Последователи

четвъртък, 18 юни 2015 г.

Финни Капки / Червени и бели капки Бинду

Кръгът(несъвършенна точка) и дъгите описват душата във Времето.
Всяка една стереометрична фигура в пространството или геометрична фигура в равнината са несъвършено описание на движението на душата във Времето(+Пространството) и Отвъд него.
Единствено отворените дъги и точката описват дейстителното състояние на движението на душата.
Дъгата на Илюзията е Полумесецът. Той има двойнствена функция(както самата Луна и Материя). Предствялва както за-щитен пояс за Трансцедентът отдолу-нагоре, така и пропусклив инструментариум за Осъзнаване на Трансцедентътотгоре-надолу в дъгите на отделните видове съзнания.

Самата дъга на илюзията представлява ВЕЧНОСТТА.

Ако я разледаме с долните 3 дъги(видове съзнания и вери, съобразно3-те гуните на матер. природа) заедно и БЕЗ точката това представялва безконечните цикли на пре-повтаряемост в материалният свят.
Ако я рзгледаме заедно с точката, това това еТрансцеденталният свят, който също е вечен, но БЕЗ ЦИКЛИ.
Самата дъга на илюзията(Полумесецът) представялва Времето, Спиралите("спирала"-"spiral" идва от "дух"- "spirit", Духът. Асоциира се сГоспод Шива.)
За това Господ Шива има трансова, или полу-трансцедентална позиция спрямо Трансцеденталният Абсолют Господ-Бог.

Господ Шива отговаря за гуната на Невежеството, НЕСЪЗНАВАНОТО- ТАМАС.
В тази гуна душата джива-атма има позиция еквивалентна на атомът от мъртвата природа.
В това състояние душата минава след прераждане в Утробата на Вишну- "U-Terra", Uterus.
Всички паднали душИ, които не са осъзнали Абсолютът попадат в Утробата наВишну за ново раждане в матрицата. За това отрочетата имат още трансово съзнание- те спят сън без сънища - в не/без-съзнаване.
След определен период те си при-помнят своят опит от предните прераждания, натрупани в под-съзнанието чрез Астралното съзнание, умът и гуната на страстта-раджас-сън със сънища.. Това състояние може да се задълбочи до състояние на гениалност на деви и демони.
Дъгата на сън със сънища се нарича "Сънят на Вишну" при Сътворението и завършва с Дъгата на Дълбок сън без Сънища след КОШМАР, предизвикан от Разрушаването(от Шива или Кали в "Нощта на Брахма" в Утробата наВишну).

Будното съзнание няма нищо общо с Гениалността("Гениалността" е в резултат на натрупана добра карма от прераждания на душата в Астралът, съзнанието на сън със сънища).
Будното съзнание е насочено към изчистване от Астралният свят до неговите най-висши нива, без обаче да преминава още в Трансцедентът. Асоциира се с Брахма иБудха-съзнание.
Краят на Будното съзнание(Сатва гуна) остър, така както са остри двата края на Дъгата на Илюзията- Духът. "Тясната порта" към Трансцедентът.

В юдейската библия многократно е заявявано, че сънотворци, гадатели и врачки, които противоречат на племенната доктрина на Дух Йах(Аллах) ще биват избивани публично с камъни. Това, само по себе си, не вещае по-висше съзнание от Астралното, напротив - по-низшото му състояниеТРАНСОВО, сън без сънища, подобно на състоянието на атомите на материята. Дори юдейските "пророци" не отиват по-надалече - те започват да си мечтаят за "съвършенно астрално битие"(без цикли),което само по себе си е фантазия(илюзия).
Единственият представител на Будното съзнание в Абрахамизмът е Господ Исус Христос. Той, в нощта на Предателството Си от Юда, на 3 пъти заварва своите ученици да спят в Градината на Маслините(Гетсиманската градина), нищо неподозиращи за съдбата на своят аватар-гуру, който, в Своите молитви на будност, е толкова интензивен, че чак се потял постоянно...
"Глупецо, тази нощ ще изискам душата ти, а това що си приготвил чие ще бъде?” Лука 12:21
Астралното съзнание постоянно отлага и забавя реализацията на Истината и Богът. За това, то се оприличава за глупец, който крои планове без Кръчмарят("Кръшнарят"). То затъва все по-дълбоко трупайки негативна карма, прераждание след прераждание.....
                                                                                                             Будното съзнание се характеризира с английската дума "vigilance" -"бдение" , а Санскритската съответка е "Видйа"("Знание"). Българският глагол "виждам", латинският "vedere".
Бдението не предствлява "очакване в страх"(от някакви събития в матрицата и циклите), а -концентриране в ТОЧКАТА на Абсолютът- "Дхйана-йога", състояние на съзнание отвъд циклите в матрицата.                                                                                                                                                          
  
Точката и дъгата на илюзията се презентират от "бинду" мудра. Ауро-бинду- "Златна Ваикунтха"."Бинду" значи "Точка" на Санскрит.                                                                                                                                                                                    Първата практика в крия йога се нарича випарита карани мудра. „Випарита” означава „обратен”, „противоположен”, „карани” означава означава „действие”. Вашата кола има задна скорост назад, нали? Какво се случва, когато включите на задна? Колата се връща в същото положение, от което е тръгнала. Ако изкарате колата от гаража и после включите на задна скорост, тя ще се върне обратно в гаража вместо да продължи по пътя, където ще харчи гориво, за да се движи.                  

В „Хатха Йога Прадипика” и в тантристките текстове има едно чудесно описание, което изразява този процес: „От луната нектарът изтича. Когато слънцето изпие нектара, йогинът остарява. Тялото му се разпада и той умира. Ето защо, чрез постоянна практика йогинът трябва да се опитва да обърне този процес. Нектарът, който тече към слънцето, трябва да бъде обърнат и изпратен обратно към по-висшите центрове. Какво ще се случи тогава? „Хатха Йога Прадипика” обяснява: „Когато успеете да обърнете потока на амрита, божествения нектар, той няма да бъде погълнат от слънцето. Така ще бъде усвоен изцяло от вашето чисто тяло”.                                                
             

Когато тялото ви е прочистено с хатха йога, пранаяма и чиста храна, този нектар ще се асимилира от тялото и вие ще преминете в по-извисено духовно състояние. Когато нектарът се завърне в своя източник във висшите центрове на мозъка и не е погълнат от слънцето, вие започвате да усещате вътрешна тишина. На какво се дължи този покой? Той е резултат от асимилирането на едно определено вещество, което се секретира в тялото. В йога и в тантра традицииите това конкретно вещество се нарича „амрита”. Думата „амрита” произлиза от санскритския корен „амар”, което означава „безсмъртен”. Това е буквалното значение, но „амрита” се превежда и като „нектар, амброзия на безсмъртието”. Точката, където се отделя този нектар се нарича бинду. Бинду означава „капка” и се намира на пресечната точка между предния и задния в кухина в черепа. На това място отзад на главата оставяли кичур коса арийците и индусите. Днес тази традиция не съществува, тъй като го смятат вече за ненужно.

                                                                                                                                                                               От центъра бинду в черепната кухина се стича капката. Черепният канал прилича на много малък стрък трева и има леко вдлъбване. В тази вдлъбнатина има малко количество течност. Кухинката е толкова малка, че едва побира една капка. Именно тази капка течност се нарича „амрита” в йога. В тантра името на този център е „бинду висагра”. „Бинду” означава „капка”, а „висагра” означава „пада, стича се”. Така че бинду висагра е центърът, от който се стича капката на нектара.
Нектарът въздейства по два начина на тялото, ако се асимилира и не се пропилее. От една страна той влияе за половото съзряване и способността за възпроизвежане – създаване на деца. Аз съм продукт на тази способност, както и вие. Но ще изживеете и друго въздействие, ако успеете да спрете падането на тази капка и последващото й поглъщане в слънчевия сплит. Това се постига чрез практикуването на випарита карани мудра. Слънчевият сплит, който е в пъпа, е центърът на слънцето, на горещината. В йога той е точката, в която се срещат две много важни сили в тялото – прана и апана, нагоре отиващата сила и надолу стремящата се сила. Ако посоките на тези две сили се обърнат, те се събират и се получава единение. Тогава въздействието на този нектар се усеща от висшето съзнание, финото тяло или астралното тяло. В резултат на това вие ставате спокоен и притихнал, дори и малко преди това умът ви е да е бил разсеян, объркан, хаотичен. Изведнъж целият шум в главата спира и се изпълвате с кристална яснота. Очите са отворени, чувате и виждате всичко около себе си, но умът не се движи. Сякаш обектите, пространството и времето са спрели, сякаш цялата вселена е престанала да функционира. Вие сте потопени в пълна и цялостна тишина.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Основната есенция

Основната есенция в нашето тяло е един фин отпечатък от частиците на петте елемента (земя, вода, огън, въздух и пространство) в чиста, безплатно, концентрирана форма. Тя е неразделна част от Clear Light.

Бинду преминава от един живот в друг,по пътя на Просвещението, заедно с потока на чистото съзнание на ясната светлина и финната прана.

В междинното състояние след смъртта , което представлява финни ветрове (кармата на човек) тя зачева бъдещето на физическото тяло, в която е роден човек. С въвеждане на сперма и яйцеклетка на бъдещия баща и майка , тя ги съживява, дава 
 им живот и растеж.

Финни капка и фазата на луната

Съществената Бинду се движи по каналите на тялото в съответствие с цикъла на лунните фази. По време на пълната луна се издига на върха на главата, бинду. При намаляващата луна бинду се движи надолу от едната страна на тялото, при увеличаване на Луната тя се изкачва от другата страна. В момента , когато фините бинду са в короната, петте основни Прани също са там. За това в този ден е най-лесно да навлизане на праната в сушумна. Така че тантра препоръчва Луната като добър момент да се практикува с вятъра и канали.
Червени и бели капки

В образуването на капка етерично тяло е разделена на червено и бяло (за тези капки се позовава на мъжки и женски енергии в тялото). Челото (между веждите) е мястото на белите капки, там червените капки са по-слаби. Истинското място на бели капки е челната чакра (Аджна). Основната точка на престоя на червените капки са пъпа, гениталиите и гърлото. Тук червената капка преобладават а белите са в по малки количества. В сърцето белите и червени капки са балансирани по сила.

"Семената са два вида: бяло и червено.Белите се наричат Шукла, червените maharadzhas "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.72)

White символизира капка спермата на човека, червеното - тайната на женското тяло или яйцето.

"Rajas се намира на пъпа и е подобен на червена течност. Бинду се намира в района на Луната (в небето). Трудно е да се постигне техния съюз. "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.73)

В тялото, тези сурови капки се движат произволно чрез канали под влиянието на вятъра (кармични наклонности). Чрез изчистването на канали и прана, йогинът обединява тези капки.

"Бинду е Шива, Шакти е раджас. Бинду е луната; раджас е слънцето. Само чрез техния съюз йоги достига крайното освобождение. Когато раджас се задвижва от събудената сила на Кундалини чрез дишане (Vayu), в съюз с бинду и тялото става божествено. "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.74 - 75)
Други творчески капки

В нашето тяло, има творчески капки, които са родени с тялото и живеят толкова дълго, колкото тялото живее:

~ капки на будност, в орган, намиращ се в Аджна чакра,

~ Капки на словото (вибрации) сън, звук, разположени в гърлото чакра,

~ Капки на съзнание, дълбок сън, мисли, разположени в областта на гръдния кош,

~ Капки на сексуално блаженство, мъдрост, дълбочина на съзнанието, находящ се в пъпа (Манипура чакра).

Тези капки са груби, и не преминават към следващия живот след смъртта.
Леките капки и невежество

Drops - това е централната точка на натрупването на фините енергии. Леките капки привличат фините енергии в тялото и съответните бариери в съзнанието, които създават нечисти карма.Когато кармичната енергия се премести в челото и на пъпа, лицето е будно. Когато те влизат в гърлото и половите органи (Свадхистхана), човек сънува. Когато тази прана се натрупва в сърцето, лицето влиза в дълбок сън. Съзнанието, резониращо за състоянието на енергетиката , след това заспива с мечти, в дълбок сън, изправен пред блаженство, че е буден. През цялото време, възприятието му е нечисто, защото капки са мръсни, и защото изображенията се виждат, чуват се шумове и т.н., засенчват съзнанието.
Функции на фини капчици

Всяка капчица е свързана с конкретна състояние на ума. Когато човек е буден, ветровете ще ги насочат в областта на тялото (между веждите). В една мечта, една мечта активира пада на словото (гърлена чакра). В съня без сънища - вятърът се натрупва капчици на съзнание в (Анахата чакра). В момента на най-високо блаженство - пикът на енергия по време на оргазъм ветрове ще паднат в пъпа (Манипура). Задачата на Йоги е пречистването на тези капки, на ветрове енергия натрупана във вътрешността на централния канал.

Когато тези капки са активирани, настъпва процес разгъване на самскари и прогнози за външна и вътрешна реалност, която ние възприемаме като видимия свят. Ветровете привлечени от капките, угощават тяхната същност и форма Контрастни чисти светлини на вибрациите: видими гледки, звуци, миризми и т.н.

Със капките на веждите сме будни, ние виждаме илюзия в мечтите с капките в гърлото, вие сте на тъмно в безсъзнание поради намаляване на капките в сърдечната чакра, изпитавате блаженството на оргазъм с помощта на капка в пъпа.

~ Чело - пъпа (будност, сексуална екстази)

~ Гърло - пубис (на сън)

~ Heart - (сън без сънища).
Lingam

Lingam - това са местата, на максималната концентрация на червени и бели капки. Според учението на тантра йога във физическото тяло, има дванадесет точки, в които се помещават на Lingams.Lingam - чисто, финно светлинно вещество, смисъла на принципа на "единството на енергия и съзнание." От дванадесет пункта трите най-важни.

Първият лингам е в Муладхара чакра, тя се нарича Swayambhu-Линга.

Вторият лингам (ИТАР-лингам) е в Аджна чакра.

В Сахасрара чакра е третата - пара-лингам. Това означава, че тези три чакри са най-важните от гледна точка на просветлението  на финната същностт на енергийното съзнание. В сърдечната чакра, в центъра на гърдите, е забраната-лингам, се смята, че това е мястото, където бели и червени капки са в равновесие.
Концентрация Mind Control на капчиците

Ако се чувствате сънливи, йогинът трябва да се концентрира върху спада на веждите (Аджна чакра), поради това бдение няма да го остави.

За да генерирате ясен Dreams и практика на мечтите йога, йоги се съсредоточава върху вибрациите на реч в гърлото (в чакра visuddha).

За да изведе финото присъствие на информираността на ясната светлина, йогинът трябва да се концентрира върху капките в сърдечната чакра (Анахата).

За да разкрият дълбоко осъзнаване на Чистата Светлина, неразделна част от силната енергия от блаженство, йогинът използва пъпната чакра (Манипура), където капка блаженство дава възможност да се докоснете до истинската пустота. При раждането на човек се появява първият център канал, след като излезе от него, прана формира основите на елементите на физическото тяло. С въвеждането на ветровете в сушумна се връща енергията на нашата "I" затънала в самсара. Когато ветровете влязат в централния канал, йоги автоматично се включва в естествено състояние, отворен характер на ума.
Прана винаги следва ума. Ако йоги концентрира ума си върху точката, в тялото или чакри, прана ще е там. Целта на практикуването чакра-йога, е да се събира праната в енергийни центрове, за да се отворят възлите в Nadi и започне топене на основните капки (бинду), които са в тялото. Развързването на възела в Нади и топенето на капки въвежда енергия в централния канал и освобождава ума от влиянието на последните върху карма йога за освобождаване. Основните източници на енергия

Прана Видия казва, че има няколко основни източници на енергия (прана)
~ Универсалната енергия (Mahaprana) - космическа прана като такъв, който е в пространството в околните елементи и във всички живи същества,
~ Прана земята - се отнася за енергията на червената бинду, нейният характер - Луната,
~ Слънчева прана - се отнася за енергията на бялата бинду, природа - гореща,
~ Прана въздух - това прана, която е във въздуха, който дишаме, тя може да се натрупват с пранаяма или тялото да диша.Вторични източници на прана

Средни източници са както следва:
~ Растения, които поглъщат въздушна прана, праната на слънцето и на универсалната mahapranu,
~ Животни, които ядат растения
~ Камъни и минерали.
Растения, животни и минерали съдържат средна прана, която трансформира телата им. Тази прана е енергията на по-ниско качество. "Покори дишането и коня
Мозък - собственик на петте сетива,
е -. главата на домът. Тялото
е ездача на коня и язди в предопределена цел
Ако не управлява умело коня,
той изхвърля на слабите.
Този кон е Прана дишане. "
Риши Tirumular "Tirumantiram"
тантра 3 (564) Прана се движи през каналите, а с него на принципа на съзнанието - умът. Прана се сравнява с един сляп кон, а ума с куц ездач. Водачът представлява принципа на съзнание, което е във всеки опит. Ездача-ум не може да се движи сам по себе си, но само "кара прана." Всеки е индивидуално безсилен, но заедно, те могат да се движат и да стигнат до успех. Прана е сляпа, няма съзнание и се движи хаотично. Умът има идея къде да отида, но не може да го направи без прана. Без ум прана не може да се движи, така че прана и ума са взаимно свързани. Каналите, по които се движи прана представляват пътища в тялото. Изразът "луд ездач по конна езда по пътищата на 
канала на вятъра " означава, че умът, движещ се през каналите създава кармична визия, която е, определила света, в който живее йоги. "Контролираното дишане активира организма 

Тази птица лети по-бързо коня,
ако конят е възмутена, че доставя удоволствие
много повече от виното,
той дава сила, ускорява мързела,
наистина, както казваме ние, мъдрите, нека слушат. " Прана е сила проникваща във всички вещества и хранене. Това е оригиналната енергия на вакуума светлината на мъдростта.
Като печат на енергията, която се появява на модификации - пет чисти елемента, които са показани като тънки финните пет цветове на дъгата, недоловими за физическото зрение. Rainbow, е едновременно символ и буквално израз на тези цветове. Прана е пряко свързано с елемента вятър (въздух). Първият елемент на вятъра идва от космоса - основа на основите и последният се разтваря. Когато говорим за петте елемента във връзка с петте Pranas, се отнас
я до частта от огън и вятър, свързан с всеки елемент.Така че петте Прани в организма,  отговарят за петте елемента: земя съответства на Апана, вода - vyana, огън - Adobe _prana - вятър, пространство - Удана.                                                                                                              Бинду, поетично и често алегорично, мистериозно е възпята в древната йогийска литература като "божествена" искра - интересен феномен, подробно разгледан и от съвременни майстори. За да бъдем точни, бинду - ". Точката" не е чакра ("кръг"), а именно ". Точка" Графичният символ на "Ом" бинду - падаща капка ("visarga") виси над горната част на дъгата, и чувството за това че тя е отделена от света. В човешкото тяло, на бинду - район, на гърба на главата, от която чакрите като то се провежда, един вид пра-чакра. Тя не разполага с размера, въпреки че може да я почувствате психически, по време на практиките. Бинду е необходимо да се представя на място на главата му, където брамините в Индия носят опашка-Shikka и казаци остави перчем. Бинду не умствено оцветяване, за разлика от чакрите, нейното състояние е много чисто, еталонно за въплатеното - ограничено, самоосъзнаващо се и индивидуално - съзнание. Теоретично погледнато, бинду е врата от края/крайното към безкрая. На прага на еволюцията-инволюция на интензивна практика е в процес на прекратяване на игрите на ума (защото аджна остана под преминал), но все още не са хвърлени в "отворено пространство" Сахасрара, което е още по-висок. Просто казано, това е ключалка, през която можете да зърнат великолепието на Сахасрара! Практика за Бинду дава опит на не-ума, но не прекалено, за тези, които все още не са готови да се откажат от всички свои стремежи, освен йога. Това е като по средата - "Lite версията" Опитът на опита на Сахасрара, кулминацията на йога за човешкото общество. Работа с Бинду Бинду практика за хатха йоги слязох до хармонизиране на ума, набор от енергия и съзерцание *. Хармонизация и набор от енергия. Смята се, че дишането е груб и бурен, неспокоен ум, също и Бинду се движи в тялото (да, позицията на бинду - не статично). В началото на бинду процесната търсене, и просто лежете в Shavasana, или (ако имате време), още по-добре -  направете йога нидра. Редовна практика Kaya Sthayram (пълна неподвижност на йога). Определете и фиксиране на енергия. Начинаещите трябва да  практикува и след пълно йога дишане, пранаяма Anulov-Bel, опитни йоги - Нади shodhana пранаяма, три бандхи, а освен това Khechari и Agochari-мудра (и точно преди Медитацията върху бинду и дори редовно). Това създава основата за изтънченост и внимание към успешното локализиране на бинду. Самата медитация. Един от най-добрата, и в същото време много проста медитация, за да намерите Бинду е несъмнено Bramari, "медитация жужащи пчели." След като започнем с пеенето на мантрата Ом, седнали в удобна медитативна поза, ние постепенно се преместваме в едно "Мм-м". Като върха на езика се притиска към горното небце. В същото време се фокусирате върху задната част на главата, ние можем да (а понякога и доста бързо!) Мисли като "намери" точката на които е по-голяма от другите реагира на звук, като че ли за поглъщане. Намерили точката ние продължаваме да се концентрира върху нея до изчезването на всички мисли. Практика има смисъл да се направи най-малко 5 минути, в спокойна тиха среда, по-добре през нощта и сам. Можете да правите тази практиката заедно с медитацията Тратака във вашия график по концентрация. Осъществявайки технологията за бинду, може да се изненадате като разберете, че, първо, този тайнствена точка е много реална и податлива на локализация, и на второ място, практиката е голямо удоволствие, тъй като много добре успокоява ума. Колкото по-редовни и по-дълги сесии на "бинду-релаксации" правите, толкова по-забележим е положителния ефект. Фокусирането върху Бинду помага за достигне нивата на медитациите "Пратяхара" и "Дхарана". Противопоказания за тази медитация няма. Правейки тази техника, вие ще засилите вниманието си, намалявате стреса, добра концентрация  и придобиване на умения за по-добро усещане на своето тяло, което е много важно за успеха в йога. Избягвайте физически и психически стрес, което прави тази техника. ---- * Има много хора, които искат да философстваме (и спекулира) относно връзката на успешни практики в бинду и запазване на сексуалната енергия, както и физическа бинду - семето на мъжете. За повечето начинаещи йоги този въпрос няма такова критично значение, каквото понякога му се придава, защото изгубената чрез семето енергия, се губи много повече по много други начини (празни приказки и действия, телевизор, и потапяне в "света").

Няма коментари:

Публикуване на коментар