. Подобно явление настъпило и с Митра  преди около 4000 година - време, когато култът към Митра се формира. Близнаците Диоскури показват епохалната промяна спуснат факел за Телеца и вдигнат за Митра. Както се казва, "царят е мъртъв, да живее кралят." Ролята на Митра в зороастрийски система хронология е много висока и това става ясно при по-внимателно разглеждане на структурата на персийския календар. Седмия месец на зороастрийската календарна година е посветен на Митра. Той започва по време на есенното равноденствие, и разделя годината на две части - светла и тъмна.

В същия календарен месец, състоящ се от 30 дни, за Mитра е определен 16 ден, който отново разделя месеца на две равни части. Светлина и тъмнина разделят Митра отново, както е видно от "Михр-Яшт", в който  Митра се идентифицира с зората. Това разделение на календарните цикли е логично продължение на зороастрийската митологията, че Митра е създаден на границата между царството на светлината и царството на тъмнината.

В западната версия на култа към Митра е проникнала напълно погрешна представа за Mитра като демиург. В оригиналния космогоничен мит Персийския Митра не е участвал в създаването на вселената. Той донася ред и хармония във вече създаденото от Хронус пространство, структурирайки го.

В зерванитския космогоничен мит се говори, че първичния хаос, в който възникват два противоположни духа, Митра е била разделена на две области - района на Светлината и зоната на Тъмата, и че Mitra е била изкована в слоя между светлината и тъмнината. Той е установил връзка между небето и земята, като ги свързва с една стълба, по която праведни души могат да се изкачат към "царството на абсолютната Светлина" - на Господния дом за песнопенията на Ахура-Мазда. Трябва да се отбележи, че изображението на митраистката стълба между небето и земята е заета от християните.

Седем йерархии на Дионисий Ареопагит, св. Йоан на стълбището по стълбата, небесна стълба Дамаский Йоан - това е само християнската тълкуването на образа на Митра , който в тайните на персийските богове играе основна роля. Митраистите  разбират символа на образа на стълбата на еволюционното развитие на индивида, изкачването на човешката душа към небесния свят. Небесната стълба в митраизма има астрален смисъл, тъй като всеки от своето ниво съответства на определена планетарна сфера. Всяка степен на посвещение в мистериите на Митра е свързана с една от седемте планети и дори седемте стъпки в Митра криптите, които са нощни церемонии, провеждани от адепти, имат астрална символика.

Седемте степени на Митра посвещения (последвано от тестване изкачване посветеният от стъпка към стъпка по пътя към най-висока степен на посвещение) имали следните планетарни съответствия: "The Raven/Врана" - Меркурий, "Булка" - Венера, "Warrior/Войн" - Марс, "Лион" - Юпитер " Перс "- на Луната," Пратеникът на Слънцето "- Sun, и" Отец "- Сатурн.

четвъртък, 23 юни 2016 г.

Космическите Мистерии на Митра



Древната римска/тракийска религия, известна като митраизъм е пленявала въображението на учени в продължение на поколения. Има две причини за това очарование. На първо място, както и другите древни "мистерия религии", като Елевзинските мистерии и тайните на Изида, митраизма поддържа строга секретност за своите учения и практики, като ги разкрива само за посветените. В резултат на реконструкцията вярванията на Митра отдадените е поставен един изключително интригуващо предизвикателство за научна изобретателност. Второ, митраизма стана в средиземноморския свят точно по същото време, както е направил християнството, и по този начин проучването на култа държи на обещанието на проливането жизнено светлина върху културна динамика, които са довели до възникването на християнството. Благодарение на секретност на култа, ние притежават почти никакъв литературен доказателства за вярванията на митраизма.Малкото текстовете, които се отнасят до култа идват не от поклонници на Митра, а по-скоро от външни лица, като бащите на ранната църква, които споменават митраизма, за да го атакуват, и платонически философи, които са се опитали да намерят подкрепа в Митра символиката за свои собствени философски идеи. Все пак, въпреки че нашите литературни източници за митраизма са изключително оскъдни, изобилие от материални доказателства за култа съществува в многото  храмове на Митра, както и артефакти, открити от археолозите , разпръснати из цялата Римска империя, от Англия на север и запад на Палестина в южната и на изток.Храмовете, наречени mithraea от учени, обикновено са построени под земята в имитация на пещери. Тези подземни храмове са били пълни с изключително сложна иконография: издълбани релефи, статуи и картини, изобразяващи различни загадъчните фигури и сцени. Това иконография е нашият основен източник на знания за Митра вярванията, но тъй като ние нямаме никакви писмени отчети за смисъла на идеите, които изразява са е изключително трудно да се разчете.

  


Типичният mithraeum представлява малка правоъгълна подземна камера, от порядъка на 75 фута от 30 фута с сводест таван. Една пътека обикновено изтича надлъжно по средата на храма, с каменна пейка от двете страни около два или три фута висока, на която членовете на култа би наклон по време на своите срещи. Като цяло mithraeum може да побере може би двадесет до тридесет души в даден момент. В задната част на mithraeum в края на пътеката винаги е намирано representation-- обикновено  издълбан релеф, но понякога статуя или рисунка-- на централната икона на митраизма: т.нар тавроктония или "бикоубийствена сцена" в която богът на култа, Митра, придружен от куче, змия, гарван, и скорпион, е показана в акта на убиване на бик. Други части на храма са украсени с различни сцени и цифри. Имало е много стотици - може би дори хиляди храмове на Митра в Римската империя. Най-големите концентрации са намерени в града на самия Рим, и в тези места в империята (често в най-далечните граници), където са били разположени римски легионери - който съставени основен сегмент на membership-- на култа.

    
   Mithraeum в Капуа, Италия

                  
Нашата най-ранните доказателства за митраизъм поставя външния си вид в средата на първи век преди Христа: историкът Плутарх казва, че в 67 пр.н.е. голяма група от пирати, базирани в Киликия (провинция на югоизточния бряг на Мала Азия) се практикува "тайна обреди "на Митра. Най-ранните физически останки от датата на култ от около края на първи век от н.е., и митраизма достигнали своята популярност през трети век. В допълнение към войници, в членство към култа са включвани значителен брой бюрократи и търговци. В култа жените са изключени. Митраизма упада с идването на власт на християнството, до началото на пети век, когато християнството става достатъчно силно, за да унищожи чрез сила съперничещите му религии като митраизма. За повечето от двадесети век се приема, че митраизма е внесен от Иран, и че Митра иконографиите трябва следователно представляват идеи, извлечени от древна иранската митология. Причината за това е, че името на бога на който се поклоняха в култ, Митра, е гръцко и латински форма на името на един древен ирански бог, Митра; В допълнение, самите римски автори изразяват убеждението, че култът е с ирански произход. В края на деветнадесети век Франц Кюмон белгийска историк по древна религия, публикува дву-томна  работа по митраизъм основана на предположение за ирански произход на култа. Работата на Кюмон веднага стана приета като окончателното изследване на култа, и остава почти неизменена за над седемдесет години. Има, обаче, редица сериозни проблеми с предположението на Кюмон, че мистериите на Митра, са получени от древната иранска религия. Най-значимото сред тях е, че не съществува иконография паралелно в древен Иран, която е основният факт за култа към римския Митра. Например, както вече бе споменато, най-важен икона в Римската култа беше тавроктония. Тази сцена показва Митра в акта на убиване на бик, придружен от куче, змия, гарван, и скорпион; сцена е изобразена като извършвана вътре в пещерата в самия mithraeum. Тази икона се намира в най-важно място във всеки митраеум, и поради това трябва да е било израз на централния мит на римския култ. По този начин, ако бог Митра на Римската религия е всъщност иранския бог Митра, ние трябва да очакваме да се намери в иранската митология история, в която Митра убива бик. Въпреки това, фактът е, че не съществува такъв ирански мит: в никакъв известен ирански текст който да сочи че Митра има нещо общо с убийството на бик.

   


Франц Кюмон е отговорил на този проблем, като се фокусира върху един древен ирански текст, в който бик наистина е убит, но в който бикоубиеца не е Митра, а Ариман, силата на космическото зло в иранската религия. Кюмон твърди, че там трябва да е съществувал вариант на този мит-- вариант, за които е имало, обаче, няма реални факти, бикоубиеца да е бил трансформиран от Ариман до Митра. Този чисто хипотетичен вариант на мита за убиване на бик, според Кюмон се крие зад иконата на тавроктония на Римската култ към Митра - Ариман. В отсъствието на убедителна алтернатива, обяснението на Кюмон е удовлетворявало учените в продължение на повече от седемдесет години. Въпреки това, през 1971 г. на Първия международен конгрес за Митра Проучвания провел се в Манчестър-Англия, и в хода на този конгрес Кюмон бе подложен на съгласувана атака. Не е било възможно - учени на конгреса стигнали до неучно откритие че Римският култ към Митра е всъщност една нова религия, като просто заимствала името на ирански бог, за да се даде по екзотичен ориенталски аромат? Ако такъв сценарий изглеждаше правдоподобен, както тези учени твърдят, вече не можеше да се предположи, без съмнение, че правилният начин да се тълкува митраизма е да се намерят паралелни елементи в древна иранска религия. По-специално, интерпретация на тавроктония като представляваща ирански мит, така работата на Франц Кюмон вече не била безспорна. Така от 1971 г., в смисъла на Митра тавроктония изведнъж се превръща в загадка: ако тази икона бик-убийството не представлява древен ирански мит, тогава, какво представлява? В рамките на няколко години, след конгреса от 1971 г., от редица учени започва да се прилага коренно различен подход към обяснението на тавроктония. Няма да е преувеличено да се каже, че този подход само за последните няколко години успява напълно да революционизира изучаването на мистериите на Митра. Според привържениците на тази интерпретация, тавроктония не е, както Кюмон и неговите последователи твърдят, картинно представяне на иранския мит, но е по-скоро нещо съвсем различно: а именно, астрономическа звездна карта Това забележително обяснение на тавроктония се основава на два факта. Първо, всяка цифра намерена в стандартната тавроктония има паралел между група съзвездия, разположени по протежение на непрекъсната лента в небето: бика съпътства Телец, кучето от Мала Canis, змията от Hydra, гарванът от Corvus, и скорпиона от Скорпион. Второ, Митра иконография като цяло е проникнато чрез изрично астрономически изображения: зодиак, планети, слънце, луна и звезди често са изобразявани в Митра изкуство (бележка например звездите около главата на Митра в резбата на тавроктония показана по-горе) ; В допълнение, множество антични автори говорят за астрономически теми във връзка с митраизма. В писанията на Неоплатоническия философ Порфир, например, ние откриваме, записана една традиция, в която пещерата, където е изобразена тавроктония и подземните Митра храмове са били предназначени да имитират - предвидени да бъдат като "изображение на космоса." Като се има предвид общото присъствие на астрономически мотиви в Митра изкуството и идеология, паралела отбелязан по-горе между тавроктония-фигурите и съзвездията е малко вероятно да бъде просто съвпадение.

        
   Тавроктония обграден от зодиака
                        
Моето собствено проучване през последното десетилетие е посветено на откриването защо тези конкретни съзвездия може да са били смятани за особено важни, и как иконата представляваща ги би могла да дойде, за да образува ядрото на такова мощно религиозно движение в Римската империя. С цел да се отговори на тези въпроси, ние трябва първо да имате предвид някои факти за древната космология. Днес ние знаем, че Земята се върти около оста си веднъж на ден, и се върти около слънцето веднъж годишно. Въпреки това, гръко-римската астрономията по време на мистериите на Митра се основава на така наречения "геоцентрична" космология, според която земята е фиксирана недвижимо в центъра на вселената и всичко минава около нея. В тази космология самата вселена е представяна като ограничена от голяма сфера, към които са прикрепени звездите, подредени в различни съзвездия. Така че, докато ние днес разбираме, че земята се върти около оста си веднъж на ден, в древността се е смятало, че вместо това веднъж дневно голямата сфера на звездите се върти около Земята, се върти около ос, която е прокарана от северния полюс на сферата, до нейния южен полюс. Както се върти, сферата космически се смята че слънцето се върти заедно с нея, в резултат на видимото неизмеримо слънце около Земята веднъж на ден.




Тази диаграма показва ежедневно въртенето на космическата сфера около Земята според "геоцентрична" космологията. Както е показано тук, слънцето се върти заедно с космическата сфера около Земята веднъж на ден. Въпреки това, както е обяснено по-долу, в "геоцентрична" космологията  за слънцето се смята, че притежава второ движение извън ежедневното си въртене с сферата на космическото: ". Зодиак", а именно, неговата годишна революция заедно кръга

В допълнение към това ежедневно въртене на космическата сфера извършване на слънцето заедно с него, древните също се приписват на второ, по-бавно движение на слънцето. Докато днес ние знаем, че Земята се върти около Слънцето веднъж годишно, в древността се е смятало, че вместо веднъж годишно на sun-- които се разбира като по-близо до земята от сферата на stars-- пътували около Земята , следващо голям кръг в небето на фона на съзвездията. Този кръг проследен от слънцето по време на годината е бил известен като "зодиак" - дума, която означава "живи фигури", на които се позоваване факта, че когато слънцето се премества по дължината на окръжността на зодиака то премина пред дванадесет различни съзвездия, които са представени като различни животински и човешки форми.

            
Zodiac (кръг от 12 цифри) с слънце в Овен. В "геоцентрична" космологията слънцето се смята, че се движат по този кръг около Земята веднъж годишно.Другият космически кръг показан тук, успореден на земния екватор, се нарича "небесен екватор."



Защото древните са вярвали в реалното съществуване на голяма сфера на звездите, различните му parts-- като ос и полюси-- играе централна роля в космологията на времето. По-специално, един важен атрибут на сферата на звездите е много по-известен в древността, отколкото е днес: ". Небесния екватор", а именно, екватора, известен точно както земния екватор се определя като един кръг около Земята на еднакво разстояние от Северния и Южния полюс, така небесния екватор се разбира като кръг около сферата на звездите на равно разстояние от полюса на сферата. Кръгът на небесния екватор се разглежда като имащ особено особена важност, защото в две точки, където се пресича кръга на зодиака: тези две точки са равноденствията, тоест, на местата, където слънцето, в движението си по протежение на зодиак, изглежда е на първия ден на пролетта и първия ден на есента. Така небесния екватор е отговорен за определянето на сезона, а оттам и имаше много бетон значение в допълнение към неговия абстрактен астрономически смисъл. В резултат небесния екватор често е описван в древната популярна литература за звездите. Платон, например, в своя диалог Тимей каза, че когато създателят на вселената първо формира космоса, той е оформен по същество във формата на буквата Х, което представлява пресечната точка на двете небесни кръгове на зодиака и небесния екватор. Тази форма на кръст символ често е изобразявана в древното изкуство за да се посочи космическата сфера. В действителност, един от най-известните примери на този мотив е Митра каменна резба показване на така наречения " бог с глава на лъв," чийто образ е често срещан в Митра храмоветр, застанал на един свят, който е маркиран с кръста, представляващата на два кръга от зодиака и небесния екватор.

                              


Един последен факт за небесния екватор от решаващо значение, а именно, че той не остава фиксиран, а по-скоро притежава бавно движение, известно като "прецесия на равноденствията." Това движение, което знаем днес, е причинена от потреперване в въртенето на Земята около оста си. В резултат на това потреперване, небесния екватор се появява, за да промените позицията си в течение на хиляди години. Това движение е известен като прецесия на равноденствията, защото най-лесно забележим ефект е промяна в позициите на равноденствията, на местата, където небесния екватор кръстове зодиака. По-специално, резултатите прецесията в равноденствията, които се движат бавно назад по протежение на зодиака, която преминава през един зодиакален съзвездие на всеки 2160 години и през целия зодиак всеки 25,920 години. Така, например, днес пролетното равноденствие е в съзвездието Риби, но след няколко стотин години ще се движи в Водолей (така наречената "зората на ерата на Водолея"). Повече за нашата точка тук, в гръко-римско време на пролетното равноденствие е в съзвездието Овен, който се е включил около 2000 г. пр.н.е. е този феномен на прецесията на равноденствията, която осигурява ключът към тайната на астрономически символиката на на Митра тавроктония. За съзвездията, изобразени в стандартната тавроктония имат едно общо нещо: а именно, всички те лежат на небесния екватор, тъй като е разположен по време на епохата, предхождаща непосредствено гръко-римската "Възраст на Овен." По време на тази по-ранна възраст, което можем да наречем "Епохата на Телец," с продължителност от около 4000 до 2000 г. пр.н.е., небесния екватор преминал през Телец Бика (пролетното равноденствие на тази епоха), Малкото куче Кучето, Hydra змията, Corvus гарвана, и Скорпион Скорпионът (есенното равноденствие): това са точно съзвездията, представени в Митра тавроктония.

            


В диаграмата по-горе небесния екватор пресича Зодиака в Овен. Това е положението по време на "ерата на Овен." Слънцето е тук на снимката (в Овен), тъй като се намира в деня на пролетното равноденствие в тази възраст. 




Тук космическата ос се люлее, така че небесния екватор пресича Зодиака в Taurus-- ситуацията по време на "Ерата на Телец. " Слънцето тук на снимката е (в Телец), тъй като се намира в деня на пролетното равноденствие в тази възраст. В тази "Възраст на Taurus" небесния екватор преминал през Телец, Мала Canis, Hydra, Corvus, и Скорпион: точно съзвездията изобразени като икони на Митра бикоубиец.


В действителност, ние дори може да отидем още една крачка напред. По време на ерата на Телец, когато равноденствията са в Телец и Скорпион, на две solstices-- които също се изместват от прецесията-- бяха в Лъв Лъвът и Водолей на Waterbearer. (В горната схема на "Ерата на Телец," Лъв и Водолей са най-северните и южните съзвездия на зодиакалния кръг реапективно-- това са позициите на лятно и зимно слънцестоене в тази възраст.) По този начин е от голям интерес да се отбележи, че в някои райони на Римската империя този чифт символи понякога се добавят към тавроктония: а именно, лъв и една чаша. Тези символи трябва да представляват съзвездията Лъв и Водолей, местата на слънцестоенето през епохата на Телец. По този начин всички фигури, открити в тавроктония представляват съзвездия, които са имали специална позиция в небето по време на ерата на Телец. Митра тавроктония, след това, очевидно е бил проектиран като символично представяне на астрономическото положение, получено по време на ерата на Телец. Но какво религиозно значение би могло да има
 това, така че тавроктония би могла да дойде, за да се образува централната иконата на мощен култ? Отговорът на този въпрос се крие във факта, че явлението прецесия на равноденствията е неизвестен в древността: той е открит за първи път около 128 г. пр.н.е. от големия гръцки астроном Хипарх. Днес ние знаем, че прецесията се причинява от потреперване в въртенето на Земята около оста си. Въпреки това, за Hipparchus-- защото той заема до древния геоцентрична космологията, в която се смята, че земята е immovable-- това, което ние днес знаем, че движението на земята може да бъде разбрано само като движение на цялата космическа сфера. С други думи, откритието Хипарх е в размер на откритие, че цялата вселена се движи по начин, за който никой никога не е бил наясно, преди! В момента когато Хипарх прави откритието си, средиземноморска интелектуален и религиозен живот е пропит от астрологически вярвания. Масово се смята, че звездите и планетите са живи богове, и че техните движения контролират всички аспекти на човешкото съществуване. В допълнение, в този момент повечето хора вярват в това, което учените наричат ​​"астрално безсмъртие": това е идеята, че след смъртта човешката душа се изкачва нагоре през небесните сфери на живота след смъртта в чист и вечен свят на звездите. С течение на времето, на небесното изкачване на душата започва да се гледа като на трудно пътешествие, изискващо тайни пароли, за да бъдат цитирани при всяко ниво на пътуването. При такива обстоятелства, откритието на Хипарх би трябвало да има дълбоки религиозни последици. Новата сила която е била открита е в състояние да измества космическата сфера: Не е вероятно, че тази нова сила е знак за дейността на нов бог, бог толкова силен, че той е бил в състояние да движи цялата вселена? Откритие на Хипарх е прецесия става ясно, че преди гръко-римския период, в който пролетното равноденствие е бил в съзвездието Овен, пролетното равноденствие бе последното в Телец Бика. По този начин, очевидно символа за явлението прецесия би бил смъртта на бик, символ на края на "Епохата на Телец", предизвикана от прецесията. И ако прецесиите се е смятало, че се причинени от нов бог, след това, този Бог ще се превърне в средство за смъртта на бика: ".

                

 Бик-убиец" по този начин, за това, аз предлагам, че произхода и естеството на Митра е космическия бикоубиец. Така с убийството на бика, Митра символизира върховната си власт: а именно, властта да движи цялата вселена, което е демонстрирано чрез изместване на космическата сфера по такъв начин, че пролетното равноденствие се е преместило от Taurus - Бика. Като се има предвид широкото разпространено влияние в гръко-римския период на астрологията и "астралното безсмъртие," бог притежава такава буквално световна мощност която явно във висша степен е достойна за поклонение: тъй като той е имал контрол над космоса, той автоматично ще има власт над астрологически силите определящи живота на земята, и също би притежавал способността да гарантира на душата безопасно пътуване през небесните сфери и след смъртта. 

             

             https://www.pinterest.com/pin/513128951273543392/

Това че Митра, притежава точно такава космическа енергия е всъщност доказано от редица Митра Произведения изобразяващи Митра по различни начини като че има контрол над вселената. Например, една сцена показва младежа Митра държащ космическата сфера в една ръка, докато с другата си ръка той върти кръга на зодиака.

         
Митра държи космическата сфера и върти зодиака


Друго изображение показва Митра в ролята на бог Атлас, подкрепящ на рамото си великата сфера на вселената, както Atlas традиционно прави.



Митра като Aтлас


Друг пример е осигурен от няколко tauroctonies които символизират космическа енергия Митра, като го показвайки с звездното небе, съдържаща се под летенето си нос ( виж илюстрацията в началото на статията ). Ако Митра е всъщност както се смята, способен да движи цялата вселена , след което той трябва да бъде разбиран като в някакъв смисъл, пребиваващ извън космоса. Тази идея може да ни помогне да разберем още много често изобразяван мотив на МитРа : а именно, на така нареченото "рок-раждане" на Митра. Тази сцена показва Митра излизащ от върха на приблизително сферична или яйцевидна скала, която обикновено е изобразена със змия преплетена около него.

                  
Рок-Раждането на Митра



Както споменах по-рано, на тавроктония изобразява бик-убийството като извършвана вътре в пещера, и на Митра храмовете са били построени като имитация на пещери. Но пещерите са точно хралупи в скали, което предполага, че скалата, от която се ражда Митра означава, че присъстват на Митра пещерата, както се вижда от външната страна. Сега, както видяхме по-рано, древния автор Порфирий записва традицията, че Митра пещерата е била предназначена да бъде като "изображение на космоса." Разбира се, кухината на пещерата би трябвало да е изображение на космоса, както се вижда от вътрешната страна и се загледа в обхващащата, пещера, подобна на небесната сфера на звездите. Но ако пещерата символизира космоса, както се вижда от вътре, от това следва, че скалата, от която се е родил Митра в крайна сметка трябва да бъде символ на космоса както се вижда отвън. Тази идея не е толкова абстрактна, като художествено представяне на космоса, както се вижда от външната страна в действителност много често представяна в древността. Известен пример е "Атлас Фарнезе" статуята, показващ Atlas на рамото му космическия свят, на който са изобразени съзвездията, като че се видими от един въображаем наблюдателен пункт на границата на вселената.

 
Atlas Фарнезе статуя, 2-ри век от н.е.



Това че скалата, от която Митра е роден наистина представлява космоса е доказано от змията: този образ предизвиква асоциации несъмнено  с този на известния орфически мит за змията-преплетена в "космическото яйце", от който се е образувала Вселената, когато създателят -god Фанес произлязъл от него в началото на времето. Всъщност, самите митраисти изрично идентифицират Митра с Фанес, както знаем от един надпис, открит в Рим и от иконографията на Митра от паметник намерен в Англия. Раждането на Митра от скалата, следователно, се появява, за да представи идеята, че той е в известен смисъл е по-голям от космоса.Възможност да движи цялата вселена, не може да се събере в сферата на космическата, и затова е изобразен в рок-раждането като препълнен от обхващащата пещерата на Вселената, и за установяване на неговото присъствие в трансцендентното пространство отвъд космоса. Това въображаемо "място извън вселената" е описано ясно от Платон няколко века преди произхода на митраизма. В диалога си Федър (247В-C) Платон предвижда пътуване за душата до най-външната граница на космоса, а след това ни дава един поглед на това, което душата ще вижда за един кратък момент, в състояние да "гледа над регионите." "От това място отвъд небето", казва Платон,
никой от нашите земни поети все още пеят. Но това е начинът за това, сигурно трябва да сме смели да говорим това, което е вярно, най-вече, когато има дискурс върху истината. То е там, истинското същество живее, без цвят или форма, което не може да бъде докоснато; сам, пилот на душата, без да е видимо, и всичкото истинско знание е знанието за това.

              
Отвъд небето


Бих предположил, че качеството внушаващо благоговение на видимост на Платон това, което е извън най-външната граница на космоса също показва Митра като божествено същество, чийто домейн е извън Вселената. Текста на Платон показващ, създадената от древните астрономи сфера на звездите като абсолютната граница на космоса само насърчава човешкото въображение, за да се проектира отвъд тази граница в един вълнуващ скок в една безкрайна загадка. Има отвъд космоса обитавани крайни божествените сили, и способността на Митра да движи цялата Вселена я прави една с тези сили.Тук, в крайна сметка ние може да усетим дълбоко родство между митраизма и езическото християнството. За ранното християнство също съдържа в ядрото си идеология на космическата
трансценденталност. Никъде това не е по-добре изразено, отколкото при откриването на най-ранното Евангелие, Марк. Там, в началото на историята на християнството, ние откриваме Исус, в момента на кръщението си, като видение от " отвореното небе." Точно както Митра се разкрива като е отвъд вселената, способен да променя космически сфери, така ние откриваме и Исус свързан с руптура на небесата, отвор в божествените сфери отвъд най-далечните космически граници. Може би, тогава, фигурите на Исус и Митра са до известна степен двете проявления на една-единствена дълбок копнеж в човешкия дух за чувство за контакт с крайната тайната.

         


http://www.ontheroadtofindout.ca/revelation.htm
                                                                                                           
http://www.everythingselectric.com/wp-content/uploads/saturn-configuration-4.jpg                    






По времето на формирането на митраизмът, като мистериален култ и в І в. пр.Хр., когато започва неговото разпространение на запад, храмовете на Митра /където това е възможно/ се поставят в естествена пещера. Неоплатоникът Порфирий споменава, че тази традиция идва от Заратустра – Зороастро, които по най-новите изследвания се датират към VІІІ-VІІ в. пр.Хр. Тук е мястото да отбележим, че профитът Заратустра не е бил защитник на култа към Митра. Порфирий казва, че пещерата трябва да е обсипана с цветя и зеленина, и да е в близост до воден източник. Откриването на много митреуми от Римската епоха напълно потвърждават почитането на бога в естествени пещери. Там където в околностите няма пещери, на светилището се придава облик на пещера, като стените му се облицоват с шлифовани камъни. Както вече споменахме почитането на Митра изисква наличието на естествен първоизточник. Затова на местата, където няма извор, митреумът се строи в близост до реки и изворът се прави по изкуствен начин. Митреумите са подземни, обикновено са малки по размери, често се строят в частни домове/Рим в Сан Приска и Сан Клементе/ или в скромен спелеум. Поклонниците на Митра се събират в малки храмове /дължината е обикновено 5-6 м/, разпръснати из целия град, а не в големи и луксозни храмове. След малкото предверие-вестибулум се влиза в същинската част на храма /от двете му страни, по дължината са разположени пейки, в близост една до друга. В това помещение се намира изворът и нишата. То е и най-важната част от храма. Подът понякога е покрит с мозайка с различни символи от доктрината или от церемониите, свързани с култа /7 стъпала, 7 –те сфери на небето, планетите, светилници и т.н. Върху пейките сядат инициираните по време на тайнствата и при осъществяването на свещения банкет, с който се чества обяда на техния отец и Слънцето. Повърхността на пейките обикновено е малко наклонена към стената, а между тях има постаменти, които служат за масички, върху които се поставя свещената храна, напитките и светилниците. Както целия храм, така и нишата са с богати или по-посредствени изображения, в зависимост от социалното положение на общността. Нишата символизира небето, а пирамидално разположените камъни - /petra genetrix/, мястото от което се ражда Богът. Понякога върху стената, в дъното на митреума се поставя релеф, изобразяващ убиването на бика. В някои от случаите, той е поставен върху самия олтар или върху абсидата. Тази сцена почти винаги е скулптирана, но има и случаи, когато е рисувана, но никъде не се среща в мозайка. Някои митреуми имат и странични помещения, но тяхното предназначение не е изяснено напълно. Например в Термите на Каракала има отвор, през който се преминава в едно от помещенията, което по всяка вероятност е свързано с самото жертвопринасяне на бика. В Сан Приска има три странични помещения. Средното е с архитектоничната структура на самия митреум. Над нишата има обикновен полукръгъл свод и върху нея е изобразен зодиакът. Предполага се, че на това място се извършват пречистващи церемонии или церемонии свързани с кръщението /Lavacrum/. В другото помещение има гроб, тип кладенец, графитът по ръба му е с цифрова структура. До централния олтар има малко помещение, вероятно сакрестия в която се пазят свещените предмети. Върху олтара по всяка вероятност са поставяни даровете предназначени за Бога. След обстойно проучване на митреумите стигаме до извода, че култът е разпространен във всички провинции на Римската империя. Според М. Тачева митраизмът е най-почитаният източен култ по нашите земи и неговото проникване е засвидетелствувано и във вътрешността на Тракия, а не само в градовете по Лимеса /Ескус, Утум, Нове, Приста ,Томи /глям култов център на култа/и т.н./. Ренан казва, че ако християнството беше спряно в развитието си от смъртоносна болест, светът щеше да бъде митраизиран. Това изказване вероятно се базира на факта, че този култ поставя богатия редом до бедния, и че в него са допускани и роби. Не ни е известен нито един паметник на Митра, посветен или свързан с жена Изповядването му е привилегия само за мъжете, които са обединени в братства. Подобни организация наблюдаваме при християнството през Средновековието, когато на Запад възникват различни ордени. С разпространението на християнството в Рим на местата на митреумите се създават центрове на новия култ. Св. Августин в Retraitazionis, І, 13 казва: “Това, което сега се нарича християнска религия е съществувало още в началото на човешкия род, докато Христос не им се явил в плът и кръв, оттук истинската религия, която вече е съществувала, започнала да се нарича християнска”. Християнската църква започва своя триумф след жестокото унищожаване на митреумите /Сан Приска, Сан Клементе/. Последователите на митраизма продължават тихомълком да отстояват своята вяра и не отстъпват на новата религия. Християнството заема, както това бе посочено по-горе от митраизма много готови иконографски сцени и символи. Приемственост има и в тайнствата /не случайно раждането на Христос се извършва в пещера/. Рождената дата на новия Бог е 25 ХІІ , да не забравяме, че тази дата в календара на последователите на Митра е посочена като dies natalis Solis Jnvicti – т.е. като негова рождена дата.

вторник, 7 юни 2016 г.

Има ли ашкенази гении?

Турчинът Джейкъб Ротшилд,/ по илюминатите от Бердичев/, иска да построи храм на негроида цар Соломон. 



 Ашкеназите (92% от световното еврейство) са хазари, и, по отношение на генетично изследване са турци от Руска пра-майка. Хазарите прегръщат юдаизма през 8-ми век. И през 10-ти век се преместват в Венеция и Генуа.Ашкенази не са семити (полу-бяло-полу-черно). Те расово или исторически нямат нищо общо с автентичните Негро евреи от Стария Завет, от племето на Юда / Tribe на Земята Сет Сет (Горен Египет).

Техните способности, ашкеназите Хазари, дължат на своите руски майки, както и близостта на руската култура. С пълна убеденост може да се каже, че в момента, Ашкенази губят връзка с руската култура, а дори и повече, заедно с негроидната култура Worship Tribe Сет Сет в Горен Египет (света на Сет), те губят интелектуален капацитет.



Illuminati от Бердичев, Нейтън Ротшилд, от папа турчин, ще да излезе руския Ваня.

 Ешкенази-хазари са тези който донесоха на Европа човешките жертвоприношения, пиенето на кръвта на новородените и педофилията, както и всички други мерзости на лунния култ на Сет. Ето защо те са рекордно високи и най-висока скорост е в света на психичните разстройства, не само защото те отхвърлиха брак с други националности.

Ешкенази-хазарите, които доведоха западната наука по грешен път, който в момента води до смъртта на човешката цивилизация през "Transhumanism" на световната изкуствен интелект, контролиране на биороботи чрез "мозъчна-компютърен интерфейс."

Ешкенази-хазарите, които произвеждат лишена от човека техника, безразлични към човешкото страдание. Ашкенази унищожиха, арийското изкуството, на Запад, направо го унизителни за хаотичните петна и dripples произведени върху платно от психопати и алкохолици, и чрез разграждане на музиката ни към атоналност, безсмислен шум без мелодия и ритъм.

Ешкенази-хазарите, които са извършили и се ангажират в най-ужасните престъпления на етническия геноцид в Югославия, Палестина, и в Украйна. Ешкенази-хазарите, бяха търговци на органи от сърбите по време на разпадането на Югославия. И сега те търгуват органите на руснаците и украинците по време на разпадането на Украйна.

Ешкенази-хазарите, които проповядват глобалната политика на обезлюдяване - политиката на общия геноцид. Тази политика на Ашкенази-хазарите е просто продължение на учението на Талмуда, в който се посочва, че гоите трябва да бъдат унищожени, а останалите трябва да станат роби на евреите.

Най-добрият геном на света е представен с бъчвообразния Анри, турчин, агента на КГБ-БОР



Нещо повече, от век на век, ашкенази-хазарите празнуват като свои празниците на автентичните негроидни евреи от Стария Завет и ги приписват на себе си. По този начин те се ангажират с геноцида срещу истинските евреи-негри и срещу самите себе си. Цялата Ашкенази култура е културата на национално самоубийство, защото това е едно племе, изоставено от истинските му предци ,без автентична култура, ангажирало се за културен геноцид срещу собствения си народ. И това племе продължава културния геноцид срещу себе си и срещу другите народи.

Ашкенази са виновни за фалшифицирането на световната история. Да, възможно е да се унищожи библиотеките и артефакти, за да разруши градове и паметниците на културата. Но не е възможно да се променят собствения си геном. И ДНК на Ашкенази е ДНК-то на турците от руския PRA-майка. Genetics не могат да бъдат измамени. И сега генетиката е унищожил Ашкенази твърди, че потомството на Авраам.

Ашкенази е виртуална нация от суицидни маниаци, които са убили собствената си история, собствената си култура, които са злоупотребили техните предци, са осквернени гробовете на предците си. Ашкенази е нацията на психопати и шизофреници, с фалшива и вредна науката, фалшива и вредна история, фалшива и вредна

Хилъри от Одеса, и Хенри от Бердичев - Хазарски клоунади извън Линия на уседналост за разумни хора. Заедно е сладко, и да се яде с пръсти. 



 Ашкенази, след като превзеха финансовия контрол над света, отрова на въздуха, водата и почвата за пръскане с химикали от самолетите, генетично модифицирани храни, което води до рак и не-плодове и флуориране на водата, което води до дефекти в умствената дейност, грешки в човешкия геном.

Дейвид Рокфелер, е от семейство на престъпници и серийни убийци, заяви в речта си пред, организацията на обединените нации през 1994 г., че планетата не могат да издържат на такъв голям брой хора, и е заплашена от екологична катастрофа. Екологична катастрофа - това е, когато въздух, суша и вода са замърсени и отровени абсолютно. Ето защо Дейвид Рокфелер с съучастници започна системно отравянето на въздуха (чрез химичен-Trail - пръскане от въздуха), системното отравянето на земята (чрез пестициди, земеделските производители са вече наложени от правото на ЕС), както и системното отравянето на флуорирана вода.



"Маранос евреите" претендират, че са християни, докато в същото време извършват еврейските ритуали у дома. Това означава, че те са хазари, които са псевдо-християни в обществения сектор, и псевдо-евреи.


Рокфелер започва през 1918 г. с глобалната епидемия на испанския грип, при който загинаха повече хора, отколкото всички войни през 20-ти век в съчетание. В своето производство на ваксини, Рокфелер са създаването на ваксините директно при хора, чрез заразяването им с множество вируси едновременно. По този начин, те произвеждат ужасната мутирал вирус на испанския грип, който все още се държат замразени в скривалища на Рокфелер, и което се използва за производството на смъртоносния птица и свинския грип. За това отвратително престъпление, Рокфелер все още не е отговарял.

През 1914 г. Рокфелер организираха масовото свалянето на работниците, техните съпруги и деца в мините на Рокфелер в Лъдлоу, Колорадо (Лъдлоу Massacre). И те все още не са отговорби пред закона на САЩ за това отвратително престъпление.  

 Паметник на геноцида в Лъдлоу от Рокфелер, Лъдлоу, Колорадо 

 Работниците просто поискаха по-хуманно отношение. Мините на Рокфелер бяха концентрационен лагер, където хората живеели в казармата на дружеството, с вечерен час, като роби, без почивни дни, обезщетения, пенсии и здравеопазване. Мечтата на Рокфелер за контролиране на света е мечтата на Khazar за организиране на световния Лъдлоу.

Жажда на Рокфелер за глобална власт е присъща на троцкизма в гетото. Това е жаждата за власт на всяка цена, с всякакви жертви; власт над планините от трупове. Хазарите имат нужда "да очистят" планетата и да я превърнат в гробище, след като убият всички хора и всичко живо. След като Хазарските-псевдо-евреи са били изхвърлени от Полша през 1712, те промениха тактиката си. Те вече нямаше къде да бягат. Хазарските псевдо-евреи са били изхвърлени от всички страни от Европа, с изключение на Англия. Тогава е решено да променят много културно кода на Европа, така че арийците на Европа да приемат обичаите на евреите като свои собствени. Тоест, да ангажират европейците с човешки жертвоприношения. През 1717 г. първата масонска ложа е основана в Европа и прие своята конституция ("Книга на конституциите"), т.е., започва своята дейност през 1722 г. Тя е фалшификат, в чисто Khazar дух, имитирайки Гилдията на масоните. В ложата, никой не е бил масон, и никой не строеше нищо. Това беше първата тайна ционистка организация в Европа, които са декларирали и неговата цел възстановяването на Храма на Соломон, както и сградата на World Сион, т.е., на Global Хазария - Турската империя от псевдо-евреи.

Хазарите-псевдо-евреи са били и ще постигнат тази цел чрез разпадането на всички национални суверенитети и всички национални валути. Zionists- "свободни зидари" са формулирали първите им задачи, както унищожаването на всички монархии и всички религии, с изключение на юдаизма и Б'ней-British Empire, разбира се.

По инициатива на хазарите, англосаксонците кслючват договор с Seth да се превърнат в империя Sethia / Satania. Техните общи усилия доведоха до падането на френски и руски империи. Но това споразумение бе окончателно прекратено, когато Б'ней-британците признават Палестина на 14 октомври, 2014 в отговор на опит от страна на хазарите да унищожат Великобритания чрез отделяне на Шотландия.

Масона Дейвид Камерън, министър-председателя, други членове на правителството, както и повече от половината от 650-те членове на Камарата на общините не гласуваха. Това са предателите на Родината, Англия, на дегенерати-мутанти, които вече са изкривени от Хазарските-псевдо-евреи. Те са готови да унищожат тяхната страна - да отворят границите си и да унищожат националната си валута.

От 1717, до днес хазарите толкова са промили мозъците на англосаксонците, че Covenant нации (нации на Завета с Seth / Sata / Сатана), Великата самата Великобритания и Съединените щати са гъсто покрити с ложите на псевдо -masons / масони и сборища на отворени сатанисти. Сатанистите се чувстват толкова комфортно, че открито публикуват списъци на човешки жертвоприношения в интернет. И служителите на Националната агенция за сигурност (NSA) открито членовете на Църквата на Сатаната; и се оказаха, като Майкъл Акино, Църквата на Сет.

 

 Чабад планира глобална геноцид / обезлюдяване на бялата раса като конкуренти,
Хенри Кисинджър е от хасидско семейството, и той чете Талмуд по два часа на ден още от тийнейджърските си години.



Талмуда е идеология на еврейското расово превъзходство, с плановете си за заробване и глобален геноцид на гои, това е основата на мирогледа на Кисинджър. Ционисткият план е да съсипе всички национални суверенитети и всички национални валути, както и установяване на безкасови плащания, само с две класи хора - робовладелска и роби. Освен Руската майчината ДНК на Ашкенази, високото ниво на образование в Ашкенази се обяснява и само с факта, че те са създали култ към поклонението на златния телец, припокрито с поклонението на "един Бог" (но в действителност , поклонението към племенния демон), а в техния елит, с почитането на Сет / Sata / Сатана, Бог на Смъртта. Ето защо Ашкенази-хазари уловят точно тези професии, които им позволяват да манипулират всички други народи, забогатяване за тяхна сметка, и да плащат за образованието на децата си. Но какво добро е образованието на Йешива студентите, ако те са научени, че всички други народи трябва да умрат в името на евреите?

"The Brave New World" ... наистина.Съпругата на Хенри - хермафродит от Израел, може да каже всичко за нелечимите му комплекси.

 Ашкенази-хазари не разбират квантовата физика - че те, като носители на руски майчината ДНК, са свързани завинаги с руснаци на нивото на информация вълна. Те не осъзнават, че чрез унищожаване на руснаците в Украйна, се разрушава и подкопава собствената им вълна геном.

Ашкенази-хазари правят също брутална грешка в логиката в разбирането си за един бог. Как това може да бъде един бог, ако този Бог се грижи за само една нация? Що за монотеизма е това, ако тази Един Бог не е достатъчен за всички народи? Ашкенази-хазарите не са в състояние да разберат холографска структура на вселената, която е изцяло във всяка своя точка. Така е безопасно да посочват, че такъв погрешен и измамлив монотеизъм е нищо друго освен следствие на малоценност и завист на другите народи. Това е психологията и религията на вечното гетото.

Сорос е благодетел с навиците на вампир Това означава, че ашкенази-хазарите не се ограничават само в тяхното разбиране. Ашкенази-хазарите са пречка за човечеството при вземането на Quantum Leap.



Ето защо ашкенази-хазарите са зло за човешката цивилизация, които трябва да бъдат неутрализирани. Това зло трябва да се неутрализира, но в никакъв случай чрез реципрочен геноцид. Ашкенази хазари, с фалшивата си и зловреден история, с фалшивите си и злонамерени геополитика, с фалшивата си и зловреден наука, с фалшивата си и зловреден изкуството, трябва да са на първо място, неутрализират финансово.

Когато Ротшилд и други членове на Съвета на 13 Khazar банкери ще изгубят контрол над централните банки на света, децата на хазарите няма да отиде по-дълго, за да Йейл, Харвард и Columbia University. САЩ вече няма да харчат 3 милиарда годишно за подкрепа на Израел. И Русия няма да плати 1 милиард на ден, и Китай 16 милиарда на ден почит към САЩ, така че САЩ ще засадят вредното техниката, вредното наука и вредните политика - политика на глобалната Khazar геноцида.

Заедно с падането на долара, ще има срив на Ашкенази мечтите за изграждането на Global Сион / Световната Хазария - Турската империя на дегенерати, която разрушава наследството на предците си, и оскверни гроба на своите турски бащи и руски PRA-майки.

Месията, вестителят на световния геноцид от Чабад 




 Светът най-накрая ще научи, че всичко в Израел е покрито с пречупени кръстове на Българо-тракийската култура и и най-старият град на Палестина (Бaаl-Stan), е Скитопол построен в 4000 г. пр.н.е., и които се наричат ​​сега от хазарите позорно Вет, въпреки че негроидното племе на Сет дойде в Самария не по-рано от 7-ми век преди Христа. Светът най-накрая ще научи, че истинските, негроидни евреи от Стария Завет са били толкова примитивни, когато прекосяват пеша плиткото море с тръстики от земята на Сет (Горен Египет) в Синай, те дори не са им собствена писменост, те използват нашите тракийски руни, за да създадат свой собствен писмен език - иврит.


 Етиопския GE-EZ език е "Палео-ИВРИТ"

 

 Първо : финикийски език е Българо-арийски (виж приложената снимка на азбуката и на финикийска принцеса, цялата покрита със свастики).


Второ : семитското езиково "Ge-EZ" е написано на иврит в финикийски. Племето на Сет на Горен Египет (Северна Етиопия и Судан), който също се нарича племето на Юда, генеалогията му директно от цар Соломон, и твърди, че е едно и самото племе е в притежание на Ковчега на Завета. Съществуват версии на Стария Завет, написани на Ge-EZ. Така че, Етиопското племето на Сет / Юда, като потомци на истинската негроиден евреите на Стария Завет, все още говоря Ge-EZ. 

 Финикийската азбука пък е наследник на ашуйската. А старите Ашуйци (Ахейци) са древно- Българско племе от североизточното причерноморие,които пишели с помощта на праисторическите древно- Български руни,намиращи се със стотици на Балканите,които са прародина на всички древни и днешни Българи.


 

 Трето : така наречената "Палео-иврит" (наречен така от ашкенази фалшиви юдеи, които са турци или хазари), или най-древния иврит е написано на иврит т.е. с финикийска азбука;




 

 "Genesis" на етиопската език Ge-EZ и в дясно глаголица. Четвърто : каква е междинна връзка между финикийски / Българо-арийски "иврит" или Палео-иврит и Arameic / асирийски иврит (етиопски варвари не са имали техния писмен език, а се използват азбуката на нахлули земи, или на земи, където те са били роби - за създаването им писмен език ). Пето: На територията на Палестина, има само няколко артефакти от така наречената "Палео-еврейски" - иврит, написани с Българо-арийска азбука. Заключение: семитският Ge'ez език е този междинен линк между финикийски / българо-арийска азбука и изкуствено създадената "Класическа" азбука иврит . Това доказва, че Ge'ez е в действителност "Палео-еврейски" език, от която се появи на "Класика" на иврит. Но Арамейските и асирийски азбуки, които са използвани от "Класика" на иврит, също са се развили от нашата българо-тракийска- финикийската азбука. Присвояването на нашата българо-арийска азбука от неграмотното негроидно племе на Сет / племето на Юда от Горен Египет е ясно доказателство за неспособността им да развиват своя собствен писмен език. Според генетични изследвания, Ashkanazi евреи (които са отговорни за расизма и нацизма ) имат майчината ДНК от бели европейци и бащинска ДНК от турци. Те не са семити - те са турци (Хазари), и са азиатски (монголои). Те не са евреи, според собствените си критерии. Те прегръщат юдаизма в средата на 8-ми век, и нямат нищо общо в исторически, така и расово с истинските негроидни евреите на Стария Завет. Присвояването на нашето българо-арийско наследство (включително и нашата българо-арийски азбука) от днешните фалшиви Хазарски турци, руснаци и други монголоиди, които се представят като "евреи" е равна по неморалност по своята същност на това, което беше направено от Якоб в Стария Завет, когато той е откраднал от по-големия си брат Исав правата на първороден син чрез лъжи и измама (правата да наследи потомствено наследство).