ЗАЩО ПО ФРИЗОВЕТЕ НА ПАРТЕНОНА СА ИЗОБРАЗЕНИ ТРАКИ Тези, които са разгледали добре фризовете на Партенона – главният храм на Атинския Акропол, със сигурност са забелязали конниците. Те не представят гръцки, а тракийски ездачи, това се вижда ясно от тракийските шапки и ботуши. Монументът е издигнат в чест на героите, с чиито подвизи са победени персите. Повечето учени тълкуват изображенията на конниците като част от религиозна процесия. Касае се за празника Панатенеи в чест на богинята Атина. Когато попитах един гръцки учен защо конниците са изобразени като траки, той не успя да отговори веднага. После възрази, че не е редно въз основа на тракийското облекло младите мъже да бъдат определени като траки. Просто ездачите се обличали с удобни дрехи. За високите ботуши мога да се съглася, но шапката, в случая белег на етническа принадлежност, не може да се идентифицира като атрибут на кавалериста. Да не забравяме, че в този период от време гърците се отнасят с презрение и неприязън към другите народи, наричайки ги варвари. Много по-логично е да се приеме, че конниците от фриза на Партенона са не просто траки, а реално паметници на определени траки, благодарение, на които е спечелена битката край Маратон. Това е всъщност последната грандиозна битка, която Елада печели. След време Филип II разбива брутално гърците при битката край Херонея. След него галите на Брен разграбват светилището в Делфи без никакъв проблем. Още по-късно римляните преминават през Елада като горещ нож през масло. И така човек започва да се чуди – къде се е изпарило гръцкото геройство и дали изобщо го е имало някога. Дали пък грандиозните битки на Елада не са печелени от траките обитаващи Атина и др. места? Дали изчезването на гръцкото геройство няма да се дължи на изчерпването на тракийския етнически елемент? Ако дедите ни са поели основната тежест на войните VI – IV в.пр. Хр., то страната се е лишила от най-боеспособното си население, и малкото останали траки вече не са в състояние да решат изхода от големи битки. За мен това обяснение има логика, защото векове след изграждането на Партенона, Ливий нарича траките едри, храбри, мъжествени, а дедите на южните ни съседи назовава годни само за роби. Около половин хилядолетие след Ливий император Юстиниан Велики възхвалява тракийската храброст и войнственост, а в същото време Прокопий твърди, че гърците са женствени и негодни за военна служба. Май митът за великите гръцки войни от времето на Античността е създаден с цената на тракийска кръв?
Старите летописци са писали за траките Пелазги че са били Велики войни смели и безстрашни силни стройни здрави затова е имало в Източната Римска Империя много пелазгийски войни конни подразделения Докато за данайците -гърци за тях пишат че не са ставали за войни защото не умеят да воюват Даже за Акропола на някой места пишат че е строен от траките Пелазги
В един летопис Херодот е писал :,,Всичко що сега е Елада беше владение на траките Пелазги,,
Тракийски шапки и ботуши! Всичко е тракийско!Хората са били туземци,когато траките са правили облекла,къщи,замъци и са къркали вино! Според Херодод(Харвард има материали по темата) Атина е построена от пеласги, които са част от трако-пеласгийската група. Също така “гърците” нямат кавалерия. Нямат традиция в коневъдството. Не само шапките и облеклото, забравяте конете! Същите тракийски породи коне изобразени и в всички гробници и каменни плочи у нас.
НЯМАМЕ НИТО ЕДНА АЗИАТСКА ДУМА СВЪРЗАНА С ЕЗДА И КОНЕ Никой не оспорва факта, че българите са категоричен конен народ. Като развити коневъдци, те са разчитали на конете за пътувания, превоз, изхранване и разбира се най-вече в бойни действия и походи. Според комунистическите теории, българите уж били кутригури, утигури дошли от Памир, Алтай и Монголия. ( плодородна и благодатна почва за северномакедонски заядки 🙂 ) А езика им, уж бил от групата на тюркските езици. Тук обаче е налице едно непреодолимо противоречие, което подръжниците на азиатския произход са безсилни да обяснят и затова бягат от него, като дявол от тамян. В цялата българска ездаческа терминология няма нито една останала тюркска, иранска или каквато и да е дума с някакъв азиатски корен в нея. Думите кон, конник, конница, кобила, жребец, юзда, яздя, седло, стреме, грива... не са нито тюрски, нито ирански. Как стана това чудо необяснимо? Нали уж според азиатските теории славяните бяха примитивни пешаци, а траките бяха романизирано малцинство? Дори старите българи да бяха забравили езика си, като господстващ управляващ народ те биха наложили ездаческата си терминология върху пешаците-славяни и траки. Невъзможно е конен народ да приеме чужда ездаческа терминология от хора, чиято основна бойна единица е пехотинеца. Как да дадеш и наложиш нещо, което нито имаш, нито познаваш? Няма нищо азиатско в ездаческата терминология на българите. Тя е почти идентична с ездаческите термини на древните балканци. Тракийската ономастика дава обяснения за древните балкански думи свързани с коне и езда. Имаме тракийски топоними Коне, Кони, Кониум, Кобилатус, Ездикая, Гриво и др. ⬤ Името на тракийския конник-бог Ездул, Яздул ясно показва произхода на останалите и до днес български думи езда, яздя, ездач и българско лично име Яздул. ⬤ В тракийската топонимия срещаме и местното име Гриво, което пък е гърцизираното представяне на думата грива. ⬤ Думата седло идва от стблг. сести-седна, заселя се. Този глагол присъства в тракийските топоними Сестос и Седло(та) /Сетло(та). ⬤ Названието стреме е непознато на тюрки и иранци. Благодарение на стремето ездачът може да се качи на коня бързо, от там идва и името. Думата стреме е изведена от стремя се, т.е. бързам, в движение съм. Чрез този глагол се обясняват речните имена Сряма и Струма, а те са признати за тракийски. Стряма, Стрема означава бърза, течение. Стремление - изкачване. ⬤ В българските диалекти срещаме думата узда-юзда, а в древната тракийска топонимия намираме Οσδικησική – Усди-кесика. Нямаме нито един азиатски термин свързн с езда. Думите юзда, седло, стреме, кон, кобила, яздя, езда, ездач, грива са от балкански произход, от езика на Залмоксис и Орфей. #аспарух #исперих #ездул #яздул #произход #кон От къде идва името Аспарух: 1. едно от имената на Тракийския Конник Бог е Ут-аспиос. 2. аспа/аспиос, еспис, есбис, асва, исба са други тракийски думи за кон. 3. името на Аспарух може да се обясни със стблг. спѣхъ-бързина, спѣшѫ-бързам и рухо-дреха, покритие. 4. вариациите Аспарух, Еспор, Избул се обясняват с фонетични явления типични за тракийския език и неговия развит вариант българския. 5. аспа не е персийска дума, а е мидийска заемка. 6. мидийците са отъждесвени от старите автори със сарматите и гетите, които са тракийски народи. 7. около 900 години преди Аспарух в Добруджа са властвали царе със сродни имена – Хар-аспос и Адр-аспос.
Огромна площ е била оградена, подобно на Желязната завеса в 20 -ия век. Йезуитски свещеници (много от тях крипто евреи) от Италия, Англия и Германия, съставляват ръководството на лагера. Системата се нарича "encomienda," което означава задача или защита. Йезуитите използват войници от Европа, за да са сигурни, че индианците са били държани в подчинение. След като индианци са били подложени на върховенството на йезуитите, и тяхната воля била съборена, те са били принудени да образува "съвети", които са били използвани, за да сигурност, че редовите индианците извършват работата с роби. Йезуитите ще използват някои индийци/гои/, на които бе дадена ролята/правото на контрол над собствения си народ. Давайки на тези индианци някои привилегии, те стават жестоки потисници, за да запази собственият си статус. И мъжете, и жена трябвало да работят в робски лагери. Те не са имали право да притежават имот. Йезуитите налагат работни квоти, ако индиец не отговаря на квотата му, той получава по-малко храна и дрехи. Целият лагер система/държава е напълно централизирана. Наказанието е бързо и без милост.Нещастника първо трябва да целуне ръката на палача, да му благодари за наказанието и да се разкая за своето престъпление. Тогава индианецът бива убит пред масите на хората. Специализираните йезуитски свещеници са били използвани за политически и религиозно индоктриниране на индианците/робите и с цел завинаги да прекъсне тяхната способност да мислят за себе си. Резултатът е, че след едно-две поколения на индианците, родени в лагера възприемат живота си като нормално и са били готови да умрат за своите подчинени лидери. В комунистическите страни, те се наричат "politruks." Ясно е, че моделът построен от йезуитите в Парагвай е бил използван от Ленин, когато той създава "Гулаг система" в Съветския съюз, и от Хитлер, когато той построява концентрационните лагери в Германия. Тя в момента се използват в Китай, Северна Корея и един ден тя ще бъде използвана от царството на Антихриста/Путин.
Няма коментари:
Публикуване на коментар