Последователи

понеделник, 17 август 2020 г.

Рецепти - зеленчукови/Салати

 


ТИКВИЧКИ ПО ГРЪЦКИ

Аз ги приготвям по 2 начина: Първият е с тесто за палачинки. Просто потапяте и пържите, по описаният от Миро начин! С тази смес си правя и пържени филийки :) При вторият и моя любим, използвам рецептата ти за пилешки хапки, но вместо месо пържа тиквичките, обезателно с домашна галета- "Ала Миро" ! Тиквичките остават хрупкави и на следващия ден, ако след пърженето се поставят върху кухненска хартия и не се пъхнат в хладилника!

               

Пухкави кюфтета от тиквички и картофи

        


Пролетни кюфтета от тиквички. Хрупкави отвън, нежни и сочни отвътре.

               

Тиквички панирани на фурна - 2 начина на паниране



САЛАТА ПЕЧЕН ПИПЕР С ДОМАТИ И СИРЕНЕ
350 г
Печен пипер с магданоз, розови домати и сирене със зехтин.

Вегетариански



ПАТЛАДЖАН КАПРЕЗЕ
370 г

Домашно печен патладжан, мус от крема и фета сирене, розов домат, карамелизирани орехи и магданозено песто.



СПАНАК С КИНОА
400 г

Шарена киноа, спанак, розови домати, печен пипер, яйце, сирене и соево-горчичен дресинг.


Прясно краве сирене, розови домати, песто с кашу, карамелизирани орехи и босилек.



ТИРОКАФТЕРИ
180 г

Гръцка разядка от сирене, пикантни зелени чушки, зехтин със сумак, риган и хрупкава брускета.



ШОПСКА САЛАТА
460 г



ХРУПКАВИ СЛАДКИ КАРТОФКИ
150 г

Рецепти - тестени


прясно мляко - 1 ч.ч.
мая - 1 суха
сол - 1 ч.л.
кисело мляко - 1 кофичка
сода за хляб - 1 ч.л.
брашно - 850 г.

Домашно тесто за пици и мекици

брашно - 900 г
яйца - 1 бр.
кисело мляко - 2 с.л.
прясно мляко - 1 ч.ч.
зехтин - 2 с.л., или олио
мая - 1 пакетче, суха
сол - 1 ч.л.

Перфектно тесто за пици, бухти и мекици

брашно - около 1 кг
мая - 1 суха на Йоткер
сол - 1 ч.л.
захар - 2 ч.л.
олио - 2 - 3 с.л.
оцет - 1 с.л.
кисело мляко - 1 кофичка
сода бикарбонат - 1 ч.л. в киселото мляко
яйца - 1 бр.
прясно мляко - 200 мл

Базово тесто за пици, пай и питки

Тесто за пици и мекици

кисело мляко - 1 кофичка
вода - 1 кофичка от кисело, хладка вода или затоплено прясно мляко
мая - 1/2 кубче (около 20 г) или 1 пакетче суха на Д - р Йоткер
сода бикарбонат - 1 ч.л.
олио - 1 с.л.
сол - 1 - 2 ч.л. (зависи от предпочитанията)
брашно - около 1 кг







Хляб с мек лук и сирене




Биг Мак лодка хляб

https://kookmutsjes.com/en/recept/big-mac-boat-bread/




https://kookmutsjes.com/en/recept/gozleme-with-cheese/

Домашна кухня с Дани
These brioches will conquer you!

Apetiten.TV

Чеснов хляб в тиган

Giant Jalapeño Popper Chicken Burger

Taste Life

Giant Ham And Cheese French Toast Swirl

Cheesy Garlic Naans


Spinach & Ricotta Filled Ravioli


Cheeseburger Spring Rolls

       3 easy recipes to make bread in a pan          

24KITCHEN Bulgaria







Тесто за пица (трети варинат)


Универсално тесто за мекици, питки и пици

                              

Моето тесто за пица

300мл. вода
660г. брашно (3 ч.ч.)
1/2 ч.л. сол
1/2 ч.л. захар
1/2 кубче свежа мая за хляб или 1 пакетче от 7г. суха мая
3 с.л. зехтин

 


                      

Базлама - мек нежен домашен хляб.

             


Многолистни пърленки ( питки) с пълнеж

            

Гюзлеми на тиган


Карталачки

                       
  
РОДОПСКИ ПАЛАЧИНКИ






КАЙЗЕР ПИТКИ

          

Чебуреки във фурна

           

Г'юзлеми

https://tanyacooking.com/debelki-guzlemi/




ФИЛОСОФИЯТА НА МОЯТА КУХНЯ

               

Вкусно с Йоли

              

Банички от парено тесто

                

Фламкухен (Flammkuchen)

                     

Соленки от парено тесто

               

Бутер тесто, как да си направим сами, стъпка по стъпка

     
         

Крем карамелен кекс - Арабски сладкиш


Перфектните домашни питки за бургери



Лепиня (Сомун) - босненски питки за чевапи и не само



Бърза фокача на тиган



Пърленки с кисело мляко на фурна


Арабски питки на тиган или фурна

https://www.mycookingcreations.com/2011/08/pane-pita-arabo.html








Дълъг чийзбургер





Дълги понички с шоколадов крем



Хапки от спанак и фета тесто

https://kookmutsjes.com/en/recept/spinach-feta-pastry-bites/

петък, 7 август 2020 г.

Ролята на Магьосниците преди Френската революция

image

image

Ролята, която играят магьосниците в периода преди Френската революция, е, разбира се, общоизвестна и никога не е била оспорвана от официалната история. Но, подобно на философските школи, тази внезапна поява на множество магьосници винаги е била представяна като спорадичен резултат от ленността и любопитството на тогавашното общество.
Важно е да се разбере, че точно така, както всички философи са били свободни зидари, главните магьосници са не само масони, но и членове на окултни тайни общества. Следователно не за изолирани шарлатани, а за агенти на някаква скрита власт трябва да смятаме хората, които сега ще проучим набързо.

Един от първите, които ще представим, е Шрьопфер (Schroepfer), съдържател на кафене в Лайпциг, който заявява, че никой не може да бъде истински свободен зидар, ако не практикува магия. Съобразно с това той се обявил за ,,реформатор на свободното зидарство" и в собствения си дом учредил ложа с ритуал, основан върху степента Розенкройцер, с цел е да бъдат викани духове.



Срещите стават в глуха доба, когато чрез внимателно подредени светлини, вълшебни огледала и може би електричество, Шрьопфер успява да изфабрикува привидения, които неговите последователи - под въздействието на силен пунш - смятали за посетители от другия свят. Накрая ,,магьосникът", подлуден от собствените си заклинания, си пръснал черепа в една градина близо до Лайпциг.



Според Льокуто дьо Кантльо именно Шрьопфер е този, който втълпявал различни идеи на прочутия ,,Граф дьо Сен-Жермен" - ,,Майсторът" на нашите съвременни сродни на масонските ложи. Самоличността на тази загадъчна личност никога не е била установявана; едни съвременници твърдят, че той бил извънбрачен син на португалския крал, а други, че бил син на евреин и полска принцеса.

Когато питали херцог дьо Шоазьол дали знае произхода на Сен-Жермен, онзи отговорил: ,,Разбира се, че го знаем; това е един син на португалски евреин, който експлоатира лековерието на града и Двора." През 1780г. плъзва слух, че баща му е евреин от Бордо, но според ,,Спомените на маркиза дьо Креки" барон дьо Бретей разбрал от архивите на своето министерство, че лъжливият граф дьо Сен-Жермен е син на един еврейски лекар от Страсбург, че истинското му име било Даниел Волф и че той се е родил през 1704г. От това следва, че по всеобщо мнение той е имал еврейски произход.

Както изглежда, за първи път се споменава за Сен-Жермен в Германия около 1740г., където неговите ,,изумителни способности" привлекли вниманието на маршал дьо Бен-Ил, който - тъй като бил винаги готов да стане жертва на шарлатаните - го върнал със себе си във френския двор и там той спечелил бързо благоволението на мадам дьо Помпадур. Не след дълго маркизът го представил на краля, който му дал жилище в Шамбор и тъй като бил омагьосан от брилянтното му остроумие, често прекарвал дълги вечери в разговор с него в покоите на мадам дьо Помпадур. Междувременно той изобретил още по-високо в очите на маршал дьо Бел-Ил. Около 1761г. Сен-Жермен живеел сред голям разкош в Холандия и твърдял, че е навършил седемдесет и четири години, макар и да изглеждал само на петдесет; ако това е било така, той трябва да е бил на деветдесет и седем години, когато умрял през 1784г. в Шлезвиг. Но такова изключително дълголетие съвсем не задоволява съвременните му поклонници, които обявяват, че Сен-Жермен не е умрял през 1784г., а все още живеел и днес в някое ъгълче на Източна Европа.



Това не противоречи на теорията, за която се говори, че е била разпространявана от Сен-Жермен, а именно, че до XVIII век той бил претърпял няколко превъплъщения и че последното от тях е продължило хиляда и петстотин години. Обаче Барюел обяснява, че когато Сен-Жермен изказва такива твърдения за възрастта си, говорел на масонския език, в който един човек, който е посветен в първата степен, е тригодишен, след втората степен става петгодишен, след третата - седемгодишен, така че посредством огромното увеличение, висшите степени правят твърде възможна вероятността един високопоставен адепт да достигне възрастта от хиляда и петстотин години.



Днешните автори - не само онези, които са му последователи - представят Сен-Жермен като личност с изключителни познания, нещо като супермен, който се извисява над по-незначителните магьосници от неговото време. Обаче съвременниците му не го вземат толкова на сериозно и го представят по-скоро като изкусен шарлатан, когото салонните остроумници правят прицел на шегите си. Главното му значение за темата на тази книга обаче се състои в неговото влияние върху тайните общества. Според ,,Автентични мемоари, които да послужат на историята за граф Калиостро" (,,Memoires authentiques pour servir a l"histiure dy Cinte de Cagliostro") Сен-Жермен е ,,Велик майстор на свободното зидарство" и именно той посвещава Калиостро в мистериите на египетското масонство.

Роденият през 1743г. Жозеф Балзамо, който приема името граф Калиостро, като магьосник далеч надминава своя учител. Подобно на Сен-Жермен и за него всички смятали, че е евреин - син на Пиетро Балзамо, сицилиански търговец от еврейски произход. Той не криел своето грещо възхищение от еврейската раса. След смъртта на своите родители Балзамо избягал от манастира в Палермо, в който бил затворен и се присъединил към някакъв човек, известен като Алтотас, за когото се говори, че бил арменец и с когото пътувал из Гърция и Египет. Пътешествията на Калиостро по-късно го отвеждат отначало в Полша и Германия, където бил посветен в свободното зидарство и накрая във Франция; но именно в Англия самият той обявява, че е създал своя прочут ,,Египетски Ритуал", който основава официално през 1782г. По собствените му думи, този ритуал водел началото си от един ръкопис, написан от някой си Джордж Кофтън - чиято самоличност никога не е била разкривана - ръкопис, който той купил случайно в Лондон. Обаче Яркър изказва мнението, че ,,ритуалът на Калиостро очевидно е ритуалът на Паскуали" и че ,,ако той го е получил от един ръкопис в Лондон, това би показвало, че Паскуали има последователи в този град". Много по-вероятно изглежда Калиостро да е получил своето египетско масонство от същия източник като този, от който е заимствал. Паскуали за своя Орден на мартинистите, а именно Кабалата; както и да е получил своите наставления не от единствен ръкопис, а от някой виден еврейски кабалист в Лондон.



Скоро ще видим кой може да е бил той. Във всеки случай, в един съвременен разказ за Калиостро ние се натъкваме на описанието му като ,,доктор, посветен в кабалистичното изкуство" и розенкройцер; но след като основава своя собствен ритуал ,,графът" придобил името Велик Копт, тоест, Върховен Глава на египетското масонство - ново разклонение, което той желаел да присади върху старото европейско масонство.

По-висша категория от Сен-Жермен и Калиостро е прочутият швабски лекар Мезмер, който е дал името си на един важен клон на естествената наука. Около 1780г. Мезмер обявява своето голямо откритие - ,,животинският магнетизъм" или ,,принципът на живота във всички снабдени с органи същества, душата на всичко, което диша". Но ако днес месмеризмът е започнал да бъде смятан почти за синоним на хипнозата, а съвсем не за клон на окултизма, самият Мезмер - разбърквайки флуида в своята ,,магическа кофа", около която неговите послушници плачели, спели, изпадали в транс или се гърчели, бълнували или предсказвали - съвсем естествено си спечелил репутацията на шарлатан. Свободните зидари, които жадували да разкрият тайната на ,,магическата кофа", бързали да го вербуват в своя Орден и Мезмер бил приет в ,,Най-ранния ритуал на свободните и приети зидари" през 1785г.



Шрьодер, който основал през 1776г. една гилдия на ,,Истинските и древни розенкройцери масони", практикуващи някои магически, теософски и алхимически степени; Гаснер, чудотворецът, който живеел в околностите на Ратисбон; ,,евреинът Леон", член на банда шарлатани, спечелили купища пари с вълшебни огледала, в които хората с богато въображение могли да виждат отсъстващите си приятели и които накрая били изгонени от Франция от полицията - всички те и много други експлоатиратли лековерието и любопитството на висшите класи и във Франция, и в Германия през периода между 1740 и 1790г.



Дьо Люше, който пише преди Френската революция, описва ролята, играна в техните мистерии от душата на един еврейски кабалист на име Габлидон, живял преди Христос и предсказал, че ,,през 1800г. на нашето земно кълбо ще избухне една твърде забележителна революция и няма да има друга религия освен тази на патриарсите."



Как да обясним тази забележителна вълна от кабализъм в Западна Европа? От кого е вдъхновена тя? Ако, както ни уверяват еврейските автори, нито Мартинес дьо Паскуали, нито Сен-Жермен, нито Калиостро, нито някои от общоизвестните окултисти или магьосници са евреи, проблемът става още по-неразрешим. Не можем да повярваме, че синедрионите, еврейските йероглифи, съзерцаването на Тетраграматона и другите кабалистични обреди са се появявали от само себе си в главите на френски и германски аристократи, философи и свободни зидари.



illuminatibg.blogspot.bg/

неделя, 2 август 2020 г.

Карвинг /Техники за декорация/ 2

                                         










Bron Coucke Deco Spoons Video




                     

                                                                       
                                         

                               


                         






                   


                                        Краставица

  

                                 

              

        
                
             
 


Балсамова редукция