Сутра 1
[Сега съществува жаждата за освобождение.] Когато човек разбере чрез разсъждения истинската природа на това творение, истинската връзка между творението и самият него; и когато също разбере, че е заслепен от влиянието на Тъмнината (Мая), и че това е робство на Тъмнината, което единствено го принуждава да забрави своя истински Аз и причинява всичките му страдания, той естествено пожелава да се освободи от всички тези злини. Това освобождение от злото или освобождението от робството на Мая става основната цел на неговия живот.
Сутра 2
[Освобождението е стабилизиране на Пуруша (джива, душа) в нейния истински Аз.] Когато човек се издигне над идеята на създанието на тази Тъмнина, Мая, и излезе напълно извън нейното влияние, той става освободен от робството и установен в своя истински Аз, Вечния Дух.
Сутра 3
[Тогава се премахва всякаква болка и се постига крайната цел (истинско осъществяване, Божествена реализация] Постигайки това освобождение, човек се спасява от всичките си неприятности и се осъществяват всички желания на неговото сърце; така е осъществена крайната цел на неговия живот.
[Иначе, раждане след раждане, човек преживява нещастието на неосъществените желания.] Докато човек се отъждествява със своето материално тяло и не успява да намери покой в своя истински Аз, той чувства, че нуждите му в съответствие с желанията на неговото сърце остават незадоволени. И за да ги задоволява, той трябва да се появява отново и отново в плът и кръв на сцената на живота, подчинена на влиянието на Тъмнината, Мая, и трябва да търпи всичките неприятности на живота и смъртта не само в настоящето, но и в бъдещето.
Сутри 5, 6
[Страданията са родени от Авидя, Невежеството. Невежеството е възприемане на несъществуващото, и невъзприемането на Съществуващото.] Невежеството (Авидя) е погрешно схващане или то е неправилна представа за съществуването на това, което не съществува. Посредством Авидя човек вярва, че това материално творение е единственото нещо, което реално съществува, и няма нищо отвъд него, забравяйки, че това материално създание по същество е едно нищо, просто игра на идеи на Вечния Дух, единствената Реална Същност, отвъд разбирането за материалното създание. Това Невежество не само че е по само себе си беда, но също така е извор на всички други беди на човека.
Сутри 7-12
[Корените на болката са егоистичните дела, които (основавайки се на заблуда) водят към страдание.]
Под влиянието на тези пет беди – Невежество, Егоизъм, Привързаност, Отвращение и Упорство в продължаване на заблужденията – човек е въвлечен в егоистични дела и в резултат на това той страда.
[Целта на човек е пълна свобода от нещастието. След като е прогонил всяка болка отвъд възможността за нейното връщане, той е постигнал най-висшата цел.]
Прекратяването всички страдания се нарича Артха, непосредственият стремеж на сърцето. Пълното изкореняване на всички тези страдания, така че тяхното повторение да стане невъзможно, е Парамартха, крайната цел.
Сутри 16-21
[Съществуване, Съзнание и Блаженство, са трите копнежи (на човешкото сърце). Ананда, блаженство е удовлетвореността на сърцето и се постига чрез средствата посочени от Спасителя, Сат – Гуру. Чит, истинско съзнание, донася пълно унищожаване на всички нещастия и дава израз на всички добродетели. Сат, съществуване, се постига чрез реализация като вечно жива душа. Тези три качества съставляват истинската природа на човек. Ако всички желания са задоволени и всички страдания са изкоренени, се постига Парамартха – най –висшата цел.]
„Затова спомни си откъде си изпаднал и се покай” (Откровение гл.2, ст.5)
Човекът, съзнавайки своето истинско положение в природата на това създание на Тъмнината, Мая, придобива абсолютна сила над него и постепенно отстранява всички развития на Невежеството. По този начин, освободен от контрола на това създание на Тъмнината, той възприема своя собствен Аз като Неущожима и Вечно съществуваща Реална Същност. Така Сат, съществуването на Аза, се появява на светло. С постигането на Сат-Чит-Ананда, т.е задоволяването на всички нужди на Сърцето, се изкоренява Невежеството, майката на злото Със задоволяването на всички нужди на сърцето – Сат, Съществуване; Чит, Съзнание; и Ананда, Блаженство, се изкоренява Невежеството, майката на злото и от там завинаги се премахват всички нещастия на този материален свят, изворите на всички видове страдания. Така се постига крайната цел на сърцето.
[Задоволявайки всички нужди на своята Природа, човек вече не е просто отражение на божествената светлина, а действително се съединява с Духа. Това състояние се нарича Кайваля, единение.]
В това състояние, когато всички нужди са задоволени и крайната цел е осъществена, сърцето става съвършено чисто и вместо само да отразява духовната светлина, то я проявява активно. Човек, който по този начин е осветен или миропомазан от Светия Дух, става Христос, миропомазания Спасител. Влизайки в царството на Духовната Светлина, той става Син Божи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар