Човешкото същество е част от цялото, наречено от нас вселена, част, ограничена във времето и пространството. Той изпитва себе си, своите мисли и чувства като нещо, отделено от останалите, един вид оптична заблуда на съзнанието му.
"Те се скитат в тъмнината, търсейки светлина, без да осъзнават, че светлината е в сърцето на тъмнината" - Manly P. Hall
"Най-голямото ни човешко приключение е не деволюцията на мат_риалните тела - от Сатя към Кали юга - а еволюцията на съзнанието. Ние сме в този живот, за да разширим душата, да освободим духа и да осветим мозъка. "- Грами Дев Ананда
Да стоим в присъствието на нашите собствени души е страхотно преживяване. Вече не можем да обвиняваме другите за нашите недостатъци. Вече не можем да се извиняваме за грешките си, нито да блъфираме за нашия път на фалшива сигурност. Ние наистина не можем да се лъжем и трябва да приемем пълната отговорност за егоизма, гордостта и безразличието. Ние позволихме тези слабости да останат некоректни и няма начин да избегнем последствията от собствените си грешки. ~ Manly P. Hall (Търсене на чистата земя 1970,
Колкото по-голям е проблемът, толкова по-отчаяни ставаме и много често отчаянието е под формата на крайно самосъжаление. Виждаме, че другите хора очевидно се наслаждават на привилегиите и притежанията, които бихме искали да имаме, и ни се струва, че животът им е по-гладък от нашия. С ревността и завистта идват и огънят на амбицията ни, запален в нас, така че ние отчаяно се стремим да спечелим повече от стоките на този свят и повече от така нареченото щастие и сигурност в светската сфера. ~ Manly P. Hall (Зен и тормозената домакиня 1969, стр. 2)
Перверзния НЕРЕЗ И холивудски продуцент Харви Уейнщайн - спонсор с много големи пари за Хилари Клинтън.
Актрисата Лучия Еванс и трета жена, чието име не се разкрива, съобщават, че Уейнщайн използва силата и влиянието си, за да ги принуди да правят секс с него.
Най-малко три актриси, сред които филмовата звезда Asia Argento, съобщиха, че Уейнщайн действително ги е изнасилил.
Според автора на статията Ронан Фароу, много от жените говорят за същия или подобен опит, как Уейнщайн се възползвал от жените, обещавайки им слава и доходоносна кино кариера като холивудски А-листър, като му правят масаж или стоят неподвижно, докато мастурбира пред тях.
Гуинет Полтроу и АНЖЕЛИНА Джоли също са дали показания,за техните истории с него..
Ако индивидът просто култивира добродетел, вместо да се опитва да унищожи порок, в крайна сметка добродетелта ще преобрази порока. ~ Manly P. Hall (Търсене на чистата земя 1970, стр. 9)
Всеки от нас трябва да реши дали светът е сфера на материална корупция или божествено творение, изпълняващо целта му според волята на своя създател. Ако приемем Бога, ние не можем да бъдем омагьосани от конспирациите на смъртните. ~ Manly P. Hall (Търсене на чиста земя 1970, стр. 11)
"Светът ще те пита кой си, а ако не знаеш, светът ще ти каже." ~ Карл Юнг
"Синхронизмът е винаги актуална реалност за онези, които имат очи да видят." ~ Карл Юнг
Лъжата почти винаги се движи с по-голямо изящество от истината.
Каква е същността на ума? Умът е вещество, подобно на етера, което е най-фината форма на материалното вещество; или може да се сравни с обширно поле на магнетизъм. Това вещество прониква в цялата вселена и всички частици на материята се държат заедно от него. Молекулите на тялото никога не се докосват, но остават далеч една от друга и също се държат на място от него. Има сили на отблъскване между тях, които пречат на контакта, и те се движат свободно в този етер или съзнание(мисловна субстанция).
Способността на състоянията на материята да се преплитат и да съществуват в други полета е едно от големите тайни на природата. Висшите състояния влизат в допир с по-ниските и са хармонизирани в един единствен организъм. Човекът не може да комбинира ниските сили с по-високи, но природата може и това правят живите организми.
Това е и обяснението на така нареченото четвърто измерение, което означава способността на висшето състояние на материята да се преплита и да съществува в по-ниско състояние. Четвъртото измерение не се измерва под ъгли, с дебелина на дължината, но преминава директно през материята.
В действителност няма определена линия на разграничаване между материята, ума и духа, тъй като те са едно и съща субстанция при различни нива на вибрации.
Способността на състоянията на материята да се преплитат и да съществуват в други полета е едно от големите тайни на природата. Висшите състояния влизат в допир с по-ниските и са хармонизирани в един единствен организъм. Човекът не може да комбинира ниските сили с по-високи, но природата може и това правят живите организми.
Това е и обяснението на така нареченото четвърто измерение, което означава способността на висшето състояние на материята да се преплита и да съществува в по-ниско състояние. Четвъртото измерение не се измерва под ъгли, с дебелина на дължината, но преминава директно през материята.
В действителност няма определена линия на разграничаване между материята, ума и духа, тъй като те са едно и съща субстанция при различни нива на вибрации.
Това, което стои зад очите ви, притежава повече власт от това, което е пред тях
What is behind your eyes hold more power than what is in front of them
Новите начала често се прикриват като болезнени крайности. - Лао Дзъ
New beginings are often disguised as painful endings. - Lao Tzu
"Изключително убеденият и абсолютно глупавият имат твърде много общи неща, за да прилича на случайност." ~ Робърт Антон Уилсън
"Аз съм искра от Неограниченото. Аз не съм плът и кости. Аз съм светлина. Като помагам на другите да успеят, ще намеря собствения си просперитет. В благополучието на другите ще намеря своето собствено благополучие. Аз съм безкраен. Аз съм без пространство, аз съм неуморен; Аз съм отвъд мисленето на тялото и изказването; извън всякаква материя и ум. Аз съм безкрайно блаженство.
- Парамаханса Йогананда
"Един човек вярва в съществуването,
Друг казва:" Няма нищо! "
Рядкост е човекът, който не вярва в нито едно от двете.
Той е свободен от объркване. ''.
- Ащавакра Гита
"Съвършенството е изкуство, спечелено от тренировка/обучение и привикване/ аклиматизиране. Ние не действаме правилно, защото имаме добродетели, превъзходство или отлични постижения, но по-скоро ги имаме, защото сме действали справедливо. Ние сме това, което постоянно правим. Добродетелта тогава, не е акт, а навик."
- Аристотел
"Волята за истината, която все още ни съблазнява да поемаме толкова много рискове, тази известна истина, за която всички философи досега са говорили с уважение: какви въпроси тази валидност на истината вече е поставила пред нас!!" Какви странни, ужасни и съмнителни въпроси! " ~ Фридрих Вилхелм Ницше. 1844-1900.
Не се страхувай от лъва, и лъвът ще се страхува от теб.. Кажи на Скръбта: "Ще ми бъдеш удоволствие, повече от удоволствие, щастие". ~ Axiom XX, Елифас Леви: Ключът на мистериите (1810 - 1875)
Червените рози са по-добри от белите, защото те имат смисъл на грях. световъртежа на абсолюта и защото са плакали много. Сладката Назарейн им е простила. ~ Самаел Аун Уор (1917 - 1977)
Тази нощ около 2:00 часа иракската армия и "Силите за народна мобилизация" навлязоха в Киркук - центъра на иракски Кюрдистан. В операцията се използва тежко оръжие- танкове, бронирани коли и т.н.
Кюрдите официално не оказват въоръжена съпротива по заповед на техния президент. Но в промишлената зона на Киркук и нефтените находища имаше инциденти, вкл. и с използване на артилерия.
Настъплението, макар и безкръвно, положи началото на бъдещ нов кървав конфликт в Близкия и Среден Изток. В него могат да се включат и др. арабски държави и страни от региона и извън него.
За да се открият корените и причините за конфликтите в близкият и среден изток, трябва отново да препрочетем книгите на Закария Сичин за шумерската цивилизация и Анунаките. Тогава много неща ще се изяснят и дори ще стане ясно какъв ще изходът от тези конфликти. Историята е колело което се върти и се повтаря.
Според Закария Сичин конфликтът в Шумерската цивилизация в междуречието Тигър и Ефрат завършва с опустошителна ядрена война. След това следва преселение , което ние наричаме миграция , в Египет и Израел и там наново се построява цивилизацията. Но важното е командният център. Арарат - свързван с хазарите и днешните конспиратори...
Извънземните строят Сфера на Дайсън около Слънцето???
Уфолози забелязали на снимки, направени от камерата на НАСА -EIT 171 – в опасна близост до Слънцето мистериозен гигантски куб/КААБА. Според експерти обектът има извънземен произход и е създаден от извънземна цивилизация.
Сфера на Дайсън (на английски: Dyson sphere) е хипотетична мегаструктура, описана за първи път през 1959 г. от американския физик и футуролог Фриймън Дайсън. Според предположенията на автора, напреднала извънземна цивилизация, втора степен по скалата на Кардашев, може да изгради около своята звезда масивна сфера и да живее на нея, което позволява използването на почти цялата енергия, излъчена от звездата за целите на цивилизацията.
Изненада предизвиква близостта на извънземното устройство до звездата, което говори за използването при проектирането му на материали, които имат невероятна устойчивост на високи температури и радиация ….
Според руския уфолог Сергей Чернов, тези снимки говорят само за едно – за предстояща заплаха за Земята. Специалистът в областта на извънземния разум счита, че последните все по-чести появи в близост до Слънцето на космически кораби и различни апарати на извънземните, свидетелстват за началото на изграждане около звездата на * Сферата на Дайсън.
Тази техническа структура е необходима за максимално използване на слънчевата енергия и е достъпна само за фантастични високотехнологични извънземни цивилизации.
Според Чернов, ако извънземните наистина са започнали да изграждат Сфера на Дайсън, извънземната окупация на Земята е неизбежна, тъй като на извънземните ще са им необходими ресурсите на планетата ни за изграждането на тази огромна структура.
Концепцията за "Bhavastha" помага да се разбере "Съзнанието" като динамично присъствие, вместо някакво по-скоро отстоящо/отделено, като всепроникващо същество ("Janya Iishvara"). В рамките на вибрационния океан създаването/сътворяването се инициира от вътрешния принцип на бифуркация/раздвоение
(т.е. в субективни и обективни каузални способности , вж. "микровита космология и вие"), а причинителният поток се поддържа от "Knower-I" "Doer-I" субвълнова синхронизацията. Според Шри Рави Шанкар, "Всяка вибрация в тази вселена има цвят и звук. Всяка вибрация представлява и една конкретна идея и оттам всяка идея има вибрационен звук и вибрационен цвят". Вибрацията е изразена или като основна вълна, или "по подразбиране" в космологията на микровита, а звуковите и цветови фактори сочат към основната или субвълновата структура, квалифицирани и количествено определени от микровита.
Седнала фигура на богинята Сехмет на трона Ново царство 18-та династия Египет 1332-1323 г.пр.Хр.
Коя беше Секмет? Секмет (Сакмет) е едно от най-старите египетски божества. Нейното име произлиза от египетската дума "Сехем" (което означава "сила" или "мощ") и често се превежда като "Мощна" или "Тя силната". Тя е изобразена като жена лъвица, понякога с добавяне на слънчев диск на главата й. Нейните седящи статуи показват, че тя държи живота на Анкх, но когато тя е показана права на крака обикновено държи скиптър, образуван от папирус (символ на северен или долен Египет), което предполага, че тя е свързана основно със север. Някои учени обаче твърдят, че божеството е въведено от Судан (южно от Египет), където лъвовете били повече.
За лъвове в южнобългарските земи(Горен Египет - или най-древният субстрат на тракийското наследство намиращ се в Странджа бел.ред.) свидетелства историкът Херодот. Когато описва похода на персиеца Ксеркс към Гърция (V в.пр.н.е.), той разказва, че по пътя лъвове нападнали камилите на Ксеркс, които носели припаси. "Те излизали нощем от леговищата си и не нападали нищо друго, нито добитъка, нито хората, а погубвали само камилите.” По нататък историкът уточнява, че в тези местности има много лъвове и диви бикове, като границата на лъвовете е река Нестос (Места), която тече през Абдера, и река Ахелой, която тече през Акарнания, в днешна Гърция.
Век по късно големият философ и естественик Аристотел също пише за лъвовете. „Лъвовете се въдят предимно в Либия (Африка), а в Европа между реките Ахелой (която тече през Акарнания) и река Нестос (Места). Пантери се въдят в Мала Азия, но не и в Европа.” На изток от река Места не се срещали лъвове, според Аристотел, който всъщност потвърждава сведенията на Херодот.
Пълководецът Ксенофонт (нач. на ІV век пр.н.е.) също споменава, че лъвове живели около планините Пангей, Китос, която е над Македония, в Мизийски Олимп (до съвременния град Бурса) и планината Пинд, в днешна Гърция. В южните земи на Балканите, се срещали освен лъвове и много диви бикове, както споменава Херодот. Лъв в борба с бик се среща изобразен на монети от Халкидическия полуостров. Върху пеонски монети от ІV век е изобразен Херакъл в борба с немейския лъв. Пеоните обитавали все същите територии, по долното течение на реките Струма и Вардар.
На кана от Рогозенското съкровище виждаме изобразена богинята Бендида, възседнала лъвица. В друга сцена от това съкровище, върху сребърна кана, виждаме лъв, който убива сърна. В друга една от сцените, конник атакува с копието си животно, вероятно лъв или пантера. В съкровището от Луковит също виждаме лъв, който напада елен.
Римският историк Плутарх (ІІ в.) разказва как тракийския цар Котис “подарил лъв от своя страна на едного, който му подарил пантера”.
Изображение на лъв присъства и върху оброчни плочки с изображение на Тракийския конник. На една такава плочка открита при с. Глава Панега, от ІІ-ІІІ век, Конникът държи с едната си ръка убита сърна, а лъвът под него е захапал провесеното надолу тяло на сърната. Под тази сцена също има изобразени лъвове, нападащи диви сърни и елени.
Пълководецът Ксенофонт (нач. на ІV век пр.н.е.) също споменава, че лъвове живели около планините Пангей, Китос, която е над Македония, в Мизийски Олимп (до съвременния град Бурса) и планината Пинд, в днешна Гърция. В южните земи на Балканите, се срещали освен лъвове и много диви бикове, както споменава Херодот. Лъв в борба с бик се среща изобразен на монети от Халкидическия полуостров. Върху пеонски монети от ІV век е изобразен Херакъл в борба с немейския лъв. Пеоните обитавали все същите територии, по долното течение на реките Струма и Вардар.
На кана от Рогозенското съкровище виждаме изобразена богинята Бендида, възседнала лъвица. В друга сцена от това съкровище, върху сребърна кана, виждаме лъв, който убива сърна. В друга една от сцените, конник атакува с копието си животно, вероятно лъв или пантера. В съкровището от Луковит също виждаме лъв, който напада елен.
Римският историк Плутарх (ІІ в.) разказва как тракийския цар Котис “подарил лъв от своя страна на едного, който му подарил пантера”.
Изображение на лъв присъства и върху оброчни плочки с изображение на Тракийския конник. На една такава плочка открита при с. Глава Панега, от ІІ-ІІІ век, Конникът държи с едната си ръка убита сърна, а лъвът под него е захапал провесеното надолу тяло на сърната. Под тази сцена също има изобразени лъвове, нападащи диви сърни и елени.
Статуи на Сехмет от Египетския музей в Берлин
Сехмет с йероглифи
Сехмет е въобразявана от древните египтяни като пазителка на царя в битка, прогонваща неговите врагове със стрели. Тялото и излъчва буен пламък, а горещият и дъх подхранва пустинните ветрове. Освен войн на боговете, разгромяващ нечистите сили (като змията Апофис), тя бива и лечителка, даряваща здраве и притежаваща магични дарби. Жреците на Сехмет са и медици, които пропъждат страданията, както са мислели древните египтяни, нанесени от зли духове или нечисти люде. Особена почит и се отдавала в епохата на Средното царство (XI династия – XVII династия). Към управлението на Аменхотеп III (ок. 1455-1419 г. пр.н.е.) култа на Сехмет се обвързва с почитта към богинята Мут.
В Книга на мъртвите оформена в епохата на Новото царство на Египет, при описанието на ритуала по отваряне на устата на мъртвия се казва:
В Книга на мъртвите оформена в епохата на Новото царство на Египет, при описанието на ритуала по отваряне на устата на мъртвия се казва:
„ Да може Шу устата ми с това желязо да отвори,
както отваря то устата на безсмъртните,
защото съм богиня Сехмет,
в царството на силните небесни ветрове живееща... “
Обредът припомня Сехмет и нейната божествена магична сила, проявяваща се и в следното възклицание:
както отваря то устата на безсмъртните,
защото съм богиня Сехмет,
в царството на силните небесни ветрове живееща... “
Обредът припомня Сехмет и нейната божествена магична сила, проявяваща се и в следното възклицание:
„ Здравей, крилата Сехмет-Ра-Баст, водителка на боговете,
която превръзките „Анс“ със сила магическа даряват! “
В Книга за Ам Дуат също от епохата на Новото царство на Египет, богът Ра се обръща към група от богини, включително Сехмет, потвърждавайки силата им:
„ Вие сте тези, които защитавате лицето на Хор,
възникнали, които сътворяват формите"
която превръзките „Анс“ със сила магическа даряват! “
В Книга за Ам Дуат също от епохата на Новото царство на Египет, богът Ра се обръща към група от богини, включително Сехмет, потвърждавайки силата им:
„ Вие сте тези, които защитавате лицето на Хор,
възникнали, които сътворяват формите"
https://bg.wikipedia.org/wiki/
Бъдете мъдри като змии и невинни като гълъби.“
„Евангелие на Тома“
Символите на Богинята Майка са се появили още през палеолита – те са луната, белият гълъб и змията, които съпътстват култа към Богинята през всичките епохи.
Във всички митологии до желязната епоха Луната е смятана за едно от върховните изображения на Богинята, обединяващата сила на Майката. Луната очевидно символизира емоционалността, плодовитостта, пълнотата и различните аспекти на Женското начало, чийто най-висш образ е Богинята. Луната е тази която свети в нощта и позволява да се осветли „лунният канал“ на психиката, т.е. Ин в китайската култура. На още по-фино ниво Луната символизира Духа, понеже тя отразява светлината на слънцето, така както в човека Духът отразява Божията светлина. Богинята е тази, която извежда човека до неговата собствена Божественост и до съзерцанието на неговия Дух.
Изображение на Великата богиня на Картаген, съпруга на Баал. В дясната си ръка държи своя символ - птицата гълъб
„Евангелие на Тома“
Символите на Богинята Майка са се появили още през палеолита – те са луната, белият гълъб и змията, които съпътстват култа към Богинята през всичките епохи.
Във всички митологии до желязната епоха Луната е смятана за едно от върховните изображения на Богинята, обединяващата сила на Майката. Луната очевидно символизира емоционалността, плодовитостта, пълнотата и различните аспекти на Женското начало, чийто най-висш образ е Богинята. Луната е тази която свети в нощта и позволява да се осветли „лунният канал“ на психиката, т.е. Ин в китайската култура. На още по-фино ниво Луната символизира Духа, понеже тя отразява светлината на слънцето, така както в човека Духът отразява Божията светлина. Богинята е тази, която извежда човека до неговата собствена Божественост и до съзерцанието на неговия Дух.
Гълъбът символизира две измерения на духовния живот. Първо, това е птица, дума, която на санскрит се нарича двиджа, т. е. дважди роден от ( дви – две, и джа – роден ) – веднъж в яйцето и втори път – при разчупването на яйцето, когато започва истинският и живот. Същото е и при човека, който преди Себереализацията е като птицата в яйцето, без контакт със своята духовна среда. Себереализацията е неговото Второ Раждане, което му разкрива неговата висша същност и му позволява да полети, за да се свърже с Вечното и Божественото, както чайката Джонатан Ливингстън, рееща се в етерните небеса. Така белият гълъб е символ на Благовещението и Второто Раждане. На второ място, белият гълъб е единствената бяла птица, която излита право нагоре, две качества, символизиращи непорочното възнасяне. Следователно белият гълъб е символ и на Кундалини, жизнената енергия. По-късно той ще стане символът, за представянето на Светия Дух… Гълъбът е символ на жизнения дух (душата), преминаващ от нашия свят в отвъдното. Птицата, която е кръжала над главата на Дева Мария, е била гълъб - символ на светлината, ясен знак за Великата майка и Господарка на небето. Гълъбът е свещената птица на Адонис и Бакхус, а със звезда на главата - свещената птица на Венера, олицетворяваща силните чувства и могъщата власт на любовната страст. Емблемата на Атина, символизираща живота, е била гълъб с маслинена клонка в човката. Според японците гълъбът е неоспоримия бог на войната, а гълъб с меч символизирал настъпването на края на войната, подчинение, мир и дълголетие. Великата богиня майка винаги е била изобразявана именно с нейния извечен символ - птицата гълъб върху дясната ръка. Луната, змията и белият гълъб са толкова често срещани символи, че позволяват да се проследи непрекъснатостта във времето на култа към Богинята. Това са силни архетипни елементи от колективното съзнание, тъй като се срещат по цялата планета. Те показват устойчивостта на Първичната Майка от палеолита отпреди 30 000 г. пр. Хр. до Дева Мария в наши дни.
Гуенаел Верез „Третият от Троицата“
Символът на индианците Хопи, с който представят Майката-Земя представлява лабиринт и е символ на появявянето, изплуването на нещо. Лабиринтът има две форми - квадратна и кръгла. Символът е известен с името Tápu'at, което означава "Майка и дете". Представлява духовното прераждане от един свят в следващия.
Свещеният лабиринт е друг символ на Богинята. За разлика от другите лабиринти, при които има много пътища, които не водят наникъде, а до място без изход, в свещеният лабиринт има само един път - пътя до центъра и обратно. Човек постепенно се придвижва до центъра на лабиринта, а после от центъра навън. Това пътуване до центъра и обратно представлява пътуването на човек навътре в себе си. Символът се използва за самолечение, когато обръщането навътре и откриването на вътрешната сила помагат за самоизлекуването на човека. Може да се използва също за намиране на отговор на труден въпрос, лично и духовно израстване.
В миналото тези лабиринти са били използвани като място за извършване на ритуали, включително като ритуали на инициация или място за медитация - обръщане навътре.
Думата лабиринт произлиза от думата лабрис - (на гръцки: Λαβρυς) [b]название на двойната брадва, позната на гърците и като pelekys (πέλεκυς), а на римляните като bipens.[/b] Двойната брадва се счита за царски символ в земите на древна Тракия и Средиземноморието, както и за думата от която е произлезнало названието лабиринт в древногръцката митология - сграда с много помещения и объркан план, от която се излиза трудно.
В изкуството на древния Близък изток двойната брадва обикновено е атрибут на женски божества. Предполага се, че през Анатолия, този символ се възприема и в Минойското изкуство през II хил. пр. Хр. Има различни хипотези за религиозното значение на предмета. Според някои (Мария Гимбутас), двойната брадва на Крит също е атрибут на Богинята-майка (както и в източното изкуство), а според други — тя е символ на върховното мъжко божество (мълнията на Зевс, в по-късните епохи).
В т. нар. "дворец на Минос" в Кносос на остров Крит твърде често се среща изображението на лабрис. Именно поради това често двореца е наричан "Дом на двойната брадва". В пещерно светилище в в критската планина Ида, която, според преданията, е родното място на Зевс, са намерени множество миниатюрни брадвички с две остриета, точно такива, каквито са изобразени по стените на двореца.
От лабрис именно произлиза и названието „лабиринт" (стгр.), тъй като първоначално така се наричал дворецът на цар Минос, за да се подчертае, че там твърде често се среща характерната емблема на Зевс. По-късно думата лабиринт, с която се нарича двореца, придобива съвременното си значение, като се свързва със сложния вътрешен план на Кносоския дворец, с обърканите зали, коридори и входове, най-общо - „голяма сграда с многобройни и заплетени коридори, осемстотин стаи, тайни входове, преходи, коридори и стълби”.
Свещеният лабиринт в катедрала в Рочестър
Богинята-Майка представлява утробата, от която се появяват всички живи същества и всичко съществувавщо.
Владение на Майката-Земя е и Подземния свят - недрата на Земята - подсъзнанието.
Свещеният лабиринт е вход към подсъзнанието, обръщане навътре към себе си.
Пещерите са място за извършване на ритуали по инициация. Преставляват навлизане в утробата на Богинята-Майка, а също и в подсъзнанието.
Жените, Луната, Природата са свързани и всички те са едно с Великата-Майка.
Богинята Изида -Изида (3s . t , позната е още като Изис) — е древноегипетска богиня на магията и на живота, на семейството, символ на матримониалната хармония и брачната вярност на съпругата към мъжа, дори и след смъртта му. Възкресявала мъртвите. Изида е сестра и жена на бог Озирис, и майка на Хор. Спиралата също е част от нейната символика. Представя се като жена с йероглифа за трон на главата. По късно приема отличителните белези на Хатхор - рога на крава и слънчев диск на главата, държаща в ръка свитък папирус. Често е изобразявана като майка, кърмеща своя син Хор. Тъй като отглежда сина си далеч от чичо му Сет - в блатата на Делтата, тя постоянно бди над него от типичните опасности за тръстиковите блата. Египетските жени търсят помощта на богинята когато техните деца са пострадали от ухапвания от скорпиони и змии - като отъждествятат раненото дете с Хор се надяват да получат помощта на състрадателната майка Изида. Може да бъде видяна и в изображенията по ковчези и саркофази : като жена с трон на главата и криле, с които закриля мъртвия. Според един от митовете, Изида успяла да открие тайното име на бог Ра, добивайки по този начин безгранична власт над него и над света. Нейна поклонничка е била царица Клеопатра.
Изобщо почитането на египетските божества в района не само, че не е било спорадично, но даже е стигало до неочаквани подробности. Паметниците – надписи, стели и прочие са благодарствени, в някои случаи посветени на бога заради сън – често срещана египетска практика, дори Сфинкса стиска в краката си „стела на съня”, има оброчни подаръци и дори такива, според предсказание. Даже божества, които в Египет се смятат за второстепенни, се срещат в надписите от района, например Тот в Амфиполис. „Сакралната същност на съня била олицетворявана от египетския Тот, който в един надпис от Амфиполис е почетен от негов жрец като “бог-демон на съня Тот” /Пердризе, 1898, стр.350-353/.”
Виждате да й го носи Нефертари, Рамзес. Виждате го и врастнало в трона на Озирис и Изида с боговете от канопите на него.
На мъртвия се оставяли бели лотоси, за да ги подари на Изида. Всички, дори и боговете понякога й носят такива. Възможно, тъй като благородничките в Египет са й подражавали, оттам да идва обичаят на жените да се подаряват букети цветя. Със сигурност оттам идват белите рози и карамфили за мъртвия.
Същността на написаното в Махабхарата е друга. Там има два основни пласта. Първият е описание на физическите промени в полето около земното ядро. Той е водещият – идейната същност на епоса. Вторият е исторически, документален – за истински герои и събития. Смесването на тези два пласта чрез символиката, посредством различни художествени похвати, се извършва от неизвестни автори в продължение на хилядолетия. Автори с различни творчески възможности, реални познания и мироглед, които са полагали идеалните небесни явления върху реалните земни човешки деяния. Затова отделните части се различават по своята художествена стойност. Едни са добри, други талантливи, а някои – гениални. Накрая целият епос е събран от един човек в едно цяло произведение.
Родът на Пандавите се състои от петима братя, юридически синове на Панду, биологически – на петима богове. Те са символи за петте фини неща в природата, наричани в Индия татви. Петте татви се възприемат от петте човешки сетива.
Първият брат е Юдхищхира, съответствие на татва акаша – звука.
Вторият е Бхима, съответствие на татва ваю – топлината.
Третият е Арджуна, съответствие на татва теджас – светлината.
Тези трима братя са родени от първата съпруга на Панду – Кунти и са символи за физически величини.
Четвъртият брат е Накула, съответствие на татва притхви – мирис.
Петият е Сахадева, съответствие на татва апас – вкуса.
Тези двама братя са родени от втората съпруга на Панду – Мадри и са символи за химически величини.
Истинското име на рода е Пан Деви – общоматериални богове. Те са правилата от Единния природен закон, които управляват (изграждат, поддържат и разграждат) звука, топлината, светлината, вкуса и мириса – Ефирната материя – елементарните частици от които се изграждат химическите елементи – Твърдата материя.
Родът на Кауравите се състои от сто братя, първи братовчеди на Пандавите. Те са символи за Твърдата материя – химическите елементи.
В идеалните небесни условия борбата се води между елементарните частици и химическите елементи. В началото са били елементарните частици – Ефирната материя, а по-късно от тях се изграждат химическите елементи – Твърдата материя. Още по-късно химическите елементи отново ще се разградят на елементарни частици, а Твърдата материя ще стане отново Ефирна.
http://www.spiralata.net/krat…/index.php/istoriya/463-balkh4
Няма коментари:
Публикуване на коментар