В християнство с такива корени нещата са лесни.
Пророка Зороастър е роден в Урал, както е видно от откриването на "градовете държави", и преди всичко на известния Arkaim. Неговото учение се преподава като религия в Персия, като по този начин, обозначава началото на цикъла.
Следващото звено на тази верига свързва учението на Зороастър с религията на Христос. Именно Зороастър предсказа раждането на Спасителя. По посочения от него знак влъхвите с подаръци отидоха да посрещнат раждането на Христос. В Арабското Евангелие е казано: "Когато Исус, нашия Господ, който е роден във Витлеем Юдейски, в дните на цар Ирод, маги от изток пристигнаха в Ерусалим, както беше предсказано от Заратустра."
Сирийския-несториански митрополит Мар–Соломон, който е живял през XIII век. в книгата си за мистерии "Bee/Пчелата" дава доста подробно описание на прогнозите на Зороастър относно раждането на Христос,
"Предсказание Зарадошта за нашия Господ: когато той седеше при кладенеца в Хорине, той казал на учениците си: Слушайте, възлюбени мои деца, ще ви разкрия тайната на един велик цар, който ще дойде на света в последните времена.Virgin/Девата ще зачене и ще роди син. И народът на тази страна ще се бори с него, за да го погуби, но не успява. Тогава той ще бъде заловен и прикован на дървен кръст. И небесата и на земята ще жалеят за нея, както и родословието на народите ще плаче за него. Той ще слезе в дълбините на земята и от дълбините ще се изкачи до небето. Тогава той ще дойде с войските на леки и бели облаци в подхода, защото той е дете, което се заражда през "Словото" създател на всичко, което е ... семейството ми е то. Аз съм този, и той ми е. Той е в мен и аз съм в него. И като си дойде, големи знамения ще се явят в небето, и сиянието му ще надмине сияние на небето ... Трябва да бдите и не забравяйте това, което ви казах, и да чакате за предсказанието бдително. В края на краищата, вие първи трябва да видите идването на великия Цар. И когато звездата се издигне, изпратете посоланници да му поднесат подаръци да Му се поклоним ... И той и аз - ние сме един. "
По този начин, личността на Христос и Заратустра се сливат в една единствена божествена същност. Ако приемем, че религията на Зороастър дойде от Русия, и християнството дойде там като нова религия, то е ясно какво е религиозното възпитание на този затворен кръг, действащ на руския народ.
Има и други индикации, че християнството е продължение и развитие на учението на Заратустра. Освен това, с изключение на духовната връзка между двете религии, има връзка с един много реален процес на формиране на християнската църква и нейните традиции на митраизма. Като доказателство за това може да доведе до един откъс от Павел Глоба "Live Fire/Живия Огън"
"Зороастризма влияе на формирането и утвърждаването на християнството както косвено (чрез юдаизма), така и директно чрез религията на бог Митра за светлината, която е получила най-широко разпространение в дните на Римската империя. В първия век от н.е., митраизма като дъщерно дружество на зороастрийски религията е сериозен конкурент на християнството, като на Mitra се гледа като на спасител, сочейки на хората пътя към вечния живот. Много изследователи смятат, че рождения ден на Митра - 25 декември - беше рожденият ден на Христос именно поради паралелното съществуване на двете силни религиозни системи по едно време и на едно място. Сега почти никой не може да отрече влиянието на зороастризма, митраизма върххристиянството. Сред митраистките идеи, родствени с християнството, можем да отбележим, легендата на новородения Бог и овчари, които са дошли да се поклонят на новороденото, поръсването със светена вода, празнуването на неделята като ден на Бога, общението/причастие с хляб и вино, както и вярата във възнесението на Бог-човек към небето. Жреците на Митра, така както и християнски богослови, обещават възкресение и безсмъртие на душата.
Римската империя е била до голяма степен готова да приеме християнството, защото на нейната територия още сто години преди Христа са широко разпространени, философски и религиозни учения, пак от персийски произход и получили названието митраизъм в чест на древноарийския бог на слънчева светлина Митра . Митраизма е дете на зороастрийските религия, но в него до голяма степен са развити и есхатологичните възгледи, и Митра започва да се възприема и като мистичен спасител който ще дойде в края на времето, за да съди човечеството за грехове му. Близостта на митраизма и християнството е толкова очевидна, че някои изследователи имат смелоста да обявят прякото взаимстване от християнството на някои елементи на литургията и от мистериите на персийските божества.
Византия, като наследник на Рим, също не може да бъде свободена от влиянието на Персийската религиозната мисъл като основател на Константинопол - столицата на "Християнската империя". Константин Велики в младостта си беше Mithraists и върху монетите от неговото време много често се е появявал бог Митра Непобедимото Слънце (Deus Sol Invictus Mithra).
Близостта на ученията на митраизма и християнството определя многото общи компоненти за двете религии. Mитраистите виждаха в светлината на бога Митра и идването на Спасителя - спасител на човечеството. Християните виждат в Христос също Спасителя. Христос - Божият Син, и Митра - син на Бога. Христос е роден от девица, и Mитра е роден от девица. Дори коледни митове на митраисти и християни са много сходни - според легендата Митра е роден в пещера, а според една версия, първи разбрали за него овчари, а според друга версия - маги, които донесли божествени бебешки подаръци - злато и тамян. Евангелието не е легенда? Митра, както и Христос е посредник между хората и Бога. И Христос и Митра творят волята на Бога - Отец, който ги изпраща на земята, с единствената разлика, че Христос - Синът на Яхве и Митра - син на Ахура Мазда (имайте предвид, че древните перси идентифицирали тяхното върховно божество - Ахура Мазда с еврейския Бог Яхве, както Библията ясно показва).Земната мисия на Христос - борбата срещу дявола и слугите му, Mitra слиза на земята със същата цел, за съблазнителите, рояци от демони -поддръжници на Angra Manyu - за да ги победи. Но крайната победа над силите на мрака, според митраистките идеите, е възможна само в последния ден от съществуването на света, когато Mitra ще съди човечеството. Christian есхатологична традиция е много близка до гледната точка на поклонниците на персийски бог - християните също говорят за Второто пришествие и Страшния съд.
Mitra се възнесение на небето към престола на Ахура-Mazda в края на земната си мисия и Христос изпълнилил волята на Отца си, на земята, се връща на небето.
Дори и символиката на християнството и митраизма е изключително близка - и тук и там откриваме образа на кръста, с тази разлика, че Mитраистите са изобразявали кръста в кръг. Кръстът в кръга е древен слънчев символ, който може да се намери в много традиции. Митра - слънчево божество, и появата на кръста в неговата символика е доста обоснована, тъй като четирите ъгъла на кръста съответстват на четирите посоки на света по време на годишния път на Слънцето около Земята - двете равноденствия и две слънцестоенето. В християнството, кръста се е превърнал в символ на мъченичеството и страдание, но нещо от слънчевата символика си е все още там - светло Коледа се празнува по време на зимното слънцестоене - 25 декември. Раждането на Митра на 25 декември в най-тъмната нощ на годината, в тъмна пещера символизира раждането на светлина и надежда за предстояща поява на възраждането на природата след зимата, символичната смърт. Може би най-ранните християни, са влагали в космическия актна раждането на Исус Христ същото значение.
Кръст в кръг - символ на Митра - може да се види на сцените със свещената храна на Митра и богът на слънцето.Кръгъл обреден хляб, лежи пред Митра, рязрязан на четири части, очевидно, за по-удобно ядене, и указване на посоките на света. Хляба и сладко вино - светото причастие на митраистите - символизира блаженство в отвъдния живот в царството на доброто. Християнското тайнство също е създадено като спомен от Тайната вечеря на Исус Христос и апостолите. Ритуалната трапеза на митраистите също се явява символична репродукция на свещения празник на Митра и неговите помощници.
И до ден днешен, християнските духовници от висок ранг - епископи и архимандрити/или носят шапка, наречена Mitra, унаследено наследство от жреците на езическите божества, а митрополитите все още управляват столични епархии, което е най-доброто доказателство за жизнеността на идеите на митраизма. Обобщението на гореизложеното, относно връзката и близостта на двете водещи религиозни системи на Римската империя може да бъде описано с думите на Encyclopedia Britannica:
"Братски и демократичен дух на първите общини и техните източници на подаване, идентифициране на обекти за поклонение със слънцето и светлината, легендата за овчаря и даровете, наводнение, идея за огнена колесница, получаване на вода от скалата, използването на звънци и свещи, светена вода и общение, освещаване на възкресението и 25-ти декември, акцентът върху морален кодекс, умереност и самоконтрол, доктрината за ада и рая, откровение, мислейки за логото, получено от божественото, изкупителна жертва, постоянна борба между доброто и злото, с победата на първото, за безсмъртието на душата и окончателното решение, възкресението плътта и огнено унищожаване на Вселената - само някои от сходствата, явни или реални, позволяващи на митраизма за дълго време да съперничи на юдехристиянството ".
Сформирана така от митраизма Християнска Църква, през Цариград, под формата на Православието дойде в Русия. С това религиозената верига на персийския контур се затвори. Въпреки това, друг важен елемент е вкарването на възли и в резултат изкривяване веригата, това е осъществено чрез комбинация, смесването на зороастризма и юдаизма:
"Персийският цар Кир освободил евреите от Вавилонския плен, и дори им дал пари за възстановяването на Соломоновия храм. В благодарност за тава Кир Персийски е кръстен на Спасителя (Месия) в книгата на Исая, която попада в каноничните текстове на Библията. Контакта между двете култури е оказал влияние, както на персите, така и на евреите, получили от последователите на пророка Зороастър есхатологичното разбирането за края на света, Страшния съд и идването на Месия. Като резултат от симбиозата на тези две монотеистични традиции, в юдейската свещеническа среда, възникнала религиозната секта на фарисеите, различаваща се от садукеите - последователите на по-древната форма на юдаизма - техните вярвания, са пропити с творческото влияние на идеите на зороастризма. Именно от учението на фарисеите впоследствие възникнало християнството.
Есхатологичните и месиански настроения се появили в иудейската среда само след близкия контакт на юдеите с персите практикуващи маздеизъм,... не по-малко строг монотеизъм от юдаизма. Политика Кир, избавил иудеите от хомота на вавилонския плен покровителствал религията им, дори им дал пари за възстановяване на Соломоновият храм, и така заставил народа на Мойсей да спазва религиозните вярвания на персите. В резултат на това в юдейска среда е възникнала еврейска секта на фарисеите, чиито представители започват да преподават за идването на Месия, Страшния съд и възкресението на мъртвите в края на времената. По този начин в лоното на юдаизма, оплодотворено от зороастрийски представи за Спасителя, след пет и половина века, се заражда християнството. Дългоочаквания Месия, е дошъл при народа на Израел, той е бил отхвърлен от хората от племето, но приет от други народи. Първи, който познават в детето/младенеца Исус Христос Спасителя, са персийските/тракийските маги - представителите на зороастрийски свещениците, които по-добре от всеки друг са знаели къде и кога е роден на Спасителя ".
Така става ясно, че Православието дошло в Русия не е нищо повече от зороастризъм, съществувал някога на територията на Русия. Преминавайки през Персия и Византия, това учение е образувало затворен кръг, в който, чрез юдаизма, е въведено изкривяване, превръщайки го в Православие. То се осъществява чрез, непрекъснатостта на религията на Стария завет, религията на шумерите, и това е очевиден факт. Следователно източник на смущения при тази схема е все същия Шумер, нарушенията, които са превърнали учението на Христос - Зороастър от религия на истинското добро, в православие, с оглед/цел превръщането на славяните, и не само тях, в роби.
Именно с тази цел е създадена религиозната част на персийския контур, която може да бъде представена схематично, грубо, както следва.
Няма коментари:
Публикуване на коментар