ТИТЛАТА КАНОС – КАНАС – КъНЯЗъ
Никола Гигов в своята книга „Орфей и азбуката” описва важно откритие.
На ваза с изображение на Орфей открита в гр.Гела, Сицилия, Никола Гигов разчита, чрез силно увеличение думата КАНОС. Вазата е датирана от 5 век пр.н.е.
Ето какво пише Никола Гигов:
ОРФЕЙ РОДОПЕЕЦА – КАНОС
Защо все по-често в Орфеевия свят се намества село Гела. Това смолянско село е в подножието на най-високите родопски върхове: Перелик (2191 м) и Карлък (2188 м). Чрез смолянското село Гела, което има древност от 3300 години, се разкриха и други съименни села и градове, свързани помежду си. Най-древно е родопското село Гела, следва гр. Гелион – Гърция, унищожен при земетресение, след това гр. Гела – Сицилия, и Гелатският манастир – Колхида, Грузия. По един или друг начин тези едноименни селища са свързани с паметта на Орфей и с Похода на агронавтите до Колхида (XIII в.пр.н.е.). През 1890 г. немският професор Фуртванглер, при разкопки, открива в гр. Гела – Сицилия, ваза с изображение на Орфей. Вазата сега се намира в гр. Берлин, Германия. На нея Орфей е изобразен с лира в ръце, седнал на скала, по време, когато свири, а четирима траки са заслушани в него. Вазата се нарича „Траки, заслушани в Орфей“. /датирана е 5 век пр.н.е./ Репродукция от това изображение държа от десетилетия в дома си. И винаги съм смятал, че в това изображение има неразкрита загадка. Отначало много професори (български и чуждестранни) датираха времето на Орфей в различни векове. Това водеше до много спорове – историческа личност ли е Орфей? Всеки от професорите държеше на своето, но никой не допусна, че има ПЕТИМА ПОЕТИ С ИМЕТО ОРФЕЙ. Години се лутах докато ги разгранича: Орфей Родопееца (XIII в. пр. н. е.), Орфей Епименид от остров Крит, Орфей от Кротон, Орфей от Камарина, Орфей от Атина (VI в. пр. н. е.). Като ги разграничаваме, можем да определим историческото им време – на всеки поотделно. Думата „Родопееца“ не е измислена от мене. Търсех я като разграничителен белег. Тя е изписана от ръцете на великите римски поети Вергилий и Овидий. Те пишат: "родопска вис", "заридаха родопски вершини" (за Орфей), „Орфей Родопееца“ и други. Питагор и Питагорейската школа възкресяват паметта на Орфей в Сицилия. Те го извеждат от забрава – векове преди тях
Орфей е убит, храмовете разрушени, книгите изгорени. Но през VI в.пр.н.е. запалват и Питагорейската школа и от 40 ученици на Питагор в умишлено запаления пожар изгарят почти всички питагорейци. Оцеляват само двама-трима. Те и техните потомци създават творби, в които кодират изпепелените тайни. Изображението на Орфей от Гела – Сицилия вълнува много.
Проучвал съм го десетилетия – детайл по детайл. И все не можех да открия закодираната тайна.
Реших да опитам да разкрия сакралната тайна чрез зумиране (увеличаване на детайлите). Правех го и с лупа, и с ксерокс, и с компютърни изображения. Увеличението достигна до 4 пъти.
Отначало над главата на Орфей се показаха чертици. При по-голямо увеличение те заприличаха на птици или звезди. А при четирикратното увеличение ПОНИКНАХА БУКВИ. ТОВА БЕ СМАЙВАЩО. ПРЕД ОЧИТЕ МИ ПОНИКНА ДУМАТА „КАНОС„. Повторена бе два пъти – над главата на Орфей и над
Орфеевата лира. ТОВА Е ОТКРИТИЕ.
Вазописецът от гр. Гела – Сицилия, е кодирал тайната преди 2500 години и – ето – сякаш от небитието се появи на видимия свят. Сега трябваше да отгатна какво означава думата „КАНОС“. Езикът на траките е изчезнал в VI век след Христа. Вазописецът от V век пр.н.е. е умалил думата, надявайки се след векове или хилядолетия някой да отгатне кода. Орфей означава „Магнитна светлина“. „Родопееца“ определя планината, в която е роден Поетът – Родопа. А какво означава „КАНОС“? На санскритски „Кантха“ означава гърло – пеещо гърло. „Канда“ означава сборник с ведически песнопения. На старогръцки „канон, каноник, канонарх“ означава музикално правило, учител по храмова музика (каноник), диригент в съвременен смисъл (канонарх). На латински „Канос“ има следните съответствия: „канто“ – пея, „кантата, кантинела, канцонета“ – музикални жанрове, „кантостория“ – улични музиканти, „кантомания“ – лудост към пеене. На изчезналия език на траките „Кан“ означава „бог, цар, жрец“. Така е и на прабългарски – кан, хан, цар. Орфей е бил реален цар на траките, Върховен жрец и траките са го боготворили. Същевременно Орфей е бог, цар и жрец на песента. В думата „Канос“ е втъкана недостижимата му гениалност. Птицата „Каня“ в Родопите е много рядка птица. Тя е авгурска птица – издава една нота – „ла“ в горна октава. Участва в ясновидствата на древните ясновидци – траки (авгури). Това е птица – прорицателка на идващи големи събития. Обобщено думата „Канос“ означава цар на песните. Само в една дума – като ядро на атом – питагорейците са изразили цялото си преклонение пред Орфей Родопееца. И са добавили „Канос“. Велико признание.
http://vselenabg.blogspot.com/2017/01/blog-post_10.html
В свое изследване за смисъла и етимологията на владетелската титла KANAΣYBIΓI Иван Танев Иванов пише следното:
„Титлата “CANASVВHГY" - KANAΣYBIΓI - “канасувиги, канасювиги, канасубиги, канасюбиги) е засвидетелствана само за българските владетели Омортаг и Маламер (т.е. между 814-836 г)
…………………………………………………………………………………………………………………………
…целият израз KANAΣYBIΓI би трябвало да означава "КНЯЖЕСКА БОЖЕСТВЕНОСТ". Тази форма на превод се съгласува с по-късните титли и обръщения: "ваше величество, високоблагородие, превъзходителство" и др. под. В другия възможен вариант KANAΣYBIΓI ще означава буквално "владетел божествен", или на съвременен български "божествен владетел" или "владетел, чиято власт идва от бога". Това изглежда по-вероятно пред вид на смисъла на паралелната гръцка формула - "който е от бога владетел". Този смисъл на титлата се съгласува с философията на върховната власт при ранните българи, съгласно която владетелят е човек, а не бог (или божи син), но упражнява власт, която идва от бога.
Посоченият начин за етимологизиране на титлата KANAΣYBIΓI = "божествен владетел" показва, че още 50 г. преди княз Борис - Михаил, владетелската титла на раннобългарските владетели Омуртаг и Маломер е била KANAΣ, а не "хан", "кан" или "кана". Затова никак не е случайно, че такава титла се употребява и от внука на Омуртаг - Борис. След християнизацията (865 г.) и смяната на официалния гръцки език и писменост със старобългарски (893 г.), владетелската титла на Борис I (852-889) се изписва така: МИХАИЛЬ - ВЕЛИКИЙ КН¤ЗЬ БОЛГАРСКИЙ. Доста по-късно от Борис, владетелската титла "княз" се появява и при първите славянски държавици, образувани вътре в пределите на Първото българско царство - Велика (Южна) Моравия, или покрай него - Сръбско, Блатнешко, Хърватско, Северноморавско, Чешко, Краковско княжества. Подобно на Борис титлата "велик княз" се носи и от първите владетели на съюза на източните славянски княжества - Русская земля (Киевска Русь). В действителност, Борис не е княз, както често се твърди, а "велик княз", което предполага наличие на полунезависими княжества в пределите на неговата държава (примерно Южна Великоморавия, отвъддунавското княжество на Салан).”
………………………………………………………………………………………………..
„Изказаното твърдение може да се подкрепи и с Именника на раннобългарските владетели, (цитиран в началото на XX-ти век като Именник на раннобългарските князе, по-късно като Именник на раннобългарските ханове), който изобилства с прабългарски календарни термини и лични имена. Единствената владетелска титла спомената в този документ е "княз", с която е описано управлението на Аспарух и петимата му предшественици.”
За мен титлата на българските владетели КАНАС /КъНЯЗъ/ е с древен тракийски произход от думата КАНОС. Крайно време е нашите учени да спрат да търсят прародината на българите из пустините на Азия. Корените на българите са тук на Балканите, нашата прародина е тук на Балканите! Има достатъчно свидетелства за това, нужно е само българските учени да търсят в правилната посока … Балканите и района на Черно море.
Българите са Траки!
https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?t=316
Древногръцка тетрадрахма от Гела (420 – 415 г. пр.н.е.)
В началото на 7 в. пр. Хр. тракийски колонисти избират удобния и благодатен залив и се заселват, като основават град. Наричат го Гела – свещеното родно място на легендарния Орфей, почитан от всички траки. Реката край град Гела, носи същото име. От там траките се разпростират и основават различни градове из целия остров, като Агригент например и завладяват цялата източна част на Сицилия. Атиняните неколкократно се опитват да завладеят Сицилия, но всичките им опити са безрезултатни!
Владетелите на траките в различните градове тук се наричали Тирани. Най-известният от тях е Гелон, който станал Тиранин на Гела, Агригент и Сиракуза. Същият смазал Картагенците в решителна битка при Химера. Тиранинът Дионис пък почти завладява целия остров и изтласква картагенците, устоява и на гръцките мераци за завоюване на Сицилия. Въобще в Сицилия преобладават тракийски имена и топоними, като Гела, Дионис, Гелон, Орфей и много други. Траките там до последно се мъчат да отстояват своята независимост от каратагенци, гърци и римляни. Целият остров до последно се е славил като цитадела на Свободните мъже и бунтовно гнездо. Не забравяйте, тракиецът Спартак именно в Сицилия е искал да заведе своите няколко стотин хиляди роби – Траки и Гали! Много добре е знаел, че там има негови предци, които не се подчиняват нито на гърците, нито на Рим!
Естествено траките идвайки в Сицилия донесли със себе си и любимите си коне, като конен народ. Град Гела сече голямо количество Златни, Сребърни и Бронзови монети. Сега ви представям една златна монета на град Гела в Сицилия. От едната страна е ездач на кон с копие в ръка. Забележете тракийското облекло на ездача – типичната тракийска шапка, ботуши и дреха. Никой не може да отрече, че ездачът на кон е тракиец!!! Дори конят е тракийски, с изправен врат и извита опашка. На всичкото отгоре е и раванлия. От другата страна е Символа на града – Бик с човешки образ, който се отъждествява с главното тракийско божество Загрей, който според мита бягайки от Титаните се превръща в Бик с Човешко лице, а те го гонят със ръжени/шишове/. Надписа под бика можете да прочетете дори с български букви ГЕЛАС 😉 Това за езика е отделна тема… Както виждате една Чисто Тракийска Монета!
Обяснението на нашите продажни историци, когато видят изображение на тракийски воин/воини върху някой съд/монета/стенопис, че това не били траки, а нарочно облечени гърци, понеже модата бил такава, вече е доказана лъжа! Не може „цивилизованите“ гърци да се обличат като варварите… Вече и децата им се смеят!
Неслучайно големия поет от древността Есхил пожелал да живее и твори в град Гела. Там той пише големите си творби за Траките Едони и за Орфей. Питагор избира Гела за своята Питагорейска Школа, издигнала за свое знаме Орфей и Орфизма!
И не на последно място през 1890 г. при разкопки в град Гела професор Фуртванглер е открил голям съд с изображение на Орфей заобиколен от Траки. Това е едно от най-известните изображения на тракийската школа. Наричат го „Траки заслушани в Орфей“ и се съхранява в музея в Берлин.
Както виждате драги приятели Вторият по големина Народ в Света, не само се е разселил на Изток до Средна Азия, но и на Запад. За това ще излизат още повече доказателства и постепенно ще разбираме Истината за нашата История.
Затова всеки път, когато се провежда ДНК изследване на народа ни, с ококорени очи се съобщава по телевизията: “Ама ние сме едно към едно с италианците!” Еми как няма да сме… И не обичайната ви реплика – ми той “Кхан” Алцек е отишъл в Италия не върви тук, той не е и стъпвал в Сицилия. Разберете Траките са Българи и Българите са Траки.
На всеки, който се интересува по темата за Сицилия и древната и история препоръчвам великолепния завладяващ роман на Валерио Масимо Манфреди „Тиранинът“.
Източник: https://www.facebook.com/lyubomir.radev.370/posts/370151514345312
Кръговратът Кхан
КХАН — Творческата мощ — КХА се установява — Н.
При разместване на сричките в КХАН се получава думата АНКХ.
КХАНА — Творческата мощ — КХА е установена — НА.
КХАНА — Висшата владетелска титла на древните българи, известна от средновековните източници като КАНАСУБИГИ. Хората имащи власт и знания да изграждат държавата, като справедливо административно устройство на обществения живот на българите. Затова за нашите владетели в стари текстове се казва „… от Небето поставен…“
КХАН, КХАНА, като владетелска титла в по-късно време се променя и в някои народи е Кан, а у други Хан.
На английски думата се пише Khan, с четири букви.
КХАНАР — Творческата мощ — КХА е установена — НА и се осъществява — Р.
КХАНАР — За българите: Царедворец, изпълнител на царските заповеди, човек от висшата изпълнителната власт, примерно министър.
КХАНАР ТЕКИН, Канартекин — Българска, средновековна титла, която учените днес превеждат като „пръв престолонаследник“. Титлата се състои от две части: КХАНАР и текин. КХАН, КХАНА, е върховната владетелска титла на древните българи, а с наставката ар, лицето, наречено КХАНАР, Канар, се приобщава към висшата българска владетелска титла и власт. Тек, е съвременната българска дума тек — едно, единствен, пръв, с наставка ин. Ако наставката ар, приобщава човека към определена професия, наставката ин, приобщава човека към тесен, затворен кръг от хора, най-често с роднински връзки. Бащин край, маминно детенце, лелин и др. В случая, текин е в страдателен залог и означава, че лицето е приобщено към първия човек в държавата, Царя и царската власт. КХАНАРА — За българите: Царство. Ареала на кханската власт.
Това е първообразът на съвременната българска дума канара.
КХАНДА — Творческата мощ — КХА е установена — Н и разполвена — ДА.
КХАНДА, Канда, Канд — За българите: Царевград, престолнина, столица.
Примери:
Амаракханда, Маракханда (Мараканда) — старото име на град Самарканд в Узбекистан.
Кхаракханда (Караганда) — град в Казахстан.
Кхандакхар (Кандахар) — град в Афганистан.
Кхандагири в Индия. КХАНДХА — За българите: Тази дума трябва да се разчете на две части КХАН и ДХА.
Звукосъчетанието ДХА означава диханието, разполвяване и разширение от ядрото към междузвездния вакуум.
В случая КХАНДХА означава царска дума, заповед, повеля.-
КАНАС
Титлата КАNАС е доста древна. Тя е по-новият вариант на тракийската благородническа титла AKENAS, която е документирана на надпис W-07 (S.Lubotsky). В тракийската дума AKENAS коренът е кен, а както може да се очаква значението е начало, началник. AKENAS е сродна на тракийската kenthо, която отговаря на стблг. чендо- чедо, дете, заченато. Древното хетско h е звучало по-скоро като к. Хетските думи hastijaš, hapae, отгоговарят на българските кости, капя. Това означава, че handawat, hant, hanzašša, са звучали като кандауат, кант, канзаша. Eгиптяните са наричали хетската държава Kheta, а Омир локализира народа Κητεοι точно там, където са живели хетите.В хетският език и близкородственият му лувийски срещаме handawat- цар, владетел, hantili- първи, начален, hantezzia- предна част, hant- чело, предна част, hanzašša- чедо, потомък. В ликийският език пък намираме xntawa- властвам, xntawati- владетел, цар.
Виждайки логичната етимология на КАNАС – от кань- начало, няма причина да вярваме, че това не е древният вариант на КНЯЗ. Още по-древната форма на нашата благородническа титла срещаме във фригийската дума AKENAS - водач, началник... Това разбира се не се харесва на определена група хора. Те не желаят да видят в българите наследници на най-древният цивилизован народ на Европа, макар това да е истината.
Името на властвалия в нашите земи Канит е интересно, подобно e на фригийското Канути(еваис). Последното от своя страна е сродно на минойското Канути . Всички те показват връзка с древната тракийска титла акенас , която е по-стария вариант на старобългарската канас, канес-княз.
Значението на Канит, Канути(еваис) и Канути е първи, водещ, стоящ начело, като обяснението идва от ст.блг. кони, кани* – начало. По същия начин са образувани и имета на великите хетски царе Хантили и Кантузили, те биват изведени от хетската дума хантезия (кантезия)– начало, първи, първа част.
Ето какво показват фактите – хети, траки и пелазги (минойци) са познавали лични имена, чийто семантика е същата като на старобългарската титла канас, канес –княз. Царувалия в нашата Добруджа Канит е живял преди около 2200 години, фригийското име Канути(еваис) е документирано преди 2750 години, а Канути преди около 3600 години. В Добруджа, в приблизително същия период, в който е живял Канит -III-ти-II-ри век преди Христа, са властвали и други благородници с особени имена. Като пример могат да се посочат царете Адраспос и Хараспос. И двата антропонима съдържат частицата аспос, която всъщност е древна тракийска дума за кон. Срещаме я в епитет на Тракийския конник - Ут-аспиос*.
http://www.factor-news.net/index_.php?cm=2&id=4657
http://poveche.com/
http://xcombg.net/index.php?topic=395.15
sparotok.blogspot.com/2013/06/blog-post_23.html
Кръговратът КХАН Борис Балкх Видовден
Няма коментари:
Публикуване на коментар