Последователи

сряда, 5 декември 2018 г.

Страшен съд – война? ПРОГНОЗА 2019/ Сп. „Икономист“

                


ПРОГНОЗА 2019
Сп. „Икономист“ публикува традиционната си илюстрация на онова, което може би очаква

Базираното в Лондон световно седмично списание The Economist може да се похвали с близо двувековна история на успешни анализи, научни публикации, прогнози и коментари (появява се през 1843 г.)
Списанието е собственост на едни от най-богатите фамилии в света, както и на хора от редакционния колектив и е нещо като барометър на онова, което мисли и оповестява влиятелна част от световния елит.

Традиция е преди началото на следващата година да се прави обзор-прогноза на света през идващата година. Пак по традиция от няколко години насам корицата му е някакъв артистичен фотоколаж, който символично разказва за онова, което може би предстои през идващите месеци и дни.

Ето я корицата за 2019 г. (снимка)
В центъра на композицията е поставен Витрувиански човек.
Леонардо да Винчи го е създал около 1490 г. като илюстрация за книга, посветена на римския архитект Витрувий.
Витрувианският чонек е символ на хармонията.

Избран е, защото през 2019 г. (2 май) се навършват 500 години от смъртта на великия гений на Възраждането. Към скицата има бележки на Леонардо да Винчи. Тя и текстът често се наричат закон за пропорциите.

Скицата се тълкува символично и като „Човекът – център на Вселената”. Това е намек за необходимост от нова политика, обръщаща повече погледа си към обикновения човек, понеже човекът е в долната част на корицата, а не в горната.

В колажа на „Икономист” фигурата е просната над Атлантическия океан. С други думи тя или съединява Новия и Стария свят в евроатлантизма или пък обратното – говори за линиите на напрежението между тях, за липсата от хармония и необходимостта от нея, за противопоставянето между Тръмп и лидерите на Европа.

Ръката на Витрувианския човек, намираща се над Европа, държи смартфон с QR код. Може би това е намек за усилване на цифровия контрол върху гражданите.

Държи и везни с различно количество хора. Това вероятно показва растящото отчуждение между европейските елити и гражданите, както и ръстът на популизма в Европа. От друга страна може да илюстрира тежкият проблем с миграционните и демографски процеси на Стария континент.

Над САЩ ръката държи листо от коноп и бейзболна топка. От една страна илюстрацията показва тежкият проблем с наркозависимистите там.
Обаче бейзболната топка е синоним на зрелища.

Т.е. либералното издание прокарва идеята си за новата американска политика – нещо като „хляб и зрелища” Хлябът в в илюстрацията обаче е конопът – т.е. става дума илюзията, халюцинацията (създавана от наркотиците).
От друга страна сентенцията „хляб и зрелища“ е дело на римския поет Ювенал и още от онова време е нарицателна – символна за популистка политика.

На гърдите на Витрувианския човек има татуировка #MeToo като знак на засилване на фаминистичните течения по света.
На една от ръцете е спиралата на ДНК, с което се прогнозира разцвет на генетиката и евгениката.

Физиономията на американския президент е срещу тази на Тръмп, разделени от една мечка панда. Явно в схващането на „Икономист“ Китай е балансьорът на това противопоставяне, което е вярно наблюдение.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Редом с Путин са изобразени четирите конника на Апокалипсиса.
Те са описани в последната книга от Новия завет в Библията, наречена Откровение на Йоана от Исус Христос.. В нея се разказва за книга или свитък в Божията дясна ръка, който е подпечатан със седем печата. Исус Христос, отваря първите четири от печатите, при което се появяват четири конника: бял, червен, черен и блед.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Според християнската есхатология тези четири конника на Апокалипсиса са предвестници на Страшния съд.
**** Обикновено Белият конник е наричан Завоевател, това е защото белият кон обикновено е символ на „влизането“ на владетеля във власт. Той е свързван с победа (в гръцката библия думите произлизат от νικάω, завладявам, побеждавам), той носи лък и корона на победител.

*** Червеният конник се възприема като представящ Войната или той започващ началото на война. Черният държи везни – отсъжда справедливост, а се отъжествява и с глад, понеже текстът на библията след него тласи библейския текст продължава с:
„И чух нещо като глас отсред четирите живи същества, който казваше: Един хиникс пшеница за динар, и три хиникса ечемик за динар; а дървеното масло и виното не повреждай.“
*** Над конниците има надпис. Той е огледално (обратно) изображение на текст – тръбопроводи на Путин. Явно това е най-силното руско оръжие в Страшия съд – битката между Америка и Русия.

Непосредствено под Тръмп – на източното крайбрежие на Северна Америка (Канада) е английският булдог с надпис „Британия след Брекзит”, обърнат към вървящ към него индийски слон със стрелка на растящи борсови индекси. Вероятно редакторите намекват за английската идея да се възкреси Британската общност като икономическа и политическа общност.

Зад гърба на Путин е физиономията на великия изобратетел Тесла, а до него и под Путин е електромобилът. Намекът е прозрачен – времето на енергийни нефто- и газозависимости приключва.

__________________________
„Икономист” прогнозира бум в технологиите и космонавтиката. Най-горе на корицата са изображения на Луната, на Марс, скица на Леонардо да Винчи за летящ апарат (хеликоптер), очилата за виртуална реалност на Леонардовия човек, и т.н
___________________________

В центъра на изображението, непосредствено над главата на Ренесансовия хармоничен човек щъркел носи в лабораторна колба свитък с щрих код. Това или е послание за необходимостта от контрол върху раждаемостта или пък прогноза за експерименти с производство на деца като бъдещ стоков продукт.
Има и редица други детайли, за чието тълкуване се затруднявам.


                 



              

Ротшилд Икономист 2016 : Какво означава това?



                   

Предсказания на Economist за 2017 г: Планетата на Тръмп


               


„Ред от хаоса“: Не бяха ли нападенията в Париж предсказани от списанието на Ротшилд The Economist?

Няма коментари:

Публикуване на коментар