Последователи

неделя, 7 май 2017 г.

Диханието на Брахма/Пуруша Синът Божи




За да се разбере картографията Шаданакара има нужда за малко да се спрем на представянето от Д.Андреев на фината организация на човек, връзките му с световете на възходящия и низходящ ред и на кармичните трансформации. Според концепцията си за Висшия Аз човека е неразрушима монада сътворена или родени от Духа. Въплътена в Шаданакар човешка монада съществува в Иролн, един от висшите светове. В следващите етапи от реализацията/въплащението е създадена shelt (реалността на пет-мерното пространство), а след това астралното тяло (4-D). Заедно те образуват човешка душа, която има духовно око и други сетивни органа, дълбока памет, способността да се общува с жителите на висшите класи/слоеве на Шаданакара. След това се създаде етерното тяло, което управлява жизнената енергия (3-4 мерни), и накрая, при раждането Eнроф(на Земята) физическото тяло, състояща се от вещества. Последното съществува само по време на един живот и след смъртта се разрушава. Ако след смъртта душата попадне в световете на изкачване(възходящ ред), етерното му тяло се запазва и се въплъщава заедно с душата при следващото раждане. Ако натрупаната карма води до пречистване на преминаване през адски сфери, етерното тяло се пресъздава. Важно е да се подчертае, че при реинкарнация/прераждане човешка монада през цялото време си остава в един от световете с нарастващ номер Иролн, пътуване извършва само неразривно свързаната с монада душа (shelt и астрално тяло). Демонични монади също са били създадени от Духа, но в древните времена, те са се преместили далеч от своя Създател и се опитаха да създадат своя собствена вселена. Нарушели принципа на духовна любов, те не са били в състояние да създадат нещо ново, така че започнаха да се опитват да покорят създадените от Духът светове, и да паразитират над тях. Основният източник на тяхното съществуване е жизнеността на живи същества, особено силно излъчвани по време на страдание и смърт. Естествено, те търсят власт над човешките същества. Но по принцип, те могат да се овладеят само астралното тяло и shelts, Monad не е достъпна за тях. Около тази борба за жизнената енергия и човешките души се развъртат сложните превратности на мета-история на Земята.


                   

Финото материално тяло на Пуруша, Синът Божи

Сутри 7-10

[Читта, одухотвореният Атом, в който Аханкара (идеята за отделно съществуване на индивидуалното Аз) възниква, има пет проявления (фини електричества).

Те, (петте фини електричества), образуват каузалното (причинно) тяло на Пуруша.

Петте електричества (Панча Таттва), чрез техните три качества (Гуни) –
Саттва (положително),
Раджас (неутрализиращо) и
Тамас (отрицателно)

–те пораждат Гянендрии (органи на сетивата), Кармендрии (органи на действие) и Танматри (обекти на сетивата).

Тези петнадесет атрибути плюс Ум и Интелект образуват седемнадесетте „тънки елемента” на финото тяло – Лингашарира.]

Този одухотворен Атом, Читта (Сърце), бидейки проявление на Отблъскването, от петте свои различни части поражда пет вида фини електричества: едно от средата, две от двата края, и още две от промеждутъчните области между средната и всяка от крайните части.

Тези пет вида електричества, бивайки привличани от Космическата Любов (Светия Дух) към Реалната Същност (Сат), създават магнитно поле, което се нарича тялото на Саттва Буддхи, Интелекта.

Тези пет вида електричества, бидейки причина за всички други творения, се наричат Панча Таттва, петте Коренни Причини и се считат за причинното тяло на Пуруша, Синът Божи.

Електричествата, бидейки произлезли от поляризираната Читта, са също в поляризирано състояние и са надарени с три качества или Гуни:

Саттва, позитивното,
Тамас, негативното и
Раджас, неутрализиращото.

Позитивните качества на петте електричества са Гянендриите, органите на сетивата – обоняние, вкус, зрение, осезание и слух – и бидейки привлечени от влиянието на Манас, Ум, противоположния полюс на този одухотворен Атом, изграждат тялото на същия.

Неутралните качества на петте електричества са Кармендрии, органите на действие – отделяне, размножаване, говор, движение (крака) и ръчно умение (ръце). Тези органи, бидейки проявление на неутрализиращата енергия на този одухотворен Атом (Читта, Сърцето), изграждат енергетично тяло, наречено тялото от енергия, живата сила или Прана.

Отрицателните качества на петте електричества са петте Танматри или обекти на сетивата на обоняние, вкус, зрение, осезание и слух, които, бидейки съединени с органите на сетивата чрез неутрализиращата сила на органите на
действие, задоволяват желанията на сърцето.

Тези петнадесет качества с два полюса – Ум и Интелект – на одухотворения Атом изграждат Лингашарира или Сукшмасарира, финото материално тяло на Пуруша, Синът Божи.









1.Всичко е свързано, жив, интелигентен, затворен организъм.

2.Въпреки, че интелигентен, той не е човек, и няма име.

3.Той се проявява в три субстанции: духовна, погранична и материална.

-Духовно вещество или духовна енергия, или енергията на съзнанието - всички са синоними на първото вещество. Граничната субстанция,погранична енергия, фина енергия, тънка материя, астрална енергия - са синоним на второто вещество. Материалната субстанция или материалната енергия или груба материя - са синоним на третата субстанция.

Непроявения и необусловения свят, има такъв духовен синтез и погранична субстанция, където енергията на Съзнанието е в състояние на Абсолюта, Атман или безличния Брахман (и не се разграничи от нищо в "nerazlichayuschem мислене").

Вратата на прехода (състояща се от портали), е фината енергия свързваща непроявените и проявените светове.

Проявения или обусловения свят е синтез на духовната енергия под формата на много Purush/Пуруши (индивидуални елементи на Съзнанието, или духове), пределната енергия (във всичките си форми, различни от порталите) и материална енергия (под формата на материални обекти).

Пограничната енергия в проявения свят се проявява:

- под формата на канали - тънки течности, по които се движат Пуруша;

- под формата на джива - души (фини превозни средства, в които се движат Пуруша);

- под формата на дхарми - финно гориво за джива, осигуряващи възможност за движение на Пуруша към мишена/целта (необусловени дхарми) или от целта (причинени/объсловени дхарми);

- под форма на Гуни - сили, осигуряващи предоставянето на дхармите (гориво) до материалното тяло и възприемането дхармите от тялото.

Духовната субстанция образува поток Съзнание в затворен пръстен и последователно пронизващ непроявения свят Портал N> П за преход в проявения свят и Портала за P> Н обратен преход.

Потока Съзнание вътре в непроявения свят е един (като на повърхността на голямо езеро), не се разделя на струи и елементи. Пуруша, елементите на съзнанието, в рамките на този поток не се отличават от другите Пуруши и Атман, така че тук те не се проявяват като отделни личности.

Достиганал Gate/Портала N> П за прехода Съзнание поток се разделя на отделни Пуруши, които попадат всеки по свой собствен канал. Каналите са като корита на реки, изтичащи се от езерото на непроявения свят. В проявения свят, състоящи се от система канали, които произтичат от непроявения свят в едно място (от портите на N> P прехода) и попадат в същия непроявен свят другаде (през портите на P> N прехода), Пурушите вече се отличават една от друга (т.е. се явяват индивидуални личности), както и от всички форми на фина и груба материя, които са налице в този свят.

Минавайки през Gate P> N прехода и попадайки отново в непроявения свят Пуруши губят своята индивидуалност и стават непроявени в Атман. Така в непроявено състояние Пуруша се движи като вълна по повърхността на езерото.

http://samlib.ru/j/ju_w/print1-ex1_elsdoc.shtml


Teкст6. Пуруша (духовната енергия), при своето движение в потока на съзнанието остава постоянен и неизменен. Всички форми на фината енергия (с изключение на обусловените дхарми) променят своето състояние (проявено, непроявено), съответствено на света, в които те се намират. Материалната енергия многократно се генерира/създава, развива и разгражда в проявения свят.

Коментар. Вследствие Пуруша е вечен. При движение в Непроявения свят, той е свободен, очите му са напълно отворени, той вижда всичко и знае - както Атман. Той е Атман. След като се появи в проявения свят, Пуруша като че ли е със завързани очи. В началото тази превръзка е черната, през нея почти нищо не се вижда. След това, докато се движи, превръзката(т.е. материалното тяло) се променя: колкото по-развито материално тяло получава Пуруша, толкова е по-прозрачна превръзката. При достигане на портал Gate П > Н преход лента става напълно прозрачна (Пуруша е в Буда състояние). Джива (душа) и всички други фини форми (с изключение на обусловените, дължащи се на дхарма, генерирани/породени от Джива) също са вечни, въпреки че променят своето състояние от непроявено в проявено и непроявено отново. Материалната енергия не е вечна, затова тя не се използва от СЪЗДАТЕЛИТЕ в непроявения свят.


Tекст7. Целта на движението на всички Пуруши е достигането до затворените портали и проникването през портата, когато пристанището е отворено. Причината за движението на всички Purush е въртенето на трите Гуни - сатва, раджас и тамас. Движението (развитие) на дживата се предизвиква от директен запис в нейният архетип възприеман от тяло като необусловна дхарма ( "бели" дхарми - движение напред) и обусловени дхарми ( "черни" дхарми - движение назад).

Коментар. Тук е описан механизма на движение на Пуруша. Пуруша не контролира сам Джива (превозното средство), той се явява единствено пътник. Двигател на джива е материалното тяло. А гориво за двигателя са дхармите. Възприемането на "белите" дхарми причинява движение на дживата напред, а възприемането на "черна" дхарма - назад. Движението назад (от целта на Пуруша) също създава възможност за създаване на "черна" дхарма - същто като тази, която е възприета.

Схващането на дхарма е възприятие, подобно на радио приемо-предавател на вълната на честотата на сигнала. Възприемането на "черна" дхарма позволява излъчване на същия сигнал със същата честота като приетата - т.е., когато джива се движат назад, количеството на "черната" дхарма е jéva потенциално увеличава (и в действителност, ума на материалното тяло не може да устои на изкушението да се похвали с придобитото, и по този начин се излъчва "черна" дхарма). Материалното тяло/орган е едновременно предавател ина"черна" дхарма, но не на "бяла"! Необусловените дхарми могат само да се приемат от тялото, и не могат да се прехвърлят/предават.

Възприетата от материално тяло дхарма по време на сън се преписва от Джива от паметта на материално тяло в своя(нейния) архетип - тънко(финно)устройство за дългосрочно съхранение на записани дхарми. "Бялата" е записана в един участък (Бял архетип), а "черната" - друг (Черен архетип). Съдържанието на Белия Архетип и определя степента на развитие на джива, т.е. степента, до колко тя се е придвижила до целта на Пуруша - на пътника. Съдържанието на Черния Архетип определя кармата (съдбата) на Джива, защото при промяната на тялото кармата има значително влияние за това какво ново тяло ще получи Джива при прераждане.

Гуните осигуряват, от една страна(на -първо място), предоставянето на дхармите (саттва - гуна доставя необусловените "белите" дхарми от областите на непроявения свят, тамас-гуна доставя обусловените, "черни" дхарми от областите на Проявеният свят), и от друга, процеса на възприятия на дхарма от тялото, за който е отговорна раджас- гуна.

Teкст8. Истинската формула за съществуването на Пуруша е "Сат - Чит - Ананда". Пуруша със завързани очи вижда тази формула като"Асат - Ачит - Нанда".

Коментар.
Сат - Бытие, Вечность;
-- Чит - Видение, Абсолютное Знание, Абсолютная Истина;
-- Ананда - Блаженство, Нестрадание;
- АСАТ - Живот не Вечност;
- Ачит - Незнание, Неведение, Невежеството;
- Нанда - страдание.


Teкст9. Освен непрекъснат процес на циркулация поток на съзнанието ЕДИНИЯ поддържа пулсиращ процес когато Gate Н> П прехода и Gate П> Н прехода се съединяват, Проявения свят престава да съществува, след това вратите отново се разделят и проявява свят се създава отново.

  

   Коментар. Пуруша и всички фини форми по този начин преминават в непроявена свят, с изключение на "черната" дхарма, която се унищожава. Този процес започва в края на Кали Юга, когато проявения свят натрупава толкова много "черна" дхарма, че движението напред на джива става твърде бавно. Когато Гейтс/Порталите се разминават, настъпва период на Крита-юга, в началото на който няма "черни" Дхарми в Проявения свят и движението на дживата е възможно с висока скорост. След това идва период на третата Юга Проявения свят започва бавно да се запушва от "черни" дхарми, което продължава по време на следващия Двапара Юга. И накрая идва Кали Юга, по време на продължителността на която броят на "черните" дхарми в проявлението на света е много голямо и се разраства като лавина. Ето защо, някои Пуруша в периода на Кали Юга достигат до целта. Когато при критичен размер обусловени дхарми вратите се съединяват, и така нататък. Този пулсиращ процес се нарича "дъх на Брахма", а съединението на Вратите и смъртта на Проявения свят се нарича "Пралайя", "Космическо Разтваряне".

  
   Описанието макроструктурата завършено.
                 





Текст10. Движението на един Пуруша в Непроявените и Проявените светове условно е дефинирано в пръстен/кръг, който се нарича "колелото Тай Цзи".

Коментар. Условно, тъй като пътя на Пуруша в непроявения свят не е определен (да не се бърка "Колелото Тай Дзи" с"Колелото на Самсара", по което се върти Джива в Проявения свята).

Текст11. Канала на двицение на Пуруша в Проявения свят се състои от девет нива, разделени с шлюзове. Всяко ниво отговоря на свои специфични видове материални тела, в които могат да бъдат въплътени Джива с Пуруша. На всеки вид тела съответстват специфични определени възможности за взаимодействие с други материални тела.

Коментар. Нивото на слоя/канала определя вида "двигател" на разположение на Джива, и степента на прозрачност на превръзката върху очите на Пуруша, но не и ивото на Съзнание, защото съзнанието е постоянно и неизменно. Самото средство за движение (Джива) също не се променя (променя се само вида на двигателя при прехода от едно ниво на друго).

Текст12. Долния вход на шлюза свързващ два съседни нива, се явява вход към по-високо ниво, а горната част/изхода се явява вход към по-ниско ниво. По този начин, всеки вход изпълнява припокриване зоната на две съседни нива, в която двигателят Джива може да се променят, в тип както за по-ниско ниво така и за по-високо ниво. Преминаването в по-висок слой канал може да се извърши само с типа на двигателя, съответстващ на това ниво.

Коментар. Промяната на типа двигател-Джива може да се извършва само в шлюзовата камера, и само след получаване на типа двигател за по високо ниво, Джива може да излезе от шлюзовата камера в канал с по-високо ниво. По същия начин - аналогично е - ако дживата се движи по някаква причина, от по-високо ниво към по-ниско такова.

Текст13. Всеки канал съответства на определено ниво в чакра jévas структура. Джива съдържа набор от чакрите за всички нива. Чакра, съответстваща на текущото ниво е основният канал. Коментар. По този начин, последователността на чакрите, наред с други неща, служи като един вид карта движение джива и основната чакра определя степента на близост на прехода Порт Gate P> N.

Текст4. Първите две нива (нива на прана и пожар) - енергия; следващите три (ниво на въздуха, водата и земята) - тялото строители; шесто (Растения ниво) - храна тяло; седми (на нивото на инстинкт) - осигуряване на тялото за самосъхранение; осми (разузнаването) - Grand осигурява дискриминационно мислене; девети (на нивото на интуицията) - Ниво Vision.

Коментар. Това е избор за всеки канал функции, които постигат целта си Джива - да донесе Пуруша до пристанището и да се покаже Атман.

Ниво Прана - нивото на чиста енергия или жизнена енергия, жизненост и други подобни (във формата на сфера, всепроникващо поле). Именно тя осигурява материалния живот на тялото. Когато това не е достатъчно, тялото се разгражда и идва времето за прераждането на дживата в новото тяло. Ниво отговаря на Муладхара Чакра във финото тяло на дживата.

Ниво Огън - нивото на транспорта на жизнената енергия или прана между телата (под формата на йонизирана плазма). Материалните тела на това ниво са източниците на излъчване на прана светлина, за предаване към други органи (като например слънце звезди, в това число, огън и т.н.). Ниво съответства Свадхиштхана - Чакра в финото тяло на дживата.
Ниво Въздух - нивото на транспорта на жизнената енергия или прана в рамките на планетата (под формата на газообразно агрегатно състояние на веществото). Материалните тела на това ниво са и компоненти за изграждане на други органи/тела. Ниво съответства на Манипура - Чакра в финото тяло на дживата.

Ниво Вода - нивото на транспорта на жизнената енергия или прана в рамките на планетата (под формата на течно физическо/агрегатно състояние на материята). Материалните тела на това ниво също са компоненти на строителството на други тела. Ниво на съответствие на Анахата - Чакра на финото тяло на дживата.

Земя ниво - нивото на транспорта на жизнената енергия или прана в рамките на планетата (под формата на твърдо агрегатно състояние на веществото,). Материалните тела на това ниво също са компоненти на строителството на други органи. Ниво съответства Вишуддха - Чакра в финото тяло на дживата.

Растения ниво - преобразуване на жизнена енергия или прана в рамките на планетата (фотосинтеза, и други подобни, за да се получи органична форма на веществата за консумация от други органи). Ниво съответства на Сома - Чакра в финото тяло на дживата.

Ниво Инстинкт - нивото на тялото за самосъхранение и възпроизводство на себеподобни тела. Ниво съответства на Мана - Чакра във финото тяло на дживата.

Ниво Интелект - Велико ниво. Наречен така, защото тя осигурява изтънчено мислене. Инструменти на този начин на мислене са неговите функции - анализ, синтез и подбор. Джива на това ниво вече е в състояние да изпълни целта на Пуруша. Но поради факта, че Джива не може веднага да доведе Пуруша до целта, ако например тя е улавена от вихрите на колелото на Самсара, нивото се нарича още и нивото на Неведение. Нивото съответства на Аджня - Чакра във финото тяло на дживата.

Ниво на интуиция - осигурява начин на мислене, наречен видение, така че все още се нарича ниво на Видения. Този начин на мислене е междинен между изтънченото мислене (интелигентен начин на мислене на съществата) и неразличаващо мислене (начина на мислене на Атман). Джива на това ниво също може да изпълни целта Пуруша.

Нивото съответства на Лалана - Чакра в финото тяло на дживата.

Портал Врата П> Н преход - това съответства на Сахасрара - Чакра в финото тяло на дживата. Пуруша е в Буда състояние в очакване на унищожаването на материалното тяло(което се е явявало двигател на джива) за да се превърне в Атман. Целта е постигната, вече не е необходим на мотор/двигател. Бял Архетип на Джива запълнен изцяло.

Атман - това състояние неразличаващо мисленето. Наречено е така, защото всички Пуруша в това състояние, са в такъв абсолютен информационен обмен (по-скоро в информационно поле), че не се разграничават от другите Пуруши, не се прави разлика между субстанциите(финна духовна и материална), не се разграничат и от Аза/Атман. Пуруши всички еднакво виждат всичко, навсякъде и по едно и също време. Те не правят разлика нито за време, нито за пространство. Всички те се явяват едновременно, т.е. те се явяват Единни, Господ, Реалност (на езикът на компютърната обработка, участващи във всяка джива абсолютна информация за мрежата, които са и като абсолютна и абсолютно клиент-сървър, така че всички Пуруша губят своята индивидуалност и личност). Въпреки това, че се намират в такова Непроявенно състояние, Пуруши все още "се движат" към портала Gate H> P за преход, освобождавайки непроявеното съдържание на непроявения Бял Архетип на непроявената джива (защото са в Непроявения свят).

Портал Врата H>П трансфер - в това състояние, Пуруша вече не е Азът/Атман, вече е проявена от портала собствената му Джива, проявен е и канала на неговото движение, но той не разполага с материалното тяло. Белия Архетип на неговата джива е напълно свободен. Той чака, когато някой друг Пуруша, който е в състояние на Буда в прехода на портала Gate П> Н да загуби материалното си тяло и неговият портал се отваря. Тогава синхронно се отваря и портала на нашия Пуруша, планирал/очакващ спускане/вход в Проявения света и Пуруша ще се въплати в полученото материално тяло на ниво Прана. Описанието на Wheels/Колелото Тай Дзи е завършено.


Част 3. Големият път. Колелото на Самсара.


Текст15. Движението на всички Пуруш към целта в Проявения свят е причинено от въртенето на гуните. Те също така контролират движението на Пуруша в джива, посредством подбор и изтегляне/въвеждане на Дхарма в паметта на грубото тяло.

Коментар. Недвусмислено е казано че движението на дживата се управлява от безсъзнателните гуни, а не от грубия Ум на материалното тяло, не от тънкия/фин Интелект на джива (който също е в безсъзнание, защото езикът й са съответно груби и фини процесори), и не дори от самия съзнателен Пуруша (не забравяйте че Пуруша, е само пътник). Как гуните причиняват движението?
Вихрите на раджас гуна съвместно с вихрите на саттва-гуна предизвикват движението на Джива напред към целта под управлението на заредените в паметта на грубото тяло бели дхарми. Вихъра саттва гуна доставя белите дхарми от Непроявения вят, които са свързани с непроявения свят с безкрайно разширяема сребърна нишка. След като грубия ум (грубия процесор), изпълни бялата дхарма (микропрограма за контрол/управление), се обезпечава движение напред на грубото тяло. По време на сън, съдържанието на бялата дхарма се преписва/прехвърля в Белия Архетип на сребърен конец, свързващ бялат дхарма с Непроявения свят и с това се фиксира нова повдигната позиция на джива. Скъсването на сребърна нишка на бялата дхарма означава че дхарма става собственост на нашия Пуруша. В този случай, Джива на този Пуруша, от който нашия Пуруша е взел дхарма, се предвижва към портала на N> P прехода в Непроявения свят. Скъсването на сребърна нишка този Пуруша възприема като Блаженство (знание се предава на нуждаещия се от него, търсещия го). В същото време едновременно с този Пуруша Блаженсто изпитват всички Пуруши от Непроявения свят, или Атман като цяло. В този механизъм на движение непроявените Пуруши са в непроявения свят на Атман. Потока на Съзнание в Атман се поддържа, въпреки че той е непроявен. Фактът на присъствието на този поток е появата на Путуша до вратите за преход от Непроявения към Проявения свят, и най-общо в присъствието на Пуруша в проявения свят. Вихрите на раджас гуна, заедно със вихрите на Tamas гуна са причина за движение на дживата обратно/назад от целта под управлението на заредени в паметта на грубото тяло черна дхарма. Вихура Тамас гуна доставя черна дхарма от Проявеният свят. След като грубия Ума (груб процесор) изпълни черната дхарма (микропрограмата за управление), това обезпечава движението назад на грубото тялото. По време на сън, съдържанието може да бъде пренаписано в черно дхарма Черен архетип, и с това се фиксира/прокарва новата позиция на джива. Кой определя каква дхарма (бял или черен) да се заредени в паметта на грубото тяло? Комбинираният ефект от трите Вихри (саттва-гуна, раджас-гуна и тамас-гуна) и наличието на някои определени дхарми близо до тялото. Ако грубото тялото е в саттва-гуна, след това се зарежда с бяла дхарма, ако е в тамас-гуна - с черна.

Няма коментари:

Публикуване на коментар