Последователи

неделя, 25 октомври 2015 г.

КАРТОГРАФИЯ НА ТЪНКОМАТЕРИАЛНАТА РЕАЛНОСТ

Глава 5 МИСТИЧНИЯ КОСМОС Е.А.Файдыш Глава 7 Глава 6 КАРТОГРАФИЯ НА ТЪНКОМАТЕРИАЛНАТА РЕАЛНОСТ Сега ще разгледаме практическото приложение на концепциите, разглеждащи тънкоматериалната реалност, за да се създаде карта на светове по различни езотерични традиции. Естествено, ние ще бъдем в състояние да видим само една малка част от наличния материал, който е най-важното и интересното за първо четене. 6.1. Шаманизъм (Сибирски шаманизъм и Келтска традиция) шаманизъм е може би най-старата оцеляла мистична традиция на нашата планета. Елементи на шаманските визия за света могат да бъдат намерени в различни религиозни и мистични картини на реалността на по-късни времена. Въпреки това, повечето форми на древния шаманизъм се характеризират с много трудна приложна ориентация, ориентацията на сферата на ежедневна магия. Ако по-късно мистични, религиозни традиции носят светлината на прожекторите в другия свят, и че там, че се търси смисъла на живота и целта на нашето съществуване, ранното шаманизъм е насочена изцяло към животинските аспекти на нашата природа. Това е оцеляването на всяка цена, за да се постигне мощност, енергия, защита от евентуални негативни влияния на света на мъртвите и света на духовете, като се гарантира подкрепа на мъртвите предци и т.н. Именно това е фокусът на заявлението е много стеснява и опростява картина на света шаман, ограничаването на своите съседи фините светове. В същото време, като се започне с банално домакинска магията на това, много шамани и техните традиции все повече и повече, увличат в омайната сложност на дървото на света, неговата поезия и самодостатъчност. Насочвайки областта на техните интереси в духовната сфера и по-фин подход към мистицизма и религията. Въпреки, че в днешно време има много примери за обратното, когато, например, в дълбините на християнския свят се съживява най-баналната черна магия, както и различни форми на сатанизма. Един от най-ярките примери е разцвета на черната магия в нацистка Германия. Един от най-важните елементи на практиката на шаманизма са картите на финните реалности. Те могат да имат най-разнообразна форма: да се предава в устната традиция, показани в геометрията на дома и заобикалящия пейзаж, изобразен на дайре или на шамански костюм, нарисувани на хартия. Във всеки случай, те са основно средство на шамана за придвижване в пространството , концентриран израз на всички тези архетипни принципи, за които говорихме по-рано. Съвременните изследвания по трансперсонална психология показват колко важни са тези навигационни инструменти за контролирано потапяне в сложната информационна реалност на променените състояния на съзнанието. Шаманистката картография обикновено се ограничава до три нива на реалността: горни, средни и долни светове. В същото време техните планове се разглеждат най-близо до средата на нашия свят. Разбира се, че се променя нивото на детайлност на схемата и нейните детайли, но основата е винаги една и съща. При първото картиране на древните келти, са ясно видими всички основни елементи на шаманския космос. Вселената на келтите се състои от три основни свята Горен, Среден и Долен разположени на различни нива на дървото на света (вж. Фиг. 23). В горния свят (короната на дървото) са създателите на духовните боговете, информационни равнини на реалността, духовни учители на човечеството. От там, видими за цялата вселена, световете на други планети, други самолети на космоса, по същия начин, те са разположени.                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                          Долният свят се разглежда като източник на материал, веществени реалност на нашите планове, той се намира в корените на дървото. Господарят му е рогат Бог(рога символ на плодородието, сила) е изобразен седнал в близост до кладенеца на първичния хаос. Той работи със седем реки от живота, който протичат от кладенеца. Тези реки текат около трите свята към върха на дървото на света, образувайки един вид черупка. Тъй като те се движат нагоре реките се превръщат в дъга. Световете, разположени вътре в нея са безкрайни, като в същото време погледнати от вън тези вселени изглежда по-малки от синапено семе (древен стандарт за нещо изклютчително малкп). Зад владетеля на подземния свят обикновено е изобразена огромната фигура на Бог на земята, като камък. Именно от долния свят се движат духовете на природата, тотеми и други субекти шаман предмети, издигащ се в средната света на седемте реки на живота. Според древните келти от долния свят идват нови знания, занаятчийски и практичрски умения. Там се намират душите на мъртвите предци. За разлика от по-късните религиозни вярвания, духовете на долния свят не се възприемат като абсолютно зло, но това е мястото, където обитават злите и опасни същества, враждебни на човека. Въпреки че те не принадлежат към владетелите на долния свят, но излезли от контрола на основните боговете може да унищожат целия живот на земята. Централните божества и на горните и долните светове се третират като две еднакво необходими компоненти на Вселената. Разположения между тях среден свят представлява и познатата ни вселената. Ствола на дървото е централната ос на света в същото време, минаваща през всяка точка (един от парадоксите на многоизмерна реалност). Той е основният път в странстванията на шамана а средствата за навигацията са ключовете.кодовете за проникването в някои/определени планове на реалността дават осемте посоки (например: на изток, движещи се нагоре по реката - горния свят; запад движение надолу по течението - долния свят и т.н. .).                                                                                                                                                                                                                     Алтай                                                                                                                                                                                                                    Друга интересна карта се отнася до Алтайския шаманизъм . Тук отново се сблъскваме с една и съща тристепенна структура на света. Нашия среден свят има форма на вдлъбната купа, над него е изпъкнал свод на небето, а още  по-горе слоевете на горния свят(включващ 7 до 9 слоеве). Връзка с всеки слой, свързан с преодоляване на пречките, и колкото по-високо, толкова е по-трудно. Обикновено шаманите се добират не повече от петото препятствие, в слой, където се намира златния кол (една от формите на дървото на света). По принцип, аз трябва да кажа, че шаманските традиции на Сибир, Tree World не са като едно  ствол, пронизващ всички слоеве на фината реалност, а като отражение на една и съща ос, център проектиращ се във всеки от световете и свързващ ги в едно. С други думи, във всеки свят, вие срещате Световното дърво като високо дърво, стълб,  но имаме ограничения размер на дървото, а не с върхове, отиващи в небето. Въпреки това, все по него, трябва да изчезнете от този свят и да намерите себе си в друг. Вярно е, също успешно трябва да се преодолеят препятствията (откриване на входна и изходна врата (мембрана) в хиперпространственният тунел). В действителност, това възприятие на Дървото на света е по-близо до реалната си многоизмерна същност, но все още е една метафора, тъй като многомерен обект не може да бъде ясно показан в нашия триизмерен свят. Властелинът на горния свят е Ulgen/ Улген създател на вселената (понякога се счита, синът на най-високия небесен дух  Кок-Монк адаз). Властелинът на долния свят и негов създател е антитеза на Улген, Эрлик(той е описан като завистливия брат на Ulgen, първото му творение, асистент, и т.н.). Въпреки че Ерлик е майстор на света на мъртвите, постоянен противник на Ulgen, той в никакъв случай не трябва да се олицетворява с дявола на християнските традиции. Той е по-скоро като Прометей: Эрлик помогна да се вдъхне душа в човека, след сътворението му а Ulgen е открил изкуството на коване на желязо и го даде на хората, изобретил е първите музикални инструменти, научил хората на изкуството на проникването в други пространства (шаманизъм). Ето защо, двамата приятели-врагове Ulgen и Erlik са повече като Тантра или даоистки архетип на двата полярни принципи/начала, еднакво необходими за функционирането на вселената. На границата на световете се намира овъглен черен пън, където се срещат духовете на небето и земята, за да решават съдбата на хората. Синове и дъщерите на  Ulgen му, неговия персонал, считат се за чисти духове и живеят в небето. От тях, най-известните са:  Уткучи, получаващ жертвата от шамана на небесния стълб и съобщаващ му  волята на Ulgen; Суйла и Карлик наблюдаващи земния живот на човека, и може би най-важния Яик (Дяик), изпратен на земята, за да предпазва хората от злото, за да бъде посредник между небето и земята. Понякога тяойсе разглежда като част от земната проекция на  Ulgen. Само чрез Yaik шамана може да се изкачи до небето, към горния свят. Yaik често е представяна като ездач (нормален вид на небесните духове). Друга се нарича "chetyrehkosoy майка" (архетип на андроген). Между другото, въпреки многото деца на Ulgen и Erlik не се споменава нищо за жените им, понякога казват, че децата им се "пробиха" (откъснали се) от тях. Може би това също е косвено доказателство за андрогинията на тези по-високи божества. За защита и благосъстоянието в шатрата и от огъня се сложи картинка във формата на заек Yaik, понякога просто се закачат козина на  мъжки заек. Това не е много трудно да се види голямо сходство с архетипа на бог Меркурий, също пратеник на боговете символ на който е заекът. В Erlik също има много роднини и служители, обаче, с доста опасен характер. Дъщерите му, са най-красивите и капризни момичетата обичат да съблазняват и да подвеждат шаманите. Синовете управляват зли и коварни духове , ловуващи за хора. Но те също така  защитават дома на хората от тях. Фиг. 24а показва репродукция на картата на небесния свят на шаман Кондрати Танашев която той нарисува за етнографа Л.Э.Каруновской през 1929 г. Може би най-интересната особеност на тази карта е нейната фрактална геометрия (това е особено интересно, защото през 1929 г. никой не бе чувал за фрактали).                         
                                            В центъра на картата е свещената планина на Ак-Тошон Алтай синове, която е обитавана от духовете на предците, ловците. От своя плосък връх е на пъпа на Небето и Земята (малък хълм) от него расте свещена златна топола, с връх отиващ в небето. Това е място, където границата между средните и висшите светове е най-прозрачна. Непосредствено до мандрата е млечно езеро, в което шаманът се измива преди изкачването си към горния свят. Въпреки това, за да използвате златната топола, както по стълбите до горния свят могат да бъдат само най-квалифициран шаман, слабия шаман обикновено се  завръща от планината без нищо. Фигурата показва, че горната част на набор от златни топола прониква небето зад него и е върха на света (т.е. извън нашата физическа реалност). В центъра на върха на света, в деветия си слой е разположена червена планина върху която се намира най-високата небесна юрта на висшия небесен дух Кок Монк и неговата съпруга. От комина на юртата се вижда клон от дървото на света, с завързана златна панделка. В редакцията на шамана Танашев Улгене син на Монк Kok адаз а Яжил-хан е дъщеря му. Вляво от планинатаживеят синовете на Ulgen . В горните ъгли на Картата са показани слънцето и луната. Според шамана, земята се намира в района на пъпа, където живее основния земен дух Дер-су, също двуполов по природа. Често към него се обръщат както Хазяйка на Земята-вода (в Aлтай името му означава "земя-вода интерфейс"). Танашев  каза, че на основната фигура, тя не се вижда, и посочва нейното местонахождение, на карта на отделен лист (показана на фиг. 24б). Очевидно, тава фино материално пространство е вградено в нашия свят на принципа на куклите матрешки: вътре в сравнително малък обем е един безкраен свят в рамките на този свят, ние отново намераме цяло множество от подобни вложени под-светове, и т.н. Това е, което сега се нарича самоподобна фрактална структура. Примери за тези светове, ние можем да намерим в голямото разнообразие от древни традиции. Световете на феи, намерени в кухото пространство на хълмовете и таласъмите дебнат в тънки мъх на старите камъни припомнят същата вселена на келтския шаман, която е по-малка от синапено семе. Свеът на Дьор су се поддържа на огромна риба Ker-Балик, плаваща в червено езеро. Той живее на най-високата планина Тезимби където  расте свещеното дърво (проекцията на дървото на света, в това пространство). Пътят на шамана е показан на линията със стрели. Той започва след къпане в млечното езеро близо до пъпа на Земята и Небето, след това преминава двете планини, в дома на дъщерята на Dier-су прави примка на планината, поради която слънцето изгрява и след което попада в резиденцията на Господарката на Земята-Вода , Тези карти, привличат и с още един архетипен принцип - силна прилика с структурата на всеки от световете един до друг, което е специално вследствие на организацията на фракталното пространство . По-прост вариант на шаманските карта от Altaian традиция е показана на Фиг. 24Ь . Той показва само на последователните етапи на пътя на шамана по пътя си към горния свят (пътя си). Гмуркането започва от хижата в долния ляв ъгъл на снимката. След тава пътя минава през  жертвения кон, олтара с кожата на жертвения кон, до който е свещеното дърво. По него, шаманът се изкачва към горния свят. На първия етаж, той се запознава с две спиртни Погдигана богове, стоящи пред къщата си и Кочо-кан (с пръчка в ръка). Следващото препятствие са плаващи пясъци и след тях е Ulgen и неговия посланик Уткучи. Около Ульген сияе слънчева аура. Разбира се, в Сибир, там са много големи традиции на шаманизма, самият изброяването им ще отнеме твърде много пространство, всеки е имал своя йерархия при картографиране на божества. Въпреки това, в общи черти архетипни всички са доста сходни. Въпреки това, подробни и подробно описание на шамански пътувания винаги са били много редки. Основните трудности при вербалното предаване на изображения на шаманските светове, са свещенния и секретния характер на придобитите знания, и езикови бариери. Като големи изображения, за да предадат коварен реалност шаман трябва да бъде надарен поет и писател. Едно такова уникално описание на шаманско пътуване анализираме с вас сега. Вие ще видите за себе си колко рядък поетичен дар е притежавал шамана, който ръководи церемонията. Nganasans Ние сега смятат картата на шаманските пътуване по време на церемонията по Pure описанието на чумата от известния етнограф А.А.Поповым. За съжаление, в наши дни силни шамани, представящи древната родова традиция почти са изчезнали, затова тези редки описания на реални шамански пътувания имат  толкова голяма стойност. Празника "Чистого чума" се провежда през първите дни на февруари, когато е края на полярната нощ. На него шаманите искат от божествата и духовете благоденствие, щастие и късмет през следващата година. Този ритуал може да бъде само една голяма или средно шаман, неговата продължителност от 3 до 9 дни (брой дни, необходими за да бъде нечетен). По време на празника на шамана се скита по-ниския, средния и горния свят. Неговата употреба и покровител в тези странствания е Бог (богиня) Хор'е - собственик (майка) на дървета. Този бог, както много други духове на шамански пантеон са двуполови, т.е. има и женски и мъжки характер, затова при описанието на гмуркането, ние многократно разглеждаме как шамана третира един и същ дух , както като жена, така и като мъж. Този ритуал е записан отА.А.Поповпрез 1936 г. и е проведен от един от двата последни известните шамани таймирски нганасанов Иван Горнок в продължение на 9 дни. За да предадем по-добре атмосферата на фината реалност, открита от шамана, ние ще дава ще цитираме откъси от запис на думите му . Карта на скитащия шаман на фиг. 25 е нашата реконструкция, направена по описаното пътешествие. Интересна особеност на това гмуркане е възприемането на реалността на многослойни горните и долните светове като тела на богове. Т.е. шаманът скита из безкрайните светове и се движи в тялото на божеството сред неговите органи. Този образ на финната реалност е един от  най-старите метафори и се открива в различни мистични традиции.                                                                 
     Преди описанието на пътуването накратко ще се спрем на концепцията за структурата на вселената при таймирските нганасанов. Преди началото на гмуркането Иван  Горнок описва появата на земния микрокосмос:.. "... На пръво леда бе, нямаше трева, беше чист лед По това време майката земя на леда показа своята , а след това бащата на земята, Бог я видя, отгоре и участват в полов акт надолу. Е, земно момиче Devil бременна стана, роди дървета в огъня, за да получи момчета. Майка Земя на гмуреца ражда, после гъсти насаждения, отглеждани елени се появиха Тогава всички момчета са живи, за да се роди Рибата започна да дава вода домакин на земята зърното -... мъх елени грубо започнаха да се хранят на земята, те (риба и елени), хората започнаха да се хранят, така или иначе, зърното на земята става хранене Защото сега земята роди дърветата за пещта, върбата -.? горивото за лятото За всички хора, работещи в огъня и да се размножават ... "Нганасанската дума за дявол се използват за божества и духове незаисимо дали са доброжелателни или не. По-малки духове и семейни светилища (легло) те наричат дяволи (тя се заеми от руските разговори дяволи местни спиртни напитки). В този текст майка на дървета е Богинята (бог) Хор осигуряващ хармонията на биосферата. В този процес огромната роля на децата й, седем духовни-гагар подкрепящи земната твърд.  Тънкоматериалната причина за екологична криза Nganasans виждат в изчезналите мощни шамани, които подкрепиха хармонията на света на хората и света на духовете. Добро настроение помощници започнаха да умират, и духовете на убийци, разрушители влезли в сила, започнаха да унищожават целия живот на земята: "... Да, вярно, когато шаманите умират, а след това и бесовете умират" - така каза земя на дявола. Когато аз, като шаман, шаман, моята сестра, че дяволът каза: "Защото смъртта е много, шаманите са починали. Имаше много шамани, ledovok (погребенията) бяха по-малко ..." В резултат на смъртта на шаманите са погинали и духовете на мъртвите гагар, гарантиращи хармонизирането на животинския и растителен свят: "... На първо място, когато е създадена земята седем гагар поддържат краката земя Седемте loons бяха дяволи Те поддържаха краката на земята и шайтанските (двуетажни) дървета бяха живи, те бяха стълбовете на земята Когато не останаха шамани, много... гробове станаха, краката на гагар започнаха да се подрязват, земята започва да гризе дявола, започна да пада от този Шейтан дървета. Ние седим тук, на (дърветата), тук са загинали ... ". Тук са шайтанските дървета (двуетажни) - свещени дървета, в които обитават шаманските духове. В резултат на това майката на дървета (Hor) загуби почти всички свои очи (очите й - шамани), краката й отслабнаха (й крака гагар, дървета), заспа и вече не се противопоставяше на злото. Горнок така описва настъпващия апокалипсис "... .Дървото отец -... горния бог душите вика Земята майка започнала да яде тези души Earth дявол поглъщаща бебешки души, изроди майката на  шайтанските дървета, предназначени за нуждите на умиращите. Майката Земя ядяща душите на хората, грабна гагар за гърлото, така че дяволът започна да яде душите на хората. Ето защо се появиха големи разпоредители с дървета за нуждите на умиращите. Следователно, огънят започна да гори на половина, защото само половината от огъня започна да се излива в устата на земята (това е най-злият дух на земята разкриващ челюстите си за да поглъща души. Когато огънят е горещ въглените отиват в устата и и това предпазва хората от него) ... Майката земя, не може да се вдигне сития си корема, защото половината от дърветата са гробът на народа ... "Целта на фестивала Чистого чума , беше, поне частично възстановяване на изгубеното равновесие. Първо  Горнок събужда сестра дървета (Hor) и с помощта на жертвите й помага да си възвърне силата си и способности. После двамата отиват на екскурзия, на първо място към долния свят, а след това на върха. Шаман Горнок така казва на майката на дървета, преди потапяне в долния свят: "... Хайде, аз ще ви покажа пътя. Ето ни в устата на земята дявол, поглъщаща децата, и се спускаме надолу. Тук са седем гагар които бяха изкълвани Тази поглъщаща земя дявола изяде... . Ето ние влизаме в перитонеума (стомаха -. AP) земята на дявола, ние ще бъдем там, за да съберем парчетата от изядени разни  гагар. Това е нов език подобрен. Вместо едно  око чифт очи да станат очите ми, ... "Гмуркането започва през отвора (фин), който се намира под Чистия чум. Местоположение за Чистия чум се избра в място на сила, където има тунел в хиперпространството, разбира се, там хора, обикновено не живеят, то се използва само за празник. Ето как описва първия слой на долния свят, където те попадат: "... Тук, в тази дупка, като човек, вързан в глина, майка на дървета започнаха да падат надолу и падат Shybko ниско паднаха само видя главата, трупно (тяло) ~ е. същите като Ясин, бе в медицинска сестра. Така че аз управляват така лекува, но тя е станал голяма Lesin. Deer кръв намазва Да алкохол намазва умира правила медицинска сестра. Тук земята е далеч видите, като че в дъното на земята изглеждаше така, сякаш вътре . земя потъна По това време майката каза: "О, човече, нека да отидем на почивка, за да спим през нощта ...." Сутринта започваме потопяване в по-дълбок слой на долния свят на духа в тялото на духа на земята през устата и: "... Ето тогава с главата надолу те се хвърлиха в земята. Това е устието на земята, където душата отива след смъртта. Тук ние сме в устата на производството на гробове, земя - дървета Nurse слезе по-късно. Много тъмно място, няма зазоряване. "Е, не е тъмно, защото имаме в перитонеума на земята. На тази земя," няма трева, всички камъни. Това не е камъните. Първо, земята е плоска. След това, когато те започнаха да умират хора, шамани, земя Nurse смучене зъби в устата (дъвчене) на хората шамани на главата, кости на ръцете и краката шампиони, така че те се обърнаха към трохи. Смятате ли, че камъкът не е камък, той е на дявола дървета дъвка. Кости, човешката кожа паднаха тук, така че това е мястото .... "Те са ужасно тъмно място и е подходящ за ледения хълм с отвор в горната част, но на външен вид е измамен и майка на дървета обяснява кой е той," аз не знам Знаете ли, или не. Ice - е главата на гладен немощ. Чрез дупки - това е устата. До този момент ние сме дошли "После се разказва историята на сблъсъка на две зли духа (немощи):". ... Защо е [то] всички повдига главата си, с отворена уста? Ти, приятелю, ти не знаеш. Когато главата на земята дявол ухапване на, смучене родени деца, шамани, дяволи, се champing дойде до слуха на Бога, и той се събуди. "Кой ми още една Chomp слабост зъби, да споделят нещо, ще го направя или не ще или няма край? Ако цялата земя, опустошена, а след това съм дошъл? Да се бори дойде. Ако се страхувате от мен, земните хора напускат, това е моята баница ще го направя. " Earth дяволът казва: "Но, дядо, защо се събудите? Аз съм ти просия. Повечето хора на земята, за да продължи мислене, но го вземете, яжте главата. Тук ловци, които живеят на ръба на земята, главата вземе, шампиони, така че хората край на земята всички Stop . С тези думи глада дядото на дявола земята поклони. "А за главите на други хора трябва да почакате малко, да ги оставим да живеят" ... ". Те са внимателни да не ги види, минавайки покрай този зъл дух, вървят по гола ледена земя и попадат на жителите на новопостроена палатка. Както се оказва, това болест работник, някакъв зъл дух на болест, както и ловец на душите на хората. Интересно е, че на първо те се обръщаха към него като към човек, а след това като към възрастна жена (баба). За  да преминат те се договориха за цената и обещанието да се принесе е жертва парче американ (което магически се превръща в топли дрехи за духа), с молба да не причинява заболяване при хора от племето им: "... Това са нашите хора сега болни, слабостта дойде да ги посети .. Това не беше седнал тук, на земята, той седеше в средата на по-нататъшните шест нови чума. Казахме на немощта:. "? Какво ви е необходимо за подарък" Той каза: "Аз не се нуждая от специален подарък. В крайна сметка, аз съм просто един служител. Имам майстор. Собственикът ме изпрати за да гледам на земята: "Има ли хора там или не, погледнете След като намерите хора ги зацапване." - Така каза господаря "-пред мен гладна немощ идва, вероятно, , за да я опустоши цялата,                                                                                                                 

Този диалог показва един по-интересен детайл от света на шамана - Clean десет милиона тона построена в средата на нашия свят, магически отразено в долния свят и се превръща в дом за духа на немощ. Те се върнем на голия леда и стигна до ръба на ледените земи, където на водите на седем потока, които се сливат в един канал.

"Е, че майка на дърветата на земята, които са дошли?". На тази майка на дървета казва: "Човече, това е, което, майката земя от когато в началото на корените на всяка трева, върба родила, собствената си урина, за да започнат седем потока Тук са седем червата, където са родени душите на всички, седем орди.Сега, когато се ражда всеки човек от тези седем орди, душата му е тук създадени. "

В пресечка на три дървета се отглеждат от същия корен, трите немощти са изпратени като наказание за кръвосмешение (въпреки че, според шамана и провокирани от тях):

".." Three установена слабост. Една изключителна Ясин поява - (тестиси набъбват Средната Ясин настъпване на болестта - подува корема, третата Ясин, най-малкото, началото на заболяването, когато самият урината е "Сега, с трите дядовци, достигащи, започнаха да се поклонят и да каже:" Дядо,. защо сте навън, деца и толкова малко, и така нещо нераждалите жени много, и затова са непродуктивни момчета много. "Те казват:" Ние не сме виновни. На вашите земи двама братя, сестра ми и аз се присъедини към чата. На мястото, където Те се съгласиха, три дървета немощи са се увеличили. "-" Дядо, защо искаш да кажеш, че момчетата сте се събудили Момчетата не са виновни, те няма да се събуди Ето защо отидох болест, вие двамата братя се събудиха от сън и да ги вдъхнови да влиза в диалог с.. сестра. Те не са виновни, вие сте виновни. Ето защо момичетата започват да се разболяват, а децата са си отишли. Ето защо много хора седят без деца, жени стават бездетни. В други случаи той не прави. "

След това, сестрата дървета и шаманът скочи в реката и се измиват мръсотията от слабост, за да не се разболяват:

"Три слабости дявол приет, те започнаха да плуват до средата на водата." Медицинска сестра дървета, където ние следваме, ние направихме замразяване. "-" Това е човекът, ти каза, че е слабост да ядем
. Ние следваме водата, която мие, изплаква мръсотията от устата на този недъг. I Шейтан дървета майка, тя също ме хапе. Тук аз ще се измия с тази вода, затова плувам над него ... "

В края на краищата, те плуват в едно тясно място между две пелерини и времето се променя драстично:

"... В края на края на полето от двете страни на пясъка се оказахме. То е горещо, печене на слънце на лицето му беше пресъхнала. Вятърът духаше върху пясъка, като виелицата започна. Не виждаш ли, 
 стана мъглата. Беше тъмно. В един синор залепване Цели еленови рога, а от друга -. средата на отчупена В този момент, ние спряхме ... "

Тук те най-накрая се срещне добър бог на подземния свят, майката на дървета обяснява истинската природа на това, което виждат:

"Един нос -. Дядо немощ Друг нос -.?. Дядо спин вземане дяволи и икони Защо са тези носове се събраха толкова близо старец искаше на земята на всички хора, за да убие Icons баща Шейтан баща на бога на този дядо  охрана, се намира. На него му стана жал за народа на земята. Баща Icons баща Шейтан започна да се бори с дядото. И това рог проби него. Сега принуди дядо въшка просто изчезна. Сега те лъже и почивка. Това не е пясъчните развихрянето, а ядосаната душата на пара става. И когато две толкова голяма бог почивка, докато все още живее и Dolgan орда и самоед орда. All дядо ми, на земята ти, места достигнаха, че ние ви се покланят. Тук, в нашата земя всички хора тичаха, Тя беше празна. Това намери ли, поклони, лъжа, не ставам! ".

Моля, имайте предвид, че тук, както и в други древни традиции рога служат като символ на сила и енергия. Ако рогата са разбити, след това мощността се губи. По същия начин, при келтите, и в Индия, Тибетския рог някога символизира и зло, и могат да бъдат поставени като за добрия и злия Бог. Друга интересна подробност - добър Бог е свързан с иконата православна. Това разбира се е отразило на реалностите на шаманизма-късно, когато руснакът разби в Сибир и много шамани станаха кръстени.

В този момент, нашите туристи спират за през нощта. На сутринта те се преклони пред двата бога охраняващи прохода, помолете ги да пропуснете и плува надолу по реката до устата си и Първи в голямото езеро. В средата на езерото Nine рога хълмове. Ето майка на дървета (Hor) обяснява, че реката е наистина 
червата на земята  и хълмове не са хълмове:

"Това ли, че този хълм. Не, това не е един хълм. Това е място, където спят девет братя-стара. Това е не девет хълмове, се стомасите си напред в лъжа. Мислехте тези девет хълмове девет рога. Това не е рогът е баби и дядовци черво (Penis'y) стърчи в средата на zhivota.- Тук сте сега доволни от новата палатка, добър ден, за да питам за е станал. Сега, ако имате нужда от начин за това, в основата на деветте смелостта, разклоняване, отива в дупката. Това е вашият автомобилен ... Е, човек, когато трябва да се ви питам един добър ден, ще дойде тук. Това е много труден терен. "

В този момент, процесът преминава към следващата фаза на долния свят, където доброжелателните боговете, дават на шамана подарък. Shamanа вижда девет шатри, където девет жени седят. Gornok пита сестра къде да отиде по нататък:

"... Е, майка, какви са ползите, колко дълго ще 
отиде пътя? Когато летим? ...  Аз не съм дявол, като само ако роди вчера, защото аз не знам нищо."

Забележете как той е работил през гордостта на известния, много стар шаман, който не се колебайте да каже, че това е само началото, все още той знае много малко. Това е, което отличава истинския шаманските традиции от модерните "шамани, медиуми" и множество нови фалшификати.

Те се изкачи нагоре по хълма (палатка, корема) и влезе вътре:

"... Това е до горната част на корема на дядо си. В червата надолу. В долната част на червата става много тясно, едва ли се изкачи до стигна до вътрешността на трупа. Има мокро, имаше широк. Към майка дойде да посетите .. . ".

Този път е по-трудно, и се нуждаят от съвети, за да намерите най-точните пасове, са необходими усилия, за да ги преодолее. Не е трудно да се види себе си подобна, фрактал организация на това място - първите девет хълмове, а след девет шатри, в палатката, корема стюардеса девет дъщери. Любовница на заразата е майка на огъня (на енергия храна в по-широкия смисъл на думата). Нейните девет дъщери дават храна на всички хора за да раждат. Но хората също са нечия храна, така че една от дъщерите й е майка на войната немощ убиват хора.

В този палатката на шамана ни казва как да живеят хората се разболяха и поискаха да им помогне:

"Нашите хора умират, защото това е жалко, самоед, също, слънцето иска. Ето защо ние имаме един щастлив ден, за да бъдат привличани, ни даде щастливи дни, тези дни са много лоши. Болести са много в снежна виелица, в нещо като студена, в един вид тъмно време дразнете ние работим. Тези дни адски много лошо, това е трудно. Какво, майко? Питам те най-добри дни да дойдат на тази земя ".

Ноща пада, а на следващата сутрин по-старата сестра дава три подаръци (в неугасимия огън, риба и улов на северни елени):

"Е, добре, докато живеете, да вземе върба Nurse пожар, раждайки жената нека тази върба се опушени. Огънят няма да избледняват, завинаги ще огън, за да се размножават хората на земята. Време за риболов на риба храна е риба, ние няма да се скрием ... Е, Добре, елен фураж - мъх вземат ... ".

И обещава да даде щастие, ако през пролетта шаманът намира новородено елен с четири свити крака:

"... Ето, хвърлят (мъх върху kopanische), когато през пролетта, седем пилоти на палатки седят близо воля, по време на отелване, телета. Тогава телетата се раждат. Ето в този момент ще нарасне теле с четири криви крака. След това можете да следва пътя обратно където имаше душата на телето, дойде при мен, тогава щастието ще ви даде щастие ... ".

След получаване на подаръците, шаманът и майка дърветата са върнати в езерото от девет дядовци и майка избира допълнително начина по долното реката (сърдечна артерия):

. "Тази земя майка на корема нагоре лъжи Тук ние червата Nurse земя последвано Това е голямо езеро три устата види, че първият хит в гърлото, а след това в перитонеума, а след това на перитонеума премина Най Средната реката -... На червата, която разделя корема в средата две. За тази червата няма да карам (да следват), от друга страна, в червата диск стане. Тук по гръб кръвта тече, и къде свършва, сърцето е. Това е задната част на сърцето е палатката. Има слабост е. Земята медицинска сестра сърце в този десет тона притежава. Това е, когато той ще се почеше сърцето, войната ще бъде, и някой ще стреля във война. Това трябва да се върна и да се запитаме дали войната. отида там. "

Отплава те идват през вратата. Имайте предвид, че всеки път, когато местната падането в хиперпространството по различни начини, понякога пропълзя под навес, понякога през тавана, понякога през вратата; Нещо повече, това се случва, че обратно излизане през входа вече не е възможно, а сега ще видим.Един от най-важните умения на шамана се състои именно в способността да се определи местоположението на пътеката.

Няма да има разговор с немощта на война (лош дядо):

"Е, дядо, дали постно ден? Питам ви. А спокоен ден ти я дам? Ние сме дошли на това място." Дядо казва: "Човекът, мир няма да е лошо. Това баща икона, баща Шейтан ако имам четири крака вързани, така че спокойно ще. С вързани крака като на сърцето сестра ще задника на земята?". Медицинска сестра дървета каза: "Нямам повече бизнес, лоша година, няма да има война, не, благодаря ви, благодаря ви."

Въпреки това, лошия дядото затваря входната врата и гърба не иска да се освободи. Ето и използва една от техниките на имитативната магия. По време на шаман Gornok няколко пъти в стомаха се задвижва заточени ножа до дръжката. Според принципа на подобието по този начин се създава една дупка в тялото на сестра земята в долния свят:

"... Когато шаманът ужилени тялото му, сякаш за да отворите вратата. Това е през остави спукан дупката и слезе трахеята. Това трябва да Nurse основата на езика на земята. Това е все едно палатката. Отидохме в една рускиня седи ".

"Вие сте това, рускиня?". - "Не ме ли познаваш I - майка икона на кръстени, шаманите от майка си Това е, когато момчетата ще направят нови шамани или нови дяволи, аз ще им дам железни кожи -... Парк Защото аз съм майка на желязо, защото аз съм майка на руските икони Тук върха имат самостоятелно хранене бог съм някъде, за да се роди, той -..?. моя човек Защо е моят човек на горния етаж се изправи Тук той е със слабостта на война, водена сили не е имал, и той избяга Сега аз станах служител на немощите на войната, което той казва, да се направи. ., след което правя Той казва: "Вие живеете в основата на земята на Nurse език. Това е в основата на езика и надраскате. "И това е, когато се почеше, се появи на руските много различни тактики. Много гори изсечени, защото от това, дърветата са загинали Шейтан"


Както си спомняте дърветата Шейтан - свещено дърво, където живеят духовете на гората. Gornok описва по-нататъшното разрушаване на фините екологии:

"Намаляването на бесовете дърветата, че те започнаха да се често с отворена уста на земята, защото много от самоед умираше, а девет устите Nurse кацне много хора започнаха да се преглътне. В старата самоед, много живот, охраната, за да най-доброто от огнената пещ изсече дърветата и има малко умиране. Това така че днес е много умира. Всички шамани са загинали, оставени сами главата ми. Като отида в едно място за лечение на пациента, заболяването другаде ще спре хората. Какви ползи ще бъде? "

Отново през нощта и на сутринта да дойдат е земята на език Nurse на които те се завръща в началото на пътуването, устата й. Но сега пейзажът изглежда малко по-различно (това също е доста типично за пътуванията в многоизмерна коварен свят):

"Това мина език Nurse земя, дойде до мястото, където се отваря устата. В средата на течността за езика, се събраха. И когато се свечери, удари лошо време, вятърът вдигна земята. My (дух помощник), уплашени, скри .. Аз казах: "? Е, майка, която се приземи да стигнем до тук" Nurse каза:

"Това е, когато има тихо време, всички ордите на мъртви хора лежат тук, на земята. И когато умиращите са смели, земята майка на тези дебели хора тлъстината им топи в течност. Когато стане ветровито, водата отнема душа. Това е място, където да слезе. "

От устата, те плуват във водата, превозващ душите на мъртвите, и иди в първия слой на долната света (където те прекарали първата нощ). Пътят минава през ледените полета (според сестра дървета, преди да е имало огромна гама, но тя е вкопана в гроба). Те достигат три цветни хълмове (в действителност, челата им три поредни немощи), настроението е много враждебно настроени към шамана, а след разговора се провежда.Разговорът, в който за пореден път темата за предстоящото апокалипсис:

"" Три дядовци, защо се търси там? "Три дядовци да отговори (шаман):." Повечето нови дрехи, които носите, точно като новия Shaitansky дървото. Защото вие виждате, ние решихме, че - всички шамани бяха над. Един от тях е, изглежда. Ние с нетърпение - нов Lopota (облекло) постави нови групи "-. Слагам я Ние наистина не ми харесва" На което аз казах: "Е, дядо ми, защото аз съм в ляво. Какво, съм притеснява? Nate единственият, да вземе главата ми, аз все още само остана. Как ще живеем, ако земята празна воля? Не ти ли е жал? Много малко беше на децата в бъдеще, защото не можете да живеете, орди от много малко разходи. Ако съм виновен вземе главата ми. Ако аз не обвинявам си посмял да вземе главата ми. Никога не съм спрял никого. Ти сам, собствениците искат земята празна. Ако земя Съжалявам, това не е така. "

На следващия етап - ритуален лов, предназначени да гарантират (орда) плячка племето. Първо Shaman промъкнат две фалшиви елена (елен дядо и прадядо на глада въшка), от която хората ще умрат, но сестрата (Hore) помага да не се правят грешки. Тогава те намеря сестра хранене елен (прилича на стрък зелен анасон), майка на дървета казва:

"" Сега хвърляне на стрели в центъра. Тук ще получите една стрелка в средата на него, след това храната ще бъде много риболов. Това е място, където да слезе. Дай сега ще бъде задържането на очите си. Сега, ако са със завързани очи до средата на Badu (анасон) Липсва стрелката, след което нашите хора гладуват воля. "Това е, когато очите ми със завързани очи, Шейтан очи виждаха. Прекланям извади два пъти стреля. Хората, които са били вътре в палатката, каза, "Тук са, със завързани очи забелязан приличаше." На този ден цялото десет тона лакомството, фуражи и аз си почина, да. Утрото дойде, тогава ние (тази година), много диви елени са станали. "

На сутринта те идват на две височини, застанал до водата, над която виси седем вътрешности (Penis'sov) месеца. От тук започва пътят към горния свят, за да се вдигне шаманът впряга крилата на дявола (дух):

"... Тук, на червата месец започна да се издигне. Ето, нараства, дойде до мястото, където тези седем кураж не са съгласни. Е, в основата на три кураж не видях паркове, не Bakar гол мъж, който седеше като че дърпа вълна и бял Vazhenkov Аз духнах на земята "Дървото на майка, която е това?" -. Попитах.

- "Това е слабост, която не позволява просперираща отпуск Ето и най Dolgan, и руски, и Samoyeds жената забременее, след като бебето се роди, но скоро умира Тя е тази слабост във формата на пух вата ви изостави тези нещастни дни, които са предназначени.. Born This умиращи деца. Ако това не е слабост, хората ще бъдат повече. "

После идва пътя си по протежение на дебелото черво месец, и те пазят пътя към мамма дава очите на новороденото (и хората, и животните). На понятия Nganasans е както следва:

"... За недвижими душата на земята ще роди сестрата, магазини Тук очи са на върха на сестрата Според нашата вяра, дава окото на един месец, душата на земята ще роди сестрата Тук имаме един човек-бог раждането това нещо има две съпруги Най съпруга -.... На медицинска сестра земя, малки жената -... на месец сестрата Ето защо самоед и Dolgan и руски изчисли бременността в продължение на месеци Без сестра месеца очите няма да бъдат родени без душа от майка на земята, ще бъде роден Това е, когато двама Nurse с раждането, раждат хора .... "


Те плават по реката, а след това разклоняване на седем отделни канала (това урината Mesyatsev черво), се срещна няколко генерични немощи и да се спре за през нощта.

На сутринта в самото начало те пресече пътя голяма немощ, този, който вече се срещна в долния свят, където сливането на седем потока нараства от една задника три дървета - на три оригиналната немощта свързана с кръвосмешение. Това е отличен пример за хипер двумерен залепване, свързване чрез многоизмерен пространство на два далечен свят.

Тогава те намеря две кутии с очи, които изпраща на майката на един месец, а след това се срещна с по-ниска (на север) страна на много тънък безплодна сърна:

"..." Какво е това? Като че ли това Vazhenkov от една кост е. Защо това е края (на влагалището) под опашната кост нейните ходове, стесняване и разширяване? Страх ме е, какво е това? ". Nurse към това каза:" Това немощ нераждалите жени и елен-юници. Тя има тенденция да чифтосване, но напразно. Ето защо, и то (вата) се движи. Тя е тази слабост пот храчки жена дърпа. Тъй като жените са кльощави и вече не се роди. "

След като прекара нощта те отиват по пътя си и да се стигне до голяма язва:

"... Това продължи, достигнал точката, в която върхът на заразата порази. Около комина боядисани седем месеца. Това е, когато аз отидох по-близо и сякаш палатка. Около седем месеца, ако стойката на чума. Входът е в шатрата едва ли намери. Pokryshka- тя се оказа на входа, направени от кожи на четири индивидуални немощи, зашити заедно. Това е от средата на вратата, те хлъзгав търси лицето. "Е, майка, дойде в коя държава?" ... ".

Това е десет милиарда тона сестра очите, втората съпруга на бога на горния свят, със зачеването душите на хората:

"... Nurse (Hore) каза:" Откъде знаеш? Той е душата на шамана Eye Медицинска сестра. Това е майка на девет месеца, девет месеца дама момичета. Ето защо хората се чувстват деветте месеца. Сега - от врата кожи зърнени култури и четири немощи: тези лица са четирима мъже старицата. Един човек - слабостта на снежната слепота, друга слабост muzhik- едното око, трета мъж - слабостта на късогледство, четвъртият - слабост на очни заболявания. От тях идват и слепи едноок, късогледи, болни новородени очи.

Това сестра точно два месеца новородени очи ръси. Един от мъжете на пътя краде двете очи, защото родил сляп; друг мъж краде едно око, защото с едно око са родени; друг мъж краде половината от окото, защото тесни очи (късогледо) са родени, друг мъж краде зрителна острота, защото очите са родени с пациенти. "

Ето защо някои хора сега са с добро око. Тези дяволи и крадат всички орди очите. Заради бедните стана много. Как ще ходим преследвани хора с лоши очи? Те седят на земята. Защо беше сляп много?Ето защо аз шаман, пита: ". Дай, майка, хората добри очи"


Вътре те идват през входа и да видим очите на сестрата, гледайки като малко момиченце. Божеството във формата на малко дете също е доста често срещан начин за колективното несъзнавано, Jung многократно е описано :

"... Това беше майката на мнения очни като малко момиченце. На челото й се появи слънцето, на гърдите седем месеца. Това, тя каза:" О, това е, което гостите са дошли, за което искате? ". Ние каза:" Ето, ние сме нечисти стомана, искаме да получим Шейтан очите. Очите са отслабени от плач земя дявол ни развали, защото, както го бяхте слепи, имаме нужда от други очи. "-" Е, добре, как пристигнаха много гости. Много от посетителите не се нуждаят, и така имам три жени, една от които е за зареждане с гориво на огъня през нощта. Аз имам две, защото язвата. След още десет тона живи дяволи, лекарят прави бог. Добър или лош съвет, след като дамите. Дървета и майка на теб, приятел, да пренощуват там. Двете жени ви позволяват да прекарат нощта. Един от тях - една гъска, риби, червеи око даде на сестрата в месеците, когато птиците се раждат и хайвер. Друга сестра - очите на домашни и диви елени дарителство, като полярна лисица медицинска сестра "...".

В мига, в който влезе в палатката през дупката зад огнището. Второ, Бог изглежда като малко момче. Те пренощува там, заедно с две жени, изпратени да суче очите им (това напомня на тантрическия започване, но подробностите, държани за една нощ Gornok не се съобщават). На сутринта те се връщат в първата палатка.Медицинска сестра очите казва:

"Много от очите да умре, раждат отминали. Земята отново фуражна трева за елена, за риболова ще има, защото на тази майка на дървета пита за него. Това е, когато за пореден път остави извън палатката през втората палатка, ще има подаръци. Можете лекар баща, Микола -ikony баща вместо мен, дари. "

Те се върна в палатката, където баща му спеше и Божиите шаман лечители пита:

"" Откъде дойде на гостите, които трябва? "-." Земята започна да умира,и се нуждаят от помощ.Необходимо е, че добрите дни дойдоха. Дойдоха лошите дни, еленът са оскъдни, риболов стана по-малко. Много хора се разболяват стомана, стомана сляпо - че заради това страдание дойдох тук. Защо ни е да отбележи, кой ще се грижи за нас? Отец търси, търси майка си.Нашата сила не е достатъчно, за земята дявола яде душите на шамани. Ето защо ние ви молим да.Сега имаме един добър ден, че е необходимо да се хвърлят дните на злото. Тук имаме нужда от добри дни, че децата са били родени. Ние нямаме власт да се коригира на болните, ние нямаме силата си затваряме очите за коригиране. Това е, когато сте намерили, и ние ви казваме: ". 0tets, дай ни мъжка сила"

Тя получи отговор:

"Но след това, когато дойдеш, Kamla на болни, малцина ще умре. Ако ви се даде по-голяма сила за коригиране на всички болни, дяволът на земята всеки ден с вас ще се бори. Следователно, вие дари средна мощност. Ще предстоящите дни, за да даде, преди сива коса ще стане живеят. Great опит не е необходимо, доколкото живеете. "

По този начин, шаманът получава основните подарък - достъп до източник на жизненост и енергия. Веднага след това, една дупка в земята под огнището - пътят към средното света и майката на дървета казва:

"Ето дупката - това е, когато за самоед хората да станете един шаман, преди да поиска от болестта, стават си зададете силата през тази дупка, да се превърне в писък:" Татко, майко, дай ми сила "Тук, на тази дупка ще отидете!. сила. "
Въпреки това, връщането на земята, също не се появи веднага. Първо, те се провалят в първия слой на долния свят, отново до устието на земята, от което можете да започнете пътуването си:

". ... Сега, заедно с майка на дърветата ... дупката срина надолу И тук седеше близо около две дупки-реки:" Медицинска сестра, на това, което имаме земя - Имаме от грешната земята? ".". Ето една дупка-река - яма, която отсече с брадва, и в които се излагат на мъртвите, той поглъща устата на Земята. Друга дупка-река - Зъби земята, хранене по дърветата. Това са двете устата лястовица умиране. Това са двете устите на земята сме се намери тук. Ами, просто отидете, ще карам на леглата на двете реки yamnyh. "

Тук ние гони, да ги преследва, сега тъмната време да дойде. И когато ние последвано коритата на реките, падна мъгла. Сега ние се надолу по хълма, се удари с висока клисура. Сега, мъглата започна да се разсейва. Силна вода стана по-широка. Реката е разделена на два потока, едно легло, ние трябва да сляза и да дойде до мястото, където леглото отново заедно. Тук реката сякаш се стесни разстоянието, като въже, а ивица земя. Тази земя се оказа дълъг пясъчен нос. В средата на пясъчния клисура, на ръба на водата е много голяма палатка. "Майка на дървета, какво е това? За кои страни са дошли, вие не го знаеш?". "Това е водата, на която отплава в корема на земята на мъртвите ....".

От тук и да отидат до речните корита, с което до устието на мъртвата земя, преминават редица тестове, и най-накрая да стигнат средния свята:

"... Това е първото на тази земя, както ако зимата е, то се пее. Където и да имам, освен бързи потоци са изтекли, всички на езерото, езерото и езерото. Всички езерата размразяват, мълчанието на всички наоколо. Това се дължи на различни риби в .. техните водни вълни Когато тези места ще паднат, дървета сучат ме три пъти се завъртя и спря После се разтърси като елен, и каза: ". Е, човекът сега стои" Аз казах: "Е, майка, аз не знам къде спряхме. Хората ще ме питат "-" Вие казвате: ". Това е страна, в която съм роден, аз се върнах към божественото Преди бях изрод на майката земя дойдох тук, на нос на бременна корема й състояние..."

Това завършва фино материал за пътуване и почивка Pure чумата, която продължи девет дни. Въпреки много трудно маршрута на движение, по-голяма продължителност на шамана не попада много дълбоко в подземния свят и да не се увеличава твърде много в горната част. Площта на пътуването му лежеше на пластове е много тясно свързана към земните реалност и до голяма степен се долива с нея едно цяло, което е характерно за практиката на шаманизма.

Но дори и такива пътувания поиска от шамана мобилизирането на всичките си сили, и е само възможно благодарение патронажа на богиня Hore и много му помагат духове. Това Gornok беше един от последните известния Nganasan шаман на голяма сила и умение. Всичко това показва колко голяма е пропастта между недвижими шаманизъм и неговите многобройни имитации, се е разпространил през последните години.
                                                                                                                                                                                      http://www.shalagram.ru/knowledge/mysticcosmosrus/mystic_cosmos_chapter6.htm                                                                                                                                           

Няма коментари:

Публикуване на коментар