Последователи

събота, 14 октомври 2017 г.

МИСЛИ ФОРМИ 62




~ Bhavagad Gita, 10: 8-18

8

Аз съм първопричина на всичко:

Аз съм начален вселенски тласък.

Щом мъдреците така ме виждат —

те ме почитат с любов и вяра.


9

Отдали на мен ума и живота си,

те взаимно се просвещават.

Като говорят за мен непрестанно,

чувстват само блаженство и радост.


10

На тези, които, уравновесени,

ме почитат с любов и преданост,

Аз давам това единство на разума,

чрез което се стига до мене.


11

Понеже чувствам към тях състрадание,

в тяхната същност се установявам

и със сияен светилник от мъдрост

премахвам мрака на неведението.


Арджуна каза:

12

Ти си върховен брахман, сияние,

върховна святост и вечен пуруша,

изначална вселенска сила си —

нероден и присъстващ във всичко.


13

Така те наричат мъдреците,

Нарада, който сред тях е божествен,

също Асита, Девала, Вяса —

и ти самият сега го казваш.


14

Вярвам на твоите слова, о, Сияйни —

всичко, което изричаш, е истина!

Ни богове, нито демони знаят

твоята същност, о, Най-прекрасни


15

Само ти се познаваш чрез себе си,

о, Върховен Пуруша! Създател

на съществата и господар техен,

бог на боговете, владетел световен!


16

Само ти можеш да ми откриеш

това велико силопроявление,

чрез което проникваш във всички

светове и навеки пребъдваш!


17

Как бих могъл да те позная,

като мисля за теб, о, йогин?

И в какъв образ да си представям

твоята същност, о, Най-прекрасни!


18

Говори още и по-подробно

за твойта йога и твойта сила!

Вкусил амрита, о, Джанардана,

аз ненаситно жадувам за още!





Върховносияйния каза:

19

Така да бъде! Ще ти разкрия

някои мои силопроявления.

Някои само, о, Курунандана!

Защото нямат край моите прояви.


20

Аз съм Атмана, о, Гудакеша,

в сърцевината на всичко живо.

Аз съм Началото и Средата,

както и Края на всичко живо.


21

Сред бляскавите Адитя съм Вишну.

Сред светилата — лъчистото Слънце.

Сред бурни Марути — лъча Маричи.

Сред стражите на нощта — Луната.


22

Сред ведите аз съм Самаведа.

Сред боговете съм Индра Водителя.

Сред сетивата — Ум съм наречен.

В съществата аз сьм Съзнанието.


23

Сред ужасните Рудри съм Шива.

Сред злите духове — Цар на Обилието

Сред святите Васу — чистия Огън.

Срел планините — Свещената Меру.


24

Между домашните жреци, о, Партха,

аз съм Застъпника Брихаспати.

Сред пълководците аз съм Сканда.

Сред водоемите съм Океана.


25

Сред великите риши съм Бхригу.

Сред думите — ом — едносричния Брахман.

Сред жертвите — Безмълвното славене.

Сред неподвижното — Хималаите.


26

Сред дърветата аз съм Ашваттха.

Сред богоподобните мъдри — Нарада.

В звездната музика съм Читрарадха.

Сред съвършените земни10 — Капила.


27

Сред конете аз съм небесния

Уччайшрава — роден от амрита.

Сред божите слонове съм Айравата.

Сред мъжете съм Цар на мъжете.


28

Сред оръжията съм Ваджра.

Сред кравите — Крава на желанията.

Всепораждащият Кама съм.

Сред змиите съм царят Васуки.


29

Сред нагите съм вселенският Шеша,

Сред водните жители — бог Варуна.

Сред предците небесни — Аряма.

Сред царете съм царят на смъртта — Яма.


30

Сред демоните Прахлада — Радостния.

Сред изброителите съм Времето.

Царят лъв съм сред зверовете.

А сред птиците — царят Гаруда.


31

Сред пречистващите съм Вятъра.

Сред носещите оръжие — Рама.

Сред рибите съм гигантът Макара.

Сред реките — небесната Ганга.


32

Аз съм Началото, аз съм Средата

и аз съм Края на съществуващото,

Сред науките аз съм за брахман.

А сред спорещите съм Словото.


33

Аз съм първият — „А“ — сред звуците,

И съм Двандва сред сложните думи.

Аз съм също и вечното Време.

Творец съм с лица във всички посоки.


34

Аз съм Смъртта, отнасяща всичко.

Аз съм Бъдещите рождения.

Сред жените съм Слава, Реч, Памет,

Красота, Жертвеност, Твърдост и Милост.


35

Сред ведийските химни съм Брихатсаман.

Сред стихотворните ритми — Гаятри.

Сред месеците съм Маргаширша.

Сред сезоните — Времето на цъфтежа.


36

Аз съм и Хитростта във хазарта,

и Блясъка във великолепието.

Аз съм Победата. Аз съм Волята.

И Добродетелта на праведните.


37

Сред рода Вришни съм Васудева.

А сред Пандавите съм Арджуна!

Сред мъдреците в света съм Вяса.

Певецът Ушана съм сред поетите.


38

Аз съм Скиптъра на управниците

и Политиката на побеждаващите.

Аз съм Мълчанието на тайната.

На тези, които знаят — Знанието.


39

Във всичко, което съществува,

аз съм Семето, о, Арджуна!

Нищо подвижно или неподвижно

не може без мен да съществува.


40

Нямат край моите чудни вселенски

проявления, о, Парамтама!

Което чу, бяха само примери

за неизчерпаемата ми сила.


41

Всичко, което е мощно и славно,

което е истинско или красиво,

възниква, понеже съдържа частица

от моята великолепна сила.


42

Но какъв смисъл има да знаеш

всички тези неща, о, Арджуна?

Знай, че аз съм. И света поддържам

с една невидима своя частица.


Ом тат сат

Така в славната Бхагавадгита, която е сред най-мъдрите упанишади, в тази наука за брахман, в това ръководство по йога, в беседата между Шри Кришна и Арджуна завършва десетата глава, наречена

ЙОГА ЧРЕЗ ПРОЯВЛЕНИЯ НА СИЛАТА


                     



Кришна казва в Бхагавад Гита 10:39 Аз съм семето, което поражда всичко съществуващо. Няма същество — движещо се или недвижещо се, — което да може да съществува без Мен."Семе" на Санскрит е "биджа".



КРИШНА"На всички същества аз съм душа, Гудакеша, в самото им сърце пребивавам аз. Аз съм тяхното начало, аз съм средата и края на всички същества също съм .





Разширяване на съзнанието "


Едно от големите преживявания на живот е приспособяване към факта на вътрешното разнообразие. Поглеждайки към него, човек разбира, че той лично е изправен пред проблеми с адаптирането. Той трябва да се научи да се смесва с множеството други човешки същества, които изграждат неговия свят. Той трябва да се приспособи към многобройни темпераменти и трябва да развие търпение, съчувствие, разбиране и всички тези качества, с които контактът с другите става прав и хармоничен. Връщайки се навътре, за да съзерцава фината мистерия в себе си, той отново се намира в присъствието на разнообразие. Вътрешната му природа не е една, а много. Ако не беше така, нямаше да има богатство за живот. Това е многото в себе си, което му позволява да се смесва конструктивно и разумно с многото, което прави външния му свят. Във всеки от нас е универсалност и тази универсалност ни дава възможност да чувстваме или да осъзнаваме универсалността на Космоса. Частите от човешкото съзнание свидетелстват за частите на световното съзнание. "Извадка от самоусъвършенстването чрез дисциплини на реализацията", страница 125 Manly Palmer Hall



                                   

Реалът е винаги налице, като екрана, на който се движат кинематографичните картини. Докато изображението се показва на него, екранът остава невидим. Спрете снимката и екранът ще стане ясен. Всички мисли и събития са само снимки, движещи се на екрана на Чистото съзнание, което само по себе си е реално. ~ Рамана Махарши - великият мъдрец на Аруначала.

             


                                           


Свръхдушата Върховната Личност е източник на светлина. Бхагавад Гита 13.18, Шрила Прабхупада



"Слънцето на истината се издига в човешкото същество и осветява своя свят, когато вдига ума си от мрака на невежеството и егоизма в светлината на мъдростта и алтруизма." - Самаел Аун Уор


"Не мислете за Бога по отношение на формите, защото формите са ограничени и Бог е неограничен." - С. С. Луис


"Колкото по-нагоре се издигаме, толкова по-малки изглеждаме на тези, които не могат да летят."~ Фридрих Ницше



Когато флуидът на Новото съзнание се влее в светилището на главата, то започва ярко и забележимо да свети. Библията говори за "Знака на Човешкия син". Той сияе от светилището на глвата и излъчва от огледалото на челото - отвореното пространство зад челната кост. Нарича се "Знакът на Човешкия син", защото това е истинският, изначален огън на съзнанието, на Божия син Пуруша. Когато мозъчната система може да вдиша този изначален астрален огън и седемте мозъчни кухини се изпълнят с него, той започва да се излъчва навън. Фокусът на това лъчение се образува в споменатото място зад челната кост. Ян ван Райкенборг: Изявата на Гносиса в наши дни


Руския секс гуру Митрадевананда Свами,


"Бхакти (йога) е по-велика от карма (йога) и по-велика от (раджа) йога, тъй като последните две имат някаква цел, докато бхакти (йога) е сама своята собствена цел, своите собствени средства и финал."

Най-голямото предимство на бхакти е, че това е най-лесният, най-естественият начин за постигане на голямата божествена цел; големият недостатък на този път е, че в по-нисшите си форми той често деградира в ужасен фанатизъм. Фанатичните групи в индуизма, мохамеданството и християнството почти винаги са се състоят от тези последователи на по-нисшите нива на бхакти.
Свами Вивекананда. Учения


Различна настройка - Различен живот За да хване определена станция, радиоапаратът е необходимо да бъде настроен на нейната честота. По същия начин, за да преживеем определена реалност, е необходимо да резонираме на нейната честота. В противен случай, колкото и да се стараем, просто нямаме достъп до идеите, емоциите и действията, които биха могли да я разкрият. Всичко е въпрос на настройка.


Първо ще ви отнемат желанията , след това ще ви отнемат вярата и накрая ще разберете , че нищо не зависи от вас. ~ Махабхарата ~


Този свят, който не ви познава, не може да ви вмести в себе си. Затова той ще ви приеме на нож. Но пък вие го разбирате и можете да го вместите в себе си. Затова гнева му с добротата си смекчавайте и разтваряйте клеветата в Любов и Разбиране


Няма коментари:

Публикуване на коментар