Последователи

неделя, 17 февруари 2019 г.

Баал Срещу Йехова – Хроника на Преврата Част 2



Тайната на рицарите Тамплиери


По-рано споменахме, че през 1119 г. (т.е. по време на кръстоносните походи) пещерата „Махпелах“ в Хеброн е изследвана подробно от някои „католически монаси“. Тази дата е поразително съвпада с годината на формиране на известния и много мистериозен Орден на Тамплиерите, около чиито дейности се носят много от най-невероятните слухове и клюки. Самото поведение на тамплиерите, тяхната тайна и странната им дейност допринасят много за това. Пълното име на заповедта „Сладки рицари на Христос и Храма на Соломон“ често се опитва да обясни с факта, че техните щабове са разположени на мястото, където Първият храм, построен от цар Соломон, се е намирал в древността. Следователно, казват те, името им е „Тамплиер“. Или тамплиерите – от френския „храм.
        

Съществува обаче много сериозна неточност. Тамплиерите не се намират на мястото на Соломоновия храм, но на няколкостотин метра от него – седалището им се намира в джамията Al-Aqsa, която по онова време монарха на кръстоносците превръща в свой дворец , Между другото, това вече е една от тайните на произхода на Ордена на тамплиерите, основана в гореспоменатото (и значително проучване на пещерата Махпелах) през 1119 г. от само девет рицари.Защо тези девет души получават веднага след пристигането си в Йерусалим не само някаква стая, а част от кралския дворец? За какви услуги? .. Източниците не покриват това. Архиепископът Уилям Тир от ХІХ в. Отбелязва, че „основните и най-изключителни“ в тези девет „са били почитателите Хю де Пейен и Годфри де Сен Омер“, но това не е това, за което те бяха „изключителни“. Официално заповедта е създадена да защитава поклонниците в Светите земи. В публични изявления самите те заявяват, че мисията им в Светите земи е да „пазят бандите от брега в Йерусалим“. Но каква реална защита би могла да осигури само на девет души, които основаха Ордена? В допълнение, те изобщо не напуснаха Йерусалим в продължение на седем години, без да се нахвърлят на Храмовия хълм и да откажат да приемат някого отвън. Въпреки това, не е имало нужда от техните усилия за сигурност – още преди да пристигнат тамплиерите, членовете на по-древния и много по-могъщвоенен ред на рицарите на Св. Йоан вече пазели поклонниците. Това предполага съвсем очевидно заключение – мисията на тамплиерите и техните задачи бяха съвсем различни. И толкова важно, че членовете на Ордена веднага получиха покровителството и помощта на Ерусалимския монарх. Но какви проблеми всъщност решават тогава? .. Откриването на израелски археолози през ХХ век донякъде дава отговор на този въпрос – тамплиерите провеждат реална археологическа работа на храма на Хълма. И не само на планината, но и в нея. Тунелът, открит от израелски археолози, показва това със сигурност.

Но какво биха могли да търсят в дълбините на Храма? 

По време на кръстоносните походи буквално имало лов за всякакви свещени реликви. Поради това изключителната позиция на тамплиерите в Йерусалим се обяснява с факта, че техните археологически стремежи не са били несистематични, но първоначално са били насочени към намирането на някои от найважните храмове на християнството. Една от тези светини бе Ковчега на Завета (ще бъде обсъден по-късно). И по време на кръстоносните походи една от най-разпространените версии в Близкия изток, където ковчега на завета в крайна сметка изчезна, е тази, според която е бил скрит в таен свод някъде вътре (!) в Храма Хълм. И очевидно тамплиерите могат да се ръководят от тази версия в археологическите им стремежи.
              

Това е тази версия на стремежите на тамплиерите защитава известния писател Греъм Хенкок. „Тъй като тази легенда е възпроизведена в редица свитъци от Талмуди и Мидраш и в популярно откровение, известно като“ Визията на Барух „, която все още е широко разпространена в Йерусалим през XII век, ми хрумна, че тамплиерите напълно знаят тази интригуваща легенда. Освен това, по-нататъшни изследвания ми помогнаха да установят, че можеха да го познаят до 1119 г., когато официално се явиха в Йерусалим. Основателят на ордена, Хуго де Пейен, правел поклонение в Светата земя през 1104 г., заедно с Коте де Шампан. И двамата се връщат във Франция и, както беше известно, са били там заедно от 1113 г. насам. Три години по-късно Юго пак отива в Светата земя, този път сам, и се връща в родната си земя – сега, за да събере още осем рицари, които го придружиха на пътуването от 1119 г. и формираха ядрото на рицарите тамплиери.

Колкото повече мислех за последователността на събитията, толкова по-вероятно ми се струваше, че Хю и граф де Шампан можеха да чуят по време на поклонението си през 1104 г., че Ковчега на Завета може да бъде скрит някъде в Храма. Ако е така, разсъждавах, тогава не би могло да се е случило, че са съставили план за търсене на свещената реликва? И това обяснява решителността, с която девет рицари поеха контрола над храма Хълм през 1119 г., както и много други странности на тяхното поведение в ранните години на реда „(Г. Ханкок,“ Ковчега на Завета „). Обърнете внимание, че Хенкок говори за цялото „множество свитъци от Талмуди и Мидраш“, които директно показват наличието на тайни стаи в храма „Хълм!“ .. Като се има предвид тази последователност от събития, можете да отидете малко по-надолу и да предположите, че археологическото търсене въобще не е някакъв вид любителски забавления за смели рицари, представени от Хенкок. С всяка логика, в интервалите между посещенията си в Светата земя, Хю де Payen трябваше да привлече подкрепата за плановете си от авторитетни фигури на католическата църква. И това напълно обяснява особеностите на отношението към новоиздадената заповед на ерусалимския монарх Балдуин I. Повече от това. Логично е да се приеме, че Хю де Пейен притежава информация за резултатите от изследването на пещерата „Махпела“ на „католическите монаси“ (той дори може да бъде един от тези „католически монаси“!). И тези резултати бяха толкова значителни, че направиха силно впечатление за Балдуин I. И повече от това. Събирайки информация за различни светилища, Хю де Пейен едва ли е минавал покрай книгата „Съкровищна пещера“, която, както видяхме по-рано, съдържа директни указания за нещо „божествено“ в дълбините на самата Храмова планина. Така че тамплиерите могат не само да търсят тук Ковчега на Завета, както предполага Ханкок …
        

Основател и върховен учител на рицарите тамплиери, Хуго де Пейен

Има версия, че църковната власт, която подкрепя Хю де Пайен, е един от религиозните подбудители на кръстоносните походи Св. Бернар Клербоски, понякога наричан създателите на ордена на тамплиерите. Въпреки че Бернар Клербоски говори открито в подкрепа на тамплиерите едва през 1128 г., такава версия не може да бъде изключена. Съдейки по индиректните данни, той е бил наясно с дейностите на тези „средновековни археолози“ от самото начало. И дори не може да се изключи, че идеята за такива тайни археологически проучвания идва от самия Бернар Клервоски. Това се потвърждава от факта, че когато в края на 1126 г. Хю де Пейън неочаквано напуска Ерусалим и се връща в Европа, той е бил придружен от никой друг освен Андре де Монбара – чичо Бернар от Клервао. Рицарите пристигат във Франция през 1127 г. и вече през януари 1128 г. участват в най-значимото събитие в ранната история на тамплиерите – синода на Троа, свикано да осигури официална подкрепа за орден на тамплиерите от църквата. На този синод Бернар Клербоски изготви статута на тамплиерите и спечели подкрепата на църквата за разширяването на дейността на Ордена. Въз основа на тези факти може да се приеме, че Хю де Payen е пристигнал във Франция с доклад за седемгодишната работа на Ордена. Също така може да се приеме, че по време на археологическата работа тамплиерите са намерили нещо толкова важно, че са получили толкова мощна официална подкрепа за бъдещите си дейности. 
         

Бернар Клервоски

Но какво успяха да намерят тамплиерите? .. 

Това очевидно не беше Ковчега на Завета. Първо, едва ли би било възможно да се пази в пълна тайна. Информацията за такава находка неизбежно е изтекла. На второ място, ако тамплиерите са открили Ковчега, те щяха да се върнат в Европа с много по-голям триумф. И на трето място, ако бяха намерили Ковчега на Завета, нямало да се налага да се връщат в Светата земя и да разширяват дейността си – основната задача в крайна сметка би била решена. 

Но какво откриха тогава? ..

Често се среща мнението, че някъде в дълбините на храма „Храма“ са открили някои „ръкописи, съдържащи същността на тайните принципи на юдаизма и древния Египет, някои от които биха могли да бъдат предадени там в дните на Мойсей“, а може би дори и рисунките на Соломоновия храм. И в тази идея има рационално зърно. Те лесно можеха да намерят някои документи. Но мисля, че това далеч не е изчерпано. Лишени от принципите на съвременните историци, тамплиерите не можаха да забележат най-високото ниво на технологични стени около храма Хълм, което беше споменато по-рано. И не е изключено възможността те да се сблъскат с това не само на външните стени, но и да намерят еднакво високотехнологични конструкции направо в планината. Конструкциите, които, както самите те разбират, не могат да бъдат свързани с добре познати човешки дейности, но имат признаци на „божествено познание“. Доказателство, че тамплиерите са открили някои забележителни сгради в храма Хълм, няма. И е малко вероятно те да бъдат открити до момента, в който мюсюлманите вдигнат забраната за нормална археологическа работа в дълбините на планината. Но има индиректно доказателство, че находките на тамплиерите не се ограничават до древни религиозни документи. Тъкмо през тридесетте години на ХІІІ век (т.е. скоро след като Тамплиерите докладват за седемгодишната си дейност) неочаквано – абсолютно без преход от предишните стилове – се появява готическата архитектура, коренно различна от всичко, което дотогава е прието в Европа, с много по- и сложни архитектурни решения. А именно Бернар Клербоски, който инициира разпространението на готическия стил. И през 1139 г. папа Инокентий II (чиято кандидатура, също така е енергично подкрепена от Бернар), е дала уникална привилегия на Ордена на тамплиерите – правото да изграждат свои църкви, а именно тамплиерите са били главните създатели на сградите в готически стил. Ние отбелязваме, че масоните, които считали (и продължават да се мислят) че самите те са наследници на тамплиерите, се наричат “свободни масони“, т.е. строители ...
        

Резултатите надминаха всички очаквания. Новопостъпили от цяла Франция, а след това от други европейски държави, влязоха в заповедта. Богатите покровители дадохана ордена земя и парите и политическото й влияние бързо нарасна. Към края на 12-и век орденът става феноменално богат, водел перфектна международна банкова мрежа и притежава своето имущество в тогавашния известен свят „(Г. Ханкок,“ Лисицата на завета „). 

Уви. Тайните на тамплиерите са отишли заедно с тях. Включително мистерията на резултатите от техните археологически проучвания на храма Хълм …

Скритото значение на срещата на Авраам с Мелхиседек 

Но обратно към срещата на Мелхиседек с Авраам.

Ако Мелхиседек беше толкова привързан към Храма, как можеше да „излезе да се срещне“ с Мойсей? .. 

Текстът на „Пещерата на съкровищата“ съдържа малка, но важна подробност – самият Авраам (по посока на пратеника Йехова!) Изкачва връх Мория до Мелхиседек и вече на планината излиза да се срещне с Авраам

„И когато Авраам се върна от битката на царете, ангелът Божий го повика и прекоси планината Яво, и сляпото цар на Шалем, свещеникът на Всевишния Бог, отиде да го посрещне. И когато Авраам видя Мелкиседек, той забърза, падна на лицето си и показа уважение към него, стана от земята, прегърна го, целуна го и беше благословен с тях; и Мелкиседек благослови Авраам. А Авраам даде на Маелкиседек десятък от всичко, което имаше с него, и Мелхиседек го представи на светите тайни, хляба на приноса и виното на изкуплението „(“ Съкровищната пещера „). 

И още един не по-малко важен детайл. След като Мелхиседек благослови Авраам и го „довел до светите тайни“, Бог влиза в контакт с Авраам и му казва:

„Наградата ви е много добра. Тъй като Малкидедек те е благословил и ти е разделил хляб и вино, аз също ще те благословя и наистина ще умножа твоето потомство … „(“ Пещерата на съкровищата „). 

И така, един помощник на Йехова (Мелхиседек) се среща с друг асистент на Йехова (Авраам), го инициира в някои „святи тайни“ и след това „го благославя“ за нещо. След това ясно, в резултат на срещата между двамата помощници сред тях, Йехова е отново потвърждава обещанията на Авраам и това обещание изглежда много по-сериозно от преди … 

Версията, изложена в Стария Завет, представлява всичко, което се случва в резултат на военната победа е награда на Авраам, а текстът на съкровищната пещера предлага съвсем различно тълкуване на събитията. 

Първо, Авраам губи своята изключителност. Ако има двама асистенти, тогава е логично да се предположи, че може да има (и най-вероятно да е) повече. Да, и от гледна точка на гаранцията за успех, би било неразумно за Йехова да „сложи всички яйца в една кошница“ – той трябва да има повече от един или двама помощници. И Господ можеше да даде някои обещания на всеки от тези помощници и най-вероятно дал (в края на краищата да обещае, не означава да го направи). Просто не знаем за всички такива асистенти … 

На второ място, има „старши“ (по-висш Мелхиседек) и „младши“ в ранг (Авраам) – „по-младият“ носи десятък на „старши“, а именно асистентите имат определена йерархия и има определени задължения в съответствие с тази йерархия (в този случай прехвърлянето на десятъка). Всичко това води до идеята, че може да има нещо като организиране на такива помощници (макар и неформална организация). И тази организация периодично трябваше да бъде попълвана с нови членове. Това е признанието за такава организация на Авраам, която напомня за цялата сцена на срещата му с Мелхиседек! ..

С действията си Авраам доказа, че заслужава нещо повече от това, че е просто „човекът на другия край на линията“, и може да му бъдат възложени важни неща. Освен това, за разлика от Мелхседек, който е „обвързан“ с конкретен обект (връх Мория), Авраам няма подобно ограничение за движение и е мобилен, така че може да се използва за решаване на други проблеми. Мелхиседек, срещайки се с Авраам и говорейки с него (включително изслушване на „доклада за това, което вече е извършено“), разбира това и дава дан, за да получи Авраам в „организацията“ („благослови“). Той също така изпълнява официалния ритуал на приемането на Авраам – той придава „хляба на предложението и виното на изкуплението“. 

Тъй като Мелхиседек очевидно се радва на голямо доверие в ГОСПОДА („праведен свещеник“), Йехова някак променя своето отношение към Авраам, „наистина го благославя“ и отново дава обещанието за „щастие за потомците“.

Всъщност едва сега Авраам наистина се превръща в „довереник“ на Йехова и той може да бъде поподробно посветен на плановете на „организацията“. Това прави Мелхиседек, което придава на Авраам определени „свети тайни“. 

Въпросът обаче не се ограничава до тържествената процедура за получаване и предаване на допълнителна информация – Мелхиседек дава на Авраам някои „кожени дрехи, направени от Бог за Адам“, което очевидно не е обикновена дреха. 

„В еврейския Мидраш за спасяването на Лот от Авраам се казва, че Мелхиседек, известен също като Адонизедек, е Сим, предшественикът на Авраам, който преподавал на свещеник. Той даде на Абрахам кожени дрехи, направени от Бог за Адам и Ева и откраднати от Хам, но след това се върна в Сим „(Е. Григориева,“ Цар на истината Мелхиседек „). 

И тук сме изправени пред един забавен и много мистериозен обект – кожените дрехи на Адам, за които е запазена само много фрагментарна и сложна информация (в която, както ще видим, Григориева също е объркана). Какво е известно за тези дрехи? ...

Когато Адам и Ева бяха изгонени от Рая, те трябваше да живеят в нови, много трудни условия. И Бог, като се смили над тях, предполагаше (!) Да направи специални дрехи за тях. Някои еврейски източници твърдят, че тези дрехи са изработени от кожата, която е изхвърлена от ливанските змии (известна още като Левиатан – в християнската традиция). Има обаче още една (очевидно оригинална) версия, която предлага още поекзотична опция. 

„Ливаатан е голямо, значимо създание (“ велики танини „) и не е създадено единствено. Талмудът съобщава, че Всемогъщият създал двама ливаата – мъже и жени. Жената Ливата веднага беше скрита (буквално в оригинала „убит“, а трупът е осолен за „бъдещето на Пир“). Останалият Ливиатан беше кастриран и пуснат в служба на „изпълнител в ръцете на Всемогъщия …“ (Бава Батра). 

Споменатият „празник“, за който месото на убитата жена е осолено, трябва да се осъществи след идването на Месия, и то ще бъде подредено за праведните. Активно праведните ще празнуват в хижа (или лятна къща), изработена от кожа „Ливиатана“. Онези, които се опитаха по-малко, ще седят на полето, но под кожуха на кожата „Ливиатана“. Тези, които в усилията сище бъдат на по-ниско ниво, ще получат само огърлица от кожата на Ливиатана. И накрая, „най-слабите“ в делата, но все още се стремят да бъдат с Бога, ще получат само амулет около врата. 

Така че от същата кожа – само кожата на мъртвата жена – като че са направени дрехи за Адам и Ева …

          



Левитиращ Левиатан 
Левит произлиза от думата "Левиатан"-дракон. 

Думата "левитация" иде от взаимстване на мистични сили от Бхувар-лока на сиддхите(виж Ведаическа космогония). 

Чудно ли е тогава защо Келтският дракон е синоним на Левиaтанският дракон?... 

Думата "Левант" за Римската Империя е означавала "Изток", но се е визирало точно Юдея.


Левант или Леванта (френски: levant, италиански: levante, испански: levante) е условно означение използвано презсредновековието от латинските народи (латинците) за обозначаване на Източното средиземноморие ведно с крайбрежнитеобласти, включая Светите земи с Обетованата земя.

Ливиатан е чудовище, подобно на змия, създадено на петия ден от Сътворението, живеещо в дълбините на морето и притежаващо огромна сила. Въпреки това, Ливия е прочут не само със своята сила, но и с мъдростта си. Знаеше седемдесет езика и много други неща, които никой друг не знаеше. Затова поспециално се твърди, че Ливия е „коренът на душите на онези, които учат скритата Тора“. И всеки, който е свързан с тайните на Тора („Кабалистите“, „Хасидим“ и т.н.) е „аспект на лияната“. По този начин ние имаме в своята чиста форма образа на Змията (зло, силно, но много мъдро), при което в много различни митологии се крият … боговете, които са загубили войната на боговете! Например, в митологичния цикъл на Ugaritic, Latanu (Leviathan) е мултиплено морско чудовище, спътник на бога на морето Ям. Бог Ям, заедно с Латана по време на борбата за власт, потъпква Баал. И така, в един от митовете на Канаан-Угарит се разказва как Ям решава да построи дворец за себе си, като по този начин подчертава желанието си да установи първостепенност сред боговете. Всички малки богове, наречени „синовете на Але“, решават да се откажат от ямата, когато Баал изведнъж се разбунтува, упреква ги за страхливост и призова Ат в битката. Арбитърът на битката е великият бог Ел, който предупреждава Ям, че има по-силен бог и патронажа на две богини – Анат и Астарта. Богът на занаятите, Кюсор, прави два „чука“ за Баал, с помощта на които Баал завладява, и се признава върховенството между боговете. След като отхвърли претенциите на бога на морето, господарят на смъртта и разструхата Ям,Баал действа като герой и спасява вселената от връщане към хаос … 

Победилите богове се опитаха внимателно да изтрият информацията за боговете, които загубиха войната. Оттук и образът на ужасното чудовище, персонифициран в „зло“ (губещите не могат да бъдат „добрите“, които биха могли да бъдат само победителите). Хората, които се покланят на победилите богове, полагат ръка на заличаването на тази информация. Привържениците на монотеистките религии (в които не трябва да съществуват други богове като цяло) се опитаха особено трудно да заличат всички следи за тази информация – оттук и заплетения сюжет около „кожата на Ливиатан“.
  

Зевс (известен още като Ваал) побеждава Тифон (Lathan)


ГОСПОД не произвежда сам тези дрехи. Те отидоват при победилите богове като трофеи. Но тъй като те са били направени от боговете, и в монотеизма, Бог е един – Йехова, и оттам в текстовете излиза, че ГОСПОД ги е направил … Както казват легендите, тези дрехи имат много нетривиални характеристики. Според най-широко разпространената версия всички известни животни са изобразени на дрехите на Адам и когато ги видят, всяко животно става опитомено и покорно. Адам спасява Божия дар и когато остарява, даде го на сина си Сет. Преминавайки от поколение на поколение, тези дрехи стигнаха до Ной, който ги скри в ковчега от Потопа. Ной имаше трима синове, Сим, Яфет и Хам. Според правилата на наследството дрехите на Адам трябваше да бъдат получени от най-големия син, Сим. Но според тази версия, когато Ной се е напил и заспал, завистлив и ядосан Шун е откраднал красиви дрехи и ги е скрил в къщата си. В продължение на много години той крил прекрасния подарък и в крайна сметка ги дал на най-дръзкия си внук, Нимрод, който най-напред облякъл свещените реликви на двадесет години и се почувствал изключително силен. След това Нимрод изобретил какво да прави с прекрасните дрехи. Той поканил най-големите герои, силни и ловци и им предложил състезание за сила и сръчност,в което биха могли да победят ужасни диви хищници – вълци, мечки, лъвове … Много се опитаха, но Нимрод винаги печелел. В края на краищата той носел прекрасните дрехи на Адам, принуждавайки всеки звяр да се страхува и да се подчинява на този, който ги носи. И така, Нимрод стана известен сред хората като най-великия герой, смелчага и ловец. Поради силата си над животните, той често се изобразява с тях. Когато започнала войната между потомците на Хам и потомците на Яфет, Нимрод напълно побеждава врага. Затова потомците на Хам го обявиха цар. И това е същия Нимрод който е известен като създател на известната Вавилонска кула … По-късно Исав, синът на Исаак, се срещнал с Нимрод на лов, убил го и взел от него свещените дрехи. След това ги депозира при майка си, Ребека. Ребека от своя страна ги предаде на Яков, когато го изпрати, прикрита като Исав, за да получи благословението от Исаак. В края на краищата Яков изкопал дупка и скрил дрехите в нея …
           

Междувременно в книгата „Пещерата на съкровищата“ ясно виждаме напълно различна версия, според която тези дрехи са на пра-внука на Мелхиседек – Сим, който ги дава на Авраам (докато те трябва да са на Нимрод).

Възможно ли е да се съчетаят тези две версии? ..

Оказва се, че има такава възможност. Тя може да се намери в Равин Раувен Пятигорски, който припомня, че има два (!) Комплекти дрехи – за Адам и за Ева. После, да речем, Хам откраднал единия комплект и Сим взел другия, тайно заедно с Мелхиседек, взе Адам от ковчега. Първият комплект отива при Нимрод (и в края на краищата Яков го беше погребал в някоя яма), а вторият Мелхиседек го дава на Авраам. Но защо Мелхиседек по-късно дава тези „дрехи на Адам“ на Авраам и защо другите източници мълчат за това събитие? Любопитни в това отношение, другата версия, свързана с материала, от който се правят тези дрехи. Така че Rabeinu Bahya цитира легенда, според която първоначалният термин „op“, обикновено преведен като „кожа“, „кожа“, трябва да се тълкува като „светлина“. Ето защо според него това са дрехи, изпълнени със специална духовна светлина. След това по-специално е възможно да се получи тълкуване, според което „дрехите на Адам“ дават някаква радиация, която, наред с други неща, предизвиква парализиращо или очарователно въздействие върху животните. Но това може да се тълкува точно обратното – „дрехите на Адам“ не излъчват светлина, а напротив, служат като защита от радиация! .. Между другото, защитните костюми обикновено се опитват да се направят универсални, тоест не само непроницаем за радиация, но и да са супер здрави. Следователно, такъв защитен костюм би могъл да защити Нимрод от остри нокти и зъби от хищници, което му даде възможност да не се страхува от това опасно оръжие на животните и да ги покори …

Но обратно към Мелхиседек. 

Спомнете си, че е трябвало да стигне с „тялото на Адам“ в някаква структура, построена в много древни времена, където се твърди, че е имало някакво мощно оборудване на боговете, оставащо след войната на боговете. Оборудването, което все още функционира и което (както последващите събития с ковчега на Кивота показват) може да излъчи някаква радиация, опасна (и дори смъртоносна!) За човек. Това означава, че Мелхиседек се нуждае от някаква защита, която може да бъде осигурена от „дрехите на Адам“ – защитният костюм на древните богове, които загубиха войната! ... И Сим можеше да вземе тези дрехи за Мелхиседек с него от Ковчега, съответните инструкции, дадени му преди смъртта му от Ной, и съответно чрез Адам и неговите потомци от самия Бог.

Това обяснява защо тези дрехи се появяват при Мелхиседек. 

Живеейки в Хеброн, Авраам не можел да види тези стени, които стояли над пещерата Махпелах (въпреки че може би не знаеше за самата пещера). Той не можеше да пренебрегне тези стени, които обграждат планината Мория, когато я изкачи Мелхиседек.

Когато Авраам разказал на Мелхиседек за съществуването на стени в Хеброн, подобно на тези около планината Мория, Мелхиседек веднага можел да разбере, че Авраам е открил място, където би могло да се намери и някакво оборудване на древните богове. Оборудване, което може да излъчва опасни лъчения. И Авраам ще се нуждае от защита от тази радиация. Затова Мелхиседек му е дал „дрехите на Адам“, т.е. най-защитният костюм! … И в същото време той казал на Авраам „свещени тайни“, т.е. им е дал подходящи инструкции! … И накрая го „благословил“ за предстоящото опасно посещение в пещерата Махпела ! 

Йехова, на който вероятно един от участниците в срещата (или и двамата наведнъж) разказва за съдържанието му, сметна за необходимо да насърчи Авраам и да го увери, че ще остане жив след това опасно събитие ище бъде възнаграден за риска.

След тези събития Господното слово дойде при Аврам във видение, и се казваше: Не се бой, Аврам; Аз съм вашият щит; вашата награда ще бъде много голяма „(Битие, глава 15).
И за да внуши доверието в Авраам, който трябваше да изпълни опасна задача, и за да не се подхлъзва, Йехова (като доказателство за изпълнението на обещанията си) сключи „споразумение за сътрудничество“ с Авраам, подсилвайки го с традиционния ритуал за това време -жертвоприношение на животни.
„Когато слънцето слезе и се появи тъмнина, ето, дим от пещи огнен пламък премина между разчленените животни. В този ден Господ направи завет с Аврам и каза: Ще предам тази земя на потомството ти, от египетската река до голямата река, реката Ефрат, Кенеите, Кенезите, Кедмонейците, хетейците, ферезейците, рефаимите, аморейците, ханаанците, евреите, гергеците Евусейците „(Битие, глава 15).

Създаване на избрания от Бога народ 

Но по някаква причина този въпро се превърна в скучна работа – посещението на Авраам в пещерата Махпела беше отложено. Или Авраам не можеше да намери подходящия момент да инспектира пещерата, защото трябваше това да се направи в защитно облекло и по някакъв начин не беше нужно да привлича ненужно внимание и земята, на която се намираше Махпелавата пещера (както следва от следващия текст) все още не принадлежеше на Авраам. Или Йехова помисли, че времето още не е дошло, но ако се ръководим от текста на оригиналните източници, ГОСПОД (по каквито и да е причини) изобщо не е насилвал да се случат тези събития. Времето минава и Авраам постепенно остарява. Но човешкият живот е значително по-кратък от живота на боговете и Йехова трябваше да предприеме някои стъпки, за да не свършат нещата със смъртта на Авраам. Тези стъпки вече не се ограничаваха до предоставянето на някакъв наследник на Авраам (макар и той да е бил необходим). Изглежда, че Йехова разбира, че в бъдеще няма да се нуждае от разпръснати групи асистенти, а от голяма кохезионна армия и колкото се може повече помощници, той реши да остави за в бъдеще основите си – да създаде предварителна база за бъдещата армия. Нещо повече, тази армия трябваше да бъде готова да изпълнява своите инструкции, така че общата идея (получаване на обещаната земя за вечно притежание), която трябваше да служи като общ „сладък морков“ и обединенине на бъдещата армия, беше свързана с условието за безусловно служене поклонение само на него. Но една обща идея не е достатъчна – такава основа беше много ненадеждна (което бе потвърдено от бъдещи събития), така че Йехова добави един вид „ядро“ към нея – семейни връзки, които биха свързвали ядрото на бъдещата армия. Той реши да създаде отделен народ, готов в точното време, за да създаде ефективна кохезивна армия. И за това не взима готови племена, а именно е готов да ги създава – да ги създава почти от нулата! .. 

Очевидно времето му позволяваше. 

Е, когато се справяте с плановете на боговете, трябва да мислите според техния мащаб...

Боговете и хората имат различна времева скала.


Аврам беше на деветдесет и девет години и Господ се яви на Аврам и му каза: Аз съм ВсемогъщБог; ходи пред мен и бъди непорочен; ище сключа завета Си между Мен и тебе, и много ще ви умножа, много ще се умножавам. 

И Аврам падна по лицето му. Бог продължи да говори с него и каза: Аз съм Моят завет с вас; вие ще бъдете бащата на много народи и няма да се наречете отново Аврам, но името вище бъде Авраам, защото ще ви направя баща на много народи; И ще те направя много, много, несъгласен, ище направя народи от теб, и царе ще излязат от тебе; ище сключа завета Си между мене и теб, и между потомството ти след теб в поколенията им, вечен завет, че ще бъда твоят Бог и потомците ти след тебе; ище ти дам и на потомството ти след теб земята, в която пътуваш, цялата ханаанска земя за вечно притежание; и аз ще бъда техен Бог. 

И Бог каза на Авраам: Да пазиш завета Ми, ти и потомците ти след теб в поколенията им. Това е Моят завет, който да пазите между мен и между вас и между потомството ви след вас, за да се обрязват всички вас с мъжете; Обряжете краекожието си и това ще бъде знакът на завета между мен и вас. Осем дни след раждането ще се обрежете с вас във вашето поколение всяко дете, родено в къщата, и купено за сребро от чужденец, който не е от вашето потомство. Нека всеки, който се роди в къщата ти и купи за твоето сребро, да бъде обрязан, и заветът Ми на твоето тяло ще бъде твоят вечен завет. И мъж необрязан, който няма да отсече преградата си (на осмия ден), тази душа ще бъде изтребена от народа си, защото е нарушил завета Ми „(Битие глава 17). 

Изследователите с чисто материалистични нагласи обикновено разглеждат хигиенната процедура като обрязване. Наистина, при пустинни условия, когато водата е оскъдна, обрязването дава някои предимства от медицинска гледна точка. Но въпросът тук очевидно въобще не е ограничен е не е само чиста хигиена. 

Първо, в този случай обрязването е (и е) част от ритуала на посвещение в определен кръг от избраните – избрани да служат на ГОСПОДА. 

На второ място, тази церемония беше придружена от проливането на кръв, т.е. като дава (макар и малка) част от „жизнената енергия“ на Йехова и в същото време беше един вид „кръвна клетва“. 

Трето, обрязването се извършва на гениталния орган, т.е. имаше известна символика на връзката със следващите поколения (вечността на договора). 

Четвърто, обрязването се извършва върху тялото, което човек често използва (не само за да продължи състезанието и подобни действия, но и в ежедневните нужди) и съответно редовно вижда напомняне на задълженията си пред очите му. 

И на пето място, той дава отличителен идентификационен знак „Ваш е непознатия“, определен за целия живот на човек.

           

Обрязването не е само хигиена. 

В горния пасаж от Стария Завет можете да видите, че докато Йехова изобщо не се интересува от „чистотата на кръвта“ – обрязването трябва да се извърши не само между родените „от вашето семе“, но и от всички „купени за сребро от чужденци „. Това позволява, на първо място, значително разширяване на базата за бъдещата армия. И второ, не чакайте да се съберат достатъчно потомци на потомците на Авраам. Очевидно, въпреки че Господ има време, то не е неограничено. Освен това нямаше никаква причина да поема рискове и беше необходимо да се застрахова, в случай че расата на Авраам изведнъж се прекъсне поради някаква причина, която не можеше да бъде изключена. В резултат на това съвременните евреи всъщност са напълно изкуствено създадени хора, които не са обвързани от единството на „Авраамовото семе“ … Нещо подобно беше направено по-късно от арабските халифи, които създадоха специална охрана на представители на тюркскоговорящите народи – мамалуците. За тази цел млади мъже бяха специално избрани, които бяха отделени от семействата си, привързани към исляма и обучени в изкуството на войната. Мамалуците постепенно придобиват такава сила, че те свалят халифа, започват да се управляват и създават съвременни хора като турците. Да, и „Божиите избрани“ хора също наистина не са сами. Например, ацтеките се смятали за „избрани“, които между другото били изпратени от Бога на нови територии, но без строго териториално позоваване (те били ръководени само от определени знаци – специална птица над езерото). И ацтеките предложиха многобройни жертви с кръв, не защото бяха жестоки по природа. Те направиха това в дълбокото убеждение, че жертвите трябва да се правят, за да се „хранят боговете“ или без това цялата вселена ще се срине. И те видяха мисията си за „Божиите избрани хора“ в … спасяването на света по този начин! 




Сцена на ритуалния канибализъм на ацтеките Кодекса Mallabekano



Но обратно към евреите. 

Авраам се съобразява с всички указания на ГОСПОДА. И като знак за новия етап на връзката, Йехова веднага започна да го нарича не Аврам, както преди, а Авраам. И жена му Сара. Промяната на името обикновено означава преминаване на посвещението. Това е посвещението в „предшественика“ на новия „избран от Бога“ народ. Хора, които още не са знаели за какво са избрани … Може би трябва да забележите още едно нещо. Точно след тържественото събитие Авраам посещава пещерата Махпела. Това ви позволява да прокарате версията, че такова посещение наистина е много рисковано. И може би затова Йехова реши да застрахова и да предостави резервна опция – да постави основите за бъдещата армия и да създаде първоначалното ядро на избрания от Бога народ, още преди да рискува живота му. 

Посещението на Авраам в пещерата Махпелах

Старият завет внимателно мълчи за посещението на Авраам в пещерата Махпелах – няма нито една дума за това важно събитие. От еврейските източници следва, че това посещение е хронологично свързано с посещението на трите „ангели“ на Авраам близо до дъбовата гора на Мамре. Авраам, обаче, по някаква причина (ако се съсредоточите върху текста на Стария завет) се отнася към тях като към Бог – към единствения. В резултат на това не е съвсем ясно дали самият Яхве беше сред тези три „ангела“ (т.е. боговете), въпреки че от следващия текст изглеждаше, че той е бил.
   

Авраам и тримата ангели (Бартоломе Мурильо)

Тази среща в Стария Завет е, както следва:

Следва...

Няма коментари:

Публикуване на коментар