Последователи

вторник, 31 октомври 2017 г.

Курс по предпосвещение

Започване на духовния живот

                  


Предпосвещението
В търсене на себереализация, примането на духовен учител е фундаментален елемент. Това е първата стъпка за откриването на пълен трансцедентален подслон.
Еволюцията на бхакти йога започва с пълна сила чрез връзката с духовния учител, следвайки принципите на предпосвещението с цялото си сърце.
Бхакти йога oзначава опита да приемем подслон при безкрайния абсолют, да станем негов инструмент и да Го обичаме отвъд всичко.
Предпосвещението означава влизане в мистична школа, която е на повече от 5 000 години съществуване на тази земя. Това е дефинитивна стъпка към един чист живот на любов.
Духовният учител учи така, както той се е научил от своя духовен учител, каква е волята на Върховния и как можем да се доближим до Него. Духовният учител събужда спящото ни духовно съзнание. Пречките, които пречат на прогреса ни и успеха се премахват по милостта на духовния учител и на маха мантрата:
Харе Кришна
Харе Кришна
Кришна Кришна
Харе Харе
Харе Рама
Харе Рама
Рама Рама
Харе Харе


При предпосвещението се обещава:
1. Да бъдем стриктни вегетарианци: по пътя към умиротворението човек трябва да избягва проливането на кръв на другите. Стриктно не трябва да ядем нищо, което има лице, нито месо, нито риба, нито яйца и цялатахрана трябва да се предлага на Бога преди да се яде.
2. Да се възпява Маха Мантрата Харе Кришна, минимум 20 минути на ден (няма максимум). Чрез възпяване на Маха Мантрата всички пречки към прогреса ще бъдат премахнати и всички правилни желания ще се появят. Възпяването на маха мантрата означава да приемем подслон при Абсолюта и да Го молим за служене.
3. Да изучаваме трансцеденталните книга по прогресивен начин.
4. Да асистираме минимум по един път на месец на срещите на мисията на духовния учител; в действителност това е много малко за да се поддържа силно духовно съзнание. Общуването с другите преданоотдадени е много важно, но най-важното е да не се изгубва контакта, за да се разширява непрекъснато трансцеденталната мисия.
Изпълнявайки добре тези четири изисквания започва трансцеденталния път. Също, да се опитваме да помагаме на духовния учител, във всичко възможно, в изпълнението на неговата мисия, е най-добрата благотворителност, която съществува и акумулира сукрити.
Сукрити е силата на духовната енергия, която никога не се загубва, най-вече заради сукрити, акумулирано от предишните животи е, че ние чувстсваме привлечени към принципите на йога и медитацията.
Подготовка за откриване и приемне на нашия истински духовен учител


1. Да го търсим с цялото си сърце
2. Да се молим на бог, за да ни разкрие в сърцето истинския духовен учител.
3. Да слушаме преданоотдадените, отдадени на духовния живот, за темите за духовния учител и духовния учител.
4. Основополагащо е да си дадем сметка, че егоизмът ни дисквалифицира в духовния живот и че любовта и помощта към другите подпомагат душата и установяват връзката с бога.
5. Да отдаваме служене към преданоотдадените на Бога.
6. Да станем стриктни вегетарианци, да имаме връзки само със съпругата си и само, за да създаваме деца или ако не да практикуваме въздържание. Да оставим киното, телевизията и да използваме скъпоценното си време да се задълбочим в медитацията си и духовното си образование.
7. Да питаме смирено и да представяме всичките си съмнения пред духовния учител.
8. Да изучаваме свещените писания, които препоръчва духовния учител.
9. Трябва да разберем, че тялото и умът са временни материални обвивки на душата и нашата концентрация сега трябва да бъде към вечното.
10. Когато се чувствате сигурни, че сте срещнали духовния си учител, отнасяйте се към него като искрен ученик и го помолете да ви приеме официално като негов ученик. Истинското посвещение е в сърцето, когато чрез контактъа с духовния учител се поражда в сърцето силнмото желание да служим, това показва че сме открили духовния си учител.


Първо посвещение


Първото посвещение е посвещението в Маха Мантрата харе Кришна. Ученикът обещава на духовния учител (Гуру) да мантрува конкретен брой кръгове на своята броеница и да следва 4-те регулиращи принципа:
1. Да бъде стриктен вегетарианец (да не яде месо, риба и яйца).
2. Да не се интоксикира (да не консумира никакъв вид наркотици, тютюн, черен чай или кафе.)
3. Да не практикува хазартни игри.
4. Да няма неправомерен секс или такъв извън брака.
Също така обещавате да служите под насоките на напреднал преданоотдаден и да не събирате пари само за егоистични цели.
Посвещението е много важно, така се влиза в духовното семейството на духовния учител и се приемат важни отговорности.
Духовният учител ни инструктира как да възпяваме святите имена на бога без да извършваме 10 те оскърбления срещу тях.
Духовният учител дава на ученика броеница и троен гердан, направени от свешеното дърво туласи, което всички преданоотдадени ваишнави обожават, заради нейнате сила, която притежава да ни благослови с чиста любов към Кришна.
Ученикът отдава на учителя сърцето си и дарение, което се нарича гуру дакшин.
Това посвещение в святото име на Бога е единствения процес в тази желязна епоха на лицемерие.
Духовният учител също дава на ученика своето предано служене, а той от своя страна регулярно му отчита как развива духовния си живот и своето предано служене.
Посветените преданоотдадени, които не живеят в духовна общност (ашрам се нарича в Индия), се опитват да посвещават 50 % от времето си, енергията си и средствата си за духовното си развитие.
Връзка с духовния учител без служене на неговата мисия да помага на човечеството, е безплодна, е като да се молиш без да влагаш искреното си сърце. Човек не трябва да се приближава към духовен учител с консуматорски манталитет. Нито трябва да го доближава с цел някакъв престиж. Среща с духовния учител е най-важното в човешкия живот. За да открием целта на живота и творението, духовния учител ни представя на вечното семейство на Бога.


Второ посвещение
Когато духовния учител вижда, че някой е искрен ученик и има доверие в него, му дава второ посвещение.
Това посвещение му позволява най-свещеното нещо в човешката култура, посвещението на брахмин, слуга на Бога, отдаден безусловно на Върховната Истина.
Гуру дава на ученика Гаятри мантра и свещен шнур, учи го как да прави огнени церемонии и как да обожава Божеството на Бога. Един брамин трябва да учи и да проповядва много. Това посвещение се нарича второ раждане и може да събуди всички добри качества у нас.
Целта на духовния учител е да подготви всички свои ученици като много ерудирани брахмини, добри с всички, за да могат бързо да станат чисти преданоотдадени.


Кришна, гуру и нашата връзка с тях
Ако има име, което да посочва атрибут на Бога, това е Кришна.
В действителност, Бог няма единствено име. Да се каже, че Той няма име, означава да кажем, че никой не знае колко имена има. Тъй като Господ е безграничен, Неговите имена също трябва да са такива. Затоване бихме могли да изберем само едно име.
Бог има множество взаимоотношения със Своите многобройни преданоотдадени и със сигурност с тях Той получава множество имена. Не можем да се ограничим само с едно име.
Но името Кришна означава „върховно привлекателен”. Бог привлича всички; това е определението за Бог.


Трите аспекта на Абсолюта
Кришна или Върховната Божествена личност, „Бхагаван”, е върхът на Абсолютната Истина. Абсолютната Истина се спуска, за да бъде реализирана на три нива на реализация, Брахман, Параматма и Бхагаван.
Брахман: Имперсонален аспект на Бога. Сияние, което произлиза от тялото на Бога и от духовните планети. От тези духовни лъчи излизат индивидуалните души.
Параматма: Локализираният и осъзнаващ аспект на Върховния Бог, проявен във всеки атом и в сърцето на всички живи същества. Нарича се Четйя Гуру или духовния учител вътре в сърцето ни.
Бхагаван: Кришна в оригиналната си личностна форма. Пребивава в Голока Вриндаван или Кришна лока. Понякога се спуска в материалните светове, за да покани благочестивите души да се върнат към сладкия си дом. Господ, който живее като пастир заедно със Своите преданоотдадени, се счита за най-интимния и дълбок аспект на Божественото според Ведите.
В Брахама самхита се казва, че Върховната Божествена личност е сат-чид-ананда-виграха, формата на вечност, знание и блаженство.
Разбирането за Безличностния Брахман е разбирането на Неговото качество сат (вечност), разбирането за Параматма е разбирането сат и чит (вечност и знание). Но разбирането за Върховната Божествена личност, Бхагаван, е разбирането на всички трансцедентални качества – сат, чит и ананда (вечност, знание и блаженство) – в пълна виграха (форма).
Тези три Божествени аспекта могат да се обяснят чрез примера със слънцето, което също има три различни аспекта – слънчевата светлина, повърхността на Слънцето и самата планета Слънце. Има различни типове ученици, които се удовлетвореяват с реализиранерто на тези различни аспекти, следвайки нивата на които се намират. Слънчевата светлина, слънчевият диск и вътрешните части на планетата на слънцето не могат да се разделят едни от други и въпреки това учениците от трите различни фази не са в една и съща категория.
Кришна, Върховната Божествена личност се определя като онзи, който притежава 6 качества в тяхната пълна степен: цялата сила, слава, богатство, знание, красота и отречение.


Гуру
Искреният представител на Върховната Божествена личност е авторитетния духовен учител. Ведите ни препоръчват, за да получим трансцедентално знание, трябва да се приближим към една себереализирала се душа, да я приемем като духовен учител и да приемем посвещение от него.
Гуру е вечен спътник на Кришна, напълно отдаден на Него и Кришна се проявява у него и в неговите инструкции. Поради тази причина ученикът гледа на него като на самия Бог.
Душите се намират в несъответстваща на тяхната природа позиция тук в материалния свят, тъй като тяхната конституционална позиция да бъдат вечни слуги на Кришна. Когато човек достигне до заключението, че всичко около него е тленно и че всичко изчезва с времето, желаейки да достигне вечното щастие, той се обръща към духовен учител с желанието да запита: „кое е най-добро за мен?”.
Духовният учител е нашият истински доброжелател, тъй като той работи за нашето истинско добруване.
В Бхагавад Гита (4.34), Кришна казва:
Tad viddhi pranipâtena
Pariprasnena sevayâ
Upadeksyanti te jñânam
Jñâninas tattva-darsinah
„Опитай се да разбереш истината доближавайки духовен учител. Запитай го със смирение и му отдавай служене. Себереализиралите се души могат да ти дадат знание, защото те са видели истината.”
Абсолютът ни дава тук модел, който можем да разберем, че е има ........ източник; моделът ...................За да разбрем това ни се препоръчват 3 качества, които трябва да развиваме:
1. Пранипат, означава че трябва да се отдадем на това знание, защото не е обикновено знание, а висше знание, което се намира над нашите глави, отвъд логиката, ума и т.н.
2. Парипрашна, означава да питаме искрено и честно. Трябва да задаваме въпроси не за да дискутираме или да спорим, а всички наши усилия трябва да се концентрират в позитивна линия, за да разберем истината, без дух на съмнение или подозрение. Трябва да се опитваме да разберем тази истина с цялото си внимание, защото идва от по-висша реалност.
3. Севая – означава служене, това е най-важното. Опитваме се да се възползваме от това знание не за да получим помощ на това ниво, нито да го използваме за да живеем тук, а точно обраното, трябва да вложим усилията си, за да служим на по-висшия план. По този начин връзката с духовния учител е много истинска и изпълйнена със силна любов, както и с неговите представители.
Чрез предпосвещението се получава една лична връзка с духовния учител. Той и неговите представители са много заинтересовани да помагат на всички в техния прогрес.
Човек трябва да се опитва да направи духовния си живот по-интензивен както може. Този живот на отдаване не трябва да намалява. Малко по малко с установеност се стига далеч.Духовният учител и неговият представител винаги желаят да помагат с разговори и съвети, и всички учещи поравно трябва да се интересуват как могат да помагат на хората, които до този момент нямат духовно виждане. Винаги трябва да се опитваме да получим благословиите на напреднал преданоотдаден за нашите стъпки и важни промени в живота.
30 причини да приемем духовен учител
„„Опитай се да разбереш истината доближавайки духовен учител. Запитай го със смирение и му отдавай служене. Себереализиралите се души могат да ти дадат знание, защото те са видели истината.”
1. Защото нашите сетива са несъвършени и духовния учител ни свързва с вечната реалност.
2. Защото имаме склонността да мамим другите и духовният учител знае как да стигне до нашето сърце и да промени дефектите ни, като ни просветлява за нашия истински интерес.
3. Защото без милостта на един искрен представител на Бога, щяхме да бъдем напълно загубени под влиянието на страстта и невежеството.
4. Защото Шри Кришна, Върховния авторитет на Ведите, казва в Бхагавад Гита (4.34): „Опитай се да разбереш истината доближавайки духовен учител. Запитай го със смирение и му отдавай служене. Себереализиралите се души могат да ти дадат знание, защото те са видели истината.”
5. Защото имаме склонността да извършваме грешки и духовният учител може да ни поправя и защитава.
6. Защото сме объркани от илюзията и идентифицираме тяло и ума с истинското ни аз.
7. Защото духовния учител може да ни освободи от кармата (реакциите от нашето минало), която пречи на нашия прогрес и прави невъзможен истинския духовен живот.
8. Защото чрез отдаването на искрен духовен учител човек открива своя истински баща, приятел, доброжелател, пазител и пример, който да следва.
9. Защото духовния учител може да отговори на всички наши въпроси и да изчисти всички съмнения.
10. Защото духовния учител е представител на Бога, за да каже каква е волята Му чрез него.
11. Защото само духовния учител може да пожъне семето на любовта (бхакти) и мантрата в нашето сърце.
12. Защото да приемеш подслон на духовен учител ни дава да implica contar con una persona apta para velar por nuestro bien. Духовният учител се сравнява с капитана на кораба (нашето човешко тяло), който го води, за да пресече опасния океан в епохата на желязото (настоящата ера, пълна с лицемерие и гняв).
13. Защото искрения духовен учител ни свързва с Върховната Божествена личност Шри Кришна чрез ученическата последователност (гуру парампара), с други думи гуру винаги е учен9к на своя гуру иоригиналния гуру е самия Бог.
14. Защото под ръководството на духовен учител може да се изучат разкритите писания и да се научи скритото им значение.
15. Защото духовния учител ни инструктира за всичко като как да участваме в обожанието на божествата и всичко, свързано с извършването на огнени церемонии и ведически церемонии.
16. Защото духовния учител ни посвещава като брахмини. По милостта на духовния учител дори личност с ниско раждане може да получи огромната чест да влезе в групата на онези, които се отдават безкористно да помагат на другите.
17. Тъй като приемайки човек също става част от духовно семейство, изпълнено с интимни приятели, специални празници, духовни центрове (ашрами) и божества, които са създадени от духовния учител.
18. Защото духовния учител предава на ученика си маха мантрата:
Харе Кришна
Харе Кришна
Кришна Кришна
Харе Харе
Харе Рама
Харе Рама
Рама Рама
Харе Харе
Освен това духовния учител ни учи как да възпяваме мантрата без да извършваме оскърбления и определея какво е вътрешното настроение, за да имаме успех в практиките на бхакти йога.
19. Защото човек предлага храната си на Бога чрез духовния учител и освен това стартира всички церемонии винаги искайки разрешение от духовния учител.
20. Защото духовния учител е личен слуга на Върховния Бог и служенето на слугите на слугите на Бога е съвършенството на нашата трансцедентална школа.
21. Защото духовният учител ни помага да се формираме като ученици (брахмачари), като женени (грихасти) и отречени (саняси).
22. Защото чрез Милостта на духовния учител немият може да стане голям оратор, сакатият може да пресече планини и един грешник може да стане слуга на Бога.
23. Защото духовният учител ни инструктира как да се освободим от повтарящите се раждания и смърт. Той ни показва как да мислим за Бога във всеки един момент. Този , който мисли за Бога в момента на смъртта, се освобождава в следващото си прераждане и достига духовния свят.
24. Защото духовният учител е посветен в науката на бхакти йога и в медитацията. Той разкрива тази наука на своите искрени ученици.
25. Защото духовният учител ни спасява от материализма като ни вдъхновява да живеем прост живот с висше мислене.
26. Защото духовния учител ни помага да избегнем трите пътя, които водят към ада: похотта, гнева и алчността.
27. Защото духовният учител не спекулира; той показва истината с доказателства от свещените писания, на базата на това, което го е научил неговия духовен учител и също с потвърждението на напредналите души в процеса.
28. Защото духовния учител не налага истината; той той се представя своите инструкции и само, когато в нашето сърце се събуди благодарността и желанието на служим на Бог чрез служенето към духовния учител, ние сме готови да го помолим за посвещение.
29. Защото духовният учител представя чистотата в нашия живот. Той ни инструктира да следваме стриктно следните норми:
а. Да станем вегетарианци: да не ядем месо, пиле, яйца и риба, да не ядем чесън и лук и да избягваме продукти, които включват убиването на животни в нашия живот.
б. Да изоставим всички видове стимуланти като наркотици, алкохол, цигари, кафе, чай и др.
в. Да не участваме в хазартни игри, нито в игри, които губят нашето ценно време на човешкия ни живот.
Г. Да нямаме сексуални връзки извън брака, включения вътре в самия него. Сексът трябва да бъде само за свещенна прокреация, както Кришна посочва в Бхагавад гита.
Д. Да не печелим пари за егоистични цели.
Е. Винаги да действаме под съветите на напреднал преданоотдаден.
Ж. Да се яде само храна, предложена на олтара.
З. Да се възпяват внимателно мантрите, които получаваме от духовния учител.
И. Да изучаваме свещените книги ежедневно.
Й. Да общуваме с други търсачи на истината.
30. Защото духовният учител е като баща, който ни прощава и който моли Господ за нас. Той е по-милостив и от самия Бог, защото е изпратен от Бога, за да се грижи за всеки един от неговите ученици.
Силното привързване към духовния учител и преданоотдадените на Бога ни помага да бъдем ентусиазирани, решителни и търпеливи в духовния живот. Тази провързаност ни защитава от множество предизвикателства в света. Когато обича някого човек страда, когато той страда. Така духовната привързаност прави невъзможно падението в греховните илюзии.


Медитация върху маха мантрата
В писанията на Индия се препоръчва за настоящата ера много специален звук, великата мантра за освобождаване на ума, маха мантрата Харе Кришна.
Духовните учители споменават този звук като начин за директна връзка с Бога.
Думата мантра произхожда от сричката ман, което означава ум и тра – освобождаване. С други думи една мантра е звукова вибрация която помага да освободим ума си от влиянията и желанията към материалното. Думата маха означава велика.
Мантрата е средство, за да установим ума, да го успокоим и да му изпратим успокоение и хармония. Мантрите са като цяло извадени от свещените текстове на Ведите, Упанищадите и Пураните. Всички мантри и всички процеси за себереализация са концентрирани в Маха Мантрата Харе Кришна.
Освен това, Бог Чайтаня, се появява като юга аватар (божествена инкарнация в настоящата ера), за да донесе святото име на Кришна и да разпространи този Божествен звук. По този начин освобождава от грях хората като цяло и дава най-голямото постижение , възможността да се достигне до Голока Вриндаван, обителта на Бога. В тази инкарнация Той не убива демони – както Кришна – а по-скоро разрушава техния демоничен манталитет и ги превръща в преданоотдадени. „Просто като възпява святото име на Кришна, човек може да се освободи от всички нежелани навици. Това е начина да събудим добрата съдба и да стартираме потокът вълни на любовта към Кришна.”
Калисантарана Упанишад препоръчва Маха Мантрата Харе Кришна като най-ефективния процес за реализация на Абсолюта. Тази мантра може да се възпява тихо или на висок глас; може да се пее сам или в компания на други.
Трансцеденталната вибрация, която се установява чрез възпяването на маха мантрата е върховният метод за възстановяване на нашето истинско съзнание. Възпяването е повик към Бога и Неговата духовна енергия, за да даде протекция на обусловената душа.


Харе Кришна
Харе Кришна
Кришна Кришна
Харе Харе
Харе Рама
Харе Рама
Рама Рама
Харе Харе


Думата Харе е формата да се обърнем към духовната енергия на Бога. Думите Кришна и Рама са начини да се обърнем към самия Бог. Името на Кришна означава „най-привлекателния” и Рама означава „Върх9овно удпвлетворение”.
Маха мантрата Харе Кришна означава:
„О, мой Господи върховно привлекателен, източник на всички удоволствия, О! духовна енергия на бога; моля те, ангажирай ме в Твоето предано служене!”
Възпяването на святото име или Маха мантрата може да се прави по два начина: индивидуално – тихомълком, шепнейки или на висок глас или колективно – всеобщо възпяване, което може да бъде съпровождано и от музикални инструменти.
Когато е лична медитация се препоръчва да се възпява маха мантрата на броеница от 108 зърна (джапа), направена специално за тази цел. На всяко зърно се повтаря пълната маха мантра харе кришна.
Маха мантрата трябва да се произнася много внимателно и така както е записана. Тя се повтаря отново и отново. Оставете ума си да се изкъпе в пречистващата вибрация, която излиза от маха мантрата.
Възпяването на маха мантрата има и друго преимущество, че може да се пркатикува навсякъде и по всяко време на деня и нощта, пътувайки в автобуса или в самолета. Бог Чайтаня ни е дал маха мантрата, препоръчвайки я за падналите души. Той я дава за всички незаивисмо дали са квалифицирани или не. Единственото условие за възпяването й е да има вяра. Когато рапзолагате с 5 минути или когато сте тъжни или отегчени от нещо или някой започнете да повтаряте маха мантрата на висок глас или на ум и незабавно ще се отдалечите от севтския шум и мислите ви ще се изяснят.
Възпяването на святото име на Бога не е само акт на вяра и надежда, но също научно действие, чрез което се свързваме автоматично с Абсолюта. Чрез този контакт човек се пречиства.
Когато съществува контакт между две субстанции, върховната винаги има влияния върху по-низшата и чрез този контакт по-низшата субстанция асимилира и приема характеристиките на висшата субстанция. Възпявайки святото име на Бога чрез контакта усвояваме духовните качества на Абсолютната Истина и тези качества са чисти.
Казано с други думи възпяването на святите имена на Бога означава да се общува директно с Бога. И когато човек общува с Него, получава божествени качества и когато напълно се изчисти става спътник на Върховния Бог. Възпяването на маха мантрата Харе Кришна дава следните ефекти:
1. Пречиства сърцето. Сърцето е като огледало, което е покрито от прахта на нашата умствена система. По този начин не можем да видим ясно и съветът на Ведите няма да може да се отрази там, както трябва.
Нашите ограничени, ефимерни и организирани желания се считат за прах и нашия ум и сърце са покрити от слоеве и слоеве от този прах. Така не можем да видим нещата по подходящ начин; те не могат да се отразят в ума по правилен начин, зашото е покрито от ограничените желания на този материален свят.
2. Загася огъня на материалното съществуване в гората на повтарящите се раждане и смърт, трансформирайки съзнанието от материално в духовно.
С първата стъпка се пречиства интелигентност, с втората мантрата ни освобождава от трите страдания:
· Страданията на тялото като менталните притеснения и болести
· Страданията, които идват от заобикалящите ни същества дали животни или хора, насекоми и много други живи същества.
· Нешастията от природни катастрофи.
3. Донася истинско щастие. Позволява ни да вкусим най-висшия нектар на всяка стъпка, което е истинското съкровище за душата. Маха мантрата събужда вътрешните ресурси на себето. И най-накрая постига Према или Божествена любов.
Тъй като сме живи души на духовната природа, от една страна сме същества, осъзнати за Бога, но заради връзката си с материята от незапомнени времена нашето съзнание е изменено от материалната атмосфера.
Тази атмосфера, в която действаме се нарича Мая или илюзия. Мая означава това, което не е. И от какво се състои илюзията? В това, че всички се опитваме да обича,е материалната природа, докато в действителност влизаме във владенията на нейните сувори закони. Ако един слуга се опитва изкуствено да имитира всевишния, това се нарича илюзия.
Опитваме се да есплоатираме ресурсите на материалната природа, но реално се оплитаме всеки път повече в нейните сложности. И така въпреки че сме отдадени на тежка борба да завладеем природата, сме се превърнали в зависими от нея. Тази илюзорна борба срещу материалната природа може да се премахне незабавно, ако възстановим вечното си съзнание за Кришна. Възпяването на Харе Кришна е трансцедентален процес, за да възстановим това оригинално и чисто съзнание. Чрез възпяването на тази освобождаваща вибрация можем да пречистим сърцата си от замърсяванията.
Възпяването е звукова вибрация, която произлиза от духовния план и като следствие от това превъзхожда всички по-низши състпояния на ума – говора, сетивността, менталното и интелектуалното. Не е нужно затова да разбираме езика на мантрата, нито е необходима каквато и да е умствена спекулация, нито някакъв интелектуален план. То е автоматично, защото идва от духовния план и за него всеки може да участва във възпяването без да се изисква предварително качество.
Широкото повтаряне на маха мантрата установява обща практика на различни духовни нива: общото чувство, което се споделя и характеризира общото възпяване издига нивото на съзнанието на участващите и стимулира формирането на дълбоки духовни лъчи в конгрегацията. Както индивидуалните личности, така и групите получават благотворно влияние от действието на възпяването, тъй като издига ума до ниво на отдаване, което го подготвя за медитация.
Пеенето в моментите преди рецитирането на Маха Мантрата в медитативно настроение създава един прост метод и ефикасен, който канализира негативната енергия в правилна посока, защото всички песни са експанзии на маха мантрата. Много хора в началото се чувстват странно или неудобно да започнат своите упражнения по възпяване, но скоро, личности от различен тип и много различни настроения, намират себе си чудотворно трансформирани от тази опитност; защото е нещо, което изисква много малко усилие и дава голяма промяна. Няма нужда човек да е нито голям певец, нито медитатор, за да изживее топлината и любовта, които идват от възпяването на прости фрази с предан характер.
Маха Мантрата Харе Кришна може да се възпява във всеки един момент, на всяко едно място и при всякакви обстоятелства. За това се препоръчва да се практикува и да се произнася Маха Мантрата, защото нейният трансцедентален звук е свързан неотделимо с това, което тя представя.

Живеем в зловеща система, създадена от психопати


image

Всички нива на управление неизбежно се заемат от психопати, тъй като те нямат никакви морални и етични ограничения в стремежа си да достигнат до самия връх

Зад външното безумие на съвременната ни история, в действителност стои безумието на психопатите, които се борят да запазят своята непропорционална власт, докато ние се държим като стадо овце. У психопатите по рождение липсват всякакви чувства на угризение и емпатия и този дефект се потвърждава от сканиране на мозъка!



С тази статия има важна информация, защото благодарение на нея най-накрая всеки можах да намери убедителен отговор на въпроса, оставал без отговор за дълго време:




Защо на планетата, въпреки големия брой интелигентни и добродушни хора, има толкова много войни, страдания и несправедливост? Какво ли не креативни планове, религия или философия не се са опитвали да изпълнят най-големите мислители на нашата цивилизация – изглежда, че нищо не е в състояние да подобри нашето положение.



Този модел се повтаря отново и отново в цялата история на нашата цивилизация. Отговорът се крие във факта, че нашата цивилизация, каквато я познаваме – е до голяма степен създадена от психопати.

Без изключение, всички цивилизации, включително и нашата, се основават на робството и масовите убийства.



Психопатите са изиграли огромна роля в развитието на нашата цивилизация,тъй като те са тясно свързани с лъжи, убийства, измами, кражби, изтезания и манипулиране и причиняват огромни страдания на другите, без никакво съжаление. Своето собствено чувство за сигурност те поддържат с помощта на своето господство.




Създателят на цивилизацията, първият племенен вожд, който успешно е промил мозъците на армията от контролирани убийци, най-вероятно е бил родЕн психопат. След това съдбоносно откритие,че другите хора са готови да се подчиняват на авторитети, психопатите започват да използват това мощно преимущество срещу нормалните хора в тяхната борба за власт.




Зад безумието на новата ни история в действителност стои безумието на психопатите, борещи се да запазят непропорционалната си власт. И докато властта им е обект на все по-голяма заплаха, психопатите стават все по-отчаяни в опитите си да я задържат. Ние всички сме свидетели на обожествяването на свят, в който са свързани помежду си престъпни картели, стоящи над нашето общество и над закона.




През последните 50 години, психопатите имат практически пълен контрол върху всички структури на властта.




Ако внимателно се вгледате в политическата сцена, ще откриете, че без значение колко са незаконни действията на политиците, никой не е в състояние да ги изобличи напълно. Всички така наречени скандали, всичко, което трябва да доведе до оставката на някое правителство – това е просто един фарс, разиграван за обществеността за да бъде отвлечено вниманието, с цел да я принуди да вярва, че демокрацията все още работи.




Един от най-важните аспекти на въпроса за това как една група от патологични индивиди е в състояние да завземе властта в обществото, е податливостта на манипулиране на индивида. Според Лобачжевски делът на психопатите в нашето общество е 6% – 1% вродени психопати и до 5% вторични психопати или социопати. Психопатите по рождение са в центъра на системата. Останалите образуват второто ниво на йерархията в системата за контрол на психопатите.




Следващото ниво на йерархията на тази система се състои от хора, които не са родени психопати, но са били обект на влиянието им за дълъг период от време (тежки семейни проблеми или социално въздействие), или поради слабата си психика сами са решили да имитират поведението на психопатите за собствените си егоистични цели.




Според Лобачжевски тази група обикновено е 12% от населението. Значи – около 18% от населението участва активно в създаването и поддържането на режима на патократите: 6% са патократичен елит, а останалите 12% – новоизпечена буржоазия, която ползва специални икономически привилегии. След като осъзнаете истинската същност на психопатичното влияние върху нашето общество – безскрупулно, безсъвестно, егоистично, студено, лишено от емоции и от каквито и да било морални и етични норми – ще ви обхване ужас, а в същото време много неща ще придобият повече смисъл. Нашето общество става все по- бездушно , благодарение на бездушността на хората, стоящи на върха му, които са напълно лишени от съвест.




В книгата си Политическа поерология Лобачжевски обяснява, че клиничните психопати се ползват от своето превъзходство дори в ненасилствено съперничество с цел достигане на все по-високи нива в социалната йерархия.



Психопатите могат да лъжат безсрамно (и да издържат теста на детектора на лъжата, който измерва нивото на стрес), така че те могат да кажат всичко, което им трябва, за да постигнат целите си. Така например, явявайки се пред съда, психопатите могат убедително да лъжат с невинно лице, докато съвестта на техните психически здрави опоненти не им позволява да говорят нищо друго освен истината. Затова често се случва така, че един съдия или заседатели са на мнение, че истината трябва да бъде някъде по средата, и решават в полза на психопатите.




Неизбежно следствие от това е, че всички нива на управление в крайна сметка се заемат от психопати. Тъй като на психопатите са чужди каквито и да било ограничения в стремежа има да достигнат до самия връх, защото те наистина са патологични личности.




Хората ги разваля не властта, а патологичните личности, стремящи се към власт.

Как можем да различим психопатите от нормалните хора?

Как изглежда истинският психопат?




Такъв опасен въпрос рядко се задава. Причината за това се крие във факта, че често погрешно бъркаме понятията „здрав“ и „нормален“. Психологическото разнообразие от хора – е ключът към здравето на човешката раса. Нормалност сама по себе си не съществува, защото здравите хора постоянно се развиват отвъд приетите норми. Тероризмът, който търси навсякъде всеки, който не отговаря на стандартите, – не е нищо друго освен лов на вещици или инквизиция. Ние не трябва да забравяме, че психопатичните елити осребряват тези драми и измъчват жертвите си толкова дълго, докато те не признаят престъпления, които те никога не са извършвали.


https://pp.vk.me/c314419/v314419629/619b/MBCIPtFcFr8.jpg


Съвсем наскоро църквата и държавата имаха постоянен поток от приходи и земи от преследване на вещици и Инквизицията. Това продължава и днес – в 21-ви век.

В продължение на десет поколения европейци ловът на вещици е често срещано явление. Не позволявайте на този кошмар да се повтаря отново. Тестването за нормалност може да се изврати. Нормалност не съществува, но има съвест.




Имаме достатъчно доказателства в подкрепа на теорията, че тези психопати са резултат от физическо насилие в детството. В същото време имаме достатъчно емпирични доказателства, които предполагат, че психопатията е причинена от генетични фактори.



Според разследвания на Бил-Клинтъновото минало в печата, бившият президент е сексуално повреден от своята майка. Още от ранна възраст тя го експлоатирала за любовни игри.

image

Соломон беше негър


image                    

АВТЕНТИЧНИТЕ ЕВРЕИ в Стария Завет бяха Негри от Етиопия. Соломон (в ляво), презентация на Храма и на Пророка Малахия, детайл от predella на Maesta "на Duccio олтара в катедралата на Сиена, 1308-1311, с Duccio ди Buoninsegna (около 1255 - преди 1319), темпера върху дърво, 212 Ч 425 cm.



 


СОЛО-МОНО 


 

 Руска икона, изобразяваща цар Соломон като негър Етиопския GE-EZ език е "Палео-ИВРИТ" Първо : финикийски език е Българо-арийски (виж приложената снимка на азбуката и на финикийска принцеса, цялата покрита със свастики).

 

 Второ : семитското езиково "Ge-EZ" е написано на иврит в финикийски. Племето на Сет на Горен Египет (Северна Етиопия и Судан), който също се нарича племето на Юда, генеалогията му директно от цар Соломон, и твърди, че е едно и самото племе е в притежание на Ковчега на Завета. Съществуват версии на Стария Завет, написани на Ge-EZ. Така че, Етиопското племето на Сет / Юда, като потомци на истинската негроиден евреите на Стария Завет, все още говоря Ge-EZ.



Финикийската азбука пък е наследник на ашуйската. А старите Ашуйци (Ахейци) са древно- Българско племе от североизточното причерноморие,които пишели с помощта на праисторическите древно- Български руни, намиращи се със стотици на Балканите, които са прародина на всички древни и днешни Българи. Ахей и Пеласг са братя  

 Трето : така наречената "Палео-иврит" (наречен така от ашкенази фалшиви юдеи, които са турци или хазари), или най-древния иврит е написано на иврит т.е. с финикийска азбука;ЗА АЗБУКАТА НИ И ОТ КОГА Е НАША!

 
Финикийската азбука, която от своя страна идва от светло кафявите-арийски(тракийски) руни.

 

Т. нар. "Палео-еврейски" - иврит, записан на финикийската азбука.

 


 "Genesis" на етиопската език Ge-EZ и в дясно глаголица Четвърто : каква е междинна връзка между финикийски / Българо-арийски "иврит" или Палео-иврит и Arameic / асирийски иврит (етиопски варвари не са имали техния писмен език, а се използват азбуката на нахлули земи, или на земи, където те са били роби - за създаването им писмен език ). Пето: На територията на Палестина, има само няколко артефакти от така наречената "Палео-еврейски" - иврит, написани с Българо-арийска азбука. Заключение: семитският Ge"ez език е този междинен линк между финикийски / българо-арийска азбука и изкуствено създадената "Класическа" азбука иврит . Това доказва, че Ge"ez е в действителност "Палео-еврейски" език, от която се появи на "Класика" на иврит. Но Арамейските и асирийски азбуки, които са използвани от "Класика" на иврит, също са се развили от нашата българо-трак*ар*ийска- финикийската азбука. Отново, т. нар. "Палео-еврейски" не се намира в Палестина. Тези няколко реликви, за които е установено, не може да бъде убедително, каза, че принадлежат към езика иврит. В същото време, ние ясно да видим Ge"ez като междинно звено между финикийски и на езика иврит. Присвояването на нашата българо-арийски азбука от неграмотното негроидно племе на Сет / племето на Юда от Горен Египет е ясно доказателство за неспособността им да развиват своя собствен писмен език. Според генетични изследвания, Ashkanazi евреи (които са отговорни за расизма и нацизма ) имат майчината ДНК от бели европейци и бащинска ДНК от турци. Те не са семити - те са турци (Хазари), и са азиатски (монголои). Те не са евреи, според собствените си критерии. Те прегръщат юдаизма в средата на 8-ми век, и нямат нищо общо в исторически, така и расово с истинските негроидни евреите на Стария Завет. Присвояването на нашето българо-арийско наследство (включително и нашата българо-арийски азбука) от днешните фалшиви Хазарски турци, руснаци и други монголоиди, които се представят като "евреи" е равна по неморалност по своята същност на това, което беше направено от Якоб в Стария Завет, когато той е откраднал от по-големия си брат Исав правата на първороден син чрез лъжи и измама (правата да наследи потомствено наследство).

 
 палео-иврит използва арийските руни

АЛАНО-ПРАБЪЛГАРСКАТА ПИСМЕНОСТ ЧИЕ Е ПИСМОТО ЛИНЕАР Б? Славянското руническо писмо е сравнително късно по произход, не по-ранни от 10 в. В.А.Чудинов прави обстоен анализ на тези надписи и стига до логичния извод, че западните славяни са заимствали руническата писменост от съседните германски племена, като са видоизменили някои от знаците. Арнкил и Клювер доказват че първоизточника на западносланското „вендско” руническо писмо, е датската версия на „младшите руни”. Въпреки „къртовските” опити на различни руски панслависти, както и въпросния Валерий Чудинов, да докажат наличието на древнославянско, доглаголическо писмо, при южните и източните славяни, до сега, следи от самобитна древна писменост не са откиравни. А.Платов прави обобщение на тези надписи и въстановявава тази германо-славянска руническа азбука.
 

 Сет е Богът на пустинята и смъртта, Бог на Горен Египет. Ето защо истинските негроидни евреите на Стария Завет от Горен Египет наричат ​​себе си не само като "племето на Юда", но също и като "племето на Сет", и това е защо гръцката дума "синагога" е в действителност "Къщата на Сет" на иврит. Сет се произнася също Sata или Сатана. Ето защо Христос казва, че богът на евреите е Сатана (Sata или Сет, богът на смъртта) / Сет - бог на пустинята и смъртта, Бог на Горен Египет. Така автентични Негро евреите на Стария Завет от Горен Египет наричат ​​себе си не само "племе на Юда", но също и "племе Сет," и затова гръцката дума "синагога" наистина е "Дом на Сет" на иврит. Сет също написани като Сатана или Сатан. Ето защо Христос казва, че Бог Iudieev - Сатана (Сатаната или Set, богът на смъртта).

 

 Етиопци са Божиите избрани

 

 Ватикана копира униформата на африканските чернокожи

 

 Queen Makida - негроидната съпруга на цар Соломон





Madona с негроид - най-древния образ на Мадоната

irenecaesar.wordpress.com/2014/01/15/freemasons-and-templars-build-the-temple-to-the-negroid-king-solomon/



                             

Ras Birru Wolde Gabriel незаконен син на император Менелик II(кръвна линия със Соломон II )-Етиопия. И ДНК връзка с Еди Мърфи 

                 

Комедийният актьор Еди Мърфи и неизвестен мъж, вероятно жител на някой южен американски щат  


> The Most Beloved King of Ethiopia Minelik II , the founder of Addisababa

Нужен е религиозен анализ, който ще преповтори горното сравнение на азбуките. Макар че какво е религия без писменост? И това не става, защото продължава да важи задачата успоредно с унищожаването на Християнството /и на Исляма му готвят края, но на по- нататъшен етап/ с всички сили да се пречи на възражването на най- старата религия - Зороастризма. А ние трябва да се върнем там, преди богомилите, за да почерпим сили за възраждане от което всички ще спечелят /е, с изключение на претендиращите за изключителност и богоизбраност, която не им се полага/ Ама тогава на някои ще им се наложи да се откажат и от майките си....

ВСЕКИ ЧЕТВЪРТИ ЧОВЕК - КЛОНИНГ

Българска теория на Петте елемента (Петте стихии) и нейното прилагане



ПЕТТЕ ПРИРОДНИ СТИХИИ – наричани в древността също и “петте състояния на енергията”. Според вярванията на древните българи, петте стихии – водата, огънят, земята, дървото и металът – са свързани с етапите от създаването на Всемира (Вселената):
водата е съответствие на началния етап от развитието на Всемира – етапа на мъглявината (хаоса)
огънят е съответен на етапа на образуването на звездите и планетите
земята е съответна на етапа на образуватето на земната кора (почвата)
дървото е съответно на етапа на възникването на живота
металът е съответен на появата на разумната човешка дейност
Петте природните стихии са наричани също “първоелементи”. Тези стихии участват в изграждането и разрушаването на материалния Всемир:

1.Изграждащо проявление на стихиите:

– дървото поддържа огъня

– огънят поддържа земята

– земята поддържа метала

– металът поддържа водата

– водата поддържа дървото

2.Разрушаващо проявление на стихиите:

– водата разрушава (гаси) огъня

– огънят разгражда (топи) метала

– металът разрушава (реже) дървото

– дървото разрушава земята

– земята разрушава (спира, отклонява) водата

Идеята за петте първоелемента (на места са четири) е дар от траките за повечето древни култури.

Китайската теория на Петте елемента (Петте стихии) и нейното прилагане


Преди около 5000 години след Черноморския потоп в древен Китай и по територията на Индия се заражда т.нар. теория на Петте стихии. Тя се отнася като цяло към природните закони и нейните основни принципи на взаимодействие между всичко съществуващо. Теорията на Петте елемента се използва и за обясняване на отношенията между човека и обкръжаващия го свят, както и за анализ на функциите на организма му.

Тази теория придобива систематизиран вид през династия Ранна Хан (ІІІ в.пр.н.е. – І в.), когато идеите на предшествениците им се обобщават за да се даде синкретично и систематично обяснение на Вселената, промените в нея и връзките между света на хората и физичния и божествен свят.

Според древните китайци в основата на всичко стои дуалистичната космогонична концепция за съществуването на две противоположни сили – ин и ян, които са произлезли от първоначалната единна енергия ци (чи). Това става под въздействие на първоматерията Тайдзи 'Великия предел'. Светлите и леки частици на ян се вдигнали нагоре и образували небето, а мътните и тежки ин се спуснали надолу и образували земята.

Редуването на ин – пасивната сила и ян –активната сила определя цикличността на всички процеси на природата: ден и нощ, сутрин и вечер, зима и лято, студ и горещина, бодърстване и сън, дишане и издишване и т.н.

Взаимодействието на ин и ян пък ражда петте първоелемента (първостихии), които се явяват основа на всички материални неща и природни явления. Ако се отнеме само едно начало, то животът ще стане невъзможен. Древните китайци заимстват за тези елементи материи от ежедневието. Това са вода, огън, дърво, земя и метал и те обхващат много по-широка идея от конкретните вещества. Те се характеризират със следните особености:
Дърво "му": "растящо нагоре", тъй като има процес на захващане и разпростиращо се свободно. Всичко, което расте и се развива свободно, има характеристиката на дърво.
Огън "хуо": "горещ и горещ ярко" и символизира всичко, което е горещо и има характеристики на лумване, бляскане.
Земя "ту": тя служи за засаждане и израстване на посятото в нея, затова тя представлява основата за растеж и процеса на изхранване и се казва, че тя е майка на всичките неща.
Метал "дзин": той има способността да бъде претопяван и така той служи за сваляне и изчистване или пък като стипца.
Вода "шуей": "тя овлажнява и тече надолу", т.е. всичко, което овлажнява, охлажда и тече надолу, отговаря на елемента вода.

Посочените по-горе характеристики се използват за да се класифицира всичко съществуващо във Вселената, като името изразява по асоциация качествата, а не конкретната материя.

Тези представи са основата на теорията на петте елемента "У син", според която всичко във Вселената се намира в постоянно движение: земята е почва за растенията, водата – храна за растенията и животните, огънят – топлина за всичко живо, дървото – храна за животните.

Тези взаимосвързани циклични явления могат да се наблюдават не само в природата, но и в човешкия организъм. Така, дървото съответства на раждането и израстването, което се приема и за сутрин и за пролет; огънят – на периода на максимална активност (кулминация), т.е. обяд и лято; металът – на упадъка на силите (разрушение), т.е. вечер и есен; водата – за минималната активност (покой), т.е. нощ и зима. Към тези елементи се прибавя и земята, който е център и ос на цикличните промени, защото всичко става на земята.

Древните китайци използват тези пет обозначения за да пояснят по-добре взаимодействието на природните сили, както и връзките между отделните явления. Между петте елемента съществуват връзки, които са пряко подчинени на дуалистичното противопоставяне между ян и ин, които са съответно създаваща и разрушаваща сила. Така първоелементите се взаимопораждат и взаимопобеждават един друг. Това е и основната разлика със съвременната западна физика, която също твърди, че на Земята съществуват 5 основни сили – електромагнитна, на сила, на деформация, на гравитация и на цветове, но те в никакъв случай не си взаимодействат по начина на петте първоелемента Усин и не могат да бъдат приложени за нищо извън механиката или атомната физика. Петте елемента са метафизично обяснение на промените във всяко едно нещо и явление във Вселената.

Последователността на взаимопораждането е следната: дървото ражда огън, огънят – земя, земята – метал, металът – вода, водата – дърво и така до безкрай. Що се отнася до взаимопобеждаването, то цикълът е както следва: водата преодолява огъня, огънят – метала, металът – дървото, дървото – земята, земята – водата. Съзидателният цикъл е външен, а разрушаващият – вътрешен, но те се уравновесяват по принципа на ин-ян. Това определя системата на петте елемента като свръхустойчива, като при евентуално външно действие може да се наруши някой елемент, но поради здравите връзки вътре в нея, то тя бързо ще възстанови равновесието си. Тази система няма начало и край.
Превъплащения на Петте Елемента - У Син


Повечето хора знаят за двата цикъла на разрушаване и взаимно пораждане на петте първоелемента, но само тези които се занимават с медицина, знаят за третия, който е на взаимното подпомагане и който е основата на лечението според теорията за елементите. На диаграмата е означен с пунктирана линия.

За да разберем по-добре този цикъл можем да вземем за пример сърцето което подпомага бъбреците. Т.е. ако сме пълни заради влошена обмяна на веществата, най-вероятно имаме проблем със сърцето и ако искаме да намалим теглото си първо трябва да се погрижим и да подсилим сърцето, което от своя страна ще подпомогне бъбреците и така ще помогнем на обмяната на веществата. Това вече ще доведе до нормализиране на теглото и отттам на здравето ни.

Другите два цикъла се използват за превенция на болестите и подсилване на тялото, като съответно в бойните изкуства и за постигане на обратния ефект.

Теорията на петте елемента се пренася върху всички живи същества, вещи и процеси. Ако петте стихии не са в равновесие, то при хората възникват болести, а в природата – дисхармония.

С петте първостихии се обозначават и основните посоки на света. Тъй като слънцето изгрява от изток и изгряващото слънце е сходно с процеса на покълване и порастване, изтокът се приема за дърво. Климатът на юг се отличава с горещина, също като лумващия огън, затова югът се определя за огън. Слънцето залязва на запад, с което се доближава до намаляващия характер на метала. Времето на север пък е студен и затова се приема за вода.

Философите от династия Хан започват да прилагат теорията на Петте елемента и към историята и да обясняват събитията и редуването на династии, като се погледне реда на първостихиите откъм взаимопораждане и взаимопобеждаване. Така историята се претворява като едно цяло и бъдещето може до някъде да се предположи.

Според този модел, династия Ранна Хан е под знака на земята. Тъй като цветът на земята е зелен, то този цвят се приема за цвят на императорите от тази династия, а последващите се съобразяват с реда от цикъла на елементите.

Тази теория се използва на практика от китайската традиционна медицина, която така обяснява връзките между вътрешните органи и съответно помага при диагностика и лечение на различни заболявания. Лекарите приемат, че човешкият организъм е вид микрокосмос, състоящ се от същите пет първоелемента, както и целия Космос и които попадат в тялото ни чрез храната. Самите органи, тъкани, сетива, чувства и способности на човека са тясно свързани със състоянието на енергийните канали-меридиани, които съответстват на някоя от стихиите и съответно свързват определени органи. По тези канали протича жизнената енергия ци.

Вътрешните органи се разглеждат като единство на тялото и духа, защото взаимодействието между органите определя мисловните и емоционални процеси. Органите взаимодействат помежду си и с обкръжаващата среда и всеки орган съответства на определено първоначало; природните закони и цикли съответстват на процесите в човешкия организъм. Така например, при заболяване на белите дробове се усеща проблем с функционирането на черния дроб, което пък се предава по енергийните канали до далака и т.н.; т.е. при едно заболяване се въвлича целия организъм и е много важно да се намери първоизточника на болестта.

Според китайската медицина има 6 основни органа ин и шест органа ян. Ин органите са сърцето, перикарда, черния дроб, бъбреците, белите дробове и далака; освен основните си функции, те изработват, натрупват и трансформират различни форми на енергия. Ян органите са стомах, тънко черво, дебело черво, жлъчен мехур, пикочен мехур и тройния нагревател; първите 5 се грижат за прием и преработка на хранителните вещества и отделяне на непотребни вещества, а тройният нагревател служи за регулиране на телесната температура, координиране на дишането, кръвообращението, храносмилането и отделянето на урина. Трябва да поясним, че названията на китайски на органите не съответстват на тези от европейската медицина; така например, китайското понятие за стомах обхваща стомаха, дванадесетопръстника и предния дял на тънкото черво, това за далак – далака и подстомашната жлеза.

Вътрешните органи на човека също се разделят според свойствата си на принадлежащи към някоя от първоматериите. Например, черният дроб се смята за дърво, защото неговото ци има увеличаващ характер; сърцето – за огън, защото неговото ян се грижи за телесната температура; далакът – за земя, защото отговаря за храносмилането и пренасянето на вещества; белите дробове – за метал, защото имат намаляващ характер; бъбреците – за вода, защото регулират циркулацията на вода в организма.

Ето една примерна таблица на кой елемент какъв орган съответства:

ТАБЛИЦА НА ПЕТТЕ ПЪРВОЕЛЕМЕНТА

елементдървоогънземяметалвода
вътрешен орган, 5-те Инчерен дробсърцедалакбели дробовебъбреци
съответстващ орган, 5-те Янжлъчкатънки червастомахдебело червопикочен мехур
сетива, орган на чувстватаочиезикустаносуши
тъканисухожилиякръвоносни съдовемускуликожа и косакости, зъби
вид роговица на 
епидермиса
нокътцвят на лицетоустникосми по кожатакоса
вид секрециясълзапотслюнкахрачкаурина
вкускиселгорчивсладъклют, тръпчивосолен
климатичен факторвятъргорещинавлагасухотастуд
посокаизтокюгцентързападсевер
сезонпролетлятокъсно лятоесензима
цвятзелен, синчервенжълтбяллилав, черен
емоциягняврадост,еуфорияпрекалена умисленосттревоги, тъгастрах
звуцивиканесмяхпеенеплачскърбене
стадий на развитиеражданерастежузряванеупадъксклад, смърт


Ако сравним с по-горе посочената последователност на петте елемента, то се обяснява, че черният дроб поражда сърцето, сърцето – далака, далакът – белите дробове, белите дробове – бъбреците, бъбреците – черния дроб. По тази схема се развиват и острите заболявания и протича процесът на оздравяване. Но ако поради външни фактори се развалят регулиращите връзки между органите и между човешкия организъм и природата, то системата не може да се възвърне към състоянието на равновесие. Това е именно причината за възникването на хронични заболявания.

Целият свод на китайската медицина се крепи на теорията на Петте елемента. Така са се лекували и императорът и семейството му, както и простолюдието. Китайските лекари още в древността изработват основните методи и средства за да помогнат на организма да се справи самостоятелно с причината за заболяването. Тази помощ, според тях, се състои в регулиране на жизнената енергия, т.е. възстановяване на енергийния баланс в човешкото тяло, като се имат предвид конкретните физиологични особености на всеки пациент към дадения момент и точното определяне на засегнатия елемент, който действа като слабо звено в предаването на жизнената енергия ци.

Лекарят обръща голямо внимание и на вкусовите предпочитания на пациента, които може да са сериозен показател. Например, ако пациентът в последно време е развил вкус към кисела храна, това може да показва проблеми с черния дроб. Това пък също и определя, че при приема на определеното, строго индивидуално, лекарство, трябва да се спазва и подобаваща диета.

Освен това, преди да се пристъпи към лечение, се преценя и психическото състояние на човека. Смята се, че прекалените грижи оказват отрицателно влияние върху духа, прекалената привързаност към някой нарушава циркулацията на енергията ци, гневът приближава смъртта, страхът поражда безумие. Всеки човек по отделно е подвластен на дадена стихия и връзките му с други хора, принадлежащи на тяхната си стихия, зависят пряко от законите за взаимодействие, които властват в природата.

Също така, самият човек откъм физическо и психическо състояние може да се определи като подвластен на един елемент, което трябва да бъде отчетено при диагностицирането.
Елемент, Основен характер, Характер на човека:
Дърво Растящ, разцъфтяващ, с добре хванати корени и вървящ нагоре Борбен, контролиращ, с гъвкава сила, самоуверен
Земя Произвеждаща, плодородна Здрав, стабилен, надежден, издръжлив, обосноваващ се
Метал Твърд, структуриран, симетричен Организиран, реален, здрав, издръжлив
Огън Сух, горещ, изкачващ се Динамичен, искрящ, ентусиазиран
Вода Мокра, студена, намаляваща Течещ, нагаждащ се, огъващ се
Проблем с елементите Значение Симптоми:
Много нисък огън – не затопля земята Сърцето (огън) не може да затопли далака (земя) Зиморничавост, прекален студ, сутрешно разстройство, проблеми с уринирането, подпухване, разширен гръден кош, умора, слабост
Много нисък метал – не прозивежда вода Белите дробове (метал) не изпращат вода до бъбреците Задъхване, жажда, слаби колена, болки ниско в гърба, тъмно оцветена урина
Прекалено дърво –побеждава земята Ци на черният дроб (дърво) има надмощие над далака (земя) Главоболие, възпалени очи, газове, лош апетит, слабост, болки в страните, световъртеж, проблеми в гръдния кош
Прекалено метал –огънят не може да победи метала Сърцето (огън) не може да контролира флуидите от белите дробове (метал) Често уриниране, задуха, слабо сърцебиене, безсъница

Всички източни медицински учения са повлияни от тази философска концепция. Тя не обръща голямо внимание на анатомията и физиологията, според европейските понятия, а се стреми да изясни връзките и взаимоотношенията вътре в организма, отражението на Космоса в него.
Теорията на Петте стихии, ин и ян и китайската кухня

Философските понятия за Ин и Ян лежат в основата на мирогледа на китайците от най-древни времена. Претворена в теорията на Петте стихии, тя дава идеята за постоянното взаимодействие на различните сили във всичко съществуващо във Вселената. Всичко е част от непрекъснат цикъл, като всяка ново изменение води задължително след себе си друго и така до безкрая. Ако настъпи отслабване на някое звено от този цикъл, т.е в самото равновесие между Ин и Ян, то се получават проблеми. Този цикъл може да се приложи към всичко, затова китайците обясняват чрез тези сили всички проблеми – природни бедствия като наводнения, болести и тежки хронични заболявания, невъзможни отношения с други хора и несполучлив брак, даже внезапен огън в къщата, например.

Принципът на равновесието на Ин и Ян и теорията на Петте първостихии се прилага и към храната.

Във всяко едно даже най-обикновено китайско ястие може да се открие спазване на тези философски принципи, като да речем, броколи с телешко или пък сладко-кисело свинско. Равновесието се усеща в цвета, аромата и съставките. Но придържането към принципа на ин-ян отива още по-далеч. За някои храни се вярва, че те имат ин или охлаждащ характер, докато други пък са ян и носят топлина на организма. Хората трябва да знаят, как да комбинират правилно ястията за да може да се постигне здравословно равновесие.

Съществува китайска поговорка, която гласи: "Ако болният само приема лекарства, но не обръща внимание на храненето си, то той прахосва усилията на лекаря." Затова, при лечение на някаква болест, китайският доктор на традиционна медицина ще посъветва за определени промени в основното хранене на пациента за да може да се възстанови полезното за здравето равновесие на ин и ян в организма.

Например, ако човек страда от болки в сърцето, то те е много вероятно да са предизвикани от прекалена употреба на лютива ян храна. Китайският доктор в такъв случай по-скоро ще ви предпише билкови чайове за засилване на ин силите, вместо болкоуспокояващи средства. При настинка пък, може също да бъдете посъветвани да се лекувате с промени в хранителния режим, отколкото с антибиотици или лекарства за кашлица и температура.

Почти няма храна, която да е чисто ин или ян, просто една от тези две страни доминира. Затова няма съвсем пълно единодушие между експертите, кои храни точно помагат за засилване на ин или ян. Смята се, че по-скоро съчетанието на отделните съставки дава крайния ефект. Интересното е, че и начинът на приготвяне също допринася до определянето на дадено ястие като ин или ян.


Теорията на петте елемента - У - син



Тези представи са основата на теорията на петте елемента 'У син', според която всичко във Вселената се намира в постоянно движение: земята е почва за растенията, водата – храна за растенията и животните, огънят – топлина за всичко живо, дървото – храна за животните.

Тези взаимосвързани циклични явления могат да се наблюдават не само в природата, но и в човешкия организъм. Така, дървото съответства на раждането и израстването, което се приема и за сутрин и за пролет; огънят – на периода на максимална активност (кулминация), т.е. обяд и лято; металът – на упадъка на силите (разрушение), т.е. вечер и есен; водата – за минималната активност (покой), т.е. нощ и зима. Към тези елементи се прибавя и земята, който е център и ос на цикличните промени, защото всичко става на земята.

Древните китайци използват тези пет обозначения за да пояснят по-добре взаимодействието на природните сили, както и връзките между отделните явления. Между петте елемента съществуват връзки, които са пряко подчинени на дуалистичното противопоставяне между ян и ин, които са съответно създаваща и разрушаваща сила. Така първоелементите се взаимопораждат и взаимопобеждават един друг. Това е и основната разлика със съвременната западна физика, която също твърди, че на Земята съществуват 5 основни сили – електромагнитна, на сила, на деформация, на гравитация и на цветове, но те в никакъв случай не си взаимодействат по начина на петте първоелемента Усин и не могат да бъдат приложени за нищо извън механиката или атомната физика. Петте елемента са метафизично обяснение на промените във всяко едно нещо и явление във Вселената.

Последователността на взаимопораждането е следната: дървото ражда огън, огънят – земя, земята – метал, металът – вода, водата – дърво и така до безкрай. Що се отнася до взаимопобеждаването, то цикълът е както следва: водата преодолява огъня, огънят – метала, металът – дървото, дървото – земята, земята – водата. Съзидателният цикъл е външен, а разрушаващият – вътрешен, но те се уравновесяват по принципа на ин-ян. Това определя системата на петте елемента като свръхустойчива, като при евентуално външно действие може да се наруши някой елемент, но поради здравите връзки вътре в нея, то тя бързо ще възстанови равновесието си. Тази система няма начало и край.

http://www.womenofchina.com.cn/WOC/ShowArticle2.asp?ID=1324&ArticlePage=1&BigClassId=10 схема!!!!

Теорията на петте елемента се пренася върху всички живи същества, вещи и процеси. Ако петте стихии не са в равновесие, то при хората възникват болести, а в природата – дисхармония.

С петте първостихии се обозначават и основните посоки на света. Тъй като слънцето изгрява от изток и изгряващото слънце е сходно с процеса на покълване и порастване, изтокът се приема за дърво. Климатът на юг се отличава с горещина, също като лумващия огън, затова югът се определя за огън. Слънцето залязва на запад, с което се доближава до намаляващия характер на метала. Времето на север пък е студен и затова се приема за вода.

Философите от династия Хан започват да прилагат теорията на Петте елемента и към историята и да обясняват събитията и редуването на династии, като се погледне реда на първостихиите откъм взаимопораждане и взаимопобеждаване. Така историята се претворява като едно цяло и бъдещето може до някъде да се предположи.

Според този модел, династия Ранна Хан е под знака на земята. Тъй като цветът на земята е зелен, то този цвят се приема за цвят на императорите от тази династия, а последващите се съобразяват с реда от цикъла на елементите.

Тази теория се използва на практика от китайската традиционна медицина, която така обяснява връзките между вътрешните органи и съответно помага при диагностика и лечение на различни заболявания. Лекарите приемат, че човешкият организъм е вид микрокосмос, състоящ се от същите пет първоелемента, както и целия Космос и които попадат в тялото ни чрез храната. Самите органи, тъкани, сетива, чувства и способности на човека са тясно свързани със състоянието на енергийните канали-меридиани, които съответстват на някоя от стихиите и съответно свързват определени органи. По тези канали протича жизнената енергия ци.

Вътрешните органи се разглеждат като единство на тялото и духа, защото взаимодействието между органите определя мисловните и емоционални процеси. Органите взаимодействат помежду си и с обкръжаващата среда и всеки орган съответства на определено първоначало; природните закони и цикли съответстват на процесите в човешкия организъм. Така например, при заболяване на белите дробове се усеща проблем с функционирането на черния дроб, което пък се предава по енергийните канали до далака и т.н.; т.е. при едно заболяване се въвлича целия организъм и е много важно да се намери първоизточника на болестта.

Според китайската медицина има 6 основни органа ин и шест органа ян. Ин органите са сърцето, перикарда, черния дроб, бъбреците, белите дробове и далака; освен основните си функции, те изработват, натрупват и трансформират различни форми на енергия. Ян органите са стомах, тънко черво, дебело черво, жлъчен мехур, пикочен мехур и тройния нагревател; първите 5 се грижат за прием и преработка на хранителните вещества и отделяне на непотребни вещества, а тройният нагревател служи за регулиране на телесната температура, координиране на дишането, кръвообращението, храносмилането и отделянето на урина. Трябва да поясним, че названията на китайски на органите не съответстват на тези от европейската медицина; така например, китайското понятие за стомах обхваща стомаха, дванадесетопръстника и предния дял на тънкото черво, това за далак – далака и подстомашната жлеза.

Вътрешните органи на човека също се разделят според свойствата си на принадлежащи към някоя от първоматериите. Например, черният дроб се смята за дърво, защото неговото ци има увеличаващ характер; сърцето – за огън, защото неговото ян се грижи за телесната температура; далакът – за земя, защото отговаря за храносмилането и пренасянето на вещества; белите дробове – за метал, защото имат намаляващ характер; бъбреците – за вода, защото регулират циркулацията на вода в организма.

Ето една примерна таблица на кой елемент какъв орган съответства:

Елементи

Дърво Огън Земя Метал Вода

Природа

Посоки Изток Юг Център Запад Север

Климат Вятър Лятна влажност Влажност Сухота Студ

Сезони Пролет Лято Късно лято Есен Зима

Цветове Зелено Червено Жълто Бяло Черно

Вкусове Кисело Горчиво Сладко Тръпчиво Солено

Човешко тяло

5-те Ин Черен дроб Сърце Далак Бели дробове Бъбреци

5-те Ян Жлъчен мехур Тънко черво Стомах Дебело черво Пикочен мехур

Сетива Очи Език Уста Нос Уши

Тъкани Сухожилия Съдове Мускули Кожа и коса Кости

Чувства Яд Радост Мислене Меланхолия Страх

Звуци Викане Смях Пеене Плач Скърбене

Ако сравним с по-горе посочената последователност на петте елемента, то се обяснява, че черният дроб поражда сърцето, сърцето – далака, далакът – белите дробове, белите дробове – бъбреците, бъбреците – черния дроб. По тази схема се развиват и острите заболявания и протича процесът на оздравяване. Но ако поради външни фактори се развалят регулиращите връзки между органите и между човешкия организъм и природата, то системата не може да се възвърне към състоянието на равновесие. Това е именно причината за възникването на хронични заболявания.

Целият свод на китайската медицина се крепи на теорията на Петте елемента. Така са се лекували и императорът и семейството му, както и простолюдието. Китайските лекари още в древността изработват основните методи и средства за да помогнат на организма да се справи самостоятелно с причината за заболяването. Тази помощ, според тях, се състои в регулиране на жизнената енергия, т.е. възстановяване на енергийния баланс в човешкото тяло, като се имат предвид конкретните физиологични особености на всеки пациент към дадения момент и точното определяне на засегнатия елемент, който действа като слабо звено в предаването на жизнената енергия ци.

Лекарят обръща голямо внимание и на вкусовите предпочитания на пациента, които може да са сериозен показател. Например, ако пациентът в последно време е развил вкус към кисела храна, това може да показва проблеми с черния дроб. Това пък също и определя, че при приема на определеното, строго индивидуално, лекарство, трябва да се спазва и подобаваща диета.

Освен това, преди да се пристъпи към лечение, се преценя и психическото състояние на човека. Смята се, че прекалените грижи оказват отрицателно влияние върху духа, прекалената привързаност към някой нарушава циркулацията на енергията ци, гневът приближава смъртта, страхът поражда безумие. Всеки човек по отделно е подвластен на дадена стихия и връзките му с други хора, принадлежащи на тяхната си стихия, зависят пряко от законите за взаимодействие, които властват в природата.

Също така, самият човек откъм физическо и психическо състояние може да се определи като подвластен на един елемент, което трябва да бъде отчетено при диагностицирането.

Елемент Основен характер Характер на човека

Дърво Растящ, разцъфтяващ, с добре хванати корени и вървящ нагоре Борбен, контролиращ, с гъвкава сила, самоуверен

Земя Произвеждаща, плодородна Здрав, стабилен, надежден, издръжлив, обосноваващ се

Метал Твърд, структуриран, симетричен Организиран, реален, здрав, издръжлив

Огън Сух, горещ, изкачващ се Динамичен, искрящ, ентусиазиран

Вода Мокра, студена, намаляваща Течещ, нагаждащ се, огъващ се

Проблем с елементите Значение Симптоми

Много нисък огън – не затопля земята Сърцето (огън) не може да затопли далака (земя) Зиморничавост, прекален студ, сутрешно разстройство, проблеми с уринирането, подпухване, разширен гръден кош, умора, слабост

Много нисък метал – не прозивежда вода Белите дробове (метал) не изпращат вода до бъбреците Задъхване, жажда, слаби колена, болки ниско в гърба, тъмно оцветена урина

Прекалено дърво –побеждава земята Ци на черният дроб (дърво) има надмощие над далака (земя) Главоболие, възпалени очи, газове, лош апетит, слабост, болки в страните, световъртеж, проблеми в гръдния кош

Прекалено метал –огънят не може да победи метала Сърцето (огън) не може да контролира флуидите от белите дробове (метал) Често уриниране, задуха, слабо сърцебиене, безсъница

Всички източни медицински учения са повлияни от тази философска концепция. Тя не обръща голямо внимание на анатомията и физиологията, според европейските понятия, а се стреми да изясни връзките и взаимоотношенията вътре в организма, отражението на Космоса в него.


http://daoin.com/wuxing.php