Последователи

вторник, 10 ноември 2015 г.

МИСЛИ ФОРМИ - Шримад Бхагаватам / Космология на Свами Вивекананда


                                                                 



            
https://www.pinterest.com/pin/299207968970805864/

Висшите планети, които правят този свят видим не могат да бъдат достигнати от тези, които не са милостиви към другите живи същества
                      
http://quotes.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2013/07/Quotes-by-Srila-Prabhupada-on-Whole-Process-of-Vedic-Knowledge.jpg

Защото човешкият живот е комбинация на материя и дух душа, то целия процес на ведическите знания е насочен към освобождаване на душата дух от замърсяване на материята.
Шримад Бхагаватам 2.1.3,
Шрила Прабхупада

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/d9/7f/fc/d97ffccc7c93cf3f426bfe2a38be2ada.jpg


Кришна е познавач на всичко, защото Той не вижда отвън, но отвътре навън.                               
                   
        
http://quotes.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2013/07/Quotes-by-Srila-Prabhupada-on-Entire-Process-of-Cosmic-Arrangement.jp

Целият процес на космическа договореност е предназначен само за да се даде възможност на обусловените души да влязат в Божието царство, и е налице адекватна договореност за тяхната поддръжка от естеството на Господа.
Шримад Бхагаватам 3.3.14

                              

                 
                            

http://krishnalounge.org/wp-content/uploads/2014/05/Quotes-by-Srila-Prabhupada-on-Material-World-A-Reflection.jpg

Този красив материален свят не е нищо друго освен единно сенчесто отражение на реалността, в Божието царство. Шримад Бхагаватам 01.19.13



                       

http://4.bp.blogspot.com/-ddAndf-8LOc/U428auwb5qI/AAAAAAAAJsE/9MUNe8Kl6Bw/s400/Mnogoizmerna-mreja-ot-kapki-voda.jpg 

Представете си многоизмерна мрежа на паяк в ранните сутрешни часове, покрита с капки роса. Всяка капка роса съдържа отраженията на всички други капки. И във всяка отразена капка роса, отраженията на всички други капки. И така до безкрайност. Това е Будистката концепция за вселената в едно изображение. ~ Alan Watts ...

                   
  
 Тялото е временно превозно средство. Без душата, тялото е като кола без шофьор.... 


                 

http://quotes.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2012/12/Quotes-by-Radhanath-Swami-on-Material-Body.jpg

                         
             
                   


В Бхагавад Гита се казва, че живото същество никога не се ражда и то никога не умира. То е вечно и неразрушим и то продължава да живее след унищожаването на временното си материално тяло.

               

http://quotes.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2012/11/Quotes-by-Srila-Prabhupada-on-Things-in-Material-World.jpg

Истинската мисия в живота е да пресече океана на незнанието, на повтарящите се раждане и смърт. Шримад Бхагаватам 10.2.30, Шрила Прабхупада.



Бог иска като принушение от девите(във ВИРАжът) вода и плодове, а падналият Дух(МИРАжът) иска от човеците и демоните - кръв и месо.

                  

Докато ВЕДАическите свещени писания учат, че душата=животът(Джива-атма) и е нематериална, то Абрахамските религии учат, че душата била "дух в материя"(сиреч не е идивидуална), че душата е тленна и, че "животът е в кръвта"; Т.е. душата е "жива" САМО в кръвта. Това автоматически показва, че растенията, които нямат кръвоносна система и Астрално съзнание, "нямат душа". Нещо повече - Абрахамските религии учат, че "САМО човекът притежава душа", въпреки, че САМИ си противоречат с твърдението в Битие, че "животът е в кръвта", а кръвоносна система имат и животните!!!(но няма изненади с противоречията в Библията- при толкова много плагиатстване и нагаждане - накрая се получава буламач. Важното е заповеди да има, тъй като при заповедта не мислиш!) От по-долното е видно, че душа=живот=кръв:
Всичко живо, което се движи, ще ви бъде за храна;
давам ви всичко, също както дадох зелената трева.
4. Да не ядете обаче месо с живота му, т. е. с кръвта му.
( Православна: 4. Само плът с душата й, сиреч с кръвта й, не яжте)
5. А вашата кръв, кръвта на живота ви, непременно ще изискам;
от всяко животно ще я изискам; и от човека, да!
( Православна: 5. Аз ще изискам и вашата кръв, в която е вашият живот,ще я изискам от всеки звяр, )
От брата на всеки човек ще изискам живота на човека.
Който пролее човешка кръв и неговата кръв от човек ще се пролее;защото Бог направи човека по Своя образ .
Битие 4:6 Същият този дух Йах е обожател на въздухът, само, че не- ПРАНА, а - на пушекът от изгоряла плът.
"....това е всесъжение, жертва, благоухание, приятно Господу".
           
               
             http://www.indiadivine.org/wp-content/uploads/2015/11/kaliyuga.jpg             

Кали-юга- епохата за кавги, лицемерие и ненужно насилие. Духовниците са позьори, а царете са магистрални крадци 

1. Сатйа-юга-най-малък упадък, но най-сложен начин за Освобождение- "медитация"
2. Двапара-юга- напредва с 1/4 упадъка... метода е "жертвоприношение"...жертвоприношението от его, семена и благоухания се извращава до принасяне едри животни и дори-хора
3. Третйа-юга- "храмово служене"... 2/4
4. Кали-юга.... само с (Маха)-"мантра"...Кришна казва, че от ягя(жертвоприношенията) е джапа(повтаряне на светите имена на Бхога)... 3/4 до 4/4... И колкото повече Кали юга отива към края си, толкова повече зачестяват следните явления:

                


Мнозинството от хората се предава пред алчността и нетрайните отношения.
Повечето от царете са с психични болести или телесни недъзи, което води и до появата на духовни извращения.
Болните амбиции, лошото образование, лошите сделки и нищожните приходи предизвикват страхове.
Все по-чести аборти.
Удоволствията са единствените причини за сключване на брак.
Похотта е единственото, което определя облика на жените.
Земята се цени само заради нейните природни богатства.
Парите се смятат за единственият признак за благородство.
На почит стават тези, които имат най-много материални вещи.
Властта се превръща в самоцел.
Лъжите се налагат във всички обсъждания.
Водата (която е и символ на живота) намалява по сушата.
Дръзкото и арогантно отношение е равносилно на начетеност.
Хората се преценяват по дрехите.
Народи претендират за величие, но единственото им доказателство остават само претенциите.
Властни мъже с много грехове управляват всички човешки прослойки на земята.
Потиснати от алчността на своите водачи, хората се укриват в долините между планините, където събират мед, зеленчуци, корени, плодове, птици, цветя и друго за преживяване.
Хората оголяват до степен, в която ще се покриват с кори на дърветата и листа.

След Тъмната епоха настъпва Сати юга (Епохата на Светлината, известна още като Ерата на Водолея или Царството Божие). 
   
   
       http://1.bp.blogspot.com/-3tKnc9utHCc/TWT7vopFzeI/AAAAAAAACPo/MGzig3M85U0/s400/brahma-paramahamsa.gif

 
Брахма е известен, като "Архитект на Вселената" и за това бива почитан в индиректна, неперсонална форма от масонските ложи днес(които са в Западна Европа основоположени).
Това, което Брахма стиска в предната си дясна ръка са ШАСТРИТЕ-ВЕДИ(Свещените Писания), не са нито пачка с еврейски банкови ноти, нито римо-християнски индолгенции, нито еврейски племенни плагиатски пре-писки, нито списък с подаръците на Санта Клаус!! Много е важно да се знае това от масони-наги или абрахамци-ракшаси!!) В основата на йудео-масонска конспирация е Римското Библейско "Християнство".


                

https://lh4.googleusercontent.com/-KfauL9gYgkU/TYMihcX3gxI/AAAAAAAACVk/AUko_sRMXDk/s1600/jedaeo-mason-copying.gif
Папата се самозванва "наместник на Богът"("Христос"?..), но се изживява за духът Йаллахова.
Короната му символизира или Рибешка глава
(Догони, архе. "Риби" какъвто е Христос Галилесйки и Самият Вишну),изживявайки се за "Господар на 3-те свята"(райски, земен и адски).
Извратеността на Знанието(Гр. "Гносис"-γνώσεις) на Масоните иде от това, че те НЕ търсят Трансцеденталното Знание на Брахма, а- Змийското по-знание на нагите,които ги управлява Шива в подземните планети. Масоните(свободните зидари) се интересуват само от космосът, като "натрупна материя", без да виждат душата на Брахма зад него. Все пак го наричат "Космически разум", но в кали-юга най-често бива бъркан с разумът на много-главите наги от изкуственият рай- "Била-сварга".

                 


http://1.bp.blogspot.com/_qSAMK8XHxfM/S9x33xfvDVI/AAAAAAAABRY/whXzBOpvHWs/s1600/krishna-maya-warning.jpg
Има много сходства между Новия Завет и Гита. Човешката мисъл тече по един и същ начин... ето отговора за това в думите на самия Кришна: “Когато добродетелта намалее и безверието надделее, Аз слизам долу. Аз идвам отново и отново. Затова когато видите някоя велика душа да се бори да възвиси човечеството, знайте, че Аз съм дошъл и Ми служете”... (Гита, ІV.8.; Х.41.)Ако сте силни, вземете философията на Веданта и бъдете независими. Ако не можете да направите това, боготворете Господ; ако не можете и това, почитайте някое изображение. Ако не ви достига сила дори за това, извършвайте добри действия без никаква идея за лична изгода. Предложете всичко, което имате в служба на Бог. Продължавайте да се борите! “Листа, вода или едно цвете – който и да положи нещо на моя олтар, Аз го приемам с еднаква радост.” (Гита, ІХ.26.) Ако не можете да направите нищо, нито едно добро действие, тогава се подслонете при Бог. “Бог обитава сърцето на всяко същество, карайки всички тях да се въртят в Неговото колело. Потърси подслон при Него с цялото си сърце и душа.” (Гита, ХVІІІ.61-62.


Докато електроните са хванати от протоните и неутроните на атомно ниво, планетите са хванати от звездите или слънцата на макро-ниво. Слънцето на нашата слънчева система е капанът. То дава Лъжлива Светлина, от която планетите имат нужда, за да оцелеят в тази материална сфера. В замяна на тази светлина, слънцето принуждава планетите да се въртят около него и да вършат цялата работа, да държат слънчевата система обвързана в илюзията, която е задвижена от техните орбити около слънцето. Ако вечното движение на планетите – въртележката – спре, илюзията ще се разпадне


Космология на Свами Вивекананда

          



Имаме три реалности. Първо, природата, която е безкрайна, но изменчива. Цялата природа е без начало и без край, но в границите на многообразните промени. Тя е като река, която тече надолу към морето в продължение на хиляди години. Това винаги е същата река и все пак тя се изменя с всеки изминал миг, и нейните частици вода променят положението си постоянно. След това имаме Бог, който е неизменен и е Владетелят на вселената; и накрая душата, която е неизменна и вечна като Бог, но е под Негова власт. Едното е господарят, другото слугата, а третото е природата.Бог е причината за сътворението, съществуването и разрушението на вселената. За да бъде породено следствието, причината трябва да е налице. И не само това, а причината трябва да се превърне в следствието. Чашата е създадена от определени материали и определени сили, които е използвал нейният създател. В чашата присъстват тези сили плюс материалите. Използваните сили са се превърнали в сили на слепване и ако те изчезнат, чашата ще се разпадне на парчета; материалите също, без съмнение, присъстват в чашата. Само тяхната форма се е променила. Причината се е превърнала в следствие. Винаги когато видите някакво следствие, вие можете да достигнете до неговата причина, тъй като причината се проявява в следствието. Ако Бог е причина за вселената, а вселената е следствие от Бог, от това следва, че Бог е станал вселената. Ако душите са следствието, а Бог е тяхната причина, това означава, че Бог е станал душите. Следователно всяка душа е част от Бог. “Както от буйния огън изскачат безчетен брой искри, така цялата тази вселена на душите е произлязла от Вечния.” Човек започва да открива, че ако Бог е причина за вселената, а тя – Неговото следствие, тогава Самият Бог би трябвало да е станал вселената и душите, а човекът е една частица от онова, на което Бог е цялото. Ние сме малки същества, искрици от огромния огън, а цялата вселена е проявление на Самия Бог. Това е следващият етап. На санскрит той се нарича Вишищадвайта. Също както аз имам това тяло, което обвива душата, и душата живее във и чрез него, така и цялата тази вселена от безкрайни души формира образно казано, тялото на Бог. Когато настъпи период на инволюция, вселената става все по-фина и по-фина, но въпреки това тя си остава тялото на Бог. Тя продължава да бъде тялото на Бог и когато дойде време за грубото проявление. Точно както човешката душа е душа на човешкото тяло и на ума, така Бог е Душата на всички души. В първото гледище, това на дуализма, всеки от нас е индивид вечно отделен от Бог и природата. Във второто ние сме индивиди, но не сме различни от Бог. Ние сме като малки частици, които се носят в една обща маса, и тази маса е Бог. Всички сме в Него и сме Негови части и следователно сме Едно. Въпреки това, между човек и човек, между човек и Бог има строга индивидуалност – ние сме отделни и все пак не сме отделни.След това идва един още по-дълбок въпрос. А той е: може ли безкрайността да има части? Какво искаме да кажем като говорим за частите на безкрайността? Ако поразмислите, ще видите, че това е нещо невъзможно. Безкрайността не може да бъде разделена, тя винаги си остава безкрайна. И не може да има две безкрайности. Ако предположим че има, ще видим че едната би ограничила другата и тогава двете биха били крайни. Безкрайността може да бъде само една и неделима. Така достигаме до заключението, че безкрайността е една, а не много - и тази Безкрайната Душа се отразява в хиляди и хиляди огледала, които изглеждат като безброй много отделни души. Това е същата Безкрайна Душа, която е основата на цялата вселена и която ние наричаме Бог. Същата Безкрайна Душа е основата на човешкото съзнание, което ние наричаме човешка душа.


(Душата, природата и Бог-Свами Вивекананда)



Това което наричаме материя в настоящето, е наречено от древните психолози Бхутас, външни елементи. Има един елемент, който според тях е вечен; всеки друг елемент бива създаден от него. Той се нарича Акаша. Идеята за него е донякъде сходна с тази за етера в наши дни, въпреки че не е съвсем същата. Едновременно с този елемент съществува и вечната енергия, Прана. Прана и Акаша се комбинират и рекомбинират, като по този начин образуват всички елементи от себе си. Накрая на всяка Калпа (цикъл) всичко утихва и се връща към Акаша и Прана. В най-древното човешко писание, Риг-Веда, има един красив пасаж, който описва творението по най-поетичния начин: “Когато не е имало нито нещо, нито нищо, когато тъмнината е заливала тъмнина, какво е съществувало?” И е даден следният отговор: “То е съществувало - без вибрация.” Тогава е съществувала Прана, но в нея е нямало движение; Анидаватам означава “съществувам без вибрация.” Вибрацията е била спряла. После, когато започва Калпа, след необятен интервал от време, Анидаватам (невибриращият атом) (“атом” в смисъл на най-фината частица), започва да вибрира и Акаша получава удар след удар от Прана. Атомите се кондензират, и чрез това кондензиране се създават различните елементи (частици). Акаша, върху която Прана въздейства чрез повтарящи се удари, поражда Ваюили вибрации. Ваю вибрира, и докато тези вибрации нарастват и стават все по-интензивни, те предизвикват триене и пораждат горещината, Теджас. По-нататък (като същевременно този процес продължава) образуването на горещина завършва с втечняване, Апах. Накрая течността се втвърдява. Първо имаме етера и движението, след това се появява горещината, която после се втечнява, а течността се кондензира в твърда материя; и всичко това преминава съвсем точно по обратния начин (по време на инволюцията). Твърдата материя ще бъде втечнена и после преобразувана в горещина, която бавно ще се превърне в движение или вибрации; това движение ще спре и тази Калпа или цикъл ще завърши. После всичко отново ще се върне и в края на следващия цикъл пак ще се разложи до етер. Прана не може да действа сама без помощта на Акаша. Всичко което ние познаваме като движение, вибрация или мисъл, представлява модификация на Прана, а всичко което познаваме като материя - независимо дали като форма или съпротивление - е модификация на Акаша. Прана не може да съществува самостоятелно, нито да действа без посредник; когато е в своята най-чиста форма, тя съществува в самата Акаша, а когато се видоизмени в някоя сила на природата, като например гравитацията или центробежната сила - Прана има нужда от материя (в която да действа и съществува). Вие никога не сте виждали материя без сила; това което наричаме сила и материя са в действителност грубите проявления на онези неща, които, когато са свръхфини, наричаме Прана и Акаша. На английски език можете да наричате Прана жизнена сила, обаче не трябва да я ограничавате само до живота на човека; но същевременно не трябва да я идентифицирате и с Духа, или Атман.Така е винаги. Творението не може да има нито начало, нито край; то е във вечно движение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар